16 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

16 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 AZŞAM 16 Teşrinisani 1937 HASAN FISTIK ÖZÜ YAĞI Çam fıstığınm özünden çıkarılmış saf yağ, olup vitamin, kalori itibarile dünyada mevcud bütün kuvvetli ve gıdal maddelerden daha fazla bir sıhhat ve afiyet temin eder. Umumi zayıflığı, kansızlığı ve bilhassa veremi kat'iyetle iyileştirir. İştihayı ziyadeleştirir. Bir kilosu vücüde birkaç kilo temin eder. Hasan fıstık özü yağı içmeden baskülde tartılınız. Hasan deposu ve şubeleri. a — SİHİRLİ GÖZ Pudra renkle- rinde inkılâb yaptı Bu yeni ve Sihriâmiz Renkleri MECCANEN tecrübe ediniz. On kadın da dokuzü tenlerine uy- gun olmıyan bir renkte pudra kullanırlar ve yüzleri sün'i «mak- Artık; yaşınızdan fazla ihtiyar- lamiş gösteren ve yüzünüzde yaj görmüş» bir şekil aldıkları gi- «Plâkalar» halinde yapışan adi bi yaşlarından fazla ihtiyarlamış pudraları bırakınız ve bir gü- görünürler Yeni icad edilen şaya- zellik mâltehassısının dedikle- rı hayret maki- rini Okuyunuz! Desi, pudra yenklerinde bir inki- lâp yaptığı gibi sihirli bir göz, mevcudiyelinden bile şüphe ede- ceğiniz nisbette pudra renkleri a- rasındaki ahengi lişa etmiştir. ki, bü, Tokalon müessesesi kimya- pudralara nihayet veriniz ve bu- günden "Tokalon pudrasını sihrs- miz renklerini tecrübe ediniz. Yü- Zünüzün bir tarafına bir renk ve diğer tarafına da başka renk bir pudra sürünüz ve cildinize hangi- gerlerinden bir çok tabil renkleri (si daha uygun geldiğini görünüz. esaslı bir tarzda mezcekmek im- £ Bü yeni pudrsyi kullanarak cazib, kânını vermiştir, Artık yüzünüz. £ sehhar ve adelâ tabii bir güzellik de plâklar halinde yapışan adi (temin ediniz. Kadıköy ikinci sulh hâkimliğinden: 932/48 11/11/937 perşembe günü ikinci arttırmasının yapılacağı 28/10/937 tarih- M cumhuriyet gazelesile ilân edilen Kadıköytünde Hasanpaşs mahallesinde atik Erenköy Cedit Bostanlar sokağında atik 9 mükerrer eedit 15, 15/1, 15/2 No.lu hanenin nısfına aid satışın 25/11/997 perşembe günü saat 10 Mâ 11/30 da icra (ny olunacağı ilân olunur, 1 — Takriben (80,000) kilo kadar tutacak (11,000) adet Kazan izgarası 18 ikinciteşrin 1937 tarihine rastlayan perşembe günü saat 14 te pazarlıkla alı- nacaktır. 2 — Tahmin edilen bedeli (13,600) lira ve muvakkat teminatı (1020) lira olup, şartnamesi komisyondan her gün parasız olarak alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla birlikte ve 1020 li- Tadan ibaret olan muvakkat teminatı İstanbul Defterdarlığı muhasebe mü- dürlüğüne yatırarak mukabilinde alacakları makbuz veya banka teminat miek-| Patlıcan bis tubu ile ve belli gün ve saatte Kasımpaşada bulunan"komisyona müracaatları. (7710) TİCARET ve ZAHİRE BORSASI İSTANBUL OTELLER HASTANELER ve MEKTEPLER Kaloriferlerinde rem Buğday yumuşak 65 1 ».. Mert, sm 55 Arpa Anadol 48 40 Mısır sarı 0 Ceviz içi ME —— AKŞAM NEŞRİYATI ŞU YERLERDE SATILIR: Akşam gazetesinde Babığli, Acımusluk sokak No. 3 istanbulda HALİT, kütüphanesinde Ankara caddesi Beyoğlunda HAŞET, Fransız Kitap Evinde Tünelbaşı KEMAL, Kitap Köşkünde Köprü Kadıköy iskelesi. Büyükadada ——— NİKO, Tütüncü dükkânında | 153/197 Pazartesi günü İstanbul Halinde toplan satılan yaş meyva ve sebzelerin fiatleri Er aşağı En yüksek Cinsi Mikyası finti o fiatı Kuruş S. Kuruş 8. İ Sakız kabağı Kip 8— Ayşekadın fasulye » Barbunya kırmızı . B Er . Sırık domatesi ,. 8 Pırasa » $— 4— Ispanak » 1— 10— Lâhana » 3— 1— Havuç ür, a Kereviz kök » —. 9— > yaprak Demet 250 3— Dolmatık biber Kilo $5— 1— Sivri biber »0— 8— Pancar Demet 3 — 200 Adet 4— 5— » ora . 3 39İ » ufak 2. 240 Yeşil salata W »1— 1— Maydanoz Demet — 75 —50 Turp wi Balkabağı Kestane kubağı Müşküle üzümü » Siyah üzüm » Rerakı , Elma Amasya . 1s » Gümüşhane » iz > Ferik .9— « (o İnebolu » 4— Armud Arkara . 10 » Karadeniz Mi Ceviz » 8— Ayva » 3— Nar » 6— Kestane . a— Muşmula De Muz >. 70— Kura üzüm e Kuru incir ..#— Trabzon hurması » —0 Keçi “boynuzu Big Limon yerli O 100 ndedi159 — » ecmebi O» » 10— a0— Kuru erik Kilo 13— 15— Portakal Alanya 30 sandık 225 — 260 — , » 100 » 189— 20 » dökme 1000 adedildn) — 2500 — 100.» 