7 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

7 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

i Sahife 10 AKŞAM 7 Şubat 1038 | | | j | | Pazartesi konuşmaları (Baş tarafı altıncı sahifede) Oktay Rıfat, Bir Şehri Bırakmak... Ş ayrılıyor. Muhatabı, küçük bir balıkçı çocuğu veya güzel bir satıcı kızı, Ayrıldığı memleketi, ancak bu vasıflarile bize söylüyor. Şairin bı- raktığı şehir, balık satıcıları arasın- da kızların da bulunduğu bir şehir olacak. Orası neresi? Bana sorma- yın. Küçük esnaf işlerini o kadar iyi bilmem. Orhan Vel'nin Oktay'a Üç Mektu- bu. Kisa, veciz. Fakat pek muam- malı. E Ide iki arkadaş arasında ya şifre ya parola olacak ki birbirle- rini anlıyabiliyorlar. Selâm «bütün sarhoşlardan», Haber «ayni kızı iki arkadaşın sevdiği», Şikâyet «metelik- sizlik, üstte, başta hiç bir şey bulun- madığıs... Mekluplardan sonra Mehmed Ali Sel'in (Montör Sabri) si geliyor. Fa- kat bu zat, o kadar sarhoş, o kadar kendinden geçmiş ki mevzu, şiiri de bu hale sokmuş. Şiirde o duvar se- nin, bu duvar benim diyecek halde: Montör Sabri ile Dalma geceleyin Ve duma sokakta Ve dnima sarhoş konuşuyoruz. Sarhoş şiirleri artık kendi Ohal lerine bırakalım. Fakat ben bu genç şairleri tanıyorum ve tanıdığım İçin çok üzülüyorum. Taşıdıkları sanat istidadına bu kadâr “ihanet etmek- te kimden teşvik görüyorlar, kimin takdirine uğruyorlar , bilemem. Bu çetrefil yazılarla belki bir iki çet- reflimizacı memnun edebilirler. Bir akşam kendilerinin de bulunduğu bir mecliste, biri bizzht hocaları olmak | üzere iki edebiyat ve bir felsefe mu- allimi vardı, bu şiirleri beğenmediler, Geçen gün beraber bulunduğum ve umumi kültürleri yüksek, edebi zevk- leri olan iki profesör doktora bu şiirleri okudum; onlar'da ayni fikir. de bulundular. O halde bu gençler kimin için yazıyorlar? Eğer sırf ken- dileri içinse niçin neşrediyorlar? Hasan - Âli Yücel Zayi — 986 tarihinde liman dairesin- den almış olduğum 1604 numaralı Iman cüzdanını zayi ettim, Yenisini çıkaraca- ğımdan eskisinin hükmü yoktur. Hollywood şehri artistlerin ayak izlerile dolu... (Baş tarafı yedinci sahifede) Gene minimini çıplak ayak İzi gö- züme ilişti. Çocuk yıldız Şirley Templin ayakları... Buradaki âdetlerden biri de bu... Bazen artistlerin pabuçlarını çı- kartıp yaş çimentonun üzerinde çıp- Jak ayaklarının izlerini alıyorlar, Meş- hur komik Eddy Cantor'un böyle çıp- lak ayak izlerini almak istemişler, Rddy Cantor — Yoo... demiş, ayakkabıları çıka- ramam.. Sormuşlar: — Neden? Kokusundan hepiniz düşüp bayı- lırsınız! Çin sinemasının önünde etrafı si- yah bir çerçeve ile çevrilmiş iki ayak izl gördüm. Küçük biçimli iki ayak. baktım. Altında bir cümle... Genç ya- şında ölen Jan Harlovun ayak izleri... Ayak izlerinin bol olduğu bir yerde meşhur Hollywood otelinin önü.. Hollywood belediyesi şehir işlerini âde- ta artistlerin arzularına göre tanzim sinema ve yıldızlar... Bunun için 80- kaklarda oturduğunuz ber sıranın bi- rer ismi var: Norma Shearer, Carol Lombad Marlene Dietrih, Greta Garbo, Joan Crawfort.. Belediye, yıldızların gözüne girmek için herşeyi yapıyor. tirak edin Aksu vapuru: Hüseyin ediyor. Çünkü “Hollywood'u yaşatan | Cafer Müshil Şekeri Tesiri-kat'i Içimi kolay en iyi müshil şekeridir Bilümum eczanelerde bulunur. Evime dönerken birdenbire az daha Yüks bir otomobilin altında kalıyor- dum. Hiddetle döndüm. Şoföre çata- caktım, Fakat bir de baktım. Direksi- yonda Dolores del Rio... Çatabilirsen çat. bu şoföre bağırabilirsen bağır ba- kalım... Hikmet Feridun Es Romatizma, lüm- bago, siyatik, sinir ve soğuk algınlığın- dan ileri gelen şid- detli ağrıları teskin ve izale eder. Beşiktaş askerlik şubesinden Yoklamaya davet Şubemizde kayıtlı harp malüllerile şe- hit yetimlerinin 938 yılı için ikramiye kayıkları 15/2/9338 gününden itibaren ya- pılacaktır. Yedlerinde bulunan resmi se- net, rapor, maaş cüzdanı, ve nüfus cüz- danlarile beraber yoklamalarını yaplar- mak üzere müracaatları ilân olunur. TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Dördüncü keşide 11/Şubat/938 dedir. Büyük İkramiye: O İ,İÜİÜ) liradır... Bundan başka 15.000, 12.000, 10.000 liralık büyük ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyan- İ münakasa günü en geç saat 10 na kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu Emniyet Sandığı ilânlârı : 18/6/933 tarihine kadar emlâk mukabilinde borç para alıpda henüzbor- cunu ödeyemiyönlere: i Az faiz alınmak ve uzun vadeye bağlamak gibi büyük kolaylıklar gösterilmektedir. Şimdiye kadar müracaat etmemiş olanların bu kolaylıklardan istifade et- mek üzere vakıt kaybetmeden Sandığa başvurmaları, (700) | İnhisarlar U. Müdürlüğünden | 800 kilo Litopon 3600 » Reçine 3600 » Alçı I — Yukarda cins ve miktarı yazılı üç kalem malzeme şartnamesi muci- bince pazarlıkla satın alınacaktır. I II — Pazarlık, 23/11/938 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat (14) de Kabataşta Levazım ve mübeyaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacak» tar. III — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. © e IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte $e 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (711) * I — Kabataşta Şarap imalâthanesiyle yanımdaki ambar arsasının kapatıl- i ması ve ambar zemininin grobeton üzerine şaplanması işi şartname ve projesi mucibince pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif bedeli 3294 lira 52 kuruş ve muvakkat teminatı 247 liradır. TI — Eksiltme 15/11/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 13,5 Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartname ve projeler 16 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar İnşaat Şubesinden alınabilir. J V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme per râlariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (579) —— * * 1 — Şartname ve projesi mucibince Kayseride yaptırılacak Başmüdürlük binası inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli 32801 lira ih kuruş ve muvakkat teminatı 2460.10 lira dır. 3 — Eksiltme, 10/11/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 11 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, 4 — Şartname ve projeler 1,64 lira bedelle İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesiyle Ankara ve Kayseri Başmüdürlüklerinden alınabilir. 5 — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhi- sarlar inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 — Mühürlü teklif mektubunu; kanuni vesalk ile 5 inci maddede yazılı ehliyet vesikasını ve $$ 7,5 güvenme parasını ihtiva edecek olan kapalı zarflar Ünü eee Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır, «Br «46 * I — Küçük Yozgatta şartname ve projesi mucibince yaptırılacak 3 odali memur evinin inşaatı yeniden ve pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. HU »— Keşif bedeli «3730» lira «95» kuruş ve muvakkat teminatı «230» liradır. , TI — Eksiltme 17/11/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacak* tar. IV — Şöriname ve projeler «19v kuruş mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesiyle Ankara başmüdürlüğünden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesalki İnhi- sarlar İnşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. i VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme Paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. -« ( (8) (601), İ Sip önem ave * 1 — Şartnamesi mucibince 17,000 kilo bel ipi pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık, 8/11/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 14 de Kabataşta Le vazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda yapılacaktır. 1 3 — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme pâ” ralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (485) * I — İdaremizin Zonguldakta şartname ve projesi mucibince yaptırılacağı barut tecrit deposu inşaatı pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli 425 lira ve muvakkat teminatı 32 liradır. $ — Eksiltme 9/2/938 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 16 da K# bataşta Levazım ve Mubsyaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartname ve projesi 2 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar İnşaat 5 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «432» mam e fl m A İİ e : Nere Gaziantep Nafia Direktörlüğünden: Madde 1 — 51239 lira 15 kuruş bedeli keşifli tahta köprü, Melikânlı ve Alagös banisi gümrük karakolları inşaatı 27/1/938 tarihinden itibaren 21 gün müd- detle kapalı zarf usulle eksiltmeye konmuştur. 2 — Eksilims 17/2/9$8 perşembe günü saat 15 de Gaziantep Nafıa mü dürlüğünde toplanacak eksilme komisyonunda yapılacaktır. 3 — Keşif ve projelerle hususi eksiltme şartnameleri görmek istiyenlef G. Antep Nafıa müdürlüğüne müracaat edeceklerdir, 4 — İsteklilerin elinde Nafıa Vekâletince verilmiş müteahhitlik vesikasi bulunması şarttır. 5 — İstekliler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı ves Kalar ve muvakkat teminat makbuzu veya banka kefalet mektublarile birlik” te kanunun tarifat ve şartnamedeki şeralte tamamen uygun ve noksansi$ olarak yazacakları teklif mektubları havi kapalı zarfları ihale saatinden bif t evvel komisyon relsliğine vermeleri ilân olunur. «601» | Afyon Nafia müdürlüğünden: Teklit edilen bedel lâyık hadde görülmediğinden dolayı ihale edilemiyeğ Afyon lisesinde yapılacak «411799» lira 86 kuruş keşif bedelli tadilât ve pavyo” İ inşaatı bu kerre şartnariedeki müddet keyfiyeti uzatılarak daha müsait bir $ kilde yeniden ve 17/2/938 tarihine müsadif perşembe günü saat 15 de Afyos Nafıa müdürlüğü komisyonunda ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile eksil meye konulmuştur. Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak iki Hr yirmi dört kuruş bedel mukabilinde Afyon Nafıa müdürlüğünden alınabilir. MU vakkat teminat 3360 liradır. İsteklilerin Nafıa vekâletinden 938 senesi için al mış otuz bin Yralık müteahhitlik vesikası göstermeleri ve teklif mektupları 17/2/9388 tarihinde saat 14 de kadar Afyon Nafıa müdürlüğüne gönderme! ilân olunur, (639)