10 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Yugoslavyanın dış politikasında inkişaf (Baş tarafı 1 inci sahifede) gibi, sulhün muhafazasında mü- ayyen bir hedef için kuru muş olan Balkan andlaşmasına da muarız değil; bilâkis onu kuvvetlen- dirici -mahiyetteğir. Nasil ki, Yugos- İav - İtalyan anlaşması da İtalyanın Örta Avrapat politikasının sulh “yo lunda inkişafına ancak yardım etmtiş- tir veedecektir, $ Dost ve müttefikimiz “Yugoslavya- Din dış politikamnda her komşu dsv- letle arilaşmak yolundaki burmesuğ inkişafın, Türkiyenin takib ettiği si- yasi #henge tamamen uygun olduğu- nu bir daha söylemek isteriz. İlk'ba- kışta komşularilş bütün “htilâflarını halletmiş, dost olmuş müttefik devle- tin, bundan dolayı daha 'kuvvetlenmiş olması Türkiye için ancak bir kazanç- tır, Yugoslavyanm bu politikasından, birlikte mensup olduğumuz Balkan anlaşması daha çök kuvvet kazanır. Türkiyeye gölince, müttefikimiz Yu- goslavyanın komşularile * adım adım takib ettiği bu sulh ve anlaşma siya- seti bizzat bizim başardığımız politi- kanın aynidir: Yugoslavyanın evvelce anlaştığı Bulgaristara biz de dâha ön- ceden dostluk müuahedesile bağlıyız. İtalya ile aramızda da ayri fiil dost- lük münasebetleri mevcuddur, Biz de, tapkı şimdi “Yugoslavyanın yaptığı gi- bİ, kendi mevcud dostluklarımıza ha- lel vermeden ve devletlerin başka sa- halardaki umum! politika istikamet- lerinden asla müteessir olmadan her dörletle anlaşmayı, yeni dostluğa es- Kilerini Yeda etmek değil, dostluğa dostluk katmayı dış politikamızın te- meli yaptık. "Bundan dölayı Yugos- lavyarın tuttuğu yolu sevinçle karşı- yoruz ve yine ayni sebeple B. Stoya- dinoviç'in Berlini ve Budapeşteyi de Ziyaret etmesini samimi memnuni- yetle karşılıyacağız. Necmeddin Sadak a B. Mussolini . , diyor ki... (Baş tarafı 1 inel sahifede) İnanacak kadar çılgın değilim, Sulhu otuz, elli, almış sene temin etmek mülkeramel bir şeydir. Bu sükün ve huzur devresi, sonra elde câilecek terekkiler sayesinde uzatılabilir. Mü- letler cemiyeti ideolojisinin hataları- n& düşmiyelim. Onların boş sözleri- dir ki sulhü “tehlikeye düşürüyor. Bu pesitistlerdir kl annen ve madde- ten fena hazırlanmış olan milletleri birbirlerin! .boğazlamağa -sevkediyor- dar. Ben pacifiste değilim. İtalya pa cifiste değildir. Biz pasifiguiz. Bu, ayrı bir şeydir. 8000 Haitili 8 ö Port.Au-Prince 9 (A.A.) — Halti re- isileümhuru, gazetecilere beyanatta'bu- lanarak ilkteşrin başlangıcından beri az sekiz bin Haitilinin maktul düş- müş olduğunu beyan ekmiştir. Bu i- taller, hududdan uzakta Saint-Demai- nigue arazisinde irtikâp edilmiştir, Re- isleümhur, vaziyeti vahimleştirmek 14- temediğini ve maktuller miktarını ta- yin için çok zahmet çekilmiş bulundu- ğunu ilâve etmşitir. Haydarpaşa lisesi - Rober kolej Bu sene de mik |” sabaknlara başlan- ! mıştır. Çarşamba günü Haydarpaşa | ve Rober kolej vo- t leybol o takımları karşılaşmıştır. Bİ- rinci partide Hay- darpaşa 10-16, ikincide 3-15 galip gel- miştir. Bugün, gene Rober kolej saha- | italyan- Yugoslav anlaşması (Baş tarafı 1 inci sahifede) rüşmeler esnasmân iki devleti alâka- dar eden bütün meseleler gözden geçi- rilmiştir. İtalya ile Yugoslavya arasın» daki miinasebetlerin 25 mart tarihli Belgrad anlaşmasına muvafık bir şekil. de ge lama ea görülmüş- a komşu ve dost devletin siyasi faaliyeti, arada mevcud birçok mtşte- rek menfaatlerin icap ettirdiği tarz- da ve dostane ve itlmadlı bir iş birli- ğine muvafık şekildedir. Belgrad an- laşmalarının şimdiye “kadar fil iyi neticeler verdiği görülmüştür. Bu sebeple Iki hükümet arasındaki iş birliğiriin İtalyan - Yugoslav müşte- rek menfaati ve sulhün kuvvetlendiri!