14 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

14 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

AKŞAMDAN AKŞAMA. “Eşsiz kalan erkek,, — Evlenemiyen kadınlar ve kızlar hakkında — Nisanın birinci günü, gazetemizde, «Eşsiz kalan erkek» serlevhasile bir nuvel neşretmiştim, Sonunda da şu münaya kelen bir cümle vardı: «İşte bu hikâyede hayatını okuduğunuz Vecdi bey biçaresi kendine münasip hir zevce bulamıyor, Arzu elen bayan» lar varse talip olsunlar.» Yazıp yazacağıma pişman oldum; zira, teaddüdü zevcalm kalkmasma sağmen, buy Vecdi'ye telefonla mektup“ 3, sayısız namzedler zuhur etti; öy- le ki hepsile evlense Sultan Hamidinki Bibi bir haremsaray açması icap eder!.. Kimseyi nafile ümide düşürmemek için, birkaç gün sonra çıkan diğer bir hikâyemin altına bay Vecdinin kendi- ne muvafık birini bulduğunu kaydet” tim. Fakat dün gene telefon edenler odu! 4 sis İsimleri, adresleri faşetmiyeyim; fa- kat mektupların hülâsası şöyle: İ — Vecdi bey kılım için münasiptir, Arzu ettikleri takdirde 6 nisan çarşamba, Sünü 14 den 15 o kadar Beşiktaşta (..) deki evimize gelsin, 2 — Ben de işsiz kalan bir kadınım. Ya- Sm 45 ile 60 arasında, Merhum © zevcim Yüksek mevki sahibiydi, Yalnız olduğum» dan bir eşe ihtiyacım var. İzdivaç edecek zat, (falanca) yerdeki postrestant adres© Müracaat, etsinler. 3 — Hikâye ettiğiniz erkek tam benim #deslimdedir. Kendilerini tanımak benim İçin büyük bir lütüf olurdu. Adresim; Ankarada .... 4 — Vecdi beye talibim. Yaşım kırk. Ce- vabımızı Akşamda oktrum. Kadıköy M. H. $ — Vecdi bey, yoksulluk içinde icimi” rün inliyen bir ailenin benim gibi bir kı- # için bulunmaz bir nimettir. Ben 18 ya- sındayım. Orta tahsilliyim. Babam 75 ya- #imds bir ihtiyardır. Çalışmak için bir çok yerlere başvurdum, müsbet cevab olama- Gm, Talih bana gülmüyor, Ailem beni in- hisarlara da göndermedi, Tuzin ekmek yi- Yorum. Şimdi ise, sefalet içinde bir ugu- Yumun kenarındayim Bir kız arkadaşı- mun adresini veriyorum. Onun vasıtasile Yüzunız, © — Doğrudan doğruya Vecdi beye hita- ben: Ben âsil ve temiz bir in ku İdim. Fakat şimdi kimsem yok. Son 1a- larda zafiyet geldi. Hastaneye düş- Şimdi ise iyileştim, çıkıyorum. Her- kes güzel olduğumu söyler, Siyah gözlü, Szah uzun saçlıyim, Boyum 1.63. kilom 65. yen ötuz. Mükemmel bir oy kadını 0- Urum. İyileşip çıkmak üzere olduğum has- taneye falanca isimle müracaat ediniz, Vecdi bey. Mh... Mektublar böylece dveam ediyor. va.” Müteessir olmamak kabil değil. Keş- ki düzünelerle Vecdi bey olsaydı da, bu bayanların her birine ayrı ayrı ba- balık yapabilseydim; düğünlerinde bu- Tunsaydım. Maalesef elden birşey gel miyor, Memleketimizde, bilhassa | İs- tanbul şehrinde, evlenmeğe talip ba- Yanlarim adedi, baylarınkinden Ççok- ur. Ami felâket de, kadınların izdiva- ai olduklarını ilân edememesin- ir, Avrupada olduğu gibi, gazetelere An vermek bizim memlekette âdet de- il. Esen bu usul tavsiyeye şayan ola- az. Bir