7 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

| Galatasaray kalecisinin güzel kurtarışları vaziyeti de kurtardı Yuguslavya - Galatasaray : 0-0 Yuçoslarya: Spasiç - Ancslkoviç, Lakiç- | Braçiç, Radnonaviç, Cökiç - Saviç, Rakar, Petroviç, Tomaseviç, Zeçeviğ. l Galatasaray: — Sacid - Salim, Adnan « Musa, Turhan, Cell - Necdet, Süleyman, Bedii, Haşim, Bülend. Adnan Alanın hakemliği altında baş- | lanan oyuna Galatasaray, yukarıdaki isimlerinden anlaşıldığı Üzere hemen hemen yep yeni bir kado ile çıktı, Asi değişiklik de muavin hattında görülü. yordu. Merkez muavin yerinde kimi- sinin Trabzon, kimisinin ikinci takım oyuncusu olduğu söylendiği Oboy- lu boslu sarı bir genç oynıyardu. Sağ muavin mevkiini de geçen sene znilli küme maçlarında gördüğümüz Anka- Ta futboleülerinden eski Karagümrük- lü Musa doldurmuştu. Merkez muha- cim yerine ikinci takımdan Bedii alın- mıştı. Oyunun sonlarına doğru yapıl- dığı gibi daha başlanğıcda Bedii sol açık, Bülend merkez muhacim oyna- | tılmış olsa idi Galatasaray hücum hat-| tı daha milessir ve daha ahenkli olur- du, Oyun, dün yazdığımız gibi, Yugos- lavya - Pera maçından daha hararetli ve daha güzel oldu. Eğer Galatasaray kalecisi ilk devrede, hasım sağiçin &- nİ ve çok güzel iki vole şütünü hari- kulâde bir şekilde önlemeseydi ve bu kurtarışları ikinci devrenin kritik an- | larında da çevik hareketlerle tamam- | lamasaydı, maç zanmettiğimiz gibi, | Galatasarayın aleyhine neticelenecek- ti. Bereket versin ki, son Beşiktaş - Ga- latasaray maçında takımının meğlü- biyetine yardım eden Sacid dün iyi ve biraz da şanslı bir gününde idi, Ya- rumuzda oturan bazı Beşiktaşlılar bile Sacidin kurtarışlarını takdir maka- mında: — İyi ki bü-oyunu bizim mapta tut- turamadı! diyorlardı. —İl devre— Galatasaray maça iyi başladı ve bu devrede oyuncuların zindeliğine ha- Jel gelmediği için oyun umumiyetle mütevazin oldu. İlk maçta olduğu gibi gene bir dü- ziye solaçıkla oynamakta ısrar eden misafir takım, hücumlarında Yazla müessir olamıyor, nadiren sağ taraf- dan işlediği zaman Galatasaray için tehlikeli olabiliyordu. Galatasaray hücum hattında ise Beâiinin ve bilhassa Süleymanm ak- | hücumlar yapabiliyordu. Bu devrede, Yugastavyalılar sağ- dar işledikleri sırada, sağiçleri ia çok güzel iki vole şüt çekti. Bu yüt- lerin ikisi de kalesi için çok tehlikeli âdi. Bacidin ymülcemmel plonjonlarile netieesiz kalan tu şüt- lerden biri gol olsa iği misafirlerin sa- yı üstünlüğünden başla oyun tarzla rında da bir rahatlık ve üstünlük te- min edecekleri Yruhmleşiktı, Bu devrede Yugoslavya kalecisi kendi sağiçinki kadar töhlikeji 2 mamakla beraber merkez muhaciminin vole bir Şütünü öüleği, — İkinci devre — Bu devrenin ilk kısmı da hemen he. men rnütevazin oldu. Fakat yirminci dakikadan sonra misafirler hücum- larını sıklaştardılar ve daha tehlikeli bir şekle soktular. Bunda Musadan başka diğer müdafaa oyuncularının bilhassa Adnanın yorulmaları âmdi ol du. İşte bu kritik anlarda Galatasaray kaletisinin yerinde müdahaleleri çok faydalı oldu. Bununla beraber, Bülend merkez mü- bacim mevkiine geçtikten sonra Ga- latasaray da güzel bir kaç hücum yap- ta ve bu hücumlar Yugoslav kalecisi- nin bazen karşısındaki futbolcünün ayağına atılarak topu sökmesile neti- cesiz kaldı. İşte sayısız olarak biten dünkü ma» çın en mühim