9 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

9 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

9 Şubat 1938 Scandinavian Near ” East Agency Galatada Tahir han $ üncü kat Tel: 44991 - 3-3 Bvenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Btokholm, Oslo, Dantsig, Mdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başlı- €a limanları arasında 18 günde bir szimet Ve avdet için muntazam postalar. Gdynin - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- tan beklenen vapurlar, Yinn vapuru 10 şubatta doğru. Gotiand vapuru 28 şubata doğru Vikingiand vapuru 29 Şubata doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberf, Dantaig - Stokholm, ve Osloğ Imanları İçin hareket edecek vapurlar. Finn vapuru 16 şubata doğru Beanla vapuru 10 şubata doğru. Gotland vapuru 28 Şubata doğru. Yazla tafsilât için Galata'da Tahir ban B üncü katta kâln acentalığına müracaat Tel: 44091 -2-3 Doyçe Levante Linye G.m.b.H. HAMBURG Oeeteeihü Levante tinin | Atlas Lavanta A, Mambera, 4-0, Namdar Branan ii Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Karadeniz arasında azimet Ye €vdet muntazam postalar Macedönla vapuru 7 göbata doğru, Boren vapuru 8 şubata doğru. Andros vapuru 9 şubata doğru. Achalra vapuru 10 şubata doğru. Burgaz, Varna, Köstence, için limanımızdan hüreket edecek vapurlar Macedonia vapuru 10 şubata doğru. Borsa vapuru 12 Şubata doğru. Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edeck vapurlar Chios vapuru 5 Şubata doğru. Adana vapuru 10 Şubata doğru. Parla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanında DOYÇE LEVANTE LİNYE vapur acentalığına müracaat, Telefon: 4700 - 44709 Romanya Seyrisefain İdaresi Hareket edecek vapurlar: Luceana v: 10 şubat Perşembe saat 18 de (Pire, Malta ve Marsliya) ya, Dacia vapuru 12 şubat Cumartesi 13 de (Köstence) ye. Tenzilâtı Ofiatlerie Berlin, Breslau, , Londra, Brüksel, La Haye, Lwow ye Warszawa için doğru biletler, bütün Romnya için eşyayı ticariye sevkiyatı, ga- yet elverişli yeni tarife mucibince Tuna ları için, Türk - Rumen İtilâfı mu- €bince Şari ve Merkezi Avrupa için ten- uüâtlı fiatlerle sevkiyat. Pazla tafsilât için Galata Yolcu salonu Karşısında Tahir bey hanında İstanbul Umumi acentalığına müracaat. Telefon: 4044 - 40450 1938 Matbuat Almanağı ÇIKTI! Kütüphanenizin en güzel eseridir. 1937 yılının tarihi, en meşhur muharrirlerin makaleleri - Gün- delik, haftalık aylık gazete ve mecmualarda isimlerini gördü- ğünüz bütün muharrirlerin re- simleri, istatistikler - Faydalı bil- giler, Fiatı 50 kuruştur Bütün kitapçılardan arayınız Toptan satış yeri: İstanbul BASIN KURUMU - Taksim saat ım MEYVA TUZU ANINI VE AKLIYLA MEBİM SAMMATIN MUMAFIZIDIR. MİD VE HARSAKLARI ALISTINMAZ İNKIBAZI HAZIMSIZLIĞI MİDE Akba müesseseleri Ankarada her dilden kitap, ga- ete, mecınua ve kırtasiyeyi ucuz olarak AKBA müesseselerinde bu- labilirsiniz. Her dilde kitap, mes- işi kabul edilir. İstanbul . Telefon: 3377. 4 AKŞAM İnhisarlar U. Müdürlüğünden I — İdaremizce Çamaltı tuzlasında yaptırılacak elektrik santralınm şart- namesi değiştirilerek dizel esasına müstenit olarak yenlden tanzim olunan şartname ve tablo şeması mucibince tekrar kapalı zarf usuliyle eksiltmeye kon- muştur, TI — Bu tesisatın montajı da dahil olmak üzere muhammen bedeli sif İz- mir 65000 lira muvakkat teminatı 4500 liradır. II — Eksiltme 31/111/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve Mübaysat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Muaddel şartname ve projeler 3.25 lira bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen Şubesiyle Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Münakasaya, Hornsby, Roolslon, Sulzer, Deutz, M. N. A., Atlas, Benz, Guldner, Krupp, Deutsche Werke firmaları girebilir, Bundan gayri girmek isteyen firmalar fenni şartnamede yazılı takatta bir dizel tesisatı yapmış ol- duklarına dair idarenin isteyeceği evrakı resmiyeyi İnhisarlar Tuz Fen şube- sine ibraz eylemeleri şarttır. Aksi halde münakasaya iştirak edemezler. VI — Eksiltmeye iştirik etmek isteyen firmalar şartnameye uygun olmak Üzere ihzar olunmuş flatsız son tekliflerini «yedek aksam flatlariyle beraber» ve projelerini tetkik edilmek üzere eksiltme gününden 15 gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen Şubesi Müdürlüğüne vermeleri ve mü- nakasaya iştirak edebilmek için de münakasa gününden azami 2 gün evveline kadar verilen tekliflerin kabulünü mutazammın mezkür şubeden vesika alma- ları lâzımdır. #4 VEM — Mühürlü teklif .mektbunu, kanuni vesaiki ve V inci. maddede yazılı eksiltmeye iştirâk vesikasiyle güvenme parasını ihtiya edecek olan ka- palı zarflar eksiltme günü en geç saat 14 de kadar yukarda adı geçen Alım Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. (B.) ((712) * 1 — Şartnamelerine ekli liste de cins ve miktarı yazılı 15 kalem şarap ec- zası pazarlıkla satın almacaktır. 11 — Pazarhk 24/11/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 14 de Ka- bataşda Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. III — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tâyin edilen gün ve saatte “e 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (759) * I — Nümunesi mucibince (1265) adet Bâyi levhası pazarlıkla yaptırıla» caktır. II — Pazarlık 24/17/933 tarihine rastlayan perşembe günü saat 15 de Ka- bataşda Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. NI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şübeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tâyin edilen gün ve saatte $v 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (758) * 1 — İdaremizin Paşa limanındaki Tütün bâkım evinde şartnamesi muci- bince yaptırılacak tamirat işi 4/2038 tarihinde Ihale edilmek üzere açık ek- siltmeye konmuş ise de görülen lüzum üzerine münakasa 10 gün müddetle temdit edilmiştir. 2 -- Keşif bedeli 9939 lira 19 kuruş ve muvakkat temnialı 745.43 liradır. 3 — Eksiltme 16/2/9328 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 13 de Kaba- | taşta Tevazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartnameler 25 kuruş bedel mükabilinde İnhisarlar İnşaat şubesinden alınabilir. 5 — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhisar- lar İnşaat Şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 — İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesalk ile 5 inci maddede yanlı vesika ve “© 75 güvenme parasile birlikte yukarıda adı geçen komisyona, gelmeleri ilân olunur. (766) * emizin Paşabahçe Müskirat Fabrikasında şartname ve projesi yaptırılacak kanalizasyon İnşaatı kapalı zarf usulile münakasaya muştur 2 — Keşif bedeli lira 51 kuruş ve muvakkat teminat 1717 liradır. 3 — Eksiltme 15/2/9383 tarihine rastlıyan salı günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartname ve projeler 1, 14 bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Mü-* dürlüğü inşaat şubesile Ankara başmüdütlüğünden alınabilir. 