8 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

HNDikkkatlerı Hamam pahalılığı! Dün gazetemizde ıhıâııbı yıkanmak hususunda müktlât çektiğini yazmıştık, Bir dostumuz bu yazı
 Yüzde 8,5 dan fazla faiz alınmıyacak Yeni kanun lâyihası Meclise verildi, yüzde 8,5 dan fazla faiz alacaklara tefeci denir
 İngilterehavakuvvetlerini pek ziyade artırıyor Harb zamanında bütün otomobil rabrikaları tayyare yapabilec_ek Londra 7 (AA) —
 - Roma radyosunun asılsız bir haberi Madritteki elçimize ve elçilik erkânına tecavüz edildiği doğru değil Ankara 7 (AA.) — Bu
 Ingiltere ile Italya arasınd tekrar konuşmaya b başlanıyo Italya, Ispanyadakı gonullulerden yarısının çekilmesini teklif etti
 Taksim cınayetı Rakı eğlentisinin parasını vermediklerine kızmış! Katil bir ustura almış, biletmiş ve iki gün saklamış...

Bugün sahife Sene 20 — No. 6938 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI 8 Şubat 1938 Devlet Nüshası İstanbul hayvaninrı koruma cemiyeti Nişantaş Şairnigir sokuk No. 84 Telefon: 49169 Pukaranın o hayvanlarına mahsus parasız muayene ve tedavi pazardan maada her gün sast 9 - 12 ve akşamları 5 - 6 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrif) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Ingiltere ile Italya arasında Taksim cinayeti Rakı eğlentisinin parasını , “İtalyan müzakerelerine tekrar baş- tekrar konuşmaya başlanıyor Italya, Ispanyadaki gönüllülerden yarısının çekilmesini teklif etti Ingiltere bu teklifi muvafık buldu, alâkadar diğer devletlere bildirecek » Londra 7 (A.A) — Emin bir men- öğrenildiğine göre, cumartesi Katil bir ustura almış, biletmiş ve iki gün saklamış v ——— günü İngiliz Hariciye Nazırı B. Eden İle İtalyan sefiri B. Grandi arasında Yapılan görüşmeler esnasında İngiliz lamak meselesi konuşulmuştur. B. Eden Akdenizde korsanlık hareke- tine mani olmak için İngiliz kabinesi tarafından verilen kararları bildirmiş- tir. B, Grandi İtalyan hükümetinin İ- talyan karakol gemilerine ayni şekil- de talimat verdiğini söylemiştir. Bu vermediklerine kızmış! beyanat B. Edeni pek memnun etmiş- tir. İngiliz Hariciye Nazırı İtalyan seti- rine İspanyada bulunan ecnebi gönül- lülerinin geri alınması İngiliz - İtalyan Münasebetlerinde bir salâh husule ge- tireceğin! söylemiştir. B. Grandi, İspanyadaki ecnebi gö- Büllülerinin yüzde elli nisbetinde geri alınması için diplomasi tarikle müza- “kereye girişimesine taraftar olduğunu İtalya namma İngiltereye teklifte bulunan İtalyanın Londra sefiri B. Grandi ve refikası faşist gurupu arasında etmiştir. | küm kılacağını kaydetmektedir. Bu Evvelki gece Beyoğlunda ustura ile bir adamın boğazlanarak öldürüldü- günü, bir adamında ağır yaralan- dığını dün yazmıştık. Bu feci cinayet etrafında müddelumumilik tahkikata lardan Hüseyin 25, Ali 20, Abdürrah- man 20, kardeşi Emin de 16 yaşların- İngiltere hükümeti İtalyan teklifini büyük bir ihtimalle Fransa da dahil | olmak üzere muhtelif alâkadar hükü- metlere bildirecektir. Selâhiyettar mahtiller İspanyada- ki ecnebi gönüllülerin geri alınması key- esi üzerine B, Eden böyle bir | fiyetinin Akdeniz meselesi hakkında müzakerelerin hedefi Habeşistan ilha- kının tanınması ve İtalyaya ikrazat- ta bulunulmasına mukabil * İngiliz muvasala yollarının emniyete alınma- İ sı ve İtalya tarafından İngiltere aley- hine yapılan propagarndadan vazgeçil- mesini temin etmekten ibarettir. el koymuştur. Yapılan adliye tahki- katına nazaran cinâyet şöyle olmuş- | tar: Beyoğlunda Taksim civarında Has- nün Galib sokağında 23 numaralı kömürcü dükkânının üzerindeki oda- İeklifin kabul edilebileceğini beyan | geniş müzakerelere başlanmasını müm-| O (Devamı on üçüncü sahifede) Yüzde 8,5 dan fazla faiz alınmıyacak Yeni kanun lâyihası Meclise verildi, yüzde 8,5 dan fazla faiz alacaklara tefeci denir Ankara 8 (Telefonla) — Faiz had- dinin