7 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Almanyadaki son değişiklik her tarafta heyecan uyandırdı Fransız gazetelerine göre Almanya daha sert bir vaziyet alacak B.
 MDikkatlerıiı Gecelgyln nakliyat Şu İstanbul, milyona yakın nüfus lu bir şehirdir. Hem de gitgide sana yici bir karakter...
 Frankocular Teruelde taarruza geçtiler 10 kilometre ilerlediklerini, birçok köyleri ele geçirdiklerini bildiriyorlar Burgos 6
 Kömürcü dükkânında iki kişi gece boğazlandı Boğazlananlardan biri öldü, öteki can çekişiyor katiller cinayet için ne diyorlar
 Sultanahmed medresesi ve Ayasofya hamamı evrak hazinesi olacak Hazinci evrakta ve Topkapı sarayındaki evrak bu iki binaya...

mi- tir. ha nı nın zeri KÜÇÜK /JLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 detası: 125 kuruş —— Akşam ilân servisi, telefon 24240 Hesap defterleri En iyi kâğıda basılmış, hakiki İngiliz prese kartonu ile cildlenmiş sağlam, zarif ve ucuz Yevmiye, kasa defterleri - defteri kebirler - muavin defterler 200, 300, 400 sahifeli: 140, 175 ve 250 kuruş Akşam matbaası — Teiefon: 24240 ij Paris 6 — Petit Parislen diyor ki: *Son değişiklikten sonra Almanya- Mın daha sert bir vaziyet almasını beklemek lâzımdır. Bu vaziyet karşı- #ında İngiltere ile her sahada daha zi- Yade el ele vermek lâzımdır. Garbın İki demokrat devleti, kendileri üzerin- de yapılacak tazyika mukavemet ede- bilmek için küvveti olmağa, “askeri en arttırmağa mecburdur- Tour gazetesi diyor ki: <Tehdid- lerle dolu olan son kararlar karşısın- da İngiltere ve Fransa âtıl kalamaz. Hududumuz Ren nehridir, diyen es ki İngiliz Başvekili B. Baldvinin söz- doğruluğu hiç bir zaman bu- kadar sabit olmuş değildir.» Echo de Paris de şu satırları yazıyor: «Gözden düşen ganeraller arasında Bovyet Rusyadan hiç bir zaman ümid- lerini -kesmemiş olanlar ve er geç Rapallodaki Alman - Rus işbirliğinin başlıyacağınâ inanmakta ısrar ©denlef vardır. Giden Başkümandan Mareşal Blomberg İtalyaya karşı hü» Sümetini saklamamakta idi.ş Amerika mahafilinin mütaleası &» Vaşingtan 6 — Almanyadaki deği- Dün gece yarısı, Taksimde Bursa Mkağında karlı bir facia olmuş , iki tie gırtlaklarından kesilmek sure- birt öldürülmüş, diğerinin de ha- Yatından ümid kalmamışur. Bu hususta yaptığımız tahkikata Mzaran, vakanın tafsilâtı şudur: ce Bursa; yeni ismile Yeniyol cad- Üzerinde bir kömürcü “dükkânı - Bu kömürcü dükânının üze Frankocular Teruelde taarruza geçtiler 10 kilometre ilerlediklerini, birçok köyleri ele geçirdiklerini bildiriyorlar Burgos 6 (AA) — Askeri bülten, Srankist kuvvetlerin - Teruel cephe- düşman cephesini yarmış ol- Sukar beyan etmektedir. Miniağa kuvvetleri, — Dalfambrâ erdir. ında 10 kilometre ilerlemiş- (Devami altıncı sahifede) Yakında: ZAN Dâhi namzetlerinin hikâyeleri!.. Yazan ve resimlerini yapan: Cema! Nadir Sene 20 — No, 6987 — Fiati her yerde 5 kuruş © Almanyadaki son değişiklik her tarafta heyecan uyandırdı Fransız gazetelerine göre Almanya daha sert bir vaziyet alacak B. Hitler yeni kumandanları kabul etti. Kabine toplanarak siyasi vaziyeti görüştü Alman Erkârıharbiyesinin başına şiklik burada büyük bir alâka ile ta- kip