- mesi için daha samimi ve daha sikı bir hale getirilmesi rüyeti kati surette iz- har edilmşitir, Alman gazetelerinin makaleleri Berlin 9 (A.A) —B. Stoyadinoriçin Roma ziyaretinden bahseden Berliner Börsen Zeitung gazetesi diyor ki: İ «Bu ziyaret iki memleket arasında | heyecarila beklenen 'bu maç Halkevi 10 Kânunuevvel 1987 “Voleybol maçlarında bu hafta Mühendis - Galatasaray karşılaşıyor Bu hafta Beyoğlu Halkevi voleybol müsabakalarının dördüncü haftası olması dolayısile maçlar hararetli bir safhaya girmiş bulunuyor, Pazar gü- nü yapılacak olan Mühendis mektebi Galatasaray müsabakası mevsimin en &hemiyetli karşılaşması sayılmak- tadır, Her iki takım da hakikaten kuv- vetlidir. Buna nazaran netice ze rinde müsabaka kabiliyetinin en mü- Him rolü oynıyacağı söylenebilir. Uzun müddet berâber oynamış ve sayısız maçlar yapmış olan Mühen- dis mektebi takımı bu hususta has mına faik görülmekteğir. Voleybol meraklıları tarafından SAÇ EKSİRİ İ KOMOJEN Saçların köklerini kuvvetlendirir. Dökülmesini keser. Kepekleri te mamen giderir ve büyüme kabili- yetini artırarak saçlara yeniden hayat verir. Kokusu LAtif, kullanışı kolay bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ kupasına doğru büyük bir'hamle ola» csktir. . BEYOĞLU - İSTANBUL Trikolor başka maç yapmıyor Şehrimizde iç maç yapan Rumen 'Prikolor takımı dördüncü bir mag için münasip şerait bulamadığından Cinsi Miktarı Muhammen bedelleri İlk teminat İhsle günü dostane iş birliği bağlarını takviye et- miştir. Zira, son anlaşmalar çerçeve- | sİ içinde Avrupa siyasetinin umum! meseleleri derin surette tetkik: olunmuş! | ve İtalyan - Yugoslav dostluğunun da- | ha sıkı bir hale getirilmesi için yeniim-! kânlar yaratılmıştır.» Germarila diyor Ki: İtalya ve Yugos- lavyanın 'karşilikli kara ve deniz 'hu- dutlarını tanımayı teshhüt etmeleri ve bir tecavüz takdirinde mütecavize | herhangi bir yardımda bulunmaktan | tevâkki hususunda söz vermeleri, Adri- yatik havzasında sükün yolunda ne bü. yük bir terakkidir. İki devletin karşı- Yiklı wünasebetlerinde, harbe baş vur- mamağı tedhhüt etmeleri ve arlaşmaz- ık ihtimelinde hakem ve sulh yolu ile hareket etmek hususunda arilaşmış bu- lunmaları da, istikbal için muhakkak surette çok İyi neticeler verecek bir em- niyet tedbiridir. Askeri ve mülki tekaüd kanununun 69 uncu maddesi değiştirildi Ankara 9 (Telefonla) — Askert ve miüiki tökaüt kanununun 68 uncu maddesinin aşağıdaki şekilde değiş- tirilmesi hakkındaki kanun Jâyihası bütçe encümenince kabul edilmiştir. #Mütekaldlerle bunların yetimleri- rin ve vatani hizmet tertibinden ma- aş alanların tahsisatı Yevkalâdeleri ile beraber İlç aylık maaşlarını defa- ten peşin olarak vermeğe Maliye Ve- kili mezundur. Bunlardan ölen ve Sıvas çimento fabrikasi inşaatı müteahhide ihale edildi Sıvas 9 (Telefonla) — Burada ya- | cumartesi günü Köstence yolile Bük- Metre. Tim K Tira K. RL amma e Altı kilem bez 9450 © 2908 25 217 97 15/12/987 Pazartesi İngilterede Tig maçlari Sant 15 de Gureba hastanesine lâzım olan yukarıda cins ve miktarı yazılı altı kalem bez açık eksiltmeye konulmuştur. İhalesi yukarıda yanlı gün ve saatte Vakıf- lar Başmüdürlüğü binasındaki komisyonda yapılacaktır. Şartnamesi her gün Jevazım kaleminde görülebilir. (8018) Malatya Cezaevi Eksiltmesi Malatya Nafia Direktörlüğünden: 30/12/97 perşembe günü sast 15 de Malatya Nufıa dairesinde (14,823) Hira (08) kuruş keşi? bedelli Malatya Cezaevi Inşastı kapalı zarf usulle eksiit- Bu hafta İngilterede Tig maçları nın on dokuzuncu haftası karlı ir havada oynanmıştır. “Bazı yerlerde fazla kar yağdığından maçlar yarım bırakilmak mecburiyeti asil olmuş- tur. Son vaziyete göre on dökuz maç yapmış olan Brenifort 23 puanla baştadır. Bundan sonra on sekizer maç yapmış olan Preston ve Chelsea 23 puanla ikinci vaziyettedir. Üçüncü vaziyette 21 puanla dört takım war. | eye konulmuştur. dır: Arsensl, Wolves, Bolton ve Leeds. Mukavele, Eksiltme, bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartnameleri, Bu haftaki maçlarda başta giden pe keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak her gün Nafha Müdürlüğün- 'Brentifort onuncu veziyette bulunan | de görülebilir. Stock “Cıtyye 3-0 'mağlüp olmuştur. 