yüzde sekiz buçuğa indirilme #İ hakkındaki kanun lâyihası mecli- 86 verilmiştir. - Lâyihanın rnetni ay- Men şöyledir; 1 — Ödünç para vermek işleri ka- hununun 9, 14 ve 15 inci maddeleri — yazılı şekillerde değiştiril- ir, Değişen madde 9 — Ödünç para Vermek işlerinde, -15. inci maddede Yazılı komisyon ve masraflar da da- hil olduğu halde yüzde sekiz buçuk- tan (dahil) fazla faiz almak yasak- tır, Ancak açık kredi şeklindeki mu- amelelerde yüzde on ikiye (dahil) faiz alınabilir. Değişen madde 14 — Bu kanun hükümlerine tâbi hakiki ve hükmi şahıslardan dokuzuncu madde hük- müne aykırı hareket edenler veya birinci madde mucibince izin usu- lüne tâbi olup ta izinsiz faizle ödünç (Devamı 2 nci sahifede) İngilterehavakuvvetlerini pek ziyade artırıyor Harb zamanında bütün otomobil rabrikaları tayyare yapabilecek Londra 7 (44) — İngilterenin Ava teslihatıın resmi rakamların Bösterdiği mikdarı aşacağı söylen- Mektedir. Pilvaki resmi bir memba- Şi öğrenildiğine göre antrenman apmış olan pilotların adedi 8,000 e Yaklaşmaktadır. Yi malümat almakta olan mahar a ihtiyat tayyareler mik- iyi ea adedine tekabül etmesi elmekte olduğu neticesi p karmaktadırlar arel Muhareb © osnasında © düşebilecek '| Syarelerin derhal yerlerinin (dol e için her hava filosu İki di, ÜS Misli kuvvetlendirilmekte- Makinistlerden ve” glelâde askeri efraddan mürekkep olan ve «Gülge fldolar; denilen bu ihtiyat kuvvet- lerde çalışanlar, muhtemel muhasa- matın - başladığı anda tayyare - za- biti olabilecek surette antrenman göreceklerdir. Pilotlar adedinin ge- ne «Gölge fabrikalar» denilen fab- rikalar tarafından vücude, getirilmek- te olan muazzam ihtiyat tayyareler mikdarile tedrici surette mütenasip kılacağı beyan edilmektedir. Daha İ şimdiden pek muazzam olan bu tay- yare imalâtı harp: esnasında otomo- bil fabrikalarının da derhal bu işte kullanılması suretile bir kaç misline çıkarılacaktır. (Devamı on üçüncü sahifede) “Roma radyosunun asılsız bir haberi Madritteki elçimize ve elçilik erkânına tecavüz edildiği doğru değil Ankara 7 (AA) — Bu akşümki Roma radyosu neşriyatında Madrid- deki Türkiye elçisinin ve elçilik erkâ- nının hakarete maruz kaldıkları hak“ kında bazı haberler işitildi. Anadolu ajansının tahkikatına gö- re, mesele, Türkiye elçiliğine mülhak bir binaya hükümet polisi tarafından" girilerek içinde bulunan İspanyolla- rın götürülmüş olması hâdisesinden galattır. Bu hâdise hükümetimizle İs- panya cümhuriyet hükümeti arasın- da henüz görüşülme halindedir. Tü- rafımızdan yapılmış. olan protesto, tahkikat safhasına girmiş bulunu- yor. Elçimize, elçilik erkânma teca- vüz vukua geldiği hâberi hakikate külliyen rruhaliftir. »Dikkatlors: Hamam pahalılığı! Dün gazetemizde ahalinin yıkan- mak hususunda mükülât çektiğini yazmıştık. Bir dostumuz bu yazı üze- rine bize miracaat etti; — En esalı nokla unutulmuş! - dedi. - Yıkanmanın pahalılığı: Geçen gün Beyoğlunun. bir hamamına git- tim. Sabunumu vesairemi de beraber götürmüştüm. Sadece “su kullana- rak yıkandım. Benden otuz beş kuruş aldılar. - Düşünün: Bir çok vatandaşların yarı yevmiye- sinden fazla bir para!... Hattâ bazıla- | rının tam yevmiyesi, heyhat... Bu şe- | Y raitte, ikinci mevki tramvaylarına binen halkın nasıl temiz kokmasını istersiniz ki, bilhassa vücütla çalışan tabakanın haftada lâakal bir kere yıkanması lâzımdır, üstelik salın da | almacak. Pakir halk için, on kuruşa, beş kur Otuz beş kuruş! | Hollywoodda sinema yıldızlarının evleri Hollywoodda kübik dediğimiz binalardan ilâç için br tane göremezsiniz En büyük ev Harold Loid'indir. Greta Garbo'nun evi âdeta bir kulübe kadardır Hihmet Feridun Es'in Hollywooddan gönderdiği bu güzel yazıyı 9 uncu sahifemizde okuyunuz. | | — z: Tiyatro kafa yorucu biriş monşer!, ruşa yıkanacak hamam isteriz! ml Kürüm Hele insan böyle arka sırada oturursal,.. | ie