safhaları bundan iba- rettir, — Nasıl oynadılar — Galatasaray takınında Sacid, çok muvaffakiyetli bir oyun gösterdi. Sa- lim ile Adnan ilk devrede iyi ve gay- retli idiler, Yalnız Adnanın oyunun sonlarına doğru müdafaa için tehlike- li olabilecek bir şekilde yorulması, bu oyuncunun idmanının yerinde ol- madığını gösterdi. Muavin hattının ve hattâ bütün ta- kımın en iyi oyuncusu Musa idi. Ga- latasaray merkez muavinini, kendisin- de bir futboleü tipi olmasına rağmen iyi bulmadık. Belki bu ağırlık, bu oyun- cunun da idmansız (Olmasından ve mühim bir maçta ilk defa oynamasın- dan ileri gelmektedir. Sol muavin Ge- lâl boyunun müsaadesizliğine rağmen vasat bir oyun çıkarabildi, Hücum hattında Haşim, Bülend, biraz da Necdet iyi idiler, Bülend, he- le Süleyman takımın en muvaffak 0- lamıyan oyuncuları idi. 3 Yugoslavya takımı, Pera maçında yazdığımız gibi, parlak oyun gösteren bir takım olmamakla beraber futbolü bilen elemanlardan müteşekkil bir ta- kımdır, Hücum hatları kısa paslarla yani orta Avrupa futbolü oynıyan bütün hücum hatları gibi, yırtıcı ve sürük-” Jeyici değildir. Açıklarınm, diğer Avrupa takımla- rında gördüğümüz açıklar ayarında olmamaları hücum Hattının müesdi- Tiyetini çök eksiltmekteğir. Hele soliç yasattan da aşağı bir oyuncudur. En iyi ölemanları İlk maçta da kay- dettiğimiz gibi sağ müdafileri Anesi- koviç, Muavinleri Radnona- haleler, güzel vuruşlar ve paslarla ko- sen sağ mfdafile merkez muavin Ört- tüğü gibi hücum hattım akımlarını da sağiç ve biraz dn merkez mühatim sevk ve idare etmektedirler, İyi iki açık, Yugoslavya takımını yarı yarıya kuvvetlenötrebilir. di R e Dünkü kır koşusunu izmitliler kazandı Beyoğlu Halkevinin tertip ettiği lar Köşularından Üçüncüsü dün Heybeli adada 5000 metre üzerinden yapılmış- tar, Bu koşuya İzmitiiler de iştirâk etti. ğinden diğerlerinden daha zevkli ok muştur, Neticede İzmitli Galib, bu sene şimdiye kadar yapılan kır koğu- Jarını kazanan Maratoncu İbrahimi geçerek birinci olmuştur. Takım it- barile İzmitliler kazanmışlardır. Ford itibarile: 1 — Galib (izmit) 2L1T D. 2 — İbrahim (G, Saray) 3 — Sokrat (G. Saray) 4 — İbrahim (İzmit) 5 — Hüseyin (Demirspor) © — Kemal (İzmir) Takım itibarile: 1 — İzmit rn P, 2 —G. Saray 18 P, 3 — Kasımpaşa 4 P Fenerbahçe B takımı Yavuzu yendi Dün sabah Fenerbahçe stadında Fenerbahçe ile Yavuz takımı arasın- da hususi bir maç yapılmıştır. Fener bahçeliler bahriyelilere Karşı takvi- yeli B. takımı halinde çıkmışlar dır, Birinci devrede Yayuzun bü yük gayretine rağmen Fenerbahçeli ler iki gol yapmışlardır. İkinci dey- rede Bahriyeliler daha düzgün oyna- maışlar ve iki taraf da başka gol yapa» madan maç 2 - 0 Fenerbahçenin gök Mibiyetile bitmiştir. Sabah maçları Dün sabah Taksim stadında yapı- lan maçların Kurtuluş, Galatasaray 2 - 1 mağlüb olmuştur. Kurtuluşlular bu maçı rakiplerine ehemmiyet ver meğiklerinden kaybetmişlerdir. Öğleden sonra gayri federeler ara” sında, yapılan stadyom liği müsaba- kasında Pera; Esseyanla 1-1 berabe- Te kalmıştır. Dünkü maçtan çök yön gum olsn Peralılar rakiplerine eham- miyet vermediklerinin cözasını bU sü Tetle çekmişlerdir. İzmir muhteliti Aydın muhtelitini 6 - 1 yendi İzmir 6 (Telefonla) — İzmit ve Aydın muhtelit takımları arasında bugün yapılan maç İzmir muhteliti- mir muhbteliti tik devrede iki, son devrede de dört gol