26 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

26 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

“ 26 Mayıs 1938 Üşütmenin, Grip, Nezle, Baş ve Diş Ağrılarının Kakt' Romanya Seyrisefain İdaresi Hareket edecek vapurlar: Romania vapuru 28 Mayıs Cumartesi saat 13 de (Köstence) ye. Bucesva vapurn 31 May:s Salı ssat 18 de (Selânik, Pire, İzmir, Malta ve Marsll- ya) ya, Tenzilâtı o flatlerle Berlin, Breslau, Dresden, Londra, Brüksel, La Haye, Lwow ve Warszawa için doğru biletler, bütün Romnya için eşyayı ticariye sevkiyatı, ga- yet elverişli yeni tarife mucibince Tuna Ilmanları için, Türk - Rumen itilâfı mu- eibinee Şar! ve Merkezi Avrupa için ten- lâtli fiatlerle sevkiyat. Yana tafsiât için Galata Yolcu salonu karşısında Tahir bey hanında İstanbul umum! acentalığına müracaat. Telefcn: 40440 - 40450 Beyoğlu birinci sulh hukuk hakimliğinden: AHf, Zaharya, ve salrenin Omüş- tereken mutasarrıf oldukları (3300) lira muhammen kıymetli Galatada Leblebici #okuğında 19 numaralı halen şarap depo- #i ve üzerindeki salonun tamamı şuyuun izalesi için açık arttırmaya konulduğun- dan 1/7/938 cuma günü saat 15 den 16 ya kadar Beyoğlu sulh mahkemesi baş tipliğince müzayede ile .satılacaktır, Art- tırma bedeli muhammen kıymetinin © 5 ini bulursa o gün ihale edilecektir. Bulmadıği takdirde ikinci arttırması on beşinci güne gelen 16/7/9398 cumartesi günü saat il den 17 ye kadar iera olu- nacak ve en çok arttırana ihale edilecek- tir. 1 — Gayri menkullerin evsafı mahkeme başkâtibi nezdindeki 938/4 numaralı dos- yada yazılı olduğundan anlamak istiyen- ler orada okuyabilirler, 2 — İhaleye ka- dar birikmiş maliye vergileri, belediye, vakıf icaresi ve deilâliye ile 20 senelik vakıf taviz bedeli müşteriye altâir. 3 — Artırmaya mubam- men kıymetin © 74 nisbetinde teminat akçesi veya mili bir bankanın teminat mektubunu getirmeleri şarttır. 4 — Arttır. ma bedeli ihaledi de mahkeme kas ur takdirde ihale bozularak farkı fiat ve za- varı ziyan ve faiz bilâ büküm kendisin- den alınacaktır. 8 — 2004 numaralı iera ve iflâs kanununun 188 Inet maddesine tevlikan gayri menkul üzerindeki ipolek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarlar gay- Tİ menkul üzerindeki haklarını ve hüsü- wle İniz ve masrafa dair olan iddialarını Mbat için ilân gününden itibaren 20 gün İçinde evrakı müsbiteleri fe birlikte sa- fiş memuruna müracaat etmeleri Aksi takdirde bakları tapu kütüğüyie sabit ol- divanhanesine herkesin görebileceği yer- de asılmıştır. Fazla malümat istiyenler 098/4 sayısile o başkâtipliğe müraezatı Dün olunur. M. 1673 A a. e iii A ARR. Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk Hâkimii- Binden: 1 — Kiryakiço, Mustafa varisleri ve sa- İrerin müştereken mutasarrıf oldukları (16000) lira muhammen kıymetli Beyoğ- Yanda Hammalbaşında eski İlârdi yeni Kihya sokak eski 6 yeni 27 No. lu apartı- Manın tamamı şuyuunun fzalesi için açik Artırmaya konulduğundan 1/7/998 Cuma Günü saat 195 dan 145 a kadar Beyoğ- Yu Sulh Mahkemesi Başkâtipilğince satı- lacaktır. Arttırma kıymeti muhammen kiymetinin “ 75 ini bulursa © gün ihale edilecektir. Bulmadığı takdirde İkinci art- tarması on beşinci gününe gelen 16/7/088 Cumartesi günü saat 11 den 12 ye kadar ikra olunack ve en çok arttırana ihale edi- lecektir. Geyri menkulerin evsafı mahke- me başkâtibi nezdindeki 938/12 numaralı dosyada yazılı olduğundan anlamak isti- Yenler orada okuyabilirler. 