20 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Ankara - Istanbul maçları Bu, hafta Ankarada oynanacak bu maçları hangi şehir kazanacak? Muhtelit takımda Beşiktaştan oyuncu yok Bu hafta İstanbulda ehemmiyetsiz lig maçlarına mukabil Ankarada An- kara ve İstanbul muhtelitleri arasın» da mühim karşılaşmalar olacaktır. Alikadarlardan yaptığımız tahki- kata göre, Beşiktaşın burada şild maçı olduğu için, İstanbul muhtelif. nin Güneş, Fenerbahçe, Galatasaray Vefa futbolcularından olarak şu $6- kilde yapılması çok muhtemeldir; Kaleci; Cihad (Güneş). Cihad yalnız ilk maçta oynıyacak ve İstanbulda bulunmak mecburiye- tinde olduğundan ikinci maçta kale- ye Fenerbahçeli Necdet geçecektir. Müdafiler: Faruk (Güneş), Reşad (Güneş). Muavinler: Eşfak (Galatasaray), Fikret (Fenerbahçe), Esad (Fener bahçe). Muhacimler: Necdet (Galatasaray). Müuhtceşm (Vefa), Melih. (Güneş), Hâşim (Galatasaray), Bülend (Gala tasaray). Bu takımda ihtiyat olarak götü- rülen Naci ve Muradın takıma sokul- maları süretile tadil edilmesi ihtimali de vardır. Bizce, yukarıya yazdığımız takımın en mütecanis ve en kuvvetli tarafı son müdafaayı teşkil eden Cihad - Faruk - Reşad üçüzüdür. İstanbul liginin son müsabakala- rında olduğu kadar son Beşiktaş - Güneş maçında da şahid olduğumuz üzere bu üçüz günden güne açılan, kendine emniyeti artan bir müdafaa olmuştur. Muavin hattına gelince, müdafaa kadar kuvvetli olduğu kanaatinde değiliz. Başta Fikret olmak üzere muayinlerin her üçü de ferden ka- biliyetli ve ayaklarma; hfkim oyun- culardır. Fakat Esadia Eşfak'ın ken- di takımlarında muavin hattında oynamalarına mukabil Fikret umu- miyetle hücum hatfinda oynamak- tadır. Böyle mühim bir maçta birden- bire merkez muavin mevkiinde nefe. sinin noksan gelmesinden, daha kı- sacası çok canlı oynadığı şüphesiz olan Ankara muhtelii karşısında takımın belkemiği vazifesini görecek kadar idmanlı olmadığından korka- rız. Yoksa idmamı yerinde olsa, Fik- retin futboldaki bilgisile bu vazife. nin hakkından geleceğine şüphe edi- 1emez. Hücum hattı belki mükemmel sa- yılamaz, fakat kuvvetsiz ve iş göre- miyecek bir şekildedir de denilemez. İki açıklarm genç ve süratli oluşlar rından başka topa hâkimiyeti, seya- Hyeti ve oyunu açışlarile dikkate çar- pan Hâşimin bu hatta mevcudiyeti hem eşapeci Melihe, hem şülçü Muh- eşeme fırsatlar hazırlıyabilir, hem de Bre yin el dl 2 Ül ğe Diye Rebii açıkların hücuma faydalı bir şekilde işlemelerine yardım edebilir zarnınm- dayız. İstanbul muhtfelitinin böyle kısaca mütalâasından sonra Ankara muh- teltti hakkında da düşündüklerimizi yazmak ve ikisi arasında mükayesede bulunarak hangisinin galip geleteği- nİ tahmin etmek isterdik. Fakat bü sene Muhafızgücü ve Harbiye Anka» radan MUM kümeye seçildikleri ve bunlara mensup futbolculardan bir kısmmın Ankara muhtelitinde yer alacakları tabil bulunduğuna göre buna şimdilik imkân göremiyoruz. Çünkü kendilerin! ve oyunlarını lâyf- kıyle bilmediğimiz bu fotbolcuları ancak bu seneki Milli küme maçlarında gö- rüp tedkik edebileceğiz. Bununla be- raber, son defa Bükreş muhtelitinin Ankara ve İstanbulda yaptığı maç“ larda İstanbul takımının muvaffaki- yetsizliğine mukabil Ankara muhte tinin her iki maçta da muvaffak olduğu bir hakikattir. Şu halde İ tanbul muhteliti, Çetin bir hasımla karşılacak demektir. » Galibiyetin daha iyi ve'daha gay“ retli oynıyacak tarafa teveccühünü dilemekle iktifa ediyoruz. Ahmed Bahtiyar İstanbulspor Klübü £ başkanlığından: Klübümüzün senelik kongresi 20/1/938 cumartesi günü saat on dörtte Çarşıkap? tramvay durağındak! lokalinde yapılarak» ür. Azanın ilân edilen saatte klübde bulun- maları rica olunur. Eminönü Halkevinden: Evimize bağlı Kiüblerin mürahas