atmıştır. Aydın muhleliti ancak bir gol atabilmiştir. Seyircilere, idarecilere, oyunculara faydah futbol bilgileri ve nasihatler Seyircilere — Saltmen bir otsayd ha iyi bir vaziyette bulunduğundan ve oyunu çok yakından takib ettiğinden bunlara itimad ediniz. Bir oyuncu kendisine top yollandı- Ba anda ofsayddir. Aldığı zamanda değil. Son müdafaa ile ayni hatta bu- lunan oyuncu ofsayddir. Eğer bir Oyuncu top ayağında bulunan bir ar- kadaşile ayni hatta bulunursa ofsayd değildir. mâni olunuz. Oyuncular hakemin ka- rarlarını hiç itiraz etmeden kabul et- meğe mecburdur. İdareciler bunu oyunculara âşılamalıdır. Oyunculara — Top son defa oynan- vaziyette olan oyuncu ancak şu üç va- siyette ofsayâden kurtulabilir. 1 — Rakiblerinden biri son olarak topla oynarsa, 2 — Son olarak arkadaşı tarafından oynanan topun arkasında is, 3 — Son olarak arkadaşı tarafından top oynandığı zaman kale çizgisi ile kendi arasmön iki Tükfboyuncu varsa, 8 Kalecisi Spasiç'in ei kurtarış an SP çe ii baya İma edildi Anadolu - Ortaköy: 6 - 2 (2 -1) AAnadoluhisar İle Fenerbahçe ârasin- da idi B. Feridun Kile idare ettiği oyuna Fenerbahçeliler şu şekilde çık- tılar; Hüsameddin - Sedad, Lebib - Esad, Aytan, Reşad, Naci, Niyazi, Ali Rıza, Bülend, Fikret. Oyun Fenerbahçenin (o hücumile başladı. Hisarilar ciddi bir mukave- met gösterdiklerinden oyun zevkli oluyordu. Nihayet Fenerbahçeliler 20 nci dakikada Niyazi; 32 nel da- Kiknda Ali Rıza , vasıtasile birer göl yaparak devreyi İ - 0 galib bitirdiler. İkinci devrede Bülend de bir gol yap- tıktan sonra Fenerbahçeliler gevşe- diler ve başka sayı çıkaramadan maç 3 - 0 Fenerin galibiyetile bitti, Barutgücü sahasında Dün Barutgücü sahasında Barutgücü A takımı ile Yıldızspor A takımı ara- sındaki maçı 5-1 Barutgüçlüler kazan- mışlardır. Ayni klüblerin B takımları #rasındaki maç ta 5-0 Barutgücünün üstünlüğüe bitmiştir. Barıtgücü genç takımı ile Bakırköy Rum takımı ara- sındaki maç tehir edilmiştir. Havanın “Eğer top kale direğine çarpıp gelir- | soğukluğuna rağmen kalabalık bir 86 oyuncy ofsaydden kurtulamaz, seyirci kütlesi maçları seyremiştir.. Si amam UKÜ KE EŞE, İRK ŞİR Mİ amma FENERBAHÇE STADINDA: | ŞEREF STADINDA: Şild maçlarma devam “İkinci küme lig maçlarına ŞEREF STADINDA devam edildi İlk maç Galatagençler ve Beyler- beyi B, takımları arasında idi Bey- lerbeyi birinci devrede 3 gol atarak maçı 3 - 2 kazandı. * - Altınordu: 2-1 (1-41) İlk dakikalarda hâkim oynıyan Fe- neryılmaz 15 inci dakikada ilk gölü- nü yaptı. Bu golden sonra hâkimiyet Altınorduya geçti ve 40 ıncı dakika- da penaltıdan berabereyi temin etti. İkinci devrenin 35 inci dakikasın- da Feneryılmazlılar galibiyeti temin eden gollerini yaparak 2 - 1 kazan- dılar. Kasımpaşa - Beylerbeyi: 2-1 (1-1) Oyun İki tarafın seri akınları ara sında devam ederken 7 nci dakikada Beylerbeyi santrforu kafa ile ilk go lü attı. 30 uncu dakikada Kasımpa- Şalılar buna penaltıdan yaptıkları bir gölle mukabele ettiler. Bu suretle Doğanspor ile HMâl arasındaki map” ta Doğanspora iki hafta çıkma” mak cezası verildiğinden hükmen galib geldiler. biye - Gençlerbirliği maçı 15 dakiks temdide rağmen © - 0 berabere bitti. Ankaragücü - Demirçankaya (Omaçi yetlendi. dü ay OO ESOŞESbİSEDbDUYE 4 - 1 Demirçankayanm lehine niha- yn el ke m lin e . yuru » abonu hu Dvaan “8S BESSŞ63 2x“ nn 9. “se