takım suüistimallere, sulni- Yetlere kapı açar, Avrupadaki ilânla- Tın çoğunu da ciddi olmayan gazete Ki e dereediyor; yazılışları da hoş şe- ide değildir. Kılavuzlara baş vurmak?.. Onlarda — her türlü nahoşluklar zuhur edebi- Evlenmek arzusunda olan kızlar ve ılardan bazıları tanıdıklarından (Devamı 4 üncü sahifede) (Vâ-Nü) — Derdim gene radyodan Bay Am. ©, başını ağrıtacağım amma kusura bakma... ŞEHİR HABERLERİ Yeni pavyon Cerrahpaşa hastanesi genişletilecek paviyonla ihtiyacı Karşılamadığı için belediye, “nanjh genişletilmesine karar vermişti ihtii38 bütçesile civar- daki #raziden 1Pİ kısmının daha is- ! v Iyi karar *sl ve Yanwin olunca sokaklarda seyrü- sefer durmıyacak Bir yerde yangın çıktığı zaman yerlere serilen itfaiye hortumları yü- zünden nakil vasıtaları caddelerden, sokaklardan geçemez ve bu suretle münakalât durur. Bu, ötedenberi şi- kâyeli celbediyordu. Bu şikâyetlerin önüne geçmek* üzere itfaiyece yeni tedbirler almmıştır. Bu ğı gibi boş olan köprüler içine itfaiye hortumları konacak ve bu köprüler üzerinden nakil vasıtaları geçebile- cekti Köprülerden bir kısmi otomobil, otobüs, araba gibi nakil vasıtalarına, diğeri de hususi ray tertibatını ihti- va eden tramvaylara mahsustur. Bu köprüler, yaplırılmış ve her itfaiye grupuna üç, dört tane verilmiştir. Bunlar sayesinde yangın ne kadar büyük ve mühim olursa olsun cadde ve sokaklardan araba ve otomobiller serbestçe geçebilecektir. Eminönü meydanı Valide hanının yıktırılmasına 28 nisanda başlanacak Valide hanının istimlâkine sid mu- amele bitmiştir. Belediye, hanın ta- pusunu namına çıkardığı için han ile müşlemilâlndan tahliye edilmek üzere muameleli evrakı icraya koy- muştur. Bu muamele 28 Nisana kadar bitecek yani han ile müştemilâtı bo- şaltılacaktır. Belediye 28. Nisandan itibaren han Me müştemilâtınn yıkılmasını bir müteahhide ihale edecektir, Bu tarih- ten itibaren en çok sekiz gün içinde binanın yıktırılmasına başlanacaktır, Türk kadın hekimleri birli- ğinin toplantısı Türk kadın hekimleri birliği üçün- cü toplantısını B. Prof. Ali Esadın relsliği altında Türk Tıp cemiyeti sar lonunda yapmıştır. Prof. Ali Esad Thrombose ve em- bolle'nin erken teşhisi hususundan, doçent Naşid Erez placenla previa tedavisine dair mülâhazalar ve iki yakadan, doçent Kâmli Akol bir güç doğumda seriri ve radiolojik teşhis hususiyetlerden, Dr. Vefik atipik araz veren bir mol hydatiforme vakasın- dan, Dr. Saim Sağlık Amerikada Gy- | necologie obslelricue hakkında görüş- lerinden bahsetmişletdir. Münakaşalara Prof. Ali Esad, Prof Tevfik Remzi Kazancıgil, Naşid Erez, Kâmil Akol, Salm Sağlık, Vefik işti- Tak etmişlerdir. Dün konserveciler toplandılar Ticaret odasının, muhtelif sanayi ve ticaret zümreleri için teşkil ettiği komiteler faliyete geçmiş, dün kon serveciler toplanmışlardır. Bu ko- mitelerin teşkilinden gaye, muhtelif sanayl ve ticaret zümreleri arasında daha sıkı bir münasebet tesisi ile