7 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

7 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

A takımı mı galip gelecek ? Hakem favullü ve sert oyuna müsaade etmezse Güneşin galibiyet ihtimalleri Beşiktaş Önümüzdeki pazar günü Güneş. le - Beşiktaş, bu sene milli kümede ilk maçlarını yapacaklar. Bu karı - Yaşmayı herkesin büyük bir merak- Ja beklediğine şüphe yoktur. Çün- kü, Beşiktaş, geçen halla * oynanan Muhafizgücü maçına kadar bu sene hiç mağlüb olmamıştı. Bilhassa milli küme için yapılan müsabâkalar ne- ticesinde gol averaj sistemi ile Güne- şin birinci alması, yersiz olmakla be- Taber bazı iddialara yol açmıştı. Gü- neş takımının en mühim rakibleri olan Fenerbahçeyi birincilik müsa- bakalarında (4 - 2) - mili kümede (5 - 2), Galatasarayı, birincilik maç“ larında (6 0), milli kümede daha on beş gün evvel (7 - 0) gibi büyük farklarla yenmesi, ayni takımın Be- şiktaş karşısında nasıl bir netioş alacağı hakikaten meraklı bir mevzu olmuştur, Mili küme maçlarında, Güneş şimdiye kadar 7 maç yapmiş 21 puan amılştır, Buna mukabil Beşiktaş ta 7 maç yapmış, ancak 18 puan toplayabil- | miştir. Beşiktaşın Muhafız mağlübiye- | tinden başka, Fenerbahçenin zayıf bir takımına karşı (1-1) lik bir de berabe- resi vardır, Eğer, Güneş bu maçı da kazana. cak olursa een tehlikeli rakibi olan Beşiktaşı beş puan aşmış olacaktır ki buda bir şampiyonada mühim bir kıymeti halzdir. Mağlübiyeti 1s9 üç puanlık farkı bire indirecektir ki bu da Güneş için mübim bir zarardır. Şimdiye kadar yapılan Güneş - Beşiktaş maçları Bu iki takımın şimdiye kadar yap- tıkları maçlarda Güneşin (2-1) mağ'übiyeti ile biten ilk maç müs- tesna, bütün diğerlerinde Güneş dal- ma hâkim oynamış, fakat ancak bir defa, o da (2-1) gibi azbir farkla Beşiktaşı yenebilmiştir. Güneşin, Beşiktaş karşısında, ek- seriyetle hâkim oynadığı helde iyi netice alamamasının başlıca sebebi, bu maçalrı idare eden hakemlerin zafından istifade ederek, bazı Beşik- taşlı oyuncuların yıldıncı bir oyun tarzı tatbik etmelerinden başka bir şey değildir. Şunu da ilâve edelim ki, Güneş #akımı bu seneye kadar müsavi şans- larla devam eden bir maçta son bir ınkinden fazladır NN ye ei Güneş takımı son İzmir seyahatindeki kağro ile neki tecrübesiz oyunlarına mukabil bu sene daha olgun bir vaziyet «el oyunculaşının birbirlerine anlaşma ları, tetbik etmeğe çalıştıkları oyun tarzındaki muvaffakıyet ve nefes kar biliyetleri şimdiye kadar herkesi tat- min etmiştir. ni mahdud kadro içinde yuvarlan- masına rağmen henüz taayyün et- miş kati bir şekli yoktur. Bu itibar- la, biz de bü mahdud kadroyu kısaca gözde ngeçireceğiz. Mehmed Ali, Muhafizgücüne kar- şı muveffakıyef gösterememiş ol. makla beraber hiç te fena bir kaleci değildir. Beşiktaş müdafaa hatları- nın en iyi oyuncuları, son maçlara takımı karmakarışık eden büyük de- ğlşiklikler yapmalarıdır. Netice ne olacak? Bugünkü vaziyete nazaran Güneş takımı daha mütesaniddir, daha iyi hazırlanmıştır. Bu itibarla bu maçı Güneşin ka- zanmasına ihtimal fazladır. Fakat bir şartla... Hakem meselesi Güneşin, Beşiktaşa galibiyet ihti. mali çok fazladır. Fakat dediğimiz Eğer bu maçın hakemi, şimdiye kadar olduğu gibi Beşiktaş takımın- daki