ve başkanlarının 25/ 1/0988 tarihli salı günü sant (17) de Evi- mizde bulunmaları lüzümu ehemmiyetle tebliğ edilir, a ERMİŞ A inişi e ol Yunan milli takımı İskenderiye muhtelitini 1 - O yendi Dünya kupasiçin Filistin müli takımile karşılaşmak için Kudüse gi- den Yunan milli takımı, İskenderiye- den geçerken, İskeriye muhteliti ile heyecanlı bir maç yapmıştır. Bu maç- t87-8 bin kadar seyirci bulunmuştur. Yunanlılar sıkı bir oyundan sonra 1-0 galib gelmişlerdir. Galibiyet gö- Iünü, birinci hafteymin 17 nci daki- kasında yeni Yunan merkez muhaci- mi Vikelidis, sağaçık Miyakisin bir ortalayışı neticesinde kafa ile yap- . . Atina gazetelerine göre Yunan mil- M takımı, birinci devrenin on beşinci dakikasından oyunun sonuna kadar hâkim oynamıştır, Dankolof yenildi Aslen İtalyan olan Amerikan gü- BÜYÜK SPORCULARIN HAYATI» Meşhur Nurmi bugün milyonerdir Amatör sanılan bu atlet, — koşularında beşyüz dolar alırmış Altı sene kadar evvel diskalifye edi- len ve amatör olarak Winlândiya na- mına olimpiyatlara bile iştirak eden meşhur mukavemetçi Nurmi'nin, dis- kalifye edilmeden de profesiyönel ol- duğunu bildiren bir yazı, bugünlerde Paris-Solr'da intişar etti. Varşovadan Grysewski Imzasile çi- kan bu yazıyı dikkate değer buldu- Zumuz için aynen aşağıya naklediyo- Tuz: Büyük Nurmi diskalifye edileli he- men hemen altı sene geçti; yaptığı de- recelerin hatırası bütün zihinlerde yer etmşitir, fakat dünyanın en büyük ko- reşçi Saveldi meşhur Bulgar güreşçi 'Dankolofu yenmiştir. Pariste yapılan bu güreşte birinci kısımda 11,34 dar kikada Savoldi kazanmıştır. İkinci kısımda 8,35 dakikada Dankolof ka- zandığından Iki güreşçti tekrar kar- gılaşmışlar ve bu sefer 6,07 dakikada Savoldi kazanmıştır, Bü maçı kaza .nan Savoldi Fransız güreşçi Deglane ile karşılaşacaktır, Sabırlı taraftar Bir gazetede klübü için aşağıdaki oyunlarını düşünerk bunu kolayca unuturum. Chelsea ne zaman şampiyon ola- cak gibi tenkidlere ise şöyle cevap veririm: Sinderland kupayı 55 yaşın- da ve C. Manchester de ilk şampiyo- nasını 53 yaşında kazandı Benim klübüm Chelsea 32 yaşındadır ve da» ba çok vakti vardır. Bizdeki Klüpcülerin bu taraftardan ders almasını tavsiye ederiz. şucusunun diskalifye edilişini kuşa- tan hikâyeler yavaş yavaş unutulmuş- tur. Bu hususta bazı noktalar hAlA ay- dınlatılmış değildir ve eğer biz bazı sırları ifşa edersek, Nurmi, bugün mü- sabakalardan çekilmiş olduğu için, hiç şüphesiz bizi affeder. Varşovada eski bir atlete tesadüf edilebilir; ismini gizli tutmak isteyen bu bay Finlândiyalı koşucunun bütün esrarını iyice biliyor. Bu adam, Nurmi'nin pek çok olmı- yan dostları grupuna da dahildir. O- nun sayesinde, bugüne kadar karanlık» ta kalmış bazı şeyleri aydınlatacağımı- zi ümid ederiz. - Bu baya bize esas görünen bir sual irad ettik: — Bir koşuya iştirak için Nurmi ne kadar para isterdi? Cevab tereddüdsüz şu oldu: — Dört beş yüz dolar. — Fakat Nurmi bu kadar nazik bir para; işini nasıl hallederdi? — Gayet basit. Nurmi'nin, koştuğu sıralarda, hergen bütün memleketlerde kendi iş adamları vardı. O, adamları- na emindi. Onlar, kendisine tavassut ederlerdi. Birçok hallerde de Finlân- diyalıya mektup yazarak doğrudan doğdruya teklifler de yapılırdı. Fakat onun bunlara cevabı gayet kısa idi: Izmirde kır koşuları Büyük atletler arasında tertip edilen İzmirde kır koşusu İzmir (Akşam) — Atletizm fede- ,rasyonunun evvelce hazırladığı prog- Tama göre İzmir kır koşularının ikin- ci serisi Kültürparkta yapılmıştır. Koşulara, küçük atletlerin üç kilo- metrelik mukavemet koşusu ile baş- landı. Çok heyecanlı geçen bu koşu» ya üç atlet iştirak etti. Neticede Erkek lisesi atlellerinden küçük Mustafa Çambel koşuyu 9,49,2/5 da- kikada