6 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

—- E , i9 Satılık mağaza arıyorum pa ;ekapı Karaköy Pın- flarında 1-2 katli mağaza yorum. Sultânhamam” Cami ih Tokatlıya müracaat, KÜÇÜK ILÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 Sene 20 — No, 6992 — Fimti ber yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA 6 Nisan 1938 - Fransa yeni bir kabine buhranı arifesinde bulunuyor Blum kabinesinin yarın ve yahud Cuma günü istifa etmesi bekleniyor Başvekil mecliste beyanatta bulundu. Âyan meclisi, B. Blumun mali tedbirleri aleyhindedir. Bazı mebuslar: “Kahrolsun yahüdiler, Fransa Fransızlarındır,, diye bâğırdılar Paris 5 — Mebusan meclisinde do- laşan rivayetlere göre B, Blum tara- fından tanzim edilen mali tedbirler kanunu reye konulduğu zaman bir gok radikal : sosyalistler ve müstakil #osyalistler müstenkif rey verecekler- dir. Binaenaleyh mebusan meclisin- den mali tedbirler projesi ancak 70 Tey fazlasile geçecektir. Âyan meclisinin mali teğbirler ka- hafilinde muhakkak addedilmekte- dir, Ayan meclisi, eraziden vergi alın- masına, (kambiyo o muamelelerinin | nununu reddedeceği parlâmento ma- i Bank dö Fransta santralize edilme- sine muariz olduğu gibi eski ameleyo de tekaüd bağlanmasının aleyhinde- dir. Bufıdan başka B. Blumun organı olan Popüler gazetesinin âyana çid- detli hücumlara devam etmesi âyan meclisinde fena akisler uyandırıyor. Ayan meclisinin ekseri azası, radi- kal sosyalistlerden olduğu cihetle sosyalistlerin hücumları, iki fırkanın arasını açmaktadır. Esâsen B. Dala- dier radikal sosyalist fırkasının içti- maında sosyalistlerin âyan meclisine yaptığı hücumları mushaza etmiş, (Devamı 6 mcı sahifede) Bayan Sabiha Gökçen Atatürkün fahri hava turnesine çıkacak İzmirde 15 gün kadar kalarak uçuş tatbikat dersleri gösterecek : Bayan Sabiha Gökçen intibaların muharririmize anlatıyor İzmir (Akşam) — Dirk kadın tay- Yarecisi bayan Sabiha Gökçen, Türk- kuşu pilotlarından Muammer Öniz, Makinist B, Suad Kayalı ve başmaki- Bist B. Ferid Burak bulunduğu halde hirden İzmire gelmiş, tayyare- Gaziemir tayyare meydanında Yere inmiştir. Bayan Sabiha Gökçene — Samimi istikbal töreni yapılmış- Bayan Sabiha Gökçen 2 nisanda Ankaradan hareketle Eskişehire gel- 100 ERKEĞE BİR KIZ miş, orada bir gün kaldıktan sonra kumandasında bulunan iki tayyare ile hareket etmiş, Kütahya, Gediz nehri istikametinden yoluna devamla 3 nisan pazar günü saat 11,15 de İz mirde karaya inmiştir. Şimdi İzmirin Birincikordonunda Atatürk konağında misafir bulunan değerli kadın tayyarecimiz, İzmir Türkkuşu üyelerine muhtelif tatbi- kat dersleri gösterecektir. Bu çalışma (Devamı 6 ıncı sahifede) Bu akşam SÜMER sinemasında DEANNA DURBiN'in orkestrasının iştirâkilâ çevirdiği dün- yanın en büyük musikili filmi (Fransızca sözlü) Yerlerinizi evvelden aldırınız. Telefen : 42851 hemşeriliği Diyarbakırlılar bu mesud gü- nü dün tazahüratla kutladılar Diyarbakır 5 (A.A) — Ulu Önder Atatürkün fahri hemşeriliğimizi ka bul buyurdukları 5 nisan gününü Di yarbakırlılar Belediye meydanında on binlerce halkın iştirakile kutlamış ve bu törende hatipler tarafından bugünün büyüklüğü ve Atatürkün yüce şahsiyetleri üzerinde söylevler vermiş, mektepliler, sporcular ve halk tarafından