in- kişaflarına yardım etmektir. ve Radyo veyn gazete neşriyatında ne kadar çok sürpriz olursa o kadar iyi olur... tedbirlere göre sureli mahsusada yaptırılan de- | mirden mamul ve içleri silâh kunda- Haklı şikâyetler Pardesü gitti! kime derd yanmalı? Pazar günü bir tavukçuya gittim. Bir çorba içip bir söğüs yedikten son- râ parasnı vermek üzere kalktım. Kasa önüne geldim. Borcumu öde- dim. Dışarıya çıkarken birde ne gö- reyim? Pardesümün önü yemyeşil yağlı boya içinde.. Kan tepeme hü - cum elti. Dükkân sahibine: Bu ne hal böyle?.. dedim, Dük- kânınızı boyayacaksanız bunu tatil gününüzde voya gece boyayamaz mı idiniz?.. Kurumasanı bekliyemez miy- diniz? Dükkân sahibi «lay edercesine gülerek, ileride görünmez bir yere asılmış küçük bir lâvhayı gösterdi. Bu lâvhada kurşun kalemle şöyle bir yazı var: «Boyalara dikkati» Pardesümün boyalarını 125 kuruşa temizlettim. Fakat tamamile çıkma- dı. 25 liralık pardesim giyilmez hule geldi. Böyle bir yere bir lâvha asmak dükkân sahibini mesuliyetten okur- tarmağa kâfi midir? 2625 kuruş za- rarım ne olacaktır? Böyle işlerde kime başvuralım, kime derd yanalım. C.B. Birinci c0za reisinin c8n0070 merasimi Cenaze bütün adliye erkânı, bir çok avukat bulundu | Evvelki gece vefat ettiğini yazdığı mız İstanbul asliye birinci ceza mah- kemesi reisi B. Sadeddinin cenazesi dün merasimle kaldırılmıştır. Cena- ze merasimine merhumun bir çok dostlarile İstanbul o müddelumumisi 'B. Hikmet Onad, müddelumumi mu- avinleri, hukuk, ceza, ticaret mahke- | meleri erkânı, kâtipler, mübaşirler, birçok avukatlar ve birer müfreze a- ker ve polis iştirak etmiştir. Cenaze Veznecilredeki evinden alı- narak Fetih camiinde namazı kılın- dıktan sonra Edirnekapı kabristanı- na götürülmüştür. Cenazeye İstanbul barosu, noter, hâkimler,adliye mfifettişleri ve müd- deiumumiler namına çelenkler gön- derilmiştir. Cenazenin defninden sonra müd- delumumi muavinlerinden Feridun Ragana bir nuluk söyliyerek merhu- mun adliye hayatındaki mesai ve me- ziyetlerinden bahsetmiştir. Teşekkür Kıymeti meslekdaşımız İstanbul asliye birineiceza mahkemesi başkanı Sadettin İ Gürenin ebedi ziyamdan dolayı gerek doğ- Tuan doğruya ve gerekse bilvasıta tazi- yode bulunan ve cenaze merasimine işti İ Tük etmek suretile merhuma son vazifet İ hürmeti ifa eyliyen sevata ayn ayn te- | gekkür etmek mümkün olmadığından şük- Tanlarıısın istanbul adliyesi namına ga welenizle *blağını rica ederiz. İstanbul C? Müddelamumtsl H. Onat B. Selâmi İzzetin konferansı Perşembe günü Eminönü Ha'kevin- de B; Selâmi Sedes tarafından (Garp musikisi) hakkında verileceği ilân edilmiş olan konferans, bazı müzik morsolarının henüz tamamlanmamış olması yüzünden 12/Mayıs/Perşembe gününe tehir edilmiştir. Bay Amcaya göre... Bunun İçin insan radyoda, gaze- tede dalma yeni şeyler bekliyor... timlâki yapı . Bu seneki bütçe ile bu istimlâk mu- amelesi tamamlanacak ve yeni bir pa» viyon yapılmak üzere 939 