200 — 60 — İstanbul İkinci İcra Memurtuğundan; Bir borçtai dolayi satılmasına karar ve- rilen Beyoğlunda Taksimde Ayaspaşada Fatma Hatun mahallesinde Kışla arkasın- da Mete caddesinde eski 24,2, INo.h bahçeli gazinoda bulunan ve mezkür ga- zinoy& alt olan tahta ve demir masalar, tahta ve demir sandalyalar, mermerli a KAŞE EOKALMINA Grip, Baş ve Diş Ağrıları, Nevralji, Artritizm, Romatizma N İstanbul Sucular Cemiyetinden: İki sene için intihap edilmiş olan Cemiyet İdare heyeti azalarından işbu müddeti bitirmiş olan nısfınm tebdili için 18/11/9397 Perşembe günü seçim yapılacaktır. Cemiyet mensupları tayin olunan günde saat ondan on altıya kadar 'Türbe Babıâli —. No. ln Cemiyet idare merkezihe hüviyet, cüzdunlarile birlikte gelerek reylerini Semti meshur ve Muhammen Haydarp Mahallesi Cadde veya sokağı No. Cinsi Aylığı Maydalşaşada - : . Lira K ŞİMENDİFER GARINDA: Süleymaniye Kaptanpaşa mektebi 2 Meşrütehane 10 00 Gazete ve Kitap arabası » » derya 2 Garaj 300 sahibi İsmail Eyüp, Nişancı Mehmet paşa Şeyh Murat “dergâhı Kadıköyde odaları 8 0 a , Semağhsne odası 100 NET, Kırtasiye mağazasında ip, Bahariye ? 56 Üç baraka ve bahçe 70 Kumkapı, Kazgani Sadi. Cami 31 Taşmektep mahalli, 40 Müddet icar: Teslimi tarihinden 938 senesi mayıs nihayetine kadar 'Sayım ocağında Maslak civarında On hektar tarla seneliği 40 00 Müddeti icar: Teslimi tarihinden 939 senesi ağustos nihayetine kadar. Yukarıda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere açık arttırmaya çıkarıl- mıştır, İstekliler 23/T. Sani/937 salı günü saat 15 e kadar pey paralarile bera- ber Çemberlitaşta İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde Vakıf Akarlar kalemi- ne gelmeleri. (7664) z SATIŞ İLANI Üsküdar icra memurluğundan: Mehmed Ali tarafından Vakıf Paralar idaresinden 23359 ikraz numarasile berç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına ehlivükuf tara- fından 804 lira kıymet takdir edilmiş olan Üsktidarda Kefçedede mahallesinde Çıkmaz tenbeller sokâğında eski 16 yeni 22 sayılı, bir tarafı Fatma hanesi, bir tarafı Mustafa ağa hanesi, bir tarafı çiçek bostanı ve cephesi tariki has (çıkmaz sokak) ile mahdud alışap bir hanenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Zemin kaf: Zemini'kırmızı çini aralık, bodrumda alaturka ocaklı mutbak. Asma kat: Bir aralık, bir sofa, iki oda, bir helâ, Birinci kat: Bir sofa, yüklü iki odadan ibarettir. İkinci kat: Çatı katı olup tavansız bir odası vardır. Umümi evsafı: Bina ahşap ve haraptır. Çıkmaz sokakdadır, Birinci katdr elektrik, bodrumda bir mutbak, bahçede bir kuyu ve iki ağaç vardır. Mesahası: Umum sahası 71 metre murabbal olup bunun 51 metre murabbal bina ve bakiyesi bahçedir. Yukarıda hudud, cvsaf ve wesahasi yazılı gayrimenkulün tamamı açık arttırmaya konmuş olup 1/12/937 tarihine rastlıyan Salı günü saat liten 16 ya kadar Üsküdarda İhsanlyedeki dairemizde açık arttırmaile satı- lacaktır, arttırma bedeli muhammen bedelin © 75 çini bulduğu takdirde İ gayrimenkul en çok artlıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son İ arttıranın taahhüdü beki kalmak üzere artlırma on beş gün müddetle tem- did edilerek 5/1/938 tarihine rastlayan Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayri menkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecektir, Salış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıyme- tin 9k 7,5 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mektubunu ibraz etmeleri Jâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir, 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesinin < üncü fık- rasınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar İle diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı ipierinin bu haklarını ve hususlle faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbite- ierile bildirmeleri ieab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylasmasındarı hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 22/11/937 tarihinden itibaren herkesin görebilemesi için açık bulundurulacak olan arttırma şartnamesile 937/6450 numaralı dosyasına müracastları ilân olunur. (1124) Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan : Eksiltmeye konulan iş: Heybeliada Verem sanatoryomu ara paviyonunun Elektrik tesisatı, Muhammen Fiat: 6083 lira 50 kuruş. ' Muvakkat garanti: 456 lira 27 kuruş, Heybellada Verem sanatoryomu ara paviyonunun. elektrik tesisatı açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğü bina- sında kurulu komisyonda 1/12/937 çarşamba günü saat 15 de yapılacaktır. 2 — Mukavele, Bayındırlık işleri genel Hususi ve Fenni şartnameleri, pro- İ duğu müteahhitlik vesikalarile je ve keşif hülâsası ile buna müteferri diğer evrak hergün komisyonda görüle- bilir. 3 — İstekliler cari seneye aid Ticaret odası vesikasiyle 2490 sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya Banka mektubu ve bu işe benzer 4000 Jiralık iş yaptığına dair Nata müdürlüğünden almış ol- a