geçld resmi yapılmıştır. Halkevi oparlörleri vasıtasile konfe- ranslar verilmiş ve gece Halkevi sar lonunda «Mavi yıldırım piyesi tem- sil edilmiş ve fener alayları yapılmış- tır. Otobüs tahkikatında yeni sualler Ankara 5 (Telefonla) — İstanbulda yapılan otobüs tahkikatı etrafında alâkadarlardan yeniden bazı sualler sorulmuştur. Lehistan da müstemleke İstiyor. Leh gazeteleri müstemleke talebinde bulunmağa başladılar Varşova 5 (A.A.) — Matbuat, Po- Jonyanın müstemleke almağa haklı olduğuna dair yeniden neşriyata baş- lamıştır. Yarı resmi İskra ajansında çikan bir notada Polonyanın kuvvetli bir ti- caret filosuna ve müstemlekelere ih- tiyacı olduğu beyan edilmektedir. Notada, ezcümle şöyle denilmekte- dir; 400 bin kişi bunu taleb ediyor ve iş istiyor. Polonyanın neticede müstem- lekelere malik olacağından eminiz.» ——— a nn nDülklrmtilers Her iş bitti de... Bir haradis: «... Tatlısu balıkçılığı ıslah edile cek. İstanbul civarındaki göllerin ve tatlısıların balıklârını inkişaf ettir. mek için tedbirler alınacak» Sanki İsviçredeyiz, yahut başka bir göller, nehirler memleketindeyiz... Sanki denizimiz yok... Sanki Boğazl. çinin koynunda kaynaşan emsalsiz balık servetinden istifade için en ufak muvaffakiyetli adımı attık ta iş Kâ- gudhane, Göksu ve Kasımpaşa dere- nn Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Vergilerden her sene tenzilât yapılacaktır Başvekil, muvazene vergisinin tahfifine başlanmaktan mütevellid memnuniyetini beyan etti Ankara 5 (A.A.) —C.ILP, B.M. M. grupu bugün 5/4/938 Antalya say. lavı Dr, Cemal Tunca'nın reisliğinde toplandı: Maliye Vekili Fuad Ağralı vmi- vzene vergisinde yapılacak tenzilâta dair hükümetçe düşünülen proje üzerin- de izahat verdi. Formüle ait bazı münakaşalardan sonra kürsüye gelen Başvekil B. Celâl Bayar devlet bütçesinde iftiharla müşahede ettiğimiz inkişaf ve muvazeneden cesaret alarak sayım vergisinde olduğu gibi muvazene, kazanç ve buhran vers gilerinden de her seneki bütçemziden yapabileceğimiz fedakârlıkla halkımızın vergi yükünü hafifletmek, devlet prensipi olarak kabul edilmiş olduğunu ve buna binaen sayım vergisinden yaptığımız tenzilâttan başkaca dört buçuk milyon lira bir fedakârlıkla muvazene vergisinin tahfifine başlamaktan müte- vellit memnuniyetini beyan etti, Bu beyanat sürekli alkışlarla grup heyeti umumiyesince tasvib olundu. Balkan iktisad konseyi ile Matbuat kongresi yarın açılıyor Balkan iktisad konseyini B. Şükrü Saracoğlu, Matbuat kongresini de Dahiliye Vekili birer nutukla açacaklar Balkan İktisad konseyine iştirak için dün gelen Rumen mürahhasları Balkan antantı konseyi ile matbuat kongresi, yarın Yıldız sarayında açıla- caktır, Balkan İktisad konseyini Adliye Vekili ve Hariciye Vekâleti. vekili B, Şükrü Saraçoğlu bir nutuk ile açacak- tar. Balkan matbuat kongresine gelin- ce ya Dahiliye vekili B, Şükrü Kaya ve yahud matbuat umum müdürü B. Na- nereden anlıyorsga?... — Vay, sizin evde takvim yok mu?., Peki amma monşer, ayları, mevsimleri Matbuat kongresine iştirak ede- cek olan Yugoslav gazeteciler heyeti bu sabah ekspresle Yunan matbuat he- yeti de konvansiyonel trenile İstanbu- Ja gelmişler ve Türk gazetecileri tara- fından karşilanmışlardır. Yugoslav matbuat heyeti şu zatlardan mürek-