6 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

b i i y i Bahife 8 İzmirde milli küme maçları Üçok Alsancağı 7-3 nasıl yendi? oyunla 3 - 7 kazandılar, Bu oyunda Alsancak takımının bu kadar feci de- necek derecede düşmesinin en büyük âmil! rakip takıma karşı sert ve far yullu oynamasıdır. Üçok takımına gelince, rakibinin sert ve favullu oyu- nuna mukabele etmediği gibi bilgili bir oyun oynadı ve prüssüz bir galbi- yet kazandı. Halk at koşularına daha fazla Tağ- bet gösterdiğinden hava yaz günleri» ni andıracak kadar güzel olmasına rağmen sahada pek az seyirci vardı. Hakem: Doğanspordan Ferit, Oyun taçla neticelenen Alsancağın akmile başladığı zaman takımlar şu şekilde diziimişti: Üçok: Hakkı - Necdet, Ziya - Feh- mi, Adil, Mazhar - Mustafa, Kemal, Said, Namık, Hamdi. Alsancak: Hilmi - Cemil, Z. All - Necmi, Enver, Rasim - Saim, İlyas, Sabri, Basri, Hakkı, Üçok derhal hücuma geçti ve Ak sancak kalesine kadar sokuldu, Çeki- len şüt avut oldu. Oyyn mütevazin akınlarla ve seri başladı. Her iki tar kımı gol çıkarmak peşinde, 7 nci da- kikada Üçok sağdari frikik kazandı, Mustafa topu isabeti! bir vuruşla Al- sancak kalesi önünde demarke duran Saidin ayağına düşürdü. Sald serbest vaziyette vole bir şütle Üçokun ilk gölünü yaptı. Alsancak bu gölden sonra harekete gelir gibi oldu. Fakat mühacimler şuursuz ve ağır oynu- yordu. 14 üncü dakikada Üçok tekrar in- sicamlı bir hücum hazırladı ve Saidin. #yağından çıkan top Alsancak kale- sine ikinci defa olarak girdi. 22 nci dakikada ve Saidin kaçırdığı muhak- kak bir sayıdan sonra Alsancak orta- dan aktı ve Sabrinin ayağından ilk sayısını kazandı. Bu dakikaya kadar oyun normal vaziyetini muhafaza ediyar, seri ve güzel oynanıyordu. 32 nci dakikada Üçok sağdan aktı, Alsancak kalesine havadan havale edilen topu Z. Ali kafa ile karşılıyor ve fena bir vuruşla kendi kalesinin ağlarına takıyor. Beklenmiyen bu sa- yıdan sonra Alsancak asabileşiyor ve bundan istifade eden Üçok 2 dakika sonra tekrar Saldin ayağından 4 ün- cü golünü kazanıyor. Üçokun bu go- lüne Alsancak ancak 43 üncü daki- kada Sabrinin ayağile mukabele edi- yor. Devre de biraz sonra 4 - 2 Üçek lehine bitiyor. İkinci devrede Alsancak Saimi sa- giç imevkiine almakla oyuna giriyor. Fakat canlı ve enerjik oyununa fa- vuller karıştığından neticeye hiç bir türlü yaramıyor. 10 uncu dakikaya kadar tekkalede oynıyan Alsancak lena ve şuursuz oyunu neticesinde istifade etmediği gibi bu dakikadan sonra inkişaf etmeğe başlıyan Üçok akınlarını müşkülâtla durduruyondu. 14 ü dakikada Sald kale ile karşı sarşiya topu fazla uyaladı ve kaçırdı. Oyunun ilk korneri 21 nci dakikada Alsancak lehine oldu. Semeresiz geçen kornerden sonra Alsancak bir frikik daha kazandı. Bunu da Üçok kalecisi ns korner oldu, Basri topu Üçok ka- lesi önüne düşürdü, top biran için kar İadan kafaya, ayaktan ayağa dolaşır- ken Saim yakaladı ve Alssmcağın 8 üncü ve son golünü attı. $i inci daki- kada tekrar Alsancak lehine bir kor- ner oldu. Üçok kalecisi yerinde müda- halesile kurtardı. 