27 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Bugün sahife Sene 20 — No, 7043 — Piati her yerde 5 kuruş CUMA 27 Mayıs 1938 Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) Mecliste bütçe müzakereleri Ordumuz milletimizin menfaatlerini lâyıkile koruyacak haldedir Milli Müdafaa, Nafia ve Maarif Vekilleri beyanatta bulundular B. Ali Çetinkaya, daha üç ecnebi şirketin satın alınacağını söyledi. Hatipler mütalâalarda bulundular Meclisten ordumuza selâm ve hürmet Mini Müdafaa Vekili Nafia Vekili B. Maarif Vekili B. GL, Kâzım Özalp © Ali Çetinkaya Ankara 26 (Telefonla)- — Büyük Milet Meclisi Bugün B. Hilmi Uranın başkanlığında toplanarak 1938 büt çesinin müzakeresine devam etmiştir. Celsenin açılmasını müteakib Mit Müdafaa Vekili General Kâzım Özalp Saffet Arıkan mayer kürsüye gelerek bütçe ve mtidafan kuvvetlerimizin vaziyeti etrafında Atatürk şehrimizde Atatürk Ankarada vagondan İnerken ve istasyondan çıkarken birer birer ellerini sıkarak iltifat ef mişlerdir. (Mabadi ikinci sahifede) Büyük Önder Atatürk, bu sabah | samimi tezahürat ile karşılanmışlar- saat onda, hususi trenlerle (o İs | dır, Atatürk beşuş bir çehre ile tren- tanbulu şereflendirmişler ve çok | den inmişler, istikbale gelen zevatın Henlein tehdid ediyor ban e “Siidet meselesi bugünkü halde devam bulunmuştur: — Devamı 11 tncl sahifede — General Mariç bu akşam gidiyor Müzeleri gezdi, bugün Harp akademisini ederse umumi harp çıkacaktır,, diyor Henlein'a göre Çekler geniş müsaade de bulunmazlarsa Südetler Almanyanın harekete geçmesini istiyecekler Çek hududu üzerinde Alman tayyareleri uçuyor, İngilterede endişe artıyor Londra 26 — Henlein iki Südet Al- manının cenaze merasiminde bulun» mak üzere Deyli Meyl gazetesi tara- fından bilhassa gönderilmiş olan B. Vord Prays'a beyanatta bulunmuş- tur. Henlein, Çekoslovak hükümeti ta- rafından geniş mikyasta müsandekâr- hıklarda bülunulmudığı takdirde Sü- det meselesinin Çekoslovakya'nın Al- man lisanı ile mütekellim olan mın- Topçu atış mektebini ziyaret edecek takalarının Almanyaya raptedilmesi | suretile halledilebileceğini söylemiş- tir. «Südet meselesinin önümüzdeki | sonbahardan evvel halledilmesi icab | eder. Bu memleketteki siyasi gale- yan, merkezi Avrupa memleketleri- nin kâffesinin vaziyetini vahimleş- tirmektdir. Bu hal uzun müddet de- vam edecek olursa Avrupa için son derece harabiyi mücib olacak umu- İ mi bir harb çıkması muhtemeldir. Bu harbde sağ kalacak olanlar, Afri- kaya giderek muz dilenmek mecbir riyetinde kalacaklardır.» B, Henlein Çeklerin geniş müsaade kârlıklarda bulunmanın bir zaruref olduğunu anlamaları lâzım geldiğini (Devamı 4 üncü sahifede) General Mariç rılıtıma çıkarken, aşağıda rıhtımda askeri kıtaatın önünden geçerken ” Dost ve müttefik Yugoslavyanın l Harbiye ve Bahriye Nazırı general | Mariç dün sanat 1230da şehrimize | gelmiştir. Misafirimiz dün sabah Göl cükteki askeri tersaneyi gezmiş Ye sonra Kocatepe muhribile Jimanımı- za gelmiştir. Kocatepe, Adalar üçık- larından geçerken misafir general Yavuz kruvazörümüzün de iştirâkile harb gemilerimizin yaptığı manevra- ları seyretmiştir. | General Mariçe' genel kurmay a3- | başkanı general Asım Gündüz, do- Okan, mihmandar general Remzi Yi- ğitgüden ve diğer yüksek rütbeli su- baylar refakat etmekte idi. Kocatepe, Salıpazarı açıklarında demirlemiş ve misafirimiz omotörle Tophane rıhtımına çıkmıştır, Vali ve belediye reisi B. Bluhiddin Üstündağ, İstanbul kumandanı general Halis Bıyıktay, merkez kumandanı, deniz | kumandanı, polis müdürü misafiri karşılamış ve bir kıta asker tarafın- dan selâm resmi ifa edilmiştir, | nanma kumandanı amiral Şükrü (Devamı 4 üncü sahifede) erkene almalı!, Mbilrirmtler: Evler konuşuyor!.. İzdivaç ve tahsil çağları Eskiden memleketimizde, daha ce- nuptaki Arapların usulü üzere on on iki yaşlarında evlenirlerdi. Sonradan daha şimüldeki garplıların tarzını ül- dık. Şimdi ise, bir kanun hazırlana- rak, izdivaç yaşı memleketin bünye» sine uygun. bir hadde indirilecekmiş. Güneş ve iklim nebatlar te hayvan- lar gibi insanların dö inkişallarına mileşsir olduğu için, şunun veya bu- nun tesirinde kalmayıp kendi ihtiya- cımıza göre evlenme haddini tesbit etmemiz kadar yerinde bir tedbir ola- maz, Ancak, tahsil için de ayni mesele vardır. Şimalii çocuklar yedi yaşın- da mektebe başlıyor diye aynen on- ları taklid etmemiz abestir. Bizim cv- Tâdlarımız daha evvel inkişaf ediyor; ve Uk serpilme zamanlarında baskısız kaldıkları için yedisinden sonra güç- Tükle zapt ve rabla, terbiye ve tahsil çerçevesine giriyorlar. Bütün tecriibe- ler bunu göstermektedir. İzdivaç çağı gibi tahsil çağını da 2 —İki sehedir göğsümde şu levhayı taşıyorum, amma bir kısmet çıktığı M5 — Kabahat sendel.. . At onları da biras açıll,.. . Nedir o kafesler, cumbalar?..