bütçesine tahsisat konulacaktır. Trak vapuru mayıs ipti- dasında geliyor Alman tezgihlarına ismarlanan yeni gemilerden ilk defa denize indi- rilen Trak vapuru limanımıza müte- veccihen yola çıkmıştır, 450 yolcu is- tiab edebilen Trak, son sistem konfo- ru havi asri bir yolcu vapurudur. Yeni gemimiz Mayıs bidayetinde li- manımızda olacak ve merasimle kar- şılanacaktır, Mevsimsiz kış . Dün termometre 4 dereceye kadar düştü Fırtına ve fena hava devam ediyor. Dün sabahlan akşama kadar durmar dan yağmur yağmışlır. Hava biraz daha soğumuş, termometre 4 derece- ye kadar inmiştir. Nisanın ortasına geldiğimiz halde hava ikinci kânunu hatırlatmaktadır. Memleketin hemen her tarafında hava soğuk ve yağışlı geçmektedir. Bazı yüksek yerlere kar yağmıştır. Atina 13 — Selânikten gelen ha berlere göre dündenberi bütün Make- donyaya kar yağmakladır. Bilhassa Garbi Makedonyanın ve Trakyanın yüksek yerlerine yağan kar çöktür, bu sebepten dolayı, Yunanistanın hariç- le telgraf muhaberatı kesilmiştir. Muhaberat telsiz ile yapılmaktadır. Profesör Server Hilmi ihtifali Diş tabibi ve eczacı mektepleri mü- dürü olup bu iki mesleğin ilerlemesi uğrunda büyük emekler vermiş olan merhum profesör doktor Server Hil- minin Merkezefendideki kabrinde ve- fatının 8 İnci yıldönümü münasebeti- le dün ihtifsl yapılmıştır. Diş tababeti ve eczacı profesör do- çent ve Lalebelerile kendisini seven- lerin bulunduğu bu ihtifalde merhu- mun yaptığı büyük hizmetler anıla- rak ağız hastalıkları ve cerrahi pro- fesörü B. Ziya Cemal Aksoy ile do- çent Naşit ve Son sınıf talebelerinden Bedri ve İsmall taraflarından nutuk- Jar söylenmiştir. Yeni telefon numaralarımız Gazetemizin telefon numaralarında değişiklik olduğu için yeni numara» ları okuyucularımızın dikkatine ar- zediyoruz: Başmubarrir Yazı işleri İdare, ilân ve abone Akşam matbaası (Müdür) 20065 20165 20681 20497 ... Halbuki bizim İstanbul radyo- sunda her gün aynı nakarati... Bir v Sahife$.— « İSTANBUL HAYATI — Sonra rahat eder! Arada bir nazlanarak gülümsiyen bağlanmağa alışmış ki küçükken beni de böyle bir bağla- yıp da alıştıran olsaydı, Hepsi birden gülüşerek yürüdüler, Cemal Refik » Profesör Halbvachs 2 kon- ferans verecek Paris Üniversitesi sosyoloji profe- sörü Moris Halbvachs İstanbula gel- miştir. Profesör Üniversitede iki mü- him konferans verecektir. Bunlar- dai biri ayınon sekizinci pazartesi günü saat on sekizde edebiyat fakül- tesinde coğrafya dershanesinde veri- lecektir ve sosyoloji hakkındadır, İkinci konferans 20 Nisan çarşam- ba günü gene saat 18 de hukuk ve ik- tisad fakülteleri birinci dershanesin- de verilecektir, Bu konferansın mey» zuu ekonomiktir, Çubuklu gaz depolarının önünde rıhtım yapılacak Çubuklu gaz depolarının “önünde muntazam bir rıhtım olmadığı için belediye buraya bir rıhtım yapmağa karar vermiştir. Bu suretle depolara mal boşaltacak vapurlar daha kolay» lıkla yanaşabileceklerdir. yeni şeyler beklerken