22 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

22 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Haziran 1938 MiDENİ kabız mutlaka AKŞAM çekiyorsanız MAZON MEYVA TUZU N , Sahife 11 z Çay ni, tecrübe ediniz, Mide ve barsakları yormaz ve alıştırmaz. İçilmesi lâtif, tesiri kolay ve müleyyindir. Hiçbir müstahzaratla kıyas kabül etmez, çünkü son derece teksif edilmiş bir tuzdur. On binlerce kişi gibi siz de MAZON isteyiniz ' ve müşabih isimli ve taklidleri reddediniz. Horos markasına dikkat, Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 -2-3 Svenska Orient Linlen Gothenburg Göthenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, | Copenhag Abo Reval ve bütün | limanları şark ve Karadeniz başlı" $â lmanları arasında 15 günde bir azimet We avdet için muntazam postalar. © dâynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- “(dan beklenen vapurlar. — Brageland vapuru 23 Hazirana doğru. vapuru 26 Hazirana doğru. Aâsme vapuru 28 Hazirana doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gethenberg, Danizig - Stokholm, ve Oslo limanları | o &in hareket edecek vapurlar. Brageland vapuru 24 Hazirana doğru Aâsne vapuru 28 Masirana doğru. Yikingland vapuru 12 Temmuza doğru Yazla tafsilât için Galata'da Tahir han Üncü katta kâin acentalığına müracaat, Tel: 4991 -2-3 Mn... Dr. İhsan Sami ÖKSÜRÜK ŞURUBU Öksürük ve nefes darlığı boğmaca ve kızamık öksürükleri için pek tesirli | ilâçtır. Her eczanede ve ecza depolarında bulunur. “Cild unsuru olan bu BOCEL BURUŞUKLUKLARI Tesiri hemen hemen sihrâ- Miz oldu. Bir kaç hafta zarfında be- Bİ 10 yaş daha gençleştirdi. Bir mü- İehassıs bana demiştir ki: Viyana Ü- Biversitesinden büyük bir profesö- Yün keşfi olan Biocel cevheri, şimdi Pembe rengindeki her Tokâlon kremi Yazosunda mevcutur. Her akşam yat- Mazdan evvel bu kremi kullanınız ve Sabahları da beyaz rengindeki Tokalon emini kullanınız. En esmer ve sert bir tene çabucak bir gençlik parlaklığı Ve tabii güzelliği verecek ve buruşuk- İuklardan kurtararak beyazlatıp yu- Muşatacaktır. Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki odalı iki katlı birinci katta beş ikinci katta yedi odalı içi ve dışı boyalı telefon, elektrik, havagazı, terkos, alaturka ha- mamı, bahçesi, rıhtımı mