22 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

22 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

rsasssı — AKŞAM Scandinavian Near East Agency Galatada Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 -2-$ Brenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzlg, ia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık Hmanları şark ve Karadeniz başlı“ $a limanları arasında 15 günde bir azimet Ye avdet için muntazam postalar. Gdynia - Danteig - Gothenburg ve Oslo- Ban beklenen vapurlar. Bardaland vaptru 2 K. evvele doğru Vikingland vapuru 28 K. evvele doğru Brageland vapuru 8 K. saniye doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- Bam - Kopenhag, Gdynia Gothenberğ, Dantzig - Stokholm, ve Osloğ limanları için hareket edecek vapurlar. Bardaland vapuru 28 K. saniye doğru. Vikingland vapuru 28 K. evvele doğru Gunborg vapuru 3 K. saniye doğru. Parla tafsilât için Galata'da Tahir han B üncü katta kin acentalığına müracaat, Tel: 44901 - 2-5 ZENiTH 1938 modeli En eski ve bütün Amerika- da en fazla rağbet bulan rad- yodur. Satış yeri: Yalnız, Bey- oğlunda BAKER mağazaları Avrupada güzellik müstahzaratı muhakkak en iyisi olan VENÜS pudrası yağlı ve yağsız en na rin ve nazik cildiiler için kul Janmağa lâyık şayanı tavsiye emsalsiz bir pudradır. Nureddin Evliya Zade Eeza- yı kimyeviye âlât ve ıtriyat de- posu, İstanbul, Açık eksiltme llânı Karadeniz Ereğlisi icra memurluğundan: 85 No. 658 34/1053 Zonguldak Hazine maliyesinin birle» şik iki dosya le —— > m Pesmi tahsil (2173) Ura (42) kuruşun te- masum) Kültür Bakanlığından: I i ei eni | © şartname 22/12/1997 tarihinden iiba- ten herkese açıktır. Talip olani Pevm ve saati mezkürda 5 75 birlikte Karadeniz Ereğ'lsi Yere dalmi- müracaat eylemeleri Sn olunur, (5800) Müzik Öğretmen Okulu Direktörlüğünden: 1 — Müzik Öğretmen okulu ve Konservatuvar okullarına elbise yaptırı- Jacaktır. 2 — Nüimunesine göre bir takım erkek elbisesinin kumaşı ile malzemesi ve dikme ücreti muhammen bedeli 2350 kuruş ve kızlar için kumaşı ile mal- zeme ve dikme ücreti muhammen bedeli 2200 kuruştur. 3 — Erkekler için 80 - 90 kızlar için 55 - 70 asgari 135, azami 160 takım- dır. Teminatı 274 lira 12 kuruştur. Nümune ve şartnamesini görmek isteyenler Okul Muhasebesine her gün müracaat edebilirler. İhale açık eksilime süretiyle 28/12/937 sah günü saat 15 de Okullar sa- yışmanlığında yapılacaktır, Teminat saat 14 de kadar Okullar Sayışmanlığı veznesine yatırılmış ola- caktır. «8271» Preventorium Sanatorium Direktörlüğünden 5/İkincikânun /1938 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 de Yüksek mektepler muhasebesindeki eksiltme komisyonu odasında 950 lira bedeli keş- fi bulunan Haydarpaşa Valdebağında Preventorium ve Snatorlum Müdüri- yet binasında yapılacak tamirat ve tadilât açık eksiltmeye konulmuştur. Mü- kavele eksiltme ve Baymdırlık işleri genel ve hususi ve fenni proje ve keşif hülâsasile buna müteferri evrak Bayındırlık Direktörlüğünde görülecektir. Muvakkat teminat 72 liradır. İsteklilerin en az sekizyüz liralık bu işe ben- zer iş yaptığına dair göstereceği vesika üzerine Bayındırlık Direktörlüğünden almış olduğu müteahhitlik ve Ticaret odası vesikalarile gelmeleri ilân olu- nur. (8404) İ s : |Çocuk esirgeme kurumu genel merkezinden AŞ Kurumumuz Ankarada Keçiörendeki Anakucağı müessesesine ilâveten yüz v N a MN | yataklı bir çocuk paviyonu inşasına karar vermiş ve paviyonun projesini mü- | O sabakaya koymuştur. Projeleri muvafık gürülenlerden birinci ve ikinciye cem'an öm 500 lira mükâfat verilecektir. Müsabakaya girmek isteyenler kurumun muha- sebe Direktörlüğünden izahat isteyebilirler. (8418) Gümrük muhafaza genel komutanlığı İstanbul satın alma komisyonundan 1 — Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı ihtiyacı için satın alınan 80 Bidonun 4/1/1938 salı günü saat 11 de açık eksiltmesi yapılacaktır. 3 — Tahmini tutarı 1920 lira ve ilk teminatı 144 liradır. Şartnamesi ko- msiyondadır. Almabilir, İ 3 — İsteklilerin ilk teminat makbuzları ve kanuni vesikalariyle gün ve | saatte Galata Rıhtımı eski İthalât Gümrüğündeki komisyona gelmeleri. (8429) İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | | 1 — Şartnamesine ekli listede yazın muhtelif eb'adda 1590 metre yuvarlak kıvrılmış ve yassı kayış pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 27/X11/937 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 16 da Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, NI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saajte “e 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (8362) * I — Miktar ve eb'adı şariname ve listelerinde yazılı 386 parçadan ibaret yemek masası, sıra, elbise ve yemek dolabı ile akajo renkte sandalya resim ve plânları mucibince pazarlıkla yaptırılacaktır. Ii — Pazarlık 24/X11/937 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Kaba- taşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İstektilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (8229) | Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânları | Taşdelen suyunda kullanılmak üzere 30 ve 50 litre hacmi istiabisinde küniyetii mikdarda damacana pazarlık suretile satın alınacaktır. Şartname- sini görmek ve anlamak isteyenlerin her gün Kadıköy Vakıflar Müdürlüğü ile İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde Su kömisyonuna müracaatları, pazarlı- ğa girmek istiyenlerin 30/12/937 perşembe günü saat on beşte Kadıköy Va- flar Müdürlüğüne gelmeleri ilân olunur. «8280» En muannit öksürüklerle Bronşit, astm, ve boğmaca öksürüğünün kat'i Mâcıdır. Göğüsleri zayıf olanlara vikaye edici tesiri şayam dikkattir. Bütün eczanelerde bulunur. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu, İstanbul EVİNİZDE BİR PUDRA MÜSABAKASI YAPINIZ Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları | Muhamraen bedeli 75000 lira olan bir adet B. tipi salon vagonu 1/2/1938 salı günü sant 15 de kapalı zar! usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 500C liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve Nafia müteahhitlik vesikası ve tekliflerini aynı gün saat 14 de kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır, Şartnameler 375 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmak- tadır. (8357) Kullandığınız pudranın rengi ne olursa olsun belki de size uygun gel- miyor. Bazı sarışınlar, esmerlere mahsus bir pudra kullandıklarında ken- dilerine daha uygun geldiği gibi bazı esmerler de, sarışınlara mahsus bir pudra kullandıklarında keza kendilerine daha uygun gelebilir. Bunu an- lamanın çaresi, yüzünüzün bir tarafında bir renk ve diğer tarafında baş- ka renk pudra tecrübe etmektir. a Posta, ambalaj vesair masarife karşılık olmak üzere İstanbul 622 pos- ta kutusu adresine (T. A. 5) o Yümuzile 12 kuruş gönderdiğiniz takdirde size hususi modelde bir kutu pudra ile muhtelif renklerde nümunelik 4 ufak paket pudra ve 3 kalem dudak ruju gönderilecektir. Mektubunuzda Ber vakit kullandığınız pudranın rengini de bildirmeği unutmayınız. Bu suretle yalnız kendi başınıza veya arkadaşınızla beraber tecrübe ederek hakiki bir pudra müsabakası yapmış olursunuz, Yokalen pudrasının her tene uygun yeni ve orijiriai renkleri vardır, Bu pudra havalandırılmış, gayri mer'i ve kat'iyyen sudan müteessir ol. maz. Gazeteler, iki Amerikalı yüzücüsünün sudan müteessir olmıyan bu pudrayı kullanarak iştirak ettikleri olimpik oyunlarırdan sonra bile ten- 1 — Bazı kız enstitüleriyle Akşam Kiz Sanat okullarının Moda - Çiçek derslerine, yapılacak bir snavdan sonra kazananlar arasından ücretle stajiyer alınacaktır. 2 — Sınav 3/1/1938 pazartesi günü saat 9,30 da İstanbul Akşam Kiz Banat okulunda yapılacaktır. 3 — Sınava girebilmek için: A — Kız Enstitülerinin birinden mezün olmak; B - Yirmi yaşından küçük olmamak, C - Öğretmenliğe mâni sıhhi ve bedeni bir noksanlığı olmadığını hükümet veya belediye doktorundan veya resm! hastaneden verilen bir rapor. la tevsik etmek. D - İyi sanı olduğu polisçe verilecek bir vesika ile anlaşılmak, EB - Bakanlıkça gösterilecek mahalde vazife kabul edeceğini kendi yazı ve im- gasiyle taahhüt etmek. 4 — İsteklilerin bir istida ve 3 üncü maddede yazılı vesikalari fle birlikte en çok 29/12/1997 akşamına kadar İstanbul Kültür Direktörlüğüne müra- caatları. (4044) «BAHT» aa Yİ 0 A TÜNELMEYDANI n satiş yeri,