April 8, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

April 8, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

N a e a a ER 1 Kültür. sever bir vatandaşın teberrüü B. Mehmed Çelikel, lise yapılmak üzere kendi .parasile 60 bin liraya bir bina yaplırıyor Binayı yaptıran B. Çelikel kürsüde Zonguldak (Akşam) — Memleketin kıymetli, kültür sever tüccarından B, Mehmed Çelikel'in lise açılmak şar- tiyle hükümete devretmek üzere, 60 bin liraya yaptırmakta olduğu bina- nın temeli, vali B. Halid Aksoyun eliyle atıldı. Ön saflarda okullular ile binlerce halk kütlesi toplanmıştı. Vali B. Halid Aksoy söylevinde: «Zongulda ğın zengin sandet günlerine bir yeni- sini daha katıyoruz.) dedi ve Mehmed Çelikelin hizmetini, kültür bakanlığı- nın emri ve vilâyet genel meclisinin karariyle takdir ve kendisine teşekkür etti. Kültür direktörü B. Hüsnü Irkı- lata, kültür silesinin duygularını be- lirtti, Ortaokul ve halk namına sözler söylendi. B. Mehmed Çelikel, gösteri- len iltifat ve teveccühlere teşekkür et- ti. Gün, şenlik içinde geçti. Gece, Lise kurağının temel atımı şerefine, orta- okul salonunda, Halkevi namına bü- yük bir müsamere verildi, Kültür Dİ- rektörü bir konuşma yaparak ikinci İnönü zaferine rastliyan bu mutlu günde lise kurağının temeli atılması. nın yüksek ve feyizli manasını anlat- tı. Zonguldak liseye kavuşacağından dolayı büyük bir neşe içindedir. Siird civarında yabani bir keçi yaralı olarak yakalandı Yaralı olarak yaka lanan yabani keçi Siird (Akşam) — Siirtte avcılığa çok| uzak mesafelerden vurulabiliyor. EĞ €hemmiyet verilmektedir. Amatör ay- cılar tarafından bir klüp tesis dii- miş ve bu teşekkülde ilimiz Halkex ime bağlanmıştır. Siirdin çok sevimli bir avcısı olan B. Ferhat tarafından geçenlerde (94) ki- 1o sikletinde bir yaban keçisi vurul- muş ve yaralı olarak &le geçirilen bu hayvan canlı bir halde şehre getiril. miştir, Çok atik ve çevik ölan bu mah- lük ancak meşhur atıtılar tarafından ise gayet makbul olup lezizdir. Bu mevsimlerde bilhassa ayı, tilki ve sansar avlanmaktadır. Av derileri İstanbul piyasasına arzedilmektedir. İyi sansarların bir çiftinin burada 25-30 liradan aşağı alınması mümkün değildir. Bu yüzden Slirde binlerce li- ra girmektedir. Bundan başka keklikde bollanmış- tır. Hemen hemen besli bir piliç cesa- metinde olan keklikler yok bahasma satılıyor. Gemlik kasabasının imar projesi Şehirci B. Valdenbark sekiz ayda ikmal edecek Gemlik (Akşam) — Dün Bursa ve Mudanyanın imâr ptojelerini de- ruhde eden şehircilik mütehassısı B. Valdenberk ile belediyemiz beynin- de sekiz ayda ikmal edilmek üzere pazarlıkta mutabik kalınmıştır. İmar komisyonu bu hafta zarfında içtima ederek lâzım gelen mazbatayı tan- zim ettikten sonra tasdik eğilmek üzere ald olduğu makams göndere- cektir. Kanalizasyon projesinin de tanzi- mi için mütehassıs ile görüşülmekte- # dir. Yakında bu meselenin de intaç edileceği ümid edilmektedir, Belediyemiz İznik gölü ayağı tabir edilen - ve İznik gölünden tâşarak kasaba ortasından geçmek suretile denize dökülen - İrmak üzerine ve beleriye ittisaline bir betonarme köp- rü inşasına başlanmıştır. Kastamonuda eğitmen kursu Kastamonu (Akşam) ww Şehrimiz de nisan ayı içinde bir eğilmen kursu açılacaktır. Kurs kadrosu 250 kişi olar caktır. Kurs eski Ziraat mektebinde açılacaktır, Vm i doğru ımarına Cumhuriyet meydanını açmak için istimlâklere başlandı Kastamonu (Akşam) — Vi- “© lâyetimiz 938 © Şenesi varidatı 1,058,521 liradır. Adi bütçe ye- künu 729,256 ra olarak tes- bit edilmiştir. Yollar ve köp- rüler hariç mem- leketin Oimarı için 60,000 lira ayrılmıştır. Ay- rıca gene imar sayılacak işler- Kastamonu valisi den ilkmektep 'B. Avni Doğan inşaatı için 24,000 ve hastaneler inşa- 81 içinde 22,000 lira ayrılmıştır, Bütçenin tasdikinden sonra mem- leketin imarı için hemen faaliyete ge- çilerek şimdiye kadar maalesef açıla» mayan Cümhuriyet