7 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

İzmir (Akşam) — Aydın Demiryo- tu, Türkiyenin en eski demiryolların- dandır. Vaktile fena malzeme ile in- şa edilen vagonlar, peyderpey nskil telit katarların geçen sene müsalğd şekilde inşa edilmemiş olan Aziziye büyük tüneli yanında yeni ve büyük bir tünel inşasına karar verilmiş ve işe başlanmıştır. Aziziye tünelinin sit kısmı açılmak suretile genişletii- mesi evvelce kabul edilmiş ve inşaa» ta başlanmıştı. Şimdiye kadar bu iş © için 240,000 lira sarfedildiği halde is- tenilen netice elde edilmediğinden « Eenişletme işinden vazgeçilmiş, Na- fia Vekğleti şimdiki eski tünele 500 metre uzakta başka bir tünel inşası nı muvafık görmüştür. Çünkü burada yeni bir tünel açmak için sarledile- cek para ile eski tünelin ancak ge hişletilmesi mümkün olabilecektir. Esasen şimdiki tünel zaten harab haldedir. Bu tünelden geçen trenler, daima çok yavaş hareket ederler. Bu- nun sebebi, tünel içinde yapılan ted- kikattan da görüldüğü ve anlaşıldığı gibi inşa edilelildenberi tünelin hiç tamir edilmemesidir. İnşaat malzemesininen âdisinin kullanıldığı da görülmüştür. Yeni tünel, iki yilda açılacak, iki tarafına aynen İki köprü inşa edilecek ve s8 fere açılacaktır. O vakit marşandiz katarları için de şimdi mevcud olan tünelden istifade edilecektir. İzmirde merkezi gar Nafia Vekâleti İzmirde Aydın ve Afyon demiryolları birbirine bağlı- yacak büyük bir merkezi gar inşası- mı muvafık görmüştür. Fakat demir- yollarının inşasına verilen ehemmiyet hasebile İzmir büyük garı önümüz- deki bir kaç yıl içinde inşa edilemiye- cektir. Onun için halkın ihtiyatı ve iktisadi mecburiyetler nazarı dikka- te alınarak iki hattı İzmirde birbirine bağlıyacak küçük bir iltisak hattı yapılmıştır. Bu hattın üzerinde bulunan Kemer deresini geçmek için de acele ve mu- vakkat ahşab bir köprü kurulmuş» tur. Dört ay sonra burada demir bir köprü inşasına başlanacaktır. Bu hat ile Aydın - Afyon hatları arasın- dx doğru tren seferleri işletilmesine yakmda başlanacaktır. Bu suretle iki hat-arasında yolcu, eşya ve mah- sul nakliyatında büyük kolaylık te min olunacaktır. Bir yolcu veya mal, şimdiki gibi İzmire geldikten sonra diğer trene aktarma edilmek için hiç bekletilmeden iltisak hattından di- ğer hatta geçecek trenle yoluna de- vam edecektir, Ege halkı ve tüccarları, Aydın - Bandırına arasındaki sefer vaktini çok azaltan bu mühim hatim inşa “Bay Amca,, Kartpostalları çıktıl. dan bir kaçı İzmir mektupları 3 mz - Aydın demiryolunda yeni bir tünel yapılıyor Merkezi gar işi - Gelecek seneki Fuar için hazırlık başladı işlerinden uzaklaştırıldığı gibi muh- | Bay Amca'nın en güzel pozlarından ve üç renkle basılmış karpostallar. Satıldığı yer: Ankara enddesinde Ay - Yıldız pazarı, Manisa Halkevi Evin bütün kollârında esaslı faaliyet vardır Manisa Çâk- şam) — Manisa devamli bir fa- aliyetle imar yö- lunda (süratle Yazan: Arif C. Denker — Bu mektupları mutiska geri ai- mamız Tâzımdı. Onlar herhalde oda- nın bir tarafına saklarınıştı, Onun Için tekrar Çuma müracaat ettik. Çum bu gece kadınların odasına gizlendi, onların uyumasını bekliyecek ve uy- kuda iken üzerlerine hücum eğerek miz halde zuhur etmeği. Görünmeyin- ce kadınların elinden almağa muvaf- fak olduğu evrsin buraya size getir- diğini zannettik. 