20 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

20 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

ar der- bir Tar bir Haz taş üş- dar pa ler. eli o 20 Kânunusani 1938 AKŞAM Sare 9 Dempsey'in lokantasında bir gece Garip bir yemek listesi : Yumruk rostosu, nakavt olmuş tavuk !.. Dempsey: “Dünyada aşktan daha güzel şey yoktur. Dünyanın en mesud adamı benim. Karıma çılgınca âşıkım. Pilâva, lokuma bayılırım ,, diyor Kuvvetli olmak için ne yapmalıdır ? Dempseyin en büyük arzusu yüz elli sene yaşamak!.. Amerikada en büyük spor şöhreti, €n büyük spor yıldızı addedilen adam muhakkak ki eski dünya boks şam- Piyonu Jack Mempseydir. Amerikâ da ona âdeta milli bir spor kahrss manı nazarile bakıyorlar. Kendisi. ne hâlâ «The Champion of ahamplonss Yani «şampiyonların şampiyonuz dir yorlar, Bugün Dempsey Amerikada en büyük devlet adamlarile, en yüksek licaret adamlarile senli benlidir ve bütün Amerikan spor teşkilâtı esidi dünya © şampiyonunun © elindedin Amerikada Dempseyin şöhreti o de tece büyüktür ki sokaktan bir kutu kibrit alsanız üstünde Dempseyin resmi vardır. Bakkaldan ince şeffaf küğıdlara > sari: domates alsanız, gene kâğıdın üzerinde Dempseyin resmini görürsünüz. Dünya şampiyonunun Nevyorkta sekizin, i avenüde Amerikanın en lüks lokantalarından birini açtığını işitince hemen gidip kendisini görme“ #e karar verdim ve sekizinci eve- Düdeki lüks lokanta ve bera koştum, Fakat Dempseyi görmek ne müm- kün... Evvelâ isinin sekreterini görmek lâzımmış!.. Ona müracani ©tmek isledik. Sekreterin de bir ka» dır sekreteri varmış,. © karşımıza çikti. Nihayet öğrendik ki Dempsey tayyare ile Şikagoda yapılan bir boks maçına hakemliğe gilmiş... Yar Tın gelecekmiş... Ertesi günü gittik. IPsey gene tayyare ile Vaşington- OS bir maçı idareye gitmiş... Tamam bu tarzda beş gece Dempseyin barı- Da gittik, geldik. Ve nihayet altın- Ci günü Dempsey bize sekreteri vasi tâslie şu haberi gönderdi: Hayatında ilk defa bir türkle bilhassa bir Türk gazetecisile görüş- mekten çok zevk duyacakmış, Ya- fn gece için kendisi beni barda ak- Şam yemeğine bekliyormuş... Ertesi &vce Dempseyin barına gittik. Jack Dempseyle nasıl görüştüm?.. baş veda çılgın bir rumba çalıyor... T genç kadın gayet kalın sesile in- Ellizce bir şarkı söylüyor... Bize hiz- Met eden genç kızların hepsi mAvi Pijamalı... Gayet iriyarı, sırlında son derece Şak bir elbise ile güler yüzlü bir adam — Sanki kendisini kimse tanımaz- mış gibi her zaman böyle ismini söyliyerek kendini tanır... dedi... Dempsey gülerek: — Sike bir sürprizim var... dedi, benim barımda gayet güzel türkçe konuşan bir garson çalışıyor, ken- disi İstanbullu... Servisi bize o ya- picak. Yalnız ben elbise değişece- ğim. Frağımı giyeceğim. Yahut ye- meği böyle yiyelim de... Türkçe bi- len garson merede? Biraz sonra yanımıza türkçe; — Hoşgeldiniz efendim!.. diyerek yaşlıca bir adam yanaştı Şemon Kohen adlı Arnavutköylü bir muse- vi... 32 sene evvel İstanbuldan' ayni- mış... Fakat türkçesinden “bir keli- me unutmamış. Bize servisi o yap- mağa başladı. Dempsey: — Bir yandan yemek yeriz... Bir yandan konuşuruz... Olmaz mı?. de- di... Hareketleri bir sinema jön- prömiyesi gibi... Zalen uzun zaman sinemada oynamış... Barın duyarları arkadaşları olan sinema (artistleri- nin fotografları el yazılarile dolu... Harold Loyd, Şarlo, Greta Garbo, Marlene Ditreih... Hepsi burada Bazı duvarlarda da dünya şampi- yonlarının Sira, sır& resimleri... İlk aklıma gelen sual biraz garip oldu: — Aşk hakkında ne düşünüyor- sunuz?.. diye sordum. Jack Dempse- yin yüzü güldü. Sağ elinin beş par- mağını uçuca birleştirdi. Gözlerini süzerek bu birleştirdiği beş parma- ğının ucunu dudaklarına — götürdü ve öptü: — Dünyada aşktan daha güzel şey yoktur... dedi. -— Hiç âşık oldunuz mu? — Şimdi bile âşığım... Şimdi bile aşk içindeyim... Merakla sordum: — Kime? Dempsey Akşam'ın eski bir nüshasını tetkik ediyor — Kime olacak, karıma... Karımı çılgın gibi severim... Size biraz son- ra resmini göstereceğim... Belki bu gece gelir... Size