20 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

20 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

3 Kk ŞE FE Fi s ” İh ANL 20 Kânunusani 1938 —— een AKŞAM Sahife 15 Scandinavian Near East Agency Malatağa Tahir han 8 üncü kat Tel: 44091 -9-3 Ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantziz « Gothenbürg ve Otlo- Ban beklenen vapurlar, Mordland vapuru 19 K. saniye doğru Anse vapuru 1 Şubata doğru. Birkaland vapuru 10 şubata doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- Bam - Kopenhaş, Gdynia Geothenberğ, Dantzig - Btokholm, ve Osloğ Ilmanları çin hareket edecek vapurlar. İsa vapuru 22 K. saniye doğfu. Korâland vapuru 25 K. saniye doğru. Aasne vapuru 1 şubata doğru. Yazla tafsilât için Galata'da Tahir han Büncü katta kâin acentalığına müracaak Tel: 44091 TIFOBİL Dr. İRSAN SAMİ fo ve paratifo hastalıklarına tutul- mamak için ağızdan alman tifo hapla- Hıdır. Hiç rahatsızlık vermez. Herkes alabilir. Kutusu 50 Er. Kadın, kaç yaşında daha güzeldir ? Bu sualin cevabını kimseler veremiyordu. Fakat yapılan tec- rübeler şu neticeyi verdi: — Kadın her yaşta güzeldir! Yalnız, o VENÜS (KREMİ, VENÜS PUDRASI, (o VENÜS RUJU, VENÜS (BRİYANTİNİ; VENÜS RİMELİ, O VENÜS ESANSI kullanmak şartile... a o İstanbul beşinci icra memurluğundan: 011/214 ikinci sulh hukuk derecede ipotekli o- İp borcun ödenmemesi hasebile paraya Se karar verilen İstanbulda Kü- lustafa paşa mahallesinin o Yenikapı kekağında seki 37-39 yeni 30 numaralı bir b evin üçte iki hissesi açık arltırmıya mamıştır. İşbu gayri menkulün tama- mA Üç ehli vukuf taralından 2175 lira kiymet takdir edilmiştir. Hu vala &olu Hamamcı Arif haneleri olup Me Yenikapı, eephesi Ayakapı cadde- nü Mmahduttur.Mesahası: 75 metre mü- mabbadır. Ermfı: Kapıdan girilince, 2e- ni karasimin düşeli üstü açık bir anire, Samakânh kapıdan girildikte zemini ah- $ap bir anize, duvarlarda sabit dolaplar ve r zemini malta döşeli ve camekânlı | antre. Ba ire üzerinde iki oda bir Yeriipiz abdesthane, zemini çini döşeli ve Mg ermerden yapılmış çamaşır bekne- tulumbalı kuyusu ve mutbah, odun ve ürlüğü vardır. Asma katta bir oda, hane ve zemin katında bir sira Üza- ze cemekânle bölür bir salon, iki bir aralık, bir abdesthane, İkinci kat- | bir hedef üzerinde cemekânla bölün- MÜŞ bir salon, üç oda abdesthane, tavan tavan srası Oodaşı mevcuttur, gbtap aksam ve kapısı yağı boyalıdır. emin katında iki bodurumu ve her iki kapısı ve elektrik tesisatı vardır. kat pencereleri demir parmaklık- . Arttırma peşindir. Arturmıya işti. istiyenler muhammen kıyme- biç ze Yranın yüzde yedi büguk pey akçesi veya müll bir ban- Kanın teminat mektubunu tevdi etmeli- Sirler, Müterakim vergi ve belediye rusu taviz bedeli müşte- aittir. Arttırma şarte itibaren isteklilere açıktır. Bi- arttıfına, 22-2-038 tarihine müsadif Künü saat 14 den 16 ya kadar devam Ye kıytneti muhammenenin yüzde İNİ bulmadığı takdirde enson eri- teahhüdü baki kalmak şartile iki masına on beş gür sonra 9-3-050 İt çarşamba günü saat 14 | olunacak ve en artırana ib si isra kılına- ir. Hakları ile sabit olm. alcaklılarle irtifak o bakkı iplerinin bu k i ve husule fa- ve masarife datr olsn iddialarını iin binden itibaren 20 gün zurfında evru- müsbitelerile birlikte dairemize bildir- Piedikleri takdirde ihale bedelinin peylaş- artmasından hariç tutulacaklardır. Daha malümat almak istiyenler $37/3814 dosyasına müracat etmeleri Olunur, a) SAÇ EKSİRİ KOMOJEN Saçların: köklerini Dökülmesini keser. Kepekleri ta mamcn giderir ve büyüme kabili- kuvvetlendirir. artırarak saşlara | yeniden hayat verir. Kokusu Lâtif, kullanışı kolay bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ AE BEYOĞLU - İSTANBUL URTULUŞ Doktorlar, bankacılar, kâtipler, mektepliler veihâsl bütün mürekkepli kalemle yazi yazanlar İnürekkelin ceplerine akmasından, kurumasın- dan, ucun bozulmasından kurtaran yegâne TIKU dolma kalemi Avrupada dahi tasdik olunduğu gibi, Almanya- nın bu icadı mürekkepli kalemle yazı yazmak mecburiyetinde olan halkı hakikaten bu yazı yazmak eziyetinden kurtarmıştır. 