bazı oyuncuların sert oyununa müsamaha ederse, vaziyet o zaman futbol çerçevesi haricine çıktığı için, netice hakkında bir şey denilemez. Şunu da hemen ilâve edelim ki fufbalde sert oyun. ancak nizamnar me çerçevesi içindeki dereceyi geç- memek şartile makbuldür. Kasdi mahsusla oynanan sret oyun da spor çerçevesi dışındadır. Bu maç için Güneş - Galatasaray maçını idâre eden antrenör, İzmirli Mustafa, Adnan Akının isimleri mev- zuu bahsedilmektedir. Her üç hakem de bu maçı idare edebilirler. Hattâ diğer hakemleri- de... Fakat dediğimiz gibi hakem kim olursa olsun oyunu sertlik çerçevesi içine sokmmaak şartile... Bizim temennimiz, milli kümenin başında giden bu iki takımımızın, güzel bir futbol seyrettirmelerinden ve sportmence oynamalarından iba- rettir. Ulvi Yenal Jo Luis rakibini nakavt etti 4 — Ağır siklet ve bütün katagoriler dünya şampnyon- luğu için yapılan 15 ravundluk boks maçında Amerikalı şampiyon Jo Luis, Amerikan namzed Harri Tomas'ı 5 in- ci ravundda nakavt etmiş ve bu su- retle şampiyonluk unvanını muhafa- Dünya Kupası Belçika - Hollanda berabere kaldı Yugoslavya Polonyayı yendi Geçen pazar dünya kupası tasfiye müsabakaları için iki temas yapıl- mıştır, Bunların birinde Hollanda, Belçika, ile 1-1 berabere kalmış. Diğe- rinde Yugoslavya Polonyayı 1 yen- Balştir. Hollanda - Belçika: 1-1 (1-0) 40 bin kadar seyirci önünde oyna- nan maçı İngiliz hakem Gewell idg Te etmiştir, Birinci devrede rüzgârı lehlerine alan Hollandalılar Belçikayı sıkıştır- mışlar ve 39 uncu dakikada Van Spanbok vasıtasile biz de sayı yap- mışlardır. İkinci devreye Belçikallar büyük bir gayretle başlamışlardır. 18 inci dakikada Reymon Brenden bir pas &- lan İsenborks Belçikanın (berabere golünü atmıştır. Belçikalılar oyunun sonuna kadar hâkim oynamışlarsa da başka sayı çıkaramamışlar ve maç 1-1 berabere bitmiştir. (Hollanda ve Belçika takımları bu maçın neticesi ne olursa olsun Fransada yapılacak final müsabakalarına iştirâk edecek- lerdir, Yugoslavya - Polonya: 1-0 (00) Evvelce iki takım arasında Varşo- vada yapılan ilk maçı Polonyalılar 4-0 kazanmışlardı. Geçen pazar Bel- gradda bu maçın revanşı yapılmış ve Yugoslavlar 1-0 galib gelmelerine rağmen tasfiyeye uğramıştır. Yugos- lavların çok ehemmiyet verdiği bu maça takımlar şu şekilde çıkmuşlardırı Yugoslavya: Glazer (Gradyanski) - Hügi (Gredyanski), Matosiç (Hay- duk) - Lechner (Beogradski), Yaza- binsek & (Gradyanski), & Kokotoviş (Gradyanski) - Sipos (Gradyanski), Maryanoviç (Beogradski), Lesnik (Gradyanski), Vuyadinoviç (Beog- radski) Pleze (Gradyanski). Polonya: Maceski - Galehi, Sepan- yak - Gora, Niç, Ditko - Piek, Piontek, Vostal, Viltmovski, Volarz. Oyun çok süretli olmuştur. Birinci devre mütevazin geçmiş iki taraf da sayı yapamanıştır. İkinci devrenin sonlarına doğru Yugoslavlar Kendile- rine maçı kazandıran yegâne golü yapa mışlardır, Dünya kupası finallerine Letonya ma iştirik edecek? Bundan bir kaç ay evvel yapılan dünya kupası tasfiye müsabakaların dan birinde Avusturyalılar Letonya- yı 14 yenerek final müsabakalarınşı iştirâk etmek hakkını kazanmışlardı. Son hâdiseler dolayısile Avusturya or- tadan kalkınca Letonyalılar Fİ, F.A. ya müracaat ederek Avusturya