5 — Eksiltmeye istirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhi- sarlar inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 — Mühürlü teklif mektubunu, kanımi vesaik ile 5 ci maddede yazılı ehliyet vesikasını ve $6 7,5 güvenme parasını ihtiva edecek olan kapalı zari- lar eksiltme günü en geç sant 14 de kadar yukarıda adı geçen alım komisyo- nu başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. «430» * 1 — Şartname ve projesi mucibince Maltepe deposunda yaptırılacak demir iskele pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur, 11 > Keşif bedeli 2502.79 lira ve muvakkat teminatı 188 liradır. III — Eksiltme 21/11/8938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 12 kurüş bedel mukabilinde İnhisarlar umum müdürlüğü inşgât şubesinden alınabilir, V — Eksiltmeye iştirâk etmek istiyenlerin fenni evrak ve vessikini İnhisar. lar inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır, VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme pa-| ralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (B) (699) * 1 — Paşabahçe Müskirat Pabrikası için esi mucibinde satın âli- nacak 1 adet 1 tonluk seyyor elektrikli iskele vinci 18/1/938 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden ve pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — Montajı da dahil vincin bütün teferruatile muhammen bedeli sif İstanbul 8000 lira ve muvakkat teminatı 600 liradır. 3 — Eksiltme 15/2/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, 4 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. 5 — Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmalar fenni mufassal teklif mektup ve kataloğlarını; kaldırma ve indirme ve fren tertibatını açık olarak gösteren resimlerini, kataloğlarını birinci sınıf bir firma olduklarını gösterir evrakı eksiltme gününden en az 7 gün evveline kadar İnhisarlar Umum Mü- dürlüğü Müskirat Fabrikalar şubesine vermeleri ve münakasaya iştirak ede- bilmek için dö tekliflerinin kabulünü mutazanımın vesika almaları lâzımdır. 6 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 5 ci maddede yazılı vesika ve “e 7,5 güvenme parasile yukarıda adı geçen komisyona gelme- leri ilân olunur. 4431 * I — Toptaşı Tütün Bakımevinde keşifnamesi mücibince yaptırılacak tami- rat işi pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. Ti — Keşif bedeli «233ön lira «27» kuruş ve muvakkat teminatı «175.15» liradır, TI — Eksiltme 16,11/938 t#rihine rastlıyan çârşamba günü saat «16» da Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacktır. IV — Keşifnameler parasır olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin pazarlık icin tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme Sahife 15 ——— — Emniyet Sandığı ilânlârı 18/6/933 tarihine kadar emlâk muka) cunu ödeyemiyenlere: Az faiz alınmak ve uzun vadeye bağlamak gibi büyük kolaylıklar gösterilmektedir. : Şimdiye kadar müracaat etmemiş olanların bu kolaylıklardan istifade mek Üzere vakıt kaybetmeden Sandığa başvurmaları, © gömer iğ T. T. Fabrikası müdürlüğünden: P, 21 Kilo Vakfon levha ve tel 8 .» im/mbalkırtel, 783 » Muhtelif eb'adda pirinç saç, Pirinç; boru, pirinç tel ve pirinç çabuk iü ve envai yukarda yazılı levazım açık eksiltme yoluyla satın alma- Bu levazımın muhammen bedeli 842 lira 20 kı se meye uruş ve muvakkat teminatı Eksiltme 16/2/938 tarihine ilinde borç para alıpda henüz bor- ei Gen a ii iktisad Vekâletinden: 1 — Takriben «8» formadan ibaret ve «2000» lira muhammen ıymetinde e w — Eksiltme 16/2/938 tarihine tesadüf eden Fear : çarşamba günü saat 10da 3 — Muvakkat teminatı 150 liradır. tur. 5 — Taliplerin bu husustaki şartnameyi fazla izahat münat içsin yatırmak ere azm müziğe em nur, v0 AZI» «592 İstanbul Üniversitesi Arttırma, Eksiltme ve 1 — 379966 lira 88 kuruş keşifli İstanbulda Cerrahpaşa hastanesinde Pılacak Şirürji kliniği binası inşası kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. ve 2 — Bu işe nid ve şartnameler şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Bayındırlık genel şartnamesi D — Özel şartname E — Keşif cetveli, tahlil fiyat cetveli, mesaha cetveli, F — Proje İsteyenler bu şartnameleri ve evraki keşif bedelinin yüz binde beşi nisbe- tinde bedel ile Güzel Sanatlar Akademisi Tatbikat bürosundan alabilirler, 3 — Eksiltme 24/2/938 perşembe günü saat 16 da Üniversite Rektörlüğün- de yapılacaktır, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 18 bin 950 lira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka aşağıdaki vesikaları getirmesi lâzımdır. 