'Takomo Asa sustu. Son kelimelef ağzından çıkarken Ah-Singe fırlattığı keskin bir nazar Japon casusunun Erime içinde bulunduğunu ifşa edi- Ah-Sing derhal cevap vermedi. El- lerini hırkasının geniş kolları içine soktuktan sonra dedi ki: — Çum artık beni sarı sularda bek- Hiyor. (1) Kendisine verdiğiniz vazife- Yi ifa ederken o vazife uğuruna kur- ban gitti. Bu hâdisenin duyulmasını Fuar sahasındaki havuz ve büyük kapıdan güzel bir görünüş sından çok memnundur , İzmir fuarı için hazırlık İzmir Fuarı komitesi, yeni Fuar için şimdiden çalışmağa başlamıştır. ik kim olduklarını ispat ettiler. Biraz sonra Hang-Fao sordu: — Şu halde mektuplar hâlâ o ya- bir çok dersaneler açmak için uğra şıyor. Bu yıl içinde yapılan bindlarımız- dan birisi de kız enstitüşüdür. 120 bin Mraya mal olan ve cümhuriyet bayfamında birinci katın açılma tö- Teni yapılan bu binaya şimdiye ka- dar 70 bin ira sarledilmiştir. Bina, üç katlı ve tamamen betondur. Ens- Ütünün bütün malzemesi gelmiş ve hattâ talim heyetinin de mühim bir kısmı tayin edilmiştir. Kayıd mu- ameleleri başlamıştır. Gayesi aile hayatında ve iş ha- yatında nazari ve tatbiki bütün bilgi ve becerilere malik kız yetiştirmek- tir. Beş yıllık öğretiminde genç kız- larımıza tahsil derecesinde bir bil- gi kazandırmak ve ayni zamanda makış, dikiş, modelellik, şapkacılık, ev idaresi, çocuk bakımı gibi ev ka- dınına lâzım gelen hayati malümatı vermektir. Enstitü şimdilik gündüzlüdür, Ge- lecek yıl için bir pansiyon açılması düşünülmektedir. iki yılda inşa edilecektir. Bu yıl inşa edilecek salonun genişliği 3000 met- re murabbaı olacaktır. Avrupa Fuarlarındaki sergi saray- larının plânları tedkik edilmektedir. En münasibi İzmir Fusrında inşa edilecektir. Bu yıl suni bir göl, geniş bir patinaj sahası da vücude getiri lecektir, Hayvanat bahçesi genişletilecek ve herkesin alâkasını çekecek muhtelif nadide hayvanlarla doldurulacaktır. Fuar sahasında Atatürk devrim mü- zesile Ege mahsulleri müzesi binala- rının da inşaatı Fuara kadar yetişti- rilecektir, Hariçten gelen kimseler Ege mahsulleri müzesini görmekle muıntakada yetişen her türlü mahsul hakkında malümat edinebileceklerdir. Yeni sene Fuarında en mühim bir mesele de eğlence vasıtalarının daha bol ve istifadeli olacağıdır. Avrupa Fuarlarında görülen muhtelif eğlen- ce vasıtaları İzmir Fuarı için de te- min eğilecek, Fuar sahasında mü- teaddld yeni gezino ve lokantalar kurulacaktır. Fazla para bulmak mümkün olursa bir de (Montanyi Rüs) — Çum o yabancı kadınlardan biri- sini öldürmeğe mecbur olmuş, kendi- si de ikinci kadın tarafından Tovelver- le vurulmuş! Osako Şimoji yavaş yavaş başını salladı. Arkadaşı Takomo Asaya bak- ta. O