yering kendilerinin dünya final müsabaka- Yarına iştirik etmeleri lâm geldiğini bildirmişlerdir. Letonyanın müracas, tı haklı gibi görünmektedir. Bakalım beynelmilel federasyonun idarecileri ne karar verecekler? Beynelmilel karşılaşma- da bir sürpriz İsviçre, Çekoslovakyayı 4 -0 yendi Geçen pazar Bal şehrinde 20 bin seyirci önünde oynanan İsviçre - Çe- kosiovakya maçı umulmuyan bir şekil- de 4-0 İsviçrenin galibiyetile bitmiştir. İngiliz hükem Rudun idare ettiği o- yuna takımlar şu şekilde çıkmışlardır. İsviçre: Kebarmatten (Bal) - Mi- nelli (Grashoppers), Lehman (Gras- hoppers) - Spinger ((Grashoppers), Vernati ( ippers), Lörçer (Ser- vet) - Abado (Lugano), Vallahek (Servet), Monar (Bal), Grassi (Lu- gone), Jorj Ebi (Servet). Çekoslovakya: Vahet O (Sparta) Ştrastuvi (Bratislava), Burger (Spar- ta) - Koraç (Bratislava), Busek (Spar- 1a), Kolski (Sparta) - Riha (Sparta), Zeman (Sparta), Şafer (Tepliçer F. K), Nejedli (Sparta), Lukuar (Bra tislava). Oyun onuncu dakikaya kadar mü- tevazin geçmiştir. 20 inci dakikada Minellinin çektiği firikikten istifade eden Mouar İsviçrenin ilk golünü yap- mıştır, Bu sıralarda şiddetle başlıyan yağmura rağmen oyun devam etmiş ve 33 üncü dakikada soliç Grassi İsviçrenin ikinci sayısını da yap- İkinci devrede Çeklerin bütün gayret- lerine rağmen İsviçre bir gol daha yaparak 4-0 galib gelmiştir. Umulmıyan bir şekilde İsviçrenin farklı bir galibiyetle neticelenen bu maçta Çekoslovakyalılar daha teknik oynamışlar, fakat İsviçre rauhacimle- ri çok canlı oynadıklarından neticeyi lehlerine çevirmişlerdir. Diğer tarat- tan Çekoslovakya defansı çok hatalı oynamıştır. İngiltere Krosçuları galib Her sene altı millet arasında yapi- Jan beynelmilel Kros Kantri şampiyo- nası bu sene Belfastda yapılmış ve İngiliz Emeri birinci olmuştur. Takım itibarile İngilizler birinci, Fransızlar #kincidir, Fransada kupa dömi finalleri Meç, Fiv'i yendi, Marsey Löhavrla berabere kaldı Geçen pazar Fransa kupası dömli- flnailer Meç - Viv Marsey-Löhavr ta- kımları ârasında oynanmışlır. Pariste yapılan bu maç nizsmi müddetin hita- mında 0-0 berabere bitmişse de yapı- lan temdldlerde Meç bir gol yaparak 1-0 kazanarak finale kalmıştır. Lion de oynanan ikici maç ta birinci küme de ikinci vaziyette giden Marsey İa- kımı, ikinci kümenin başında giden Löhavr karşımda çok hâkim oyna- muşsa da yapılan bütün gayretlere rağmen sayı çıkmamış ve maç 0-0 be- Tabere neticelenmiştir. Ingilterede lig maçları Arsenal başta gidiyor Geçen cumartesi yapılan maçlar dan sonra Arsenal 43 puvanla başta gitmektedir. Maçların neticeleri; Arsenal - Şarlton: 22 Blakpol - Preston: 1 Bolton - Layds: 040 Brentford - Grimsbi: 6-1 Derbi Kanti - Portsdut; 10 Everton - W. B.'A.: 53 Liverpol - Hadırsfild; 21 Afidlesburk - Layçester: 21 Mançestersiti - Çelzi: 10 Sunderland - Stok Siti: ri Volverhamptın - Birmingam: 2 Puvan vaziyeti; M. P. Arsenal #s Volverhamptın “. Midiesburk 35 42 Preston 5 Brentford 35 «0 Şariton 3 4 Bolton 5 38 Sunderland 5 48 Derbi Kanti 35 37 Fenerliler bu akşam İzmire gidiyorlar , İzmirde Üçok ve Alsancak futbol ta- kimlarile karşılaşacak olan Fenerbah- çe futbol takımı bu akşam Bandırma yolile İzmire hareket edecektir, ayi