ediliyor. Resmi mahafilin müte- | Jeası şudur: Değişiklik Almanya ile İtalya ara- | Kömürcü dükkânında iki kişi gece boğazlandı Boğazlananlardan biri öldü, öteki can çekişiyor katiller cinayet için ne diyorlar ? rindeki odada dört tane bekâr adam yatmaktadır. Bunlar Çatalcalı Hüseyin, arkadaşı Ali ve bunların tey- zezadeleri Emin ve Abdürrahmandır. Katil olmak töhmetile tevkif edilen para vardır, Hüseyin ile arkadaşi Ali bu parala- | (Devamı Z nci sahifede) Hükümetçiler, ağır zayiata uğra mışlardır. Taarruz cephesinin tulü 30 kilometredir. 16 kasaba ile düş manın 40 kadar mevzii işgal edilmiş- tir, Harp malzemesi ganaimi çok mü- himdir, Yüzlerce esir aldık. Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe), © İ Sultanahmed medresesi ve Ayasofya hamamı evrak hazinesi olacak Hazinei evrakta ve Topkapı sarayındaki evrak bu iki binaya nakledilecek renin Hü a PAZARTESİ 7 Şubat 1938 pPolitikasınâ hız vermek için yapılmış- tır. Almanya ve İtalya Cenubi Ameri- kaya hulul etmek istiyorlar, Amerika bu sebeple daha dikkatli ve uyanık bu- Tunacaktır. ezmek maksadile yapılmıştır. Yahud- da Almanyanın İspanyadaki hareket- sizliğinden şikâyet eden Mussolininin yaptığı tazyik bu hususta müessir ol- muştur. Bir toplantı Berlin 6 — B.Hitler yeni kuman- danları dün kabül etmiştir. Bundan sonra kabine toplanarak siyasi vazi- yet hakkında görüşmüştür. Toplantı- dan sonra neşredilen bir tebliğe göre, kabine verilen sön-kararları muvafık bulmuştur. hanesi hazinel evrak ittihaz edilmişti. Kıymetli evrak ve vesikaların bir kıs- mi burada, bir kısmı da Topkapı sa- rayında muhafaza eğiliyaçdu. Cevad paşa kütüphanesinde bulunan evrak bir heyet tarafından tasnif edilmiş ve fişleri yapılmıştır. Buradaki evra- kın çoğu tanzimatın İlânındanberi devletçe ittihaz edilen kararlara, fer- devirlerine aittir. Topkapı sarayında- ki evrak ve vesikalar henüz tamamile tasnif edilememiştir. Başvekâlet tara- Hollywood artistlerin ayak izlerile dolu... Az daha bir otomobilin altında kalacaktım, dönüp baktım; otomobili Dolores del Rio kullanıyor (Hikmet Feridun Es'in mektubunu yedinci sahifemizde okuyunuz) Meclis reisi Dün akşamki trenle Ankaraya gitti Şehrimizde bulunan Millet, Meclisi relsi bay Abdülhalik Renda dür ak- şamki ekspresle Ankaraya avdet et- miştir. Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya dün öğ: leye kadar evinde Nafia işlerini ted- kik ile meşgul olmuş, öğleden sonra tedkikler- Florya yolu üzerinde bazı de bulunmuştur. Dünkü maç Galatasaray, Yugoslavya ile 0-0 berabere kaldı (Maçın tafsilâtı spor sahifemizde) mikkantleri Gecele, yin nakliyat Şu İstanbul, milyona yakın nüfus- iu bir şehirdir. Hem de gitgide sana- yici bir karakter oluyor. Binlerce insan geceleyin çalışarak hayatını kazanı- yor, yirmi dörtten sonra evine dön- mek mecburiyetindedir. HaMıki yirmi birden itibaren Be- şiktaş, ö tına olsun, İstanbulun fıkara ve ame- le semtlerine olsun, deniz aşırı min- takalara olsun bir tek vasıta bula- mazsınız. — Ziyanına mu işlesinler? — Gündüzkü tıklım tıklım kârları- na mahsub etsinler, Saat başlarında olsun her hatta, bir tek tramvay (yahud otobils), bir