2 — İhaleye kadar birikmiş Maliye vef- | €ilerı, Belediye, Vakıf İcaresi ve dellâ'iye | Me 20 senelik Evkaf taviz bedeli müşteriye | ittir. 3 — Arttırmaya girmek isteyenler mü- hammen kiymetin yüzde 7/5 nisbetinde teminat akçesi veya ulus bir bankanın teminat mektubunu getirmeleri şarttır, 4 — Arttırma bedeli İhaleden itibaren 8 gün içinde Mahkeme kasasına yatırla- Caktır. Aksi takdirde ihale bozularak farkı flat ve zararı ziyan ve faiz billâ hüküm kendisinden alınacaktır. 5 — 3004 numaralı icra ve iflâs kanunu- Mün 184 inci maddesine tevfikan gayri Menkul üzerindeki ipotek sahibi alacaklı- larla diğer allkadarlar gayri menkul Üze- Mindeki haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dair olan iddialarını Jabat için Uân gününden itibaren 20 gün içinde ev- Fakı müsbiteleri ile birlikte satış memu- Yana müracaat, etmelidir. Aksi takdirde hakları tapu kütüğüyle sabit olmıyanlar bet parasının peylaşmasından hariç ka- irlar. © — Şartname muhakeme divanhane- herkesin gi - Paza mal enler AKŞAM “: ie KESKİN KAŞELERİDİR. Sahife 15 Bahçekapı SALİH NECATI ÇARPINTI Baygınlık | BASURE ÇARE Nevrol CEMAL HEDENSA den 20 damla ile geçer. Bu emsalsiz si-| dır. Ameliyatsız memeleri kurutur. Ka- | nir İlâemı kullanmıyan, sevmiyem yok- Ağrıyı keser, Türkiyede Almanya» tur. Evinizde mutlaka bulundurunuz. | da ve dünyada meşhurdur. Kadıköy Vakıflar Direkt Mahallesi rlüğü İlânları Sokağı No, Cinsi Aylık kirasi Li Misakımini 72 Yoğurthane 1 3 » 19 “ 4 o Dükkân Kadıköy Osman ağa » » » » » Kadıköy Ralsm paşa Ferit bey » » Düz sokak , Zühtüpaşa Bağdat » Caferağa Rüşen » 'Tuğlacı Cami Merdivenköy Mimideresi Üsküdar Gülfemhatun » Hâkimiyeti M. Üsküdar Gülfem Azizmahmut » Karadavut (o Karacaahmet Koşyolu Ev Dükkân Üç parça tarla Dükkân Ev Arsa Dükkân "Tıbbiye Baraka arsa Bostan Ev Çamlıca » Kulelt Oda Kayabaşı Dükkân Şehitlik Ev Sunazırı » Derman Beylerbeyi Çengelköy Paşabahçe Paşabahçe Paşabahçe Kandilli Anadolukavağı Kavaklı yalı » Kanlıca Çubuklu Dükkân Yukarıda mevki ve cinsleri yazılı yerler 939 senesi Mayıs sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık artlırmaya çıkarılmıştır. İhaleleri 6/6/938 pazartesi günü sant 15 dedir. İsteklilerin Kadıköy Vakıflar Müdürlüğüne müracaatları, (3069) Askeri mekteplere maaşlı öğretmen aranıyor 1 — Kırıkkale Askeri San'at Lisesine Riyaziye, Erzincan Askeri Orta Okulu- na Riyaziye, Tabii ilimler, Konya Askeri Orta Okulu ile Ankara Gedikli Erbaş hazırlama orta okuluna birer Riyaziye öğretmeni alınacaktır. 2 — İsteklilerden; Kültür Öğretmeni olanların veya Öğretmenliğe kanuni ehliyeti bulunan Devist Memurlarının müktesep hakları göz önüne alınmak şartiyle 30:40 lira asli maaş. Yüksek Okul mezunlarından olup yeniden ilk memüriyete geçeceklere de verilecektir 3 — Öğretmi 1 başlıca Şi şunlardır, A) Öğretmenlik kanuni v ve ehliyetini haiz olmak yâni (Lise için, Üni- versite Riyaziye srhe''nden, Yüksek Mühendis mektebinden veya Yüksek öğ- retmen okulu Riyaziye şuhesinden mezun olmak.) Orta mektepler için: Yukamda yazılı üç Yüksek Okuldan veya orta öğret- men okulundan mezun bulusmak ve yahut Üniversite de imtihan vererek eh- liyetname almış clmak.) B) — Yaşı 45 den yukarı olmamak ve emekli bulunm: C) Askeri okullarda en az üç sene hizmeti şartsız olarak kabul elmiş ol- mak. 4 — Yukarıda yazılı şartları tamamen taşıyanlardan İstekli olanların DI. lekçeleriyle birlikte hal tercümesi, küsnühal varakası, nüfus tezkeresi sureti ve noterlikçe musaddak diploma veya ehliyetname suretlerini Ankarada Askeri Useler müfettişliğine göndereceklerdir. 5 — Üçüncü maddede yazılı evrak ve vesaik ve genel şartlara nazaran Öğ- Tetmenliği uygun gürülenlerden lüzumlu diğer evrak sonradan istenecektir. (879) (3082) Kültür Bakanlığından: 1 — Ortaokullarda Türkçe, Tarih - Coğrafya, Riyaziye, Tabiiye. Fransızca, Almanca ve İngilizce öğretmeni olmak isteyenler için yalnız öğretmen okulu mezunlarına mahsus 15 Haziran 1938 tarihinde Gazi Eğitim Enstitüsünde açı- lacak sınavdan maada bu yıl da bir sınav yapılacaktır, 2 — Sınavlar 1 Eylül Perşembe gün ü İstanbul Üniversitesinde başlıyacak- tar. DAK, 3 — Sınava girmek isteyenlerin; A — Türk olmaları, B — 20 den aşağı ve 45 den yukarı yaşta olmamaları, C — Hüsnühal erbabından oldukları, Cinayet ve cünha nevinden mâh- kümiyetleri olmadığı hakkında mahalli vilâyet veya kaza idare heyetinden bir mazbata ibraz etmeleri «hâlen Işyar veya öğretmen olanlar bu kayıttan müstes- na olup mensup oldukları Daire âmirinden alacakları vesika kâfidir.» D — Her türlü harteliktan ve öğretmenlik etmeğe mâni vücut arızalarm- dan selim olduklarını isbat eden Heyeti Sihhiyeden tasdikli hekim raporu ib- raz etmeleri, E — En ez lise ve 4, 5 , 6 sınıflı öğretmen okulu mezunu veya bunların mu- ii okullarda tahsil görmüş olmaları, a N Öğretmen olana mezun Olanların en az Iki ders yılı öğretmenlik et- lunmaları gerektir. vi > Gerek yi ve gerek yazılı sınav soruları Üniversite ve Yüksek Öğ- retrcen okulu talebesinin takibettiği ders müfredatından seçilecektir. Bundan başka sinava gireceklere Pedagojik sorular da sorulacaktır. 5 — Namzetler sınavda kazandıkları takdirde 1702 numaralı kanunun i incl maddesinde gösterilen dereceler dahilinde herhangi bir orta Öğretim Oku- lü Yar Öğretmenliğine atanacaklardır. 