11 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

11 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

e i —— —— Bahife 14 BULMACAMIZ w Soldan sağa: 1 — Misafire ilk söylenen tabir, 3 — Kalrlik - Dört tarafı su kara par- çamı, 3 — Fransada Bir şehir - Âlem. 4 — Güzel sanat - Bedeli icar - Kuzu böyle bağırır. İhtiyar - Menfi edatı. ederi - İntiha edatı, Kardeş, 8 — 100 kuruş - Kırmızı « Başına A Ko- yunuz birdenbire olsun. 9 — Şayed - Ziyade çuktr. 10 — Lütuf - Menfi edatı, Yukardan aşağı: 1 — Misafire son söylenen tabir, 2 — Esarete düş - Fena deiği, 3 — Talihe bakma - Nota - Şimal geyiği. 4 — Utanma - Pâra biriktirme kutusu, $ — Kıhçsız zabit, | 6 — Uçucu bir gaz - Azim, | 7 — Şark vilâyetlerinden biri - İş gör- ms vasıtası, 8 — Geniş değil - Raci, 89 — Ölüm cezast - Sovyetlerin bânisi, 1) — Kokulu bir ot - İnce bir nevi kum. Geçen bulmacamızın halli; Soldan sağa: 1 —Haplahane, 2 — Avanta, Emi, 3 Kamiran, 4 — Tonllüto, 5 — 8 — Havan, EB, 7 — Aya, 8 Aralık, 9 — Elifba, 1s, 10 — İle, Çakır. | | aşağı: ! İnkiraz, Pe, 5 — Stalin, Ab, 6 — Hamak, Araç, 7 — İtalya, 8 — Neron, Alık, 9 — Ema, Isa, 1! flâk, Sarıyer .. 2 Hünkâr suyu mesiresinde Bu sene dahi bir kat daha güzelleştirilerek Açılmıştır. HER PAZAR GÜNÜ Saat birden sonra okuyucu AHMED COŞKUN SES in idaresinde MÜKEMMEL BİR SAZ HEYETİ icrayı ahenk etmektedir. Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli; Pangaltıda Nargileciyan, Tak- sim: Limonciyan, Beyoğlu: İstikldi caddesinde Del man Receb, Fener: Emliyadi, kapı: Lâlelide Haydar, Küçükpazar: Teotilos, : Ankara, de Arif Neşet, Şehremini: Hamdi, Kadıköy: Altıyolda Merkez, Modada, Nejad Seser, Üsküdar: Ah- mediye, Heybelindn: Halk, Büyükada; Şinasi Rıza, Her gece aşık eczaneler: Tarabya, Yeniköy, Emirgân, Rumalihisarı, Or- taköy, Arnavatköy, Bebek, Beykoz, | | Paşabahçe ve Anadoluhisarındaki €6- rsreler her gece açıktır. dahil ecnebi memleketler: Seneliği 1609, mltı aylığı 1000, üç aylığı 1000 İruruştur. Adres tebdili için PARK ÜTELDE Yirmi beş kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Rebiülâhir 12 — Ruzubuzır 37 A İmsak Güneş Öğle İkimii Aişam Yat B. 620 347 433 8341200 203 va. 208 477 1215 10,14 1940 2143 Seni Satın Aldım Nâkili: (Vâ - Nü) İnlalâb Kitabevinin 25 kuruş- luk romanlar serisinin 4 üncü sayısı olarak neşrettiği, (Seni Salın Aldım) isimli romanı inti- miz VÂ - NÜ'nun güzel bir üs- Yubla Tisanımıza naklettiği bu To- marı karilerimize tavsiye ederiz. 11 Haziran 1938 Fatih İcrasından: 038/130 Safiyye olan borcundan dolayı Veme- ellerde Hamam karşısında 14 No. lı Me- nekşe Berber salonu sahibi Vahidin mah- cuz ve paraya çevrilmesine karar verilen eşyasından üç ayna ile bi saş makinesi 20/6/9309 pazartesi günü sat 1130 da mahallinde aleni müzayede ile satılaca- (a, talip olanların yevmi mezkün ve saai- ta mahallinde memuruna müracaatları in olunur. M. 183 Büyük bir rağbet görerek parlak bir muvaffakıyet kazanmış olan KOVACS meşhur piyanistlerin vedal HERGÜN 171/2 MATİNE Almanca - Türkçe Teknik Lügat Adnan Hâlet Taşpınar Almanca - Türkçe tercüme işlerile meşgul olanlar ve teknik kitap oku- yanlar için faydalı bir eserdir. Tevzi yerleri: İstanbul, Kanaat, İk- bal, Haşet ve Erich Kalls, Ankarada Akba Kitabevleri, 1938 Matbuat Almanağı ÇIKTI Kütüphanenizin en güzel eseridir. 1937 yılının tarihi, en meşhur miuharrirlerin makaleleri - Gün- delik, haftalık aylik gazete ve mecmuslarda isimlerini gördü- günüz bütün muharrirlerin re- simleri, istatistikler - Faydalı bil- giler. Fiatı 50 kuruştur Bütün kitapçılardan arayınız Toptan satış yeri: İstanbul BASIN KURUMU - Taksim GENÇ GÜZELLİK... sw COTY pudrasının siz€ temin ' etiği) sgüzellikti cor” el © > ince, © derece yapışkan ve şayanı hayret, renkleri o kadar cazibdir ki kullan&, dığınızda teniniz her vas kitten daha tabij'görüne cektir; COTY PUDRASI Gençliğin pudrasıdır MEŞHUR FRANSIZ MARKASI Satış ilânı Üsküdar icra memurluğundan: Fatma Matlübe, Emine Mazlube, Hatice