bitirerek birinci geldi, İkin. geleni Komal Oktay ile üçüncü ge- . müsabakayı bitiren olmadı yapan atletler larındaki fark 200 metre kadardı. Bu koşuyu birinci olarak . bitiren küçük Mustafa mukavemet (koşularında muntazam çalıştırılacak olursa İrmir bölgesi mükemmel bir atlet kazana- caktır, Küçüklerin koşusunu, büyük atlet- lerin altı kilometrelik Koşusu takib atti. Maatteessüf bu koşuya maruf imizden hiç biri iştirak etme- için koşanların hepsi de aban- dene oldu, koşuyu bir kişi bile muvyaf- leni Neiad Gökgölün birinci ile ara- İ fakiyetle bitiremedi, i Sadi e aklağiik ei İLİM m dü Şaztlar kabule şayan ise tevete, mem» nun değilse «hayır». «Evet veya ha- yırv, fakat bundan fazla tek bir keli- mg yazmazdı. Nurmi ile pazarlık etmek kabil miydi? — imkânsızdı. — Peki ona parası ne suretle veri- lirdi? — Şahidsiz, Nurmi parasını aldığı kimse ile başbaşa kalırdı ve o hayatın- da asla bir makbuz imzalamamıştır. — Nurmi'nin ilk defa ne vakit bir «tazminata İstediğini bize söyliyebilir misiniz?, — Hâdisenin uzak bir zamana aid olmasına rağmen bunun cevabını ver- mek benim için kolaydır: Bu hâdise Anvers olimpiyatlarındaki zaferinden sonra geçiyordu, İsveçe davet edildi, kendisine ikamet ve seyahat masraf- ları verildi ve gösteriş koşusunda stad tamamile dolu idi. Ertesi sene Nurmi, gene İsveçe da- vet edildi, fakat... Bu sefer kendisine ikamet ve seyahat masraflarının iki defa verilmesini istedi. Nurmi büyük bir şampiyondu ve talebi itirazsız ka» bul edildi. Nurmi hesaplamasını sevmezdi ve böyle bir iş canını sıkar ve yorardı, bü» nun için de toptan bir para istemeği daha basit bulur ve 500 dolar kendisi- ne kâfi gelirdi! Nurmi gittikçe meşhur oldu, kendi- sinden Amerikada bir turne yapması istendi, Doksan günde elli altı koşu. Beher müsabaka beşeryüz dolar hesa- bile büyük bir mebliğ tutuyordu ve denilebilir ki, Nurmi belki de Amerika- da otuz bin dolar kazanmıştır. Şüphe- siz Finlândiyalı bir muhacir olan me- neceri bu meblâğdan hissesini aldı, fa- kat ne de olsa Nurmi'nin kârı güzel dir... İşler gittikçe yolunda gidiyordu. ve Nevyorktaki Fino-Amerikan klübünün Medison Skuer Gardn'ın bir koşu ter- tip ettiği ve yalnız buranın kirası için altı bin dolar verildiği görüldü. Bu ko- $u için Nurminin tam olarak ne aldığı aslâ bilinmemiştir. Nurmi bu suretle, tabii Finlândiya markı üzerinden milyoner oldu, Müm- kün bir para sukutundan zarar görme» mek için bütün sermayesini kâr geti- ren evlere yalırıverdi. Nurmi fevkalâde muktesid olarak şöbret bulmuştu. Bir misal mi istersi- niz? 1925 de Varşovaya geldi, iyice yıp- ranmiş bir elbise giyiyordu. Dört sene sonra gene Lehistana geldi; hâlâ ayni elbiseyi taşıyordu. Nurmi çok meyva yerdi ve onun bir manava girdiği asla görülmezdi. O meyvalarını arabalardan daha ucuza temin ederdi. Başka bir misal: Almanyadan dönü- yordu, kazandığı bütün banknotlari yerleştirmek için küçük bir bavul sa- tan almak mecburiyetinde kalmıştı, Varşovadan geçerken her biri için sekiz yüz dolar aldığı iki koşu yaptı. Fakat bu parayı çok ufak mikyaslarda verdik. leri için Nurmi bavulunu kapayabil- mek için çok zorluk çekti, Böylece Nurmi yalnız büyük bir ko- şu rekordmeni olmadı. Ayni zamanda «Gizli profesiyonellik» bahsinde malt rekorlar da kırdı. Almanya - İngiltere maçinin biletleri bitti 14 mayısta Berlinde yapılacak olan Almanya - İngiltöre maçında bulun- mak için şimdiden 200,000 kişi bilet istemektedir. eo Alman federasyonu olimpiyad stadında yapılacak bu ma- çın biletlerini yolsuz bir şekilde da» gıtmamak için evvelâ biletler azalar rmın miktarna göre klüplere verile- cek, badehu diğer müracaatlerde si- Ta tedkik edilerek bir kişinin iki vey& daha fazla bilet almasına mâni ola caktır.