33 üncü dakikada Üçokun seri bir hücumunu Alsancaklılar topu kor- nere atmakla kurtarıyorlar. Hamdi- nin kornerden ortaladığı topa Adü yetişiyor ve bir kafa darbesile altinci defa olarak Alsancak ağlarına takr yor. 36 ncı dakikada Alsancağın sağ müdafi! Cemil favulhu oynadığından hakem tarafmdan oyundan çıkarılı- yor. 41 incel dakikada Üçok tekrar hü- cuma geçiyor, Said topu açıyor, Al- sancak kalecisi çıkışında topu ayakla karşılıyor, fakat top oyunculardan birinin sırtına çarpıyor ve geri geliyor. Üçok ta 7 nci ve oyunun son golünü kazanıyor, birazdan da oyun 7-$ Üçok lehine bitiyor. Top mecmuası tekrar çıkıyor Haber aldığımıza göre, altı #y evvel neşriyatını tatil etmiş olan haftalık (TOP) spor mecmuası önümüzdeki pazartesi günü tekrar çıkacaktır, Uzun zaman memleket sporu için hayırı ve bilgili neşriyat yapmış olan (TOP) refikimize muvaffakıyet- ler dileriz. Baratgücü Başkanlığından: Aşağıda adlarile kiüb isimleri yazlı sporcular, evelce bağlı bulundukları klâp- lerden muhtelif tarihlerde istifu ederek spor bölgesi Kendilerinin diğer yeri de ilişiklerinin olmadığı bildirilir. Altınordudan: Mehmed Erk, Davudpa- şadan: Rüştü Çalpala, Davudpaşadan: Emin Çayıroğlu, Vefadan: Hüseyin Özte- kin, Garan Nureddin Dağdevi- ren, Eyüpten: Ferdi Balkanlı, Vefadan: Necib Sornd, Topkapıdan: Mehmed Saçlı- türe. AKŞAM - Fuat Yolal Muhafızgücünün kalecisi Fuat Yolal, İsatnbul halkı üzerinde çok iyi bir tesir bıraktı. AMİ küme maçlarının hayırlı neticelerinden biri de, Fuat gibi çok iyi istidad- ları bize tanıtmasıdır. İ Seri ve kararlı çıkışları, emni- yetii top tutuşları, tam zamanın- da yaptığı plonjanları ve uzun vuruşları ile Muhafız kalecisi Fuat, Güneşli Cihaddan sonra & memleketimizin en iyi kalecisidir. Yarın bir milli maç için - eğer olursa - Cihada çok iyi bir ihtiyat bulunmuş demektir, Fuat Yolal 24 yaşında bir suvari fl teğmenidir. Futbolümüzü yakın- dan takib etmiş olanlar için bun- dan dört, beş sene evvel İstanbul sivil ve askeri takımlarındaki ilk muvaffakıyetlerini (O hatırlamak kabildir, Muhafızın kıymetli kalecisin- den bu muvaffakıyetini devam et- tirebilmek ve memleketin en iyi kalecisi olabilmek için tevazu, intizam ve azımla çalışmasını bek- liyoruz. U.Y. İstanbula gelmek ii ecnebi takımlar Bükreşin Rapid klübü nisanın #on haftalarında İstanbulda iki maç yap- mak için bir müracaatta bulunmuş- | tur. Aynı zamanda Zağrebin H.A.S.K. klübü de aynı tarihlerde İstanbulda oynamak istemektedir. İstenen tarih- Jerde milli küme maçları dolayısile boş gün olmadığından müspet cevap verilemiyeceğini oOtahmin ediyoruz. Maamafih milli küme maçları bittik- ten sonra haziran ayı içinde bü iki 'klüple maçlar yapılması muhtemel dir. Paris - Nis bisiklet yarişi Paris ile Nis arasında 5 merhalede yapılan bisiklet yarışını Belçikalı İzmir İş bankası takımı İzmir (Akşam) — İzmir İş bankası ile Üzüm kurumunda bulunan mütekalt sporcular iki takım teşkil ederek Alsancak stadında karşılaşmışlardır. Birinci devre sıfır sıfıra sona ermiş, ikinci devrede İş bankası takımı bir gol atarak müsavatı bozmuş ve 1-0 Üzüm kurumu takımıns galip gelmiştir. 6 Nisan 1938 — 73) /B. Litvinofun Japonyanı 1 protestosuna cevabı Sovyet komiseri, Tokyonun protestolarını hem yersiz, hem de mânasız bulduğunu Japon sefirine söyledi Moskova 5 (A.A.) — «Tas ajansı bil- dlriyor:» Japon sefiri Litvinofu ziya- ret etmiştir. Sefir, Japon kıtalarının geçende Çin cephesinde düşürülen bir Sovyet tayyaresinde bir Sovyet pi- lotunu esir ettiklerini bildirmiştir. Tay- yareci bundan evvel Sovyet servisle- rinde bulunmuş olduğunu itiraf et- miştir, Sefir, Moskova hükümetini hususi bir mesuliyet altına sokan bu hâdise- den dolayı teessüflerini beyan etmiş- tir, Litvinof cevaben, Sovyetler birliği- nin Çine yapılan silâh satışları husu- sunda hukuku düvel kaidelerini tatbik ettiğini söylemiş ve birçok memleket- lerin Japonyaya olduğu gibi Çine de silâh verdiklerini kaydetmiştir. Litvinof bundan sonra, Japonyanın Çin sokaklarında çarpışan