Hadiye tarafından Vakıf parâ» lar idaresinden 24305 ikraz numarasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayi satılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç ehlirukuf tarafından 8000 lira kıymef takdir edilmiş olan Kağıköyünde Zühtü paşa mahallesinin kayden tahtâ köprü mahallen Reşid bey sokağında eski 4 yeni 12 kapı numaralı bir tarafi Nazif veresesi arsası ve bir tarafı Kurbağlı dere ve bir tarafı Saide menzil v6 bahçesi ve tarafı rabii tahta köprü caddesi ile çevrili bahçeli bir ev evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: 12 numarataj sayısını taşıyan duyarin demir kapıdan girilen bahçe içine deki binanın: - Zemin kat: İki oğa, iki mutbak, bir helâ ve bir kömürlükdür. Birinci kat: Mermer merdivenle sahanlığa çıkılır ahşap kapıdan girildike de, zemini karesiman döşeli bir taşlık üzerinde üç oda, bir sofa, bir helâdır. İkinci kat: Ahşap merdivenle çıkılır ufak bir antre üzerinde alaturka bir helâ, yüklü dolablı bir oda ve yanında bir sofa üzerinde iki oda ve camekân kapılı bir balkondur. Bu katın merdivenleri muşamba döşelidir. Çatı katı: Üç oda, bir sofa ve sofadan camekânla bölünmüş bir kısım vardır. Bahçe: İçinde bir odunluk, iki taraf duvarı tuğla üzeri galvaniz saç Ör tülü bir kömürlük mahalli ve binaya muttasıl iki beden duvarı taş ve iki ta rafı tuğla, çatısı potrelle volto ve aydınlık için demir feneri bulunan harabc& bir mutbak, demir bir kamerye, çam ve eşçarı saire ve dere tarafından ka“ yık geçmek için felenkler vardır, 14 numarataj sayısını taşıyan kısım: Bir katlı kâgir bir bina olup zemi ni kırmızı çini döşeli antre üzerinde iki oda bir helâ ve bir mutbaktan ibaret tir. Bu kısımda elektrik ve su yoktur. Umumi evsafı: Binanın zemin katı kâgir, diğer katları ahşap olup ön ve arka tarafında ikisi mermer merdivenli olmak üzere bahçeye üç kapısı vardır, Binanın zemin ve birinci kat pencereleri demir parmaklıklı ve kısmed kafes ve kısmende panjurludur. Çatı alafranga kiremidle örtülmüştür. Mesahası: Tamamı 602 metre murabbsı olup bunun 213,07 metre mü rTabbaı bina bakiyesi bahçedir, Yukarda hudud, evsa! ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık ari tırmaya konmuş olup 27/7/938 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 14 deh 15 ya kadar Üsküdarda İhsaniyedeki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli müluammen kıymetin $ç 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul €& çok arttıranın üzetine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 11/8/938 tar rihine rastlayan perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikindi açık arttırması yapılacak ve bu Ikinci arttırmada da arttırma bedeli muhan» men kıymetin 96 75 ini bulmazsa borç, 2280 numaralı konun hükümlerinâ göre beş müsavi taksitte ödenmek üzere tecil edilecektir. Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıyme tin 96 7,5 u nisbetinde pey âkçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat meli* tubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir 20 senelik taviz bedeli müşteriyi aittir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkrasıne ca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddinler rını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildiğe meleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla, malümat almak işteyenlerid 27/6/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık olan arttırma şartnamesile 937/6818 numaralı dosyasına müracaatları vân glunur. (3462) Denizbank Akay işletmesi müdürlüğünden: Evvelce ilân edildiği veçhile Araba vapuru 11/Hazirandan itibaren İ# tanbul - Yalova arasında Cumartesi ve Pazartesi günleri sefer yapacaktır. (3468) sia Satılık ve kiralık Anglo - Amerikan Kütüphanesi BEYOĞLU TEPEBAŞI, No. 88 Her türlü neşriyat ve siparişler kabul edilir Dr.IRFAN KAYRAĞİN Boğazin en rezik bir sahili olan Vaniköyde iskele yaki- umda (76) numarali kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat,