May 27, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

May 27, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Greta G arbonun esrarı Artist görüştüğü erkekten aşk istemiyor, sadece dostluk bekliyor Greta yakında Isveçe dönecek, kardeşinin bir göl kenarındaki güzel villâsında yerleşecek Greta Garbonun hayali şimdiye kadar esrarla dolu idi. Artist kimseyi sevmiyor mu? Evlenmeği düşünmü- yor mu? Aşk hakkında fikri nedir?, Bunları kimse bilmiyordu. Son 28- manlarda meşhur orkestra şefi Sto- kovski ile arasında teessüs eden dost- luk bu esrar perdesini kaldırmağa yacak gibi telâkki edildi. Greta- nın Slokovski ile seviştiğini, pek ya- ri ekleri duyuldu Hattâ bir köyde gizlice ev- ile şayi oldu. Fakat çok geçmeden bu rivayetlerden irinin aslı olmadığı anlaşıldı. Greta Slokovski ile birlikte gezi- r. İtalyadan sonra oralarda Fakat arala- in başka olmadığı, evlenmeği düşü meydana çıkt Bu suretle Greta Garboönun hayatı daha esrarlı bir şe kil aldı münasebetle bir İngiliz gazetesi *tanm bundan sonra ne yapmak diğine dair şu malümatı veriyor: rbo yakında İsveçe avdetle kar- deşinin bir göl kenarındaki güzel vilâsında âsude bir hayat sürecek» #r Annesi beyan Güstafsonda ya- nınöa olacak ve kızının sevdiği ye wekleri piğirecektir. Profesör Stokovski İle olan müna- se ine gelince bu zat Garbonun hu- sus! bir dostluk münasebeti eli atığı y erkek değildir. Garbo elini uzattığı adamdan saf ve sade bir dostluk bekler. Bu kadın ih- tiraslı bir aşkın yükseklerine çıkma» dan bir muhaleset, bir anlaşma ve bir yoldaşlık bekliyen ruhda kadın- lardandır. Şayed Gorbo ile Stokovski evlen- meğe razı olmuşsa Stokovski dünya- nr en mesud adamı sayılır. Bu ev- lenme biraz sonra ayrılmakla netice- lenen diğer Hollivut izdivaçlarına benzemiyecektir. Garbo şimdiye kadar tanıdığı er- keklerle sırf platonik bir dostluk te- sis etmek istemiştir, Şayed geçen se- neler zarfında bu dostlukların yan- ış telâkkiden dolayı bir kırık kalbler silsilesi meydana gelmişse bunun kâ- bahti Garboda değil, o dostitklari yan- İş anlamış onlan erkeklerdedir. Con Cilbert, ilk yanılan adam olmuş- tur. Ayni akibete Vilhelm Sorenseu da düçar olmuşlur. Greta ile evlen- mek üzere seyahatine çıktığını söy- yen bu adamda az zaman sonra hayal inkisarına uğramıştır. Efkârı umumiyenin Garbo için ko- ca namzedi olarak gösterdiği daha bir çok erkekler vardır. Garbo bu de- ni Gretanın kardeşi Sven Garbo Greta Garbonun muhtelif resimleri dikodulardan kurtulmak için son 2a- manlarda dostlarını hep evli erkek- ler arasından intihap ediyordu. Hal- buki bu da bu erkeklerle evli olan Compel sinema yıldızının refakatin- de görülüyordu. İkisi sık sık . tenle oynuyorlardı. Maks. güzel yıldızlarla yalnız kalmak için tenis holunu yük- sek flatle kiralamağa mecbur olu- yordu. Bundan başka Maksla Garbö- nun başbaşa vererek yemek yedikleri " vaki oluyordu. Halbuki bu münase- bette de Gorbonun aşkla bir alâkası yoktu. Londralı biriş adamı Garbo ile olan dostluğunu diğerlerinden bifaz daha İleri gölürmeğe muvaffak ok muştur. Fakat bu iş adamı da o dost” luk hakkında hiç bir şey söylemez. Bu münasebata aid teferrüat, o zatın bir ilâh gibi tapındığı Garboya ald en gizli esraridir, J Hollivutta bir hırsızlık Hollivutta sinama yıldızı Myriam Hopkinsin mücevherleri, villâsına gi- ren esarengiz bir hırsız tarafından aşırılmıştır. Yapılan tahkikata gö- re harsız; yıldızın uyurken yatak oda- gına girmiş ve başının ucundaki gece masası Üzerine konulmuş olan ya kutlar ile mücevherleri çalarak hiç bir-iz birakmadan ortadan sır olüp gitmiştir. Çalınan taşlar sekiz tane olup kıymetleri bir buçuk milyon frank tahmin edilmektedir. Yıldız, bu' mücevherlerin çalınma- sından dolâyi derin bir teessür ve keder içindedir. Zira bundan üç yıl evvel, kendisine büyük muvaiffakiyetle ka zanacağını heber vermiş olan Hintli bir rahib demişti ki: — Hayatta büyük muvaffakiyetle- re mall olacaksın, fakat bir şartla: Dülma üzerinde üç Yakutla beş sofir Sofyada yaman bir kadın avcısı yakayı ele verdi Bu sahtekâr, bir çok hastanelerde doktor diye çalış- mış bir çok genç kız ve kadınları dolandırmıştır Bülgar güâzeteleri, Bulgaristanda 30 yaşlarında Valko Gülemerov na mında genç bi nın, sahte isimler altında kendini doktor göstererek bir- çok genç kız ve kdınları, paraları çekmek için evlenmek v ıt nişan. lanmak suretile nasıl dolandırdığını uzun uzadıya yazıyorlar. Geçen hafta allıncı polis karakolu şefi Niköla Bankov'a genç bir kadın giderek İvan Georgiev Popoy namın- da bir doktorun hüviyeti hakkında malümat istemiş ve komisere bir res- mini de verimiştir. Polis komiseri res- mi gördükten sonra: — Bu gospodin, döktor filân değil- dir, eEdebi nişanlı. lâkabile anılan dolandırtcı Gülemerov'dur.. cevabını vermiştir. Bunun üzerine genç kadın, teessü- ründen bayümış, kendisi ayıltıldıktan sonra gözyaşları İçinde bu sahtekâr- la doktor İvan Georglev Popoy namı altında resmen evlendiğini söylemiş- tir. Kadının ifadelerins güre, dolandı. rıcı Gülemerov, kendisini evlenme tu- zağına şu şekilde düşürmüştür: — Adim, İyanka'dır. Sofyada Ra- kovski sokağında 56 numarada açtı- l gım bir dükkânda ütücülük yapış rum. Ütücü dükkünmun yanında birde sütçü dükkânı bulunmaktadır. Her sabah bu dükkânda kahvaltı yapmak Adetimdir. Ayni sütçü dükkânına bir Üniversiteli de sık sık gelmektedir. B. $ındaki üniversite kasketinin şeridin- den tibbiyeli olduğu ve gene kasketin kenarına iliştirili 5 yıldızdan da Tıp fakültesinin beşinci sınıfında olduğu, yani artık doktorluk tahsilini de bi- tirmekte oldi anlaşılmakta idi. Bunları görünce, içyüzünü bilme- diğim bu üniversiteliye doktor oluyor diye yüz vermeğe başladım. Nihayet tanıştık ve sevişmeğe büâşladık. Sevdi- gim bana tahsilinin son sömestirini de ikmal ederek doktorluk ünvanını kazandığını ve isminin de İvan Geör- giev Popov olduğunu söyledi. Doktor karısı olmak hevesile derhal sevgilimin evlenme teklifini kabul et- tim. Nihayet evlendik.» Bundan sonra sahte doktor yeni ev- lendiği karısını; bazı nezaretlere gö- türmüş, Çünkü güya hükümet tabip- Mği için beklemekte olduğu tayin em- rinin acele çıkması için teşebbüste bulunuyormuş. Bütün evlenme masraflarını İvan- ka çekmiştir, Yeni evliler, kadının ki- raladığı bir evin Katında evvelâ mesud şamışlar, fakat kocasının üret tabipliğine tayin edilmesinin gecik- mesi, sonradan bu saadetlerini ka- çırmiş, kocası da mütemadiyen kendi- sinden para islediği için İvanka, öte- ye beriye 20 bin leva borçlanmıştır. Son günlerde kocası tekrar ondan pa ra isteyince bu defa İvanka verme miş. Bunun üzerine sahte doktör Gü İemerov kendisini boşayacağını söy- Jemekle tehdid etmiştir. Ksaseh kom- şular da İvankaya kocasından şüp- helendiklerini söyleyip duruyorlarmış. Bu. sebeple İvanka, polise giderek ko- casının hüviyetini sormuştur. Hakikatte Valko Gülemerov, polisin eski müşterilerinden olup birçok defa- lar gazetelere ismi geçmiştir. Tıp fa- kültesini değil doğduğu köyde ilk- , mekteplen başka hiçbir mektep bi- tirememiştir. Kibar görünmek için keridisinde, zenginlerin ve büyük adamların hayatını yaşamak hissi uyanmış. 17-18 yaşında bir manastır- da hizmetçi olarak çalışırken kibar ve zengin seyyahlarla karşılaşmış. Bunlardan, çok terbiyeli bir adam gi- bi konuşmasını öğrenmiş, Dolandırıcı, 1927 de kısmetini ara- mak Için Sofyaya gelmiş ve hizmetçi- likten biriktirdiği paralarla tepeden —.mererEseEEENEANARENAEAEA EEEAEAA KENAMA NEN bulundurmalısın. Bunları üzerinde bulundurdukça ebedi saadete nali olacaksın, Yıldız, şimdi kendisine uğür geti- ren yakutlar ile salirleri çaldırmış olmasının kendisine şeamet getirece- ğinden korkarak derin bir endişe içiridedir. tırnağa kadar adamakıllı giyindikten sonra Dupnitsa kasabasına gitmiş, bu- aştığı bir genç kıza kendi- t fakültesi talebesinden söylemiş. Bunun üzerine işık olmuş. Babasından çaldığı bir kısım Gülemerov, kızdan aldığı bu paralar- la tekrar Sofyaya gelmiş. Fakat Sof- yada genç kızlara, kendisini İlâhiyat fakültesi son sınıf talebesi olarak tak dim etmekle celbetlirememiş, Bunun için kendisine doktor ünvanını vers MİŞ, Sofyada gittiği bir cerrahi kliniğin- de kendisini, Cumaibâlâ kasabasınm belediye doktoru olarak tanıtmtş ve mezuniyeti dolayısile Sofyada- kaldığı müddetçe, malümatını arttırmak için klinikte çalışmak istemiş, - Müsaade verilines Gülemeroy, klinikte beyaz gömlekle hastaların arasında dolaş- mış ve doktorların kullandıkları âlet ile hastaların nefes alışlarını, kalble- rini dinlemiş, nabızlarını tutmuş ve neticede kendisini profesör doktorlar- 'ade muztarib oldukları hasta» ılamış olduğunu göstererek nı salıyarak hastalara bazı Iı ona vermiş. Fakat dola kenmiş, klirü! rdan 100 er leva lamış, fakat sonun- da foya meydana çıkınca, tevkif edil- adem basmış; ba defa Kızılhaç hastanesine dadanmuı! tir. Fakat burada iki gün sonra ya” kayı ele vererek tevkif edilmiş ve umu» mi bapishaneye gönderilmiştir. Ha» pishanede iki ay mahkümiyetini bi- tirdikten sonra Rusçukta askeri dok- tor üniformasile dolaşarak, burada da bir muallime ile nişanlanmağa muvaf- fak olmuş, Rusçukta dolandırıcılığı- na devam ederek, bir hastanede dok- tor sıfatile bir genç kızın bakire oldu» ğu hakkında bir ilmühaber verdir- miş. ' Bu sahtekârlıkları yüzünden, Güle merov, tekrar hapishaneye sokulmuş, burada bir sene yattıktan sonra çık- mış ve İslimye kasabasına gitmiştir. Burada gene eski huyundan vazgeçe- miyerek, Devlet hastanesine gitmiş ve haslanenin'dahiliye mütehassıslı- a Layin edildiğini söylemiştir. Far kat hastane müdürü ona: — Dahiliye mütehassısının azli hak. kırda bize henüz bir emir gelmemiş. tir.. deyince, sahtekâ; — «Bugünlerde emiri alacaksınız..2 diye cevap vermiş, Bunun üzerin hastane müdürü do- landırıcıya, yarın teşrif etmelerini söylemiz l Dolandırıcı çıkıp gittikten sonra hastane müdürü, telefonla böyle bir adamın hastaneye tayin olunup olun» madığını Sofya, Sıhhiye müdürlüğün» den sormuştur. Menfi cevap alınca, polise haber vermiştir. Ertesi sabah Gülemerov hastaneye geldiği zaman polisler tarafından tevkit edilmistir. Bundan sonra kefaletle serbes bi- rakılan Gülemerov, tekrar Sofyalı bir memur kadınla nişanlanmış ve kadının 15,000 levasını dolandırınca, bu defa daha ağır bir hapis cezasına çarptırılmıştır. Fakat affı umümiden bilistifade, hapishaneden çıktığı 2â- man, artık sivil memurlar arkasını bırakmamışlar. Kadınları gene do- Jandırmak teşebbüsünde bulununca içillere sürülmüştür. Son olarak yukarda ismi geçen İvanka ile evlenerek zavallının parâ- larını tüketmiştir. K İvanka ile evliliği esnasında dolandir rıcı, boş durmamış, zengin bir dul kae . dının, bir arsayı bir milyon iki yüz bin levaya satmakta olduğunu öğren- miştir, Gülemerov, bü kaklına giderek arsaya alıcı çıkmış ve bir milyon yüz bin levaya uyuşmuştur, Kadın da ar- sayı satmak için Jâzim gelen evraka 30,000 levadan ziyade bir para harca» mıştır, Fakat notere gidileceği sırâ» da Gülemetov, ortadan kaybolmuş» tur, Çünkü arsayı satan kadın işi a» layıp polise mürabâat etmişti