8 — Yukardaki şart'arı haiz olan namzetler bir istida ile bakanlığa baş vu- racaklardır. Bu dilekçeye şu belgelerin bağlanması lâzımdır. A — Nüfus câzdanının asıl veya tasdikli sureti, B — Tahsil derecelerine âjd diploma veya tasdiknamelerin asıl veyahut tasdikli suretleri, GC — Hüsnühâl mazbatası. D — Mahalli Kütür idaresinden numunesine tevfikan tasdikli sağlık ra- poru, : E — Mahalli Küllür idaresinden tağdikli ve fotoğraflı fiş, F — 6 adet 4X6,5 eb'adında kartonsüz fotoğraf, Bu vesikaların 15 Hazirandan 1 Ağustos 1938 akşamına kadar Bakanlığa göndermiş olması lâzımdır. Bu tarihten sonra Bakanlığa gelmiş olan veya ev- rakı müsbitesi noksan bulunan dilekçeler hakkında muamele yapılmıyacak- 'İ paralariyle birlikte yukenda adı “© ROMATIZMAYA PiMANOL ADEMİI iKTiDAR FORTESTiİN ile geçer. Bel in birinci ilâcıdır. Vakitsiz ihtiyarlıyanlara gençlik ve dinçlik verir, EbisEİEriniZİ GUVELERE Türk Anonim Elektrik Şirketi 30 Haziran 1938 perşembe günü umumi heyetin fevkalâde surette toplanması 'Türk Anönim elektrik şirketi hissedarları 1938 haziranının 30 uncu per« sembo günü sant 16,30 da Beyoğlunda Tünel meydanında Metro hanındaki i- dare merkezinde fevkalâde surette toplanacak olan umumi heyete davet olu- Ticaret kanununun 355 inci maddesine göre yalnız bir hisse senedine mâ- lik olan Mssedarın da toplantıya iştirik etmeğe hakkı vardır. Her hissedar bis lâ tahdit yani elinde bulunan hisse senedinin adedi nisbetinde rey sahibi ola- caktır. Bu toplantıda hazir bulunmak istiyen hissedarların ticaret kanununun 371 inci maddesine göre toplantıdan bir hafta evvel vadeleri gelmemiş kupon- Tarı ile bereber hisse senetlerini: ri İSTANBULDA: Şirketin idare merkezine, Selânik bankasına. BRÜKSELDE: Sociğte Financiğre de Transporte et &'Entreprises İndastrielles'e tevdi eylemeleri icabeder. Hisse senetlerinin tevdiine müteallik damga ve sair resimler tevdi edilen Jere aittir Müzakerat ruznamesi 1) Türkiye hükümeti tarafından imtiyazın satın glınması ve satım alınma mukavelesinin tasdiki. 2) Şirketin feshi ve tasfiye heline konulması. 3) Tasfiye memurlarının tayini, selâhiyet ve ücretlerinin tesbiti. 4) Mürakıpların tayini ve ücretlerinin tesbiti.. İstanbul, 18 Mayıs 1938 İDARE MECLİSİ İnhisarlar U. Müdürlüğünden 9000 Kilo 15/45 Çivi 40000 » 15/50 » » 16/60 » » 10 » 1 — Yukanda eb'adı gösterilen 68000 kilo çivi pazarlıkla satın alınacaktır, 1 — Pazarlık 1/6/938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 14 de Kr bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaklır. HI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden almabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen a gelmeleri ilân olunur. , (2792) * 3450 Kilo Litopon 15525 » Alçı 15525 » Reçine 1 — Yukarıda cins ve miktarı yazılı üç kalem malzeme şartnameleri mü-" cibince pazarlıkla satın alınacaktır. 1i — Pazarlık 1/8/938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 15 de Ka bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte $e 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen alım komisyonuna gelmeleri ilân olu- nur. (2791) * 1 — Ahırkapı bakım evinde mevcut 6788 kilo kasıntı ipi pazarlıkla satıla- caktır. 11 — Pazarlık 6/V1/1938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesi satış komisyonunda yapılacaktır. Ii — Satılacak mallar mahallinde her gün görülebilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “ç 15 teminat geçen müracaatları ilân olu- kal e he