meydanında İs- timlâklere başlanacaktır. Bundan baş- ka daha birçok işler başarılacak ve üç sene sonra memleket daha modern ve mütekâmii bir stadyom, güzel bir u- mumi park, Cümhuriyet meydanı ve Ortasına konulacak Atatürk antıtyla süslenmiş olacaktır. Vilâyete ait daha bazı işler için ve- kâletlerle temas etmek üzere valimiz bay Avni Doğan Ankaraya gitmşitir. Bir hafta kadar kaldıktan sonra tek- rar dönecektir. Mersin Halkevinde resim kursu Kursa yirmiden fazla talebe devam ediyor Kursu takib eden talebe X işaretli muallimleri B, Naci Mersin (Akşam) — Şehrimizde Halkevine merbut bir resim kursu vardır. Bu kursa yirmiden fazla ta- lebe devam etmektedir, Karakalem, yağlı ve solu boya. iş- leri yapılmaktadır. İki senedir hali faaliyette bulunan bu sanat ocağın- dan verimli ve istifadeli neticeler el- de edilmektedir. Bilhassa bu kursta muallim ola- Halidere köyünde bir cinayet İzmit (Akşam) «« Gölcüğün Halı» dere köyünde bahçıvanlık yapan 27 yaşında İbrahim oğlu Receb isminde hir genç gece saat 21 raddelerinde kö- kardeşi Süleyman Mustafa, be üzerine teyit edilmişlerdir. yün Kahvesinde otururken arkasından Kıskanç bir koca genç karısını bıçakla öldürdü Mehmed Ali karakola giderek: Ben karımı vurdum. işte kanlı bıçak diye teslim oldu İzmir (Akşam) — Eşrefpaşa mev- kiinde Çukurçeşmede Kavaklıpınar caddesinde bir cinayet olmuş, Meh- med Ali adında biri kıskançlık yü- zünden genç karısını bıçakla dört yerinden yaralıyarak öldürmüşlür. Cinayetin tafsilâtı şudur: Katil Mehmde Ali, üç senedenbe- Tİ İzmriden uzak bir yerde bulunu- yormuş. Bu müddet zarfında karısı 25 yaşında Fikriye, tütün mağazası- ns giderek ame etmiş, geçinmek için kendisine lâzım olan parayı ka- zanmış, kocasının İzmire dönmesini beklemiş. Bir hafta evvel İzmire gelen Meh- med Aliye, karısının Urlalı bir genç- le seviştiği habe rverilmiş. Karısını seven ve çok kıskanan Mehmed Ali, bu haber üzerine yıldırımla vurul- muşa dönmüş, tahkikata girimiş ve çarşıya gidip 18 santim uzunluğun- da bir bıçak satın almıştır. Vaka gecesi Mehmed Ali karısına; — Ben henüz işsizim, tabii bir iş tutacağım. Sen mağazadan kazandı- ğın paradan bana bir mikdar ver ki harçlık yapayım. Herkesin içinde rezil oluyorum. Demiş, Fikriye de çalışıp kazan- masını, kendisine para veremiyece- ğini söylemiş, münakaşa büyümüş; dök bir kavga şeklini almış, nihayet Meh- © med Ali, bıçağını çekerek: — Beni sevmediğini zâten anls” mıştım, demiş, genç karısını dört yer © rinden ağır surette yaralamış, onü yerde kan içinde yatarkeri bırakmığ, kanli bıçağını yanına alarak doğrur ca polis karakoluna gitmiş: — Ben karımı vurdum, İşte kanli bıçak! Diyerek teslim olmuştur. Polisler, | derhal Mehmed Alinin evine koş” muşlar, genç karısını göğsünün muh» telif yerlerinden kan sizârken gör müşler, derhal ifadesini almağa çör lışmışlar, kadın: — Amelelik ederek kazandığım pör rayı benden istedi, vermedim. Beni bu hale koydu. Demiştir. Sıhhi imdad otomobilile hastaneye götürülürken Fikriye öl- müştür, Mehmed Ali, suçunu itiraf etmiş, karısının Urlada oturan Salih adında biri ile görüştüğünü haber aldığını ve kendisine ihanet ettiğini öğrendiğini, bir bıçak satın alarak onu vurduğunu söylemiştir. Katil tevkif edilerek hapishaneye gönderilmiştir. oAdliyece - tahkikata devam olunuyor. Kastamonuda okuma kursunu bitirenler Okuma şehindetnamesi alanlar vali B, Avni Doğanla beraber Kastamonu (Akşam) — Cumhüriyet Halk Partisi dokuzuncu semt ocağı tarafından açılan okuma kurslarını muvaffakıyetle bitiren otuz beş talebeye merasimle diplomaları verilmiştir. Eskişehir (Akşam) — Geçen yıl şehrimizde teşekkül eden Bayanlar fim- nastik kulübü, faaliyetine devam ediyor, Kulüb verdiği balodan ve tertib ettiği gezintiden başka geçen hafta da Porsuk Palasta bir dinedansan vermiş, bunda lr “Ahmet oğlu Mehmet çüp- | Eskişehirin bütün kibar ve maruf aileleri bulunmuşlardır. Kulübün &zası, gün- ei