April 8, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

April 8, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

« “Grela 5 GretaGarbo,Istanbulda parasız kalınca | keltraşlarınn emsalsiz vücud çizgile- Gk li sefaretin yardımile geri döndü Garbonun Stillerden ayrılığı kendisi için bir felâket darbesi idi. Fakat talih onları tekrar birleştirdi Greta Garbo, Con Barimor ile filim çevirirken r Greta oynadığı rol esnasında bir çok şeyler öğrenmeğe mecbur oldu- gunu gördü ve anladı, Onun için ti- yatro mektebine intisab etti, Bu tahsil esnasında tamâmile âllesinden ve dostlarından yardım görüyordu. Gre- ta bu esnada Skandinavya filim öle- n ruhu sayılan Moris Stillere üç üracaat ettikten sonra nihayet onun tarafından «huzura» kabul olun- du, Fakat Stiller ilk görüşünde kızı beğenmedi. Sonra, bir gün Süller ti- yatro mektebiri ziyaret ettiği zaman Berling> filmi için artist arar- Ken Gretayı gürünce b zaman beğen- di. Kızı bir kere daha görmüş olduğu- nü hatırladı Filim çevirmeğe başlıyor Süller filim elındığı esnada Gretaya fazla ehemmiyet vermedi. Fakat onun asabi harekâtında bir fevkalâ- delik olduğunu anlamakta gecikmedi. Operatöre Greta Ile fazla meşgul ol- masını tavsiye etti. Ondan sonra Gre- ta ile Stiller biribirlerinden ayrılamaz bir vale geldiler, O günler Gretanın hayatında en mesud günleri teşkil eder Greta, Gösta Berling filminde bir İtalyan Kontesi rolünü oynamıştı. Stiller bir müddet İtalyada yaşamış olduğu için Gretaya İtalyanın güzel- liğini anlatmakla bitiremiyordü. Gre- ta yavaş yavaş bir İtalyan kentesinin hayatını yaşamağa başladı. Slillet ona hayatın bütün küllürlerini ve in- celiklerini öğretmek için hiç. fırsat kaçırmıyordu. Gösta Berling filminde çok muvaffâk olan Stiller daha büyük projeler kurmağa başladı. İstanbulda büyük. bir filim çevirmeğe karar ver- di. Greta, Elnas Hanson ve bir sürü filim teknisiyenlerile beraber İstanbu- Ja geldi, Stiller birinci sınıf iş adamı ve bi- Tinci sınıf artist olmakla beraber çe- vireceği filmden arzu ettiği fevkalâde- Mikleri elde edebilmek için su gibi pa- ra sarfetmek lâzım geldiğinden ve iş- Greta Garbo son fllimlerinden birinde ler de uzadığından parası tükendi. Gre- ta İle arkadaşları bu vaziyetten ha- berdar değildiler, Onlar bir Noel gece- sini İstanbulda neşe içinde geçirmek- telerken Stiller Berline gitti, Oradan para tedarik etmek isterken Berline vâsıl olduğu zaman "kendisine yardım. eden şirketin iflâsını haber aldı. Gre- ta ile arkadaşlarını İstanbuldan geri götürmek için bile para bulunamadı. | çiflikte bir müddet Harikulâde vücutlu bir sinema yıldızı doğuyor Budapeşte ressamlarının ve hey- rine malik olduğunu ittifakla kabul ettikleri Roz adında güzel bir Macar kızı vârdır, Bu kiz, güzel sanatlere mensup artistlere modellik yapara hayatını kazanır, Kindamının biçimi sayesinde hiç işsiz kalmaz. Geçenlerde Budapeşte ressamları ve heykeltraşları cemiyeti menfaatine bir balo verilmiş, Bu baloda canlı tab- Jolar temsil edilmiştir. Tabii bu işte sim rol Roza düşmüştür, Güzel model Roz resimde görülen kıyafetle ve zor bir vaziyette hiç bir tarafı kı- pırdamadan beş dakika durmağa mu- vaffak olmuştur, O derecede ki seyre- denler canlı bir insan vücüdü değil mermerden yapma bir heykel olduğu- nu zannetmişlerdir. Rozun vücudü- nün en ince çizgilerini bile bildiklerini zanneden ressamlar ve heykeltraşlar o balo gecesinde göz kamaştırıcı elek- trik ziyası altında kızda o zamana kadar farkına varmadıkları yeni çiz- giler ve yeni cazibeler keşfetmişler, yapacakları yeni tablolarda veya hey- keilerde O çizgilerden istifadeye karar vermişlerdir. Fakat, onlar bu kararı yermekteler- ken artistler balosunda hazır bulu- nan bir sinema direktörü, Rozun, da- ha doğrusu artistlerin dedikleri gibi Rozikanın mükemmui ei yeni bir sinema da bir tiyatro emprezary su da Rozun tiyatro sahnesine yakışacağını anla- makta güçlük çekmemiş; gerek sine- ma direktörü, gerekse emprezaryo | bugüne kadar hayatını modellikle ge- | çiren güzel Rozikâya çok müsaid tek- | Jiflerde bulunmuşlardır, Bununla beraber, Roz bu tekliflere pek o kadar sevinmiyor. Çünkü âlıştı- ği muhiti ve sanatkâr arkadaşlarını, terketmek istemiyor. Maamafih Roz bugünlerde kararını verecektir. Sine- mayı tercih ederek Budapeşteden ay- rılacağı zannediliyor. Buna Budapeş- te sanatkârları muhitinde çok teessüf oika yükselmeğe mami olan Bil sinema artistidir. Şimdiye kadar bif çok sinema yıldızlarında olduğu gibi doğmak üzere olan bu yeni yıldız da bir tesadüf eseri olarak keşledilmiştir. Rozikanın, hiç bir tarafını hareket ettirmeden beş dakika resimde görü- mk ol © beleri meyda” aziyeti beş da- aycsinde ken na vurmuştur. Kiz o kika muhafaza etmi | disini tanıttırmağa muvaffak olmuş” tur, Filim direktörü onu öyle bir poz- da görür görmez: — «Nasıl oldu da şimdiye kadar bu- nun farkına varamadım!» demekten kendisini alamamıştır. Klara Bov lokantacı oldu Meşhur sinema yıldızı ve cinsi ca- zibe kraliçesi Kla- ra Bov uzun : bir seyahatten sonra Hoitivuda dönmüş- tür. Klara Bor, garbi Amerikada satın almış olduğu kaldıktan sonra ko- cası Reks Belin aç» tağı lokantayı ida- rTeye başlamıştır. Sinema yıldızının prestişkârları, gü- zel Klarayı yakın- dan görmek için lokantasını hınca lin mezare- ti altında kızart- mayı ne suretle parça parça kese- ceğini öğrenirken gösteriyor. le memleketlerine iade olundular, Greta Garbo yolda filim direktörü Pabst tarafından keşfedildi. Bu adam çevirmek istediği «Iztırab yolu» filmi için bir artist arıyordu. Gretanın Pabstla imzaladığı mukaveleyi Stiller tanzim etti. Bunu yaptıktan sonrü Gretaya: — Artık başının ça den bir şey beklemi Bu aynılık Greta için büyük bir fe- lâket darbesiydi. Çünkü vücudünün nefes almağa ihtiyacı olduğu kadar Stillere istinad etmeğe ve ondan ay- rılmamağa kendisini Eından bunlar sefaretlerinin yardımi- | | | mubtac görü- | kinde bir sabır ve metanet göstererek bu ıztıraba dayandı, Fakat o günlerin açtığı yareler hiç bir zaman kapan madı. Ondan sonra talih onları tekrar bir* leştirdi. Stillerin Avrupada birinci sınif, bir filimci olduğunu anlıyan Metro - Goldvin - Mayer şirketi onu angaje etti, Stiller bu aralık Gretayı yalnız bırakmaktan çekindi, onun için mesul olduğunu düşündü. . Metro şirketini Gretayı beraberinde Amerikaya getir- mek için kandırmağa muvaffak oldu. Böylece Greta ile Stiller tekrar bir leştiler, Greta, Okyanusu aşarkel sevdiği adamın yanında yaşamam yordu. Bununla beraber, kız beşer fev- | zevkini tattı.