'TIKU ucu aşınmaz, bol mürekkep alır kuvvetli basılır 3 — 4 kopye çi- karabilir ve açık bırakıldığı halde her ne şekilde durursa dursun mürekkep akmaz ve kurumaz. 'TIKU en sağlam ve kullanışlı mürekkepli kalemdir. Siyahtan maada Yeşil, Mavi ve kırmızı renkleri de ayni fiyatta satılmaktadır Her yerde arayınız. Deposu: Havuzlu Han No. 1, İstanbul Taşraya posta ile gönderilir, Sayın Bayanlara: Hakiki FEMiL Bağları Bugün piyasaya çıkmıştır. Markaya dikkat ediniz. FEMIL İnhisarlar U. Müdürlüğünden : 1 —. Şartname ve projesi mucibince Müreftede yaptırılacak idare binası inşaatı açık eksiltmeye konulmuştur. TI — Keşif bedeli 5865 lira 83 kuruş ve muvakkat teminatı 436 liradır. TI -—— Eksiitme 27/1/1933 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 de yetini İ Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki ahım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 24 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesiyle Edime Başmüdürlüğünden ve" Mürefte memurlu- ğundan #lnabilir V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fenni evrak vo vessikini İnhi- sarlar inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VI — İstexlilerin kanunen kendilerinden ararılan vesaik İle 5 İnci mad- dede yazılı vesika ve $b 7,5 güvenme paralariyle birlikte tayin edilen gün ve Saatte yükarıda adi geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (109) * I — Şarinamelerine ekli listede eb'at ve miktarı yâzın hümunesi muci- bince 5,000,000 gişe kapsülü pazarlıkla satın alınacaktır. Iı — Pazarlık 2/11/1938 tarihine rastlayan Çarşamba günü saat 15 de Kabataşda Levazım ve mübayaat Şubesindeki alım komisyonunda yapılacak- tir. HI — Şartname ve nümuneler parasiz olarak her gün sözü geçen şube- den alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tâyin edilen gün ve sâstle © 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (61) * 1 — İdaremizin Paşalimatıımdaki Tütün Bakımcvinde şartnamesi muci- bince yaptıracağı tamirat işi açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşit bedeli 9939 lira 19 kuruş ve muvakkat terminali 745.43 liradır. 3 — Eksiltme 4/17/938 tarihine raştlıyan cuma günü saat 15 de Kabataş- in Levazım ve Mübayaat- Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 2. 25 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdür- lüğü İnşaat Şubesinden ahmabilir. 5 — Eksiltmeye iştirâk etmek isteyenlerin fenni evrak ve vessikini İnhi- sarlar İnşaat Şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 — İsteklilerin kanunen kendilerinden aramlan vesaik ile 5 inci maddede yazılı vesika Ve $e 7,5 güvenme paralariyle birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte yi adı & komisyona gelmeleri ilân olunur. (B.) (366) Belediye Sular idaresinden: Terkos fabrikasında kiş mevsiminden istifade ederek yapılması lâzım ge- len esaslı tamirat dolayıslle Beyoğlu tarafında olduğu gibi İstanbul cihetinde de yeniden ilân edilinceye kadar saat 22 den sabah beşe değin suların kesile- ceğini sayın halkımıza bildiririz. (Sini; RAKIBSIZDIR | Baker'in mevsim sonu satışı her vakit sabırsızlıkla bek- Jenilen bir hâdisedir. > a - 85 seneden beri namı yükselen bu müessesede en iyi şartlarla en yük- sek kaliteyi bulabilirsiniz. . Mevsim sonu satişi 17/1/938 den 15/2/938 kederi geri km e kadar REOSİL Öksürük, nefes darlığı, soğuk algınlığı ve göğüs nezlelerin- den sizi kurtaracak en iyi ilâç budur. Her eczaneden israrla isteyi- . ja Satış ilânı İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Ali Haydar tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 23591 ikraz numarasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek “gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen Ye tamamına