muhtelif gönüllülerin mensup oldukları hükü- metler nezdinde protestoda bulunma- mış olduğunu, çünkü böyle bir teşeb- 'büste bulunmak için hukuki bir esasa dayanamamış olduğunu ilâve eylemiş- tir. Çinde bulunan Alman askeri mual- Jimlerine telmih eden Litvinof, birçok ecnebi askeri gruplarının Çinde bulun» masının, Jâponyanın bu heyetleri mene sup oldukları memleketlerle sıkı mü- nascbetler idamesine mâni olamamış olduğunu söylemiştir. Litvinot nihayek, Japonya ile Çin arasında hali harp mevcut olmadığı halde Japonya tara © fından protestoda bulunulmasındanı dolayı hayret etmiş sonra posta tay- yarelerinin, vapurların zaptedilmesi mukaveleye müstenit borçların veriik # memesi ve saire gibi Tokyo hükümeti tarafından yapılan bazı keyfi ve gayri kanuni hareketler meselesini mevzu» bahis etmiştir. Litvinof, Şigemitsu'yu Sovyetler bire © liğinin Tokyo sefirine Japonyaya iki memleketi ayıran meselelerin büyük * bir kısmının umumi bir şekilde hal ledilmesini teklif etmesi için talimat verildiğinden haberdar etmiştir. Halledilmesi teklif edilen meseleler arasında bilhassa Mançukoda yere düşüp Japoflar tarafından hâlâ bıra” kılmayan posla tayyaresi işi, Vinpel ve Küznetztroy ismindeki Sovyet vapur- Jarı ve mukabele bilmisil olmak üzere tevkif edilen Japonlar meselesi ve Sa- kalin petrol ve kömür imtiyazları işi vardır. Büyük Almanya imparatorluğu günü 9 nisanda kutlanacak Nakliye vasıtaları iki dakika duracak, düdükler ölecek, çanlar çalacak, hava filoları uçacaklor Berlin 5 (A.A.) — 9 nisan gününün «Büyük Alman imparatorluğu günü; olacağı B. Göbbels tarafından Alman milletine hitaben neşredilen bir be- yannamede bildirilmektedir. Bu tarihi gün, öğle vakti Viyana belediye dairesinde açılacak ve bü si- rada resmi binalarla hususi evlere bay- raklar çekilecektir. Bütün Almanyada münakalât iki dakika tatil edilecektir. Lokomuotifle- rin ve vapurların düdükleri çalacak, tayyare filoları büyük şehirlerin üze- rinde cevelân yapacaktır. Hak kütleleri umumi meydanlar- da, caddelerde toplanacak ve buralar- da askeri muzikalar, fırkanın müzi- kaları konserler verecektir. Saat 18 de bütün mağazalar kapa nacaktır. Ahali son umumi yoklama» da hazır bulunmak ve B. Hitlerin son büyük nutkunu dinlemek üzere bir geçld resmi yapacaktır. Bu nutuk sa» at 20 deirad edilecek, bunu nazi marşlarının terennümü takib edecek leyh dişleri her gün iki kere - bilhas- | RADYOLIN ve bu esnada bütün kiliselerin çanlar rı çalacaktır. Almanyanın bütün tepelerinde ya- kılacak sevinç ateşleri bütün dünya- ya «milletin Hitlerin tariht hareketini resmen teyid etmekte olduğunu ilân edecektir. Alman protestan kilisesi plebisit lehinde Berlin 5 (A.A.) — Alman protestan kiliseleri mümessilleri, bir karar su- reti kabul etmişlerdir. Bu karar su- retinde Alman protestanları 10 nisan tarihinde yapılacak olan plebisitte memnuniyetle <cvet» demeğe. davcb edilmektedirler, Alman protestanları, B. Hitlerin büyük Almanyayı vücude getirmek suretile Alman milletinin eski bir eme- Hini tatmin etmiş oldöğunu beyan etmektedirler. Almanyanın protestan kilisesi, bu muci2c7i tebeddülden dola yı cenabı hakka teşekkür etmektedir. ile niçin dişleri mutlaka her yemekten sonra fırçalamak lâzımıdır? sa yemeklerden sonra ve her halde bol bol (RADYOLİN) ile fırçalamak ve temizlemek şarttır, Bu sayede diş- lerin de, ağzın da sağlığı ve sağlamlır ğı; güzelliği garanti edilmiş olur, | Ss ne Er aşa İSE SİE İNE SELLESPU LİE -d aınuygyapı2 #Srsizsuonanız “w Bau ese aa BENESSUDUMN FER S8HE