1937 senesine ald 150 bin liralık Bayındırlık Bakanlığından alınmış inşaat müteah- hitlik vesikası ve talibin kendisi bizzat mühendis veya mimar değilse inşaat müddetince fenni mes'uliyeti kabul ettiğine dair bir mühendis veya mimarın noterden tasdikli senedini veyahutta bir mühendis veya mimerla müştereken taahhüde girdiğine dair noter senedi vermesi. 5 — Teklif moktupları 3 üncü maddede yazılı saatten bir saal evvel ek- siltme komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların en geç 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfının mühür mumu ile iyice kapatılmış olması şarttır, Posta- da gecikmeler kabul edilemez. (722) Nafia Vekâletinden: Ulus, Cumhuriyet, Akşam, Sonposta, Kurun, Larepüblik, Türkişepast ve Münakasa gazetelerinin 1 şubat 838 tarihli nüshalarında eksiltmeye konuldu. ğu ilân edilen Susiğirlık - Gediz - Büyük Menderes - Adana ve Yeşilırmak hav- zalarında tesis edilecek sulama şebekelerine ald haritaların fotoğrametri üsulile alınması işlerinin görülen lüzüm üzerine eksiltmeden kaldırıldığı ilân olunur. (162) Akay İşletmesi Müdürlüğünden: Kurban Bayramına müsadif 11, 12, 13, 14, Şubat Cuma, Cumartesi, Pazar Pazartesi günleri Akay hatlarında Pazar tarifesi tatbik olunacaktır. (747) Malatya pamuk islâh istasyon binası Malatya Nafia Müdürlüğünden: 24/2/938 perşembe günü saat 15 de Malatya Nafıa dairesinde «34806.76» lira, Keşi? bedeli eski Malatya Pamuk islah istasyon binaları inşaatı kapalı zarf usu- ile eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartnameleri, proje, keşif hülâsası ile buna müteferri diğer evrak her gün Nafıa Müdürlüğünde görülebilir. Muvakkat teminat 2611 liradır. İsteklile- rin teklif mektupları ve en az 20000 liralık bu işe benzer iş yaptıklarına dair Na- fıa vekâletinden almış olduğu müteahhitlik ve Ticaret odası vesikalarını havi kapalı zarflarını 24/2/938 perşembe günü saat 14 de kadar Malatya Nafıa Mü- dürifiğüne vermeleri, (750) Fırıncılar Gemiyetinden: 4 Şubat 938 cuma günü saat 15 de Cağaloğlundaki Eminönü Halkevi salo- nunda toplanacağı ilân olunan umumi heyetimize ekseriyetin gelemeyişi yüzün- den toplantının 25 şubat 938 cuma günü saat 14 de tehir edilmiş olduğu bildirilir, Yukarda yazılı yer ve tarihde toplantısı tesbit olunan umumi heyete her halde iştiraklerini cemiyetimiz mensuplarından tekrar rica eder, bu içtimada nis zamen mevcud ile müzakere ve karar ittihaz edileceği cihetle bilâhara her hangi suretle vukubulacak itirazların mesmu olamıyacağını bildiririz. Deniz Küçük Nakliye Esnafı Cemiyetinden: 5/2/9338 cumartesi günü saat 12 de Cağaloğlundaki Eminönü Halkevi sâ“ lonunda toplanacağı ilân olunan umumi heyetimize ekseriyetin gelemeyişi yüzünden toplantının 25/2/938 cuma günü saat ona tehir edilmiş olduğu bildirilir. Yukarda yazılı yer ve tarihte toplanması tesbit olunan umumi heyete her halde iştiraklerini cemiyetimiz mensuplarına tekrar rica eder, bu içtimada nis zamen mevcut ile müzakere ve karar ittihaz edileceği cihetle bilâhare herhan gi suretle vuku bulacak itirazın mesmu olamıyacağını bildiririz, (M. 1473), paü GENE SANEM Mr la in mm İMREN