takdim ederim. — Hayatınızdan memnun musu- nuz? — Dünyanın en mesud adamı benim... İstediğim şöhreti yapım, istediğim kadar kazanıyorum... Be- ni seven, benim ona taptığım çok güzel bir karım, iki güzel kızım var... Evim dünyanm en mesud yuvası- dır... Bunlardan daha büyük saadet olur mu? — Hayatta idealiniz nedir? —iyi bir shhat.. Mesud bir ,sile.., Ve herkese karşı İyi olmak... Jack Dempsey kazak bir koca — Karınızdan korkar mısınız? - Dempseyin kaşları çatıldı; — Bir erkek - hakikaten erkekse - karısından katiyen karkmaz.. de tam bir erkeğim... — Evde kim böksör?. Siz mi? Ka- rıniz mi? — Ben her zaman boksörüm... Fa- kat tabii evde boksörlük etmem, Ey- | de boksör olan çocuklarımızdır, On- lar istedikleri gibi bize yumruklafını indirirler... — Sizin için ideal güzel kadın tipi | nasıldır? Nasil kadınları beğenirsi- ni?.. — Bence ideal kadın kumral ke- dındır. Sıkleti 119 punt olacaktır. Ve daima güler yüzlü bulunacaktır... Size aynen karımın tipini tarif et- Bu sırada bir fotografçı resim çı- kartıyordu. Ben Dempseye bir Türk sigarası verdim. O kendi elile tek- Yfsizce ağzıma bir kocaman yaprak sigarası soktu... Dempsey muvaffakıyetinin ve kuvvetli olmanın sırlarını anlatıyor — Siz nasıl muvaffak oldunuz? Ben | | muvaffakıyetinizin sırrı nedir?, Bok- sa yeni başlıyanlara muvaffak ol maları için neler tavsiye edersiniz?, Kuvvetli olmanıp. sırları nedir?. — Çok kuvvetli olmak için evvelâ kuvvetli. bir'ana babadan doğmak şarttır... Benim annem bir öküzü iki boynuzundan tutunca durdurur, kımıldatmazdı. Diyebilirim ki annem benim kadar kuvvetli idi, Kuvvetli bir ana babadan doğduk- tan sonra sporda muvaffak olmak için bence şunlara dikkat etmek lâzımdır, benim rejimim budur: 1 — Gayet muntazam uyku... Günde 8 saat uyumak şarttır ... 2 — Günde 3 defa kuvvetli yemek yemek... 3 — Bilhassa kahveltılara çok iti- | na etme... Günün en mühim gıdâ- Sını kahvaltıda almak... 4 — Gayet bol sebze ve meyva ye- mek... 5 — Katiyen hiç bir şeye sinirlen- memek... Sinir kuvveti mahveden bir şeydir... 6 — Suistimalden kaçınmak... 7 — Daima neşeli ve güler yüzlü olmak... Neşe ve güler yüz insanın âsabını son derece kuvvetlendirir. $ — İdmanları katiyen ihmal et- İ memek... İ 9 — Her gün banyo almak... Bunları kendi nefsimde tecrübe et- tiğim için katiyetle söylüyorum. — Siz kendi hesabınıza ne yersiniz, ne içersiniz? : |” — Sabahleyin, sekiz saatlik uyku- | yu tamamile almış olarak kalkarım. İçinde mutlaka iki yumurta olan | kahvaltımı ederim... Hattâ kahval- tıda bazan havyar yediğim de olur, | Öğleye kadar biraz jimnastik yapa- | mm... Yemekten evvel okurum... | — Romanvfilân mı?. .— Elime ne geçerse... Roman da okurum, gazete de... Spora alt yazı- | lar da... Fakat şir okumam... Öğle yemeğinde son derece bol sebze“ye- rim. — Meselâ ne gibi yemekleri se versiniz? | derece faydalı bir gıda olduğuna kaniimdir. Domates suyunu, yahut domatesi şoframdan eksik etmem, Sporculara da domates ve domates suyunu tavsiye ederim. Dempsey böyle söyliyerek önü müzdeki buzlu domates suyunu bir kaldırışta içip bitirdi. Ve devam etti; — Vücudüne “iyi bakanların mey- ya yemeyi ihmal etmemdlerini tav- siye ederim. Hele portakal... Ne gü- zel, ne kuvvetli bir gıdadır 0 Aşk, spora mani midir? — Aşk spöra mâni midir? Aşk spo- ru öldürür mü?. — Katiyen.. âşksız sporun olamı- yacağına kanlim... Zaten aşksız ne olur ki?.. Aşksız bir boksör ringde Aşık bir boksör kadar iyi döğüşe- mez. Kalbimde aşk varken hiç bir zaman yenilmek istemem. Aşk ring- de boksöre kuvvet veren sen büyük; en tükenmez bir membadir, Âşık bir boksör çok Zor yenilir... Tabii sporda aşkın suistimal ci- hetlerine gitmemek te şarttır. Yok- sa aşkta sulistimale saparsanız ha- Mniz haraplır. Pakat neyin fazlası, neyin sulistimali fena bir şey değil dir ki?.. Ben aşksız yâşanamıyacağına kü- niim... Aşktız hayatın mânası nedir ki?.. İnsan bir Şey için yaşamalı de- Bil mi?. Bu ebir şey> dediğimiz de işte <aşketir... Bakınız siğe karımın resimini gös- tereyimi.... (Devami 13 üncü sahifede)