18 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

18 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

18 Kânunuevvel 1937 KAŞE FENMN — R HARİKASI: KESKİN Scandinavian Near East Agency Galatada Tahir han $ üncü kat Tel: 4991-28-53 Svenska Orlent Linlen Gothenberg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantsig, Copenhag Abo Revsl ve bütün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başlı- 62 limanları arasında 15 günde bir ezimek Ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg Ye Oslo- dan beklenen vapurlar. Bardaland vapuru 28 K. evvele doğru Vikingiand vapuru 10 K. saniye doğru Brageland vapuru 20 K. evvele doğru. - Kopenhag, Gdynia Gothenberğ, Dantaig - Stokholm, ve Osloğ limanları için hareket edecek vapurlar. Brageland vapuru 20 K. saniye doğru. Korruna vapuru"28 K. ervele doğru. Vikingiand vapuru 10 K. saniye doğru Yazla tafslât için Galata'da Tahir ban 3 üncü katta kin acentalığına müracaat Tel: 44901 - 2-5 TABİİ GÜZELLİK Göz boyayıcı reklâmlar İğ Tabii güzel görünmeğe muvaf- fak olmak için dünyanın en büyük cild güzelleştirme âlimi olan P. Dr. E. WİNTER'in formülü müci- bince hazırlanan yağlı, yağsız ve âcıbadem VENÜS kremlerini kul- lananlar ömürlerinin sonuna kâ- v Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- | dam dar VENÜS gibi güzel ve cazibeli kalırlar. Masa başında uydurma ve halkımızı aldatan göz boyayıcı reklâmlara inanmayınız. Terkib, tesir ve kıymet itibarile dünya yü- zünde KREM VENÜS'den daha üstün bir KREM mevcud olmadı- ını sayın halkımıza kat'iyyetle ar- zederiz. Ul TÜY Or. KORKORNİ Berğün hastalarını Eminönü muaye- Dehanesinde kabul eder. Ev adresi; Ağacami yanında Tel: 49152 KASADA SAKLADIĞINIZ DARA KURU BİR ÇEŞME VAZİYETİNDEDİR ONU FAİZLE DANKAYA VERİNİZ HUSUSİ ŞARTLARIM SORUNUZ HOLANTSE BANK ÜNİ KARAKÖY PALAS - ALALEMCİ 1 — Üsküdar Depolar Gurubuna bağlı Şark Tütün bakım evi için şartna- mesi mucibince satın alınacak 2 tonluk mâa teferrüat 1 adet yük asansörü için eksiltme günü olan 22/X1/937 tarihinde talip zuhur etmediğinden yeniden ve pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. — Muhammen bedeli 6000 lira ve muvakkat teminat 450 liradır. HI — Pazarlık 22/X11/937 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 15 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacak- tar. IV — Şartnameler 30 kuruş mukabilinde hergün İnhisarlar İnşaat şube- #inden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirik etmek isteyenlerin fiatsız teklif mektubu ve ka- taloğlarını pazarlık gününden üç gün evveline kâdar İnhisarlar Umum Mü- dürlüğü Tütün fabrikalar şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mü- tazammın vesika almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (8253) * 1 — Miktar ve eb'adı şartname ve listelerinde yazılı 386 parçadan ibaret yemek masası, sıra, elbise ve yemek dolabı ile akajo renkte sandalya resim ve İ piinldrı mucibince pazarlıkla yaptırılacaktır. II — Pazarlık 24/X11/937 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Kaba- taşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte X 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (8229) * 1 — Küçük Yozgatla şartname ve projesi mucibince yaptırılacak 3 odalı memur evinin inşastı 23/X1/937 de ihale edilemediğinden yeniden ve pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. II — Keşif bedeli 3730 lira 95 kuruş ve muvakkat teminatı 280 liradır. TI — Pazarlık 20/X11/937 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 16 da Kabatâşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacak- IV — Şartname ve projeler 19 kuruş mukabilinde İnhisarlar Umum Mü- dürlüğü inşaat şubesiyle Ankara Başmüdürlüğünden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhi- sarlar inşaat şubesine ibraz ederek münakasaya iştirak için ayrıca vesika ai- maları lâzımdır. VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte Şe 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, «B0B7» * 1 — Şartname ve resmi mucibince Çamaltı tuzlası tampanalarına aid 5 adet çelik akson pazarlıkla satn alınacaktır. 1 — Pazarlık, 27/X11/937 tarihine raslayan pazartesi günü saat 16 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. II — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (8363) 1 — Şartname ve projesi mucibince Aydında yaptırılacak karabarut de- posunun inşaatı pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. Ti — Keşif bedeli 2695 lira 17 kuruş ve muvakkat teminatı 202.14 liradır. ni — Eksiltme 20/X11/937 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 13 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Umum müdürlüğü inşaat şubesiyle Aydın Başmüdürlüğünden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak edeceklerin fenni evrak ve vesaikini İnhisarlar Inşaat şubesine ibraz ederek münakasaya Iştirak için ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte “e 7/5 güvenme paralariyle birlikte Yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «8088» a Açık eksiltme ilânı Belediye sular idaresinden İdaremizin bir yıllık kırtasiye malzemesi ihtiyacı açık eksiltme ile satın alı- nacaktır. 1 — Bu husus için tanzim edilen şartname ile kırtasiye malzeme cetveli parasız olarak levazım servisinden alınabilir, Ve nümüneleri görülebilir, 9 — Açık eksiltme şartname hükümlerine göre 22/1. künun/0Y7 çarşam- ba günü saat ön beşte Taksinıde idare binasında müteşekkil komisyonda yapi- lacaktır.— (8420), L ERİ | üşütme, grip, nezleye Ve ağrılara bire birdir. si mıkdarında kendilerine ikrazatta bulunabilir Çocuk esirgeme kurumu genel merkezinden Sahife 15 1 lik ve 10 luk kutuları vardır. Cildinizdeki lekeler Güzelliğinizin aslını berbad etmesin Yapılan bu bir sürü eziyet ve fedakârlıklara katlanmak neticesinde: hiç bir şey yapmamak demektir. Buna mukabil Krem Pertev e yapılacak muntazam bir kaç masaj size göz ile görülebilen bir taravet bahşeder ki, «KREM PERTEV» vin yarım asırlık “mazisi ve bugünkü meftunları bü sırrı çok evvel örenlerdir. Istanbul Dördüncü icra memurluğundan Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine birinci derece ve sırada ipotekli iki katlı ahırın metre murabbaına on ikişer liradan 1080 ve ahşap kıs- mına 8 liradan 200, saçla örtülü sundurmaya üçer liradan 240, ahşap tulumba mahalline dörder liradan 120, kâgir ahıra on ikişer liradan 1620 ve galvaniz saçla örtülü ilâvesine birer liradan $00, keza galvaniz saçla örtülü anbar kıs- mına beşer liradan 200, ve alışap ahıra beşer liradan 75, ve büyücek bir küme- se de on beş ki müştemil bulunduğu ebniyenin umumtuna cem'an (3850) ve 1460 metre murabbaı zemine 1460 ki heyeti umumiyesine üç yeminli ehli vu- kuf marifetile (6310) lira kıymet takdir edilmiş olan Beyoğlunda Fatma hatun mahallesinde Beyoğlu caddesinde eski $ yeni 5/1 25 kapı sayılı tarafları Diruhi kadının veresesinin arazisi mahali ve gazhaneden Beyoğluna mürur eden cad- de ve Mecidiye kışlası caddesile mahdut gayrimenkulün evsaf ve müştemilâtı. Bahçe kapısında girildikte sağ tarafda etraf duvarları dolma ve iç bölmeleri ahşap ve tamamen saman dolu ve alt katta merdiven altında bir helâsı bulunan Sv metre murabbaı saha üzerine mebni iki katlı samanlık ile önündeki çam tah- tası kaplamalı ve 25 metre üzerine müesses iki katlı Dâve ve bunun arkasında 80 metre murabbaı saha üzerine mesafe mesafe mevzu ahşap direklere müste- nit galvaniz saçla mestur üç tarafı açık bir sündürme daha arkada 135 metre murabbaı saha üzerine mebni tuğla duvarlı ve marsilya kiremitle ve zemini çi- mento döşeli inek ahırı ile bunun arkasında 62 metre murabbaı sahasında gal- vaniz saçla örtülü ve etrafı taş duvarlı ahır iJâvesi ve ahırı yanında keza saçla örtülü ve etrafı taş duvarla muhat 40 metre murabbaı anbar ve ahırın önünde 30 meti'e murabba: Üzerine ahşap bir oda bahçe kapısının sol tarafında 15 metre murabbal üzerine mebni ahşap baraka ahır ile bir kümesi muhtevi olduğu ve ma ebniye umum gayri menkullerin 1460 metre murabbaı sahasında bulunan gayri menkulün tamamı açık arttırmaya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek ve yirmi bir /ikinci kâönun/938 ta- rihine raslayan cuma günü saat ondörtten on altıya kadar dairemizde açık arttırma suretile satılacaktır. Satış Emlâk ve Eytam bankasının 844 No. lu ka- nunu hükümlerine tabi olduğundan mezkür kanunun 15 inci maddesine tev- fikan ikinci bir arttırma yapılmaksızın gayrimenkul, yukarıda yazılı günde en fazla arttıranın üzerinde bırakılacaktır. Arttırmaya iştirak için muhammen HN kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın te- minat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve delâliye müşteriye aittir. Satış bedeli peşin ödemek lâzımdır. İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla di- ger alâkadarların gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masraf- larına dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dalremi- xe bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin şaylaşmasından harıç kalırlar. Allkadarların işbu kanun maddesine uygun surette hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934/ 1182 dosy No. sile dairemize mülacaatları ilân olunur. (3019) Emlâk ve Eytam bankasından Isbu gayri menkulü satın alanlar arzu eder- lerse bankaca takdir edilecek kıymetin *» 50 GESİ Nafia Vekâletinden 1937 Takvim senesi için muteber olmak üzere vesika alanlar nihayet Kâ- nunuevvelin 20 nci gününe kadar ellerindeki vesikalarinin mezkür vesikalar aldıktan sonra yaptıkları işleri ihale bedellerile zikretinek ve alacakları Refe- ransları da dilekçelerine bağlamak suretiyle tebdili hususunda Vilâyete müra- taat etmeleri, aksi takdirde ellerinde yalnız 1937 senesi için verilmiş olan vesi- kalarla yeni sene teahhütlerine iştirak edemiyecekleri ilân olunur. (8377) Kurumumuz Ankarada Keçiörendeki Anakucağı müessösesine ilâveten yüz yataklı bir çocuk paviyonu inşasma karar vermiş ve paviyonun projesini mü- sabakaya koymuştur. Projeleri muvafık görülenlerden birinci ve ikinciye cem'an, 500 lira mükâfat verilecektir. Müsabakaya girmek isteyenler kurumun ruha» sebe Direktörlüğünden izahat isteyebilirler. (8418).