yeminli üç ehlivukuf tarafından 1202 lira 50 kuruş kıymet takdir edilmiş olan Zeyrekde, Mollazeyrek mahallesinin Fenerci çıkmazı sokağında eski 4 mükerrer yeni 8 numaralı, bir tarafı Mürşide menzili, bir tarafı Nazif bahçesi, bir tarafı Mah- mut bahçesi, bir tarafı çıkmaz sokak ile çevrili ve müşterek kuyusu bulunan bir hanenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Zemin kat: Zemini kara siman döşeli, içinde iki gömülü küpü bulunan bir taşlık. bir oda, bir dolab, kırmızı çini döşeli iki merdiven altını havi mutfak. Birinci kat: Camekân bölmeli bir sofa üzerinde iki oda, bir helâ, bir dolab ve çinko döşeli bir gusülhaneden ibarettir. İkinci kat: Birinci katın aynı olub yalnız tavanlar basıktar Bahçede: İki kömürlük, müşterek bir kuyu ve bir kaç ağaç vardır. Umumi evsafı: Gayrimenkul çıkmaz sokaktadır. Cebhesine tesadüf eden çıkmaz sokak kısını tahta perde ile kapanmış ve burada bir asma çardağı ya- pılmış ise de komşunun hakkı müruru vardır ve elyevm kullanılmaktadır. Bina ahşap olub haricen aşı ve dahilen tavan ve kapıları yağlı doyalıdır. İçinde elek- trik mevcuddur. Mesahâsı: Tamamı 70 metre murabbaı olub bunun 34 metre murabbaı bi- na bakiyesi bahçedir. Yukarda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık artlar- maya konmuş olup 23/2/938 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Yeni Postane binasındaki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır, Arttır- ma bedeli muhammen kıymetin © 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok artlıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 10/3/933 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci acık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada da arttırma bedeli muhammen kıymetin 9ç 75 ini bulmazse borç, 2280 numaralıkanun hükümlerine göre beş müsavi taksitte ödenmek üzere teci! edilecektir. Satış peştudir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin $6 75 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mektu- bunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye. tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı icra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkra- sınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve ir- tifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddi» alarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicllile sabit olmadıkça satış be- delinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak isteyen- lerin 22/1 /938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şarinamesile 937/4281 numaralı dosyasına müracaatları ilân olunur. (358) Nafıa Vekâletinden! 27 İkincikânun 938 perşembe günü saat 15 de Ankarada Vekâlet Malzeme Eksiltme komisyonunda 44500 lira muhammen bedelli 5000 adet meşe köprü traversi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Bu hususa aid eksiltme şartnamesi ve teferrüatı 22250 kuruş mukabik linde Ankarada Vekâlet Malzeme Müdürlüğünden alınabilir, Muvakkat teminat 3337 lira 50 kuruştur. Eksiltmeye hususi orman sahipleri de girebilir. İsteklilerin teklif mekkuplarım muvakkat teminat ve talimatnamesine gö- re vekâleten alınmış malzeme müteahhitliği vesikasiyle birlikte 27 İkincikânun 938 perşembe günü saat 14 e kadar Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. (65) (148) Senelerdenberi memleketi- mizde plâklara ses almak hususunda büyük muvaffa- kıyetler gösteren dünyaca POLYDOR (Eğim nam marka bu kere en son icad ettiği fenni imlâ makinelerle pek yakında İstanbula geleceklerinden kıymetli bestekâr ve artistlerimizin bu fırsattan istitade etmeleri için şimdiden Pazartesi, Çarşamba ve Cumartesi günleri öğleden sonra saat 3 den 6 ya kadar xirdeki adrese müracaat etmeleri rica olunur, Polydor'un Türkiye acentası VAHE UTUCYAN İrtanbul, Sultanhamam, Camlıbaşı Han No, 16 Anadoludan tahriri olarak yaki olacak müracaatlar nazarı dikkate ahnacaktır.