sesini çıkarmayınca deği ki: — Demek ki berhayat kalan kadın tehlike içinde bulunduğunu bildiğin- den bundan sonra ihtiyatlı hareket edecektir. Mektupları onun üzerinde bulamıyacağız. Herhalde başka bir ye- Te gizlemiştir. İhtimal ki mektupları o hırsıza geri vermiştir. Hırsız da ayni handa bir kaç oda ileride oturuyor. Onun için hemen bu adamı yakala- malıyız. Bu işte bize yardım eder mi- siniz, Ah-Sing? Ah - Sing bu aralık gene kendi men- faatlerini düşünmekle meşguldü. Kâ- gıdların Olgada kalmasında onun için hiç bir mahzur yoktu. Bilâkiş İbtidai maddeler meselesi Cenevre 8 (A.A) — Milletler cemi- yelinin iktisadi komitesi iptidai mad- deler meselesi hakkında Milletle ce- miyeti konseyi ve heyeti umumiyesi tarafından kabul edilen rapor dola- yısile verilecek kararları görüşmek için toplarımmıştır. Minetler cemiyeti sekrelerliği bu hususta mufassal bir beynelmilel teş- riki mesai programı hazırlamışlar. Bu program mucibince iptidai mad. mühim işleri izah etmek ve şimdiden hükümet yardımını temin eylemek içim yakında Ankaraya gidecektir. — Hırsız dediğiniz bu adamı derhal yaklattırabilirim. Burada dört uşağım var, Hepsi kuvvetli veitimadlı adam- lardır. Yalnız hırsızın nerede buluna- bileceğini bana söyleyiniz. Kapıdan dışarıya çıkarken Takomo Asa onu geriye çağırdı ve dedi ki: — Hırsızın adı Ahmed Abuddur. İh- timal ki son hâdiseler Üzerine korka- rak hanı terketmiştir. Çum bana onun Hüseyin efendi isminde ihtiyar bir sarraf ile beraber dolaştığını söy- lemişti. Uşaklarınız bir kerede bu Hüseyin efendinin evini yoklarlarsa fena olmaz, Hang -Fno: — mek efendi mi? dedi. Bu ada- ESRARENGİZ KERVAN İ (0) Çlneede «sarı sulara çekilmek, öl. demektiğ. Tefrika Na. 3 — Dört uşak hemen Ahmedin arkasından mı tanırım. Uşaklarım onun nerede oturduğunu herhalde biliyorlardır. Japonlara bu kadar yardım ettiğin- den dolayı içinden Hang-Paoya küfün. İer savuran Ah-Sing burada söze ka rışarak: — Fakat evvelâ herhalde hana uğ- rasınlar! dedi. Hang-Fao uşaklarına lâzım gelen emirleri vermek üezre odadan dışarıya, çıktı. Hang-Fao geceleri sokağa yal- nız çıkmaktan korktuğu için yanına daima üç dört uşak alırdı. O gece onun uşaklarının orada bulunması da bun- dan ileri geliyordu. larını, Ahmedin şark kapısına doğru yürümekte olduğunu arkadaşlarına haber verdi. Karanlıktan ve dolambaçlı dar sokak- lardan istifade ederek kendilerini gös- termeden Ahmed Abuda yaklaştılar. Ahmed Abud suyu geçmeğe hazırla- halde fit olduk. diye düşünüyordu. çekmeğe başladı: — Yanımda gördüğün dostlarım- dan çaldığın bazı vesikaların ne oldu- gu hakkında izahat almak maksadile seni buraya getirttik. O evrakı iyilikle geri vermeğe hazır mısm? Ahmed. Abud inatçı bir insan bakı- şile baktı, Hiç sesini çıkarmadı. Bunun üzerine Ah-Sing: — O halde üzerini “dedi. Soyunuz bu adamı? lar. Ahmed, japonca yazılı mektupla kaptan Vererin Larsene yazdığı mektubu Olgaya vermiş olduğundan ve kendisinde kalan iki hesab fatura» sile İngiliz banknotlarını, avcıların