22 takım arasında oynanan bu maçlarda henüz şampiyon gözükme- miştir. İlk on takımın şansları mü- savidir. Muvakkat teminat (1112) liradır. İsteklilerin tekli? mektupları ve en az (9000) Ilralık bu işe benzer İş yap- tığına dair almış olduğu müteahhitlik ve Ticaret Odası vesikalarını havi ka- palı zarflarını 30/12/937 perşembe günü saat 14 de kadar Malatya Nafıa Mü- dürlüğüne vermeleri ilân olunur. (8235) Romanya mukavemet şampiyonasını Kristea kazandi Rumen atletizm federasyonu tara- f#mdan organize eğilen mukavemet şampiyonasını Dinu Kristea kazan- mıştır. Bu genç son Bulkan şampiyo- nasında da muvd'fakıyetli dereceler al- mıştı. | Kristen 8300 metreden ibaret olan mesafeyi 28 dakika 57 saniyede koş- Mruştur. Ahmed Süleyman isminde Ro- manyalı bir Türk 29 dakika 42 saniye- de ikinci olmuştur. Maruf Rumen mu- kavemetçisi Manco ancak altıncı ol- | muştur. Rapid Yunanistanda maçlar yapacak Avusturyanın kuvvetli takımların- dan Rapid yılbaşmda "Yunanistanda üç maç yapacaktır, Ayın 25 inde Pire muhteliti, 26'sında Atina muhteliti ile karşilaşacak ulan Rapld son maçını Yunan milli takımıma karşı oynıya- caktır. 'Rapid geçen sene gehrimize gelerek Fenerbahçeyi yıldönümünde 4-1 yen- migti. SÜMER BANK UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN: İngilizce mütercimlik hakkındaki ilârilarımız üzerine Bankamıza mi- adında müracaatla vesalkini tevdi eylemiş olanların imtihanları 13 Birin- cikânum 1937 pazartesi günü sabah sant (9) dokuzda icra edilecektir. “Ankarada bulunanların Umumi Müdürlüğümüzde, İstanbulda bulu- nanların da İstanbul şubemizde mezkür gün ve saatta hazır bulunmaları. BEYKOZ DERi ve KUNDURA FABRİKASI Türk Anonim Şirketinden : Fabrikamız mamulâtmdan NAPA, PİKARİ, GLÂSE vesair eldivenlik derileri mubayaa etmek arzu eden müşterilerimizin fabrikamıza kadar gel- melerine mahal kalmamak Üzere Yenipostane caddesinde 7/9 numaradaki büromuzda bu derilerin her çeşidinden kâfı miktarda bulundurulmaktadır. İLÂN Haydarpaşa lisesi voleybol takımı sında basketbol, yarın da futbal müsa- bakaları yapılacaktır, Sümer Bank Umumi müdürlüğünden: 15/11/1934 tarihindenberi Bankamız tarafısan satın almarak be- delleri başabaş ödenmekte olan mefsuh UŞAK TERAKKİ ZİRAAT TÜRK ANONİNI ŞİRKETİ hisse senetlerinin satın alınmasına 31/1/1938 tarihine kadar devam olu- nacaktar. Henüz hisselerini bankamıza satmamış ve bedelini almamış bulunan hissedarların mezkür tarihten evvel müracaat etmeleri ilân olunur. Cinm Londos mağlüb am? ayakları bu sırada ring haricinde ol- | duğ uiçin hakem bunu saymamış ve nihayet güreş berabere bitmiştir. . Yunanistanda İngiliz BELER OTELİNDE antrenör Her akşam: Salon musiki heyeti Bestekâr Yunan futbol federasyonu İngiltere- BİMEN ŞEN ve arinğaşları den bir başanfrenör getirtmeğe karar İİ Okuyucular: İBRAHİM UYGUN, HAMİT DİKSES, vermiştir. Gelecek antrenörün genç ol- İİ yusTAFA ÇAĞLAR ması ve icap ettiği zaman takımda oy» Saz heyeti: Keman Nubar Toky: , udi Mesırlı İbrahim naması şart koşulmaktadır. Bu mese- | kanun Muammer Uygun, Kllrnet Hamdi Tokay Bey: meşgul olmaktadır, Jerile Atina, valisi bay Koclas bizzat, İİ ytu, İstiklâl caddesi No, 218 .s.nrr avsar SEAL MAS Sy serus in