December 18, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

December 18, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

altanın mu ap İstanbulda baharı andıran bavalar hüküm sürdüğü bir sırada İngilterede, Fran sada ve Almanyada kar fırtınaları vardır. Yukardaki resim İngilterede karla kapanmış bir yolu gösteriyor J Wiedman, Leblondu, Millionun öldürdü aristeki cinayetler Katil Wiedman yeni itiraflarda bulundu Katili istiçvab eden müstantik, işittiği şeyler karşısında kanter içinde kalmıştır ğünü iddia ediyor, Million bunu şiddetle reddediyor Viedmanın altın- kumlar biraz kazı- lnca beş on san- tim derinlikte ma- dam Kellerin cese di bulunmuştur. Katil Viedman diğer kurbanları gibi madam Kellerin de ayakkabıları- nı simuştı. Otopsi yapılmak Üzere ce- sed morga kaldırılmıştır. Katil Viedman, müstantiğe madam Keller ile ne suretle tanıştığını ve na- sıl öldürdüğünü şöyle anlatmıştır: — Gazetelere verdiğimiz bir ilân sa- yesindedir ki, arkadaşım Million ile | birlikte madam Kelleri Parise getiri. | tik. Madam Kellere bir hastabakıcılık teklif ediyorduk. Alsaslı kadın, Vişiye gitmek hususundaki teklifimizi kabul ettiğini mektupla bildirdi. 2 ve yahud 3 teşrinievvelde -tarihini iyi hatırlıya- mıyürum- madam Keller Parise geldi ve Pitardy Hötele indi. Ertesi günü kendisini otelden almağa gittik. Bu iş için evvelce öldürmüş olduğum şoför Kufinin otomobilini kullanmağa ka- rar verdik. Müstantik katile şunu sordu: — Million, bu otomobilin kimin ol duğunu biliyor mıydı?. Katil, sesi titremeden cevap verdi: — Evet!, Million, şoför Kufiyi öldür: müş olduğumu biliyordu. Madam Kel. ler, otomobile memnuniyetle bindi, ba- gajlarını da arabaya yerleştirdik ve yola çıktık. Biraz sonra Fontenblo ile 'Barbizon arasında bir yere vardık. Sa- | at on bir vardı. Million otomobilden| inerek ormanda biraz gezinmemizi tek-| Mf etti. Yoldan epeyce uzaklaşmış | idik. Million genç kadının yanında | yürüyordu. Tabancamı çekerek genç kâdının ensesine dayadım ve ateş et- tim. İşte bu kâdar! Million ile kumlu toprakta, otomobilin manivelâsile, bir çukur kazdık. Paralarını aldıktan son- ra cesedi çukura attık. Üstünü de kum ve ağaç yapraklarile örttük, sonra oto- mobile binerek kadının eşyasile bera- ber, Voulzie villâsına geldik. Bu inayet size ne kadar para te min etii?, — Kadının el çantasında o 1300 franklık bir mandapost ve 100 frank ile 50 santim nakid para vardı. Sonra de bir altın yüzük bulduk, Nakid pa- rayı derhal aramızda taksim ettik, Al- tan yüzüğü de 1300 franklık manda- postu tahsil için gittiği zaman Colet- te'e hediye olarak verdik. — Colette'in bu cinayette rolü ne- dir?. — Kadının bu cinayette rolü yok- tur. Katil Viedman başı yere iğilmiş müstantiğin odasından çıkıyor Leblondu kim öldürdü? Müstantik katile, Leblondun kat- | inden bahsetmiş ve bu cinayette Milli- onun alâkasını sormuştur, Viedman, bidayetle birşey söylemek istememiş- tir. Fakat sonra yüksek sesle bağırarak demiştir ki: — Leblondu öldüren ben değilim, Milliondur, Million bu adamı tek ba- şına öldürmüş ve işi bizzat idare et- miştir. Million, Leblondu nasıl öldü- receğini bilmiyordu. Bir gün evvel ben kendisine tarif ettim, Enseyi göstere rek silâhı oraya dayamasını ve ateş et- mesini söyledim ve «bu darbe, aslâ aflelmez» dedim. Sonra cesedi beze sardı bağladık, maktulün otemöbiline bindirdik. Ben şoför Kufinin otomobiline binerek ön- den gidiyondum. Arkadan çesedi taşı- yan otomobil geliyor ve bunu Million idare ediyordu. Müllon, cesedi hâmil otomobili, maktulün evinin yanındaki yaya kal- dırımın kenarına durdurdu, kendisi aşağı alladı, benim otomobile bindi süratle villâmıza döndük. Katilin bu itirafları üç saat. sürmüş» tü, Müstantik kanter içinde kalmıştı. Müstantik katili hapishaneye iade et- mezden evvel şu suali de sormuştur: — Mililonun-metresinin bütün bu tafsilâttan haberi var mıydı?. — Asla... Hayır, Vicdmahın suç ortağı Million, arka- daşının aleyhindeki ithamlarını avu- katından öğrenince hayretle — Bunları mı söyledi?. Fakat bu bir canavardır.. diye bağırmış ve sap- sarı kesilmiştir. Million sözüne devam» la: — Madam Kelleri hiç tanımam. Onun hakkında birşey bilmem. Eğer ana raslamış İsem belki bir kır gezin- tisinde olacak... Fakat öldürülürken görmek.. aslâ, hayır. Millionun metresi Colette Fricot, madam Kellerin 1300 franklık man- dapostunu ve altın yüzüğünü hediye olarak aldığını inkâr etmiştir, Bahçede neler bulundu? Voulzie villâsında yeni cesedier bulmak ümüdile bahçesinde yapı makta olan kamlardan henüz müsbet bir netice çıkmamıştır. Fakat bu ka» nlar esnasında, birçok kadın elbiseleri ve eşyası meydana çıkmaktadır ki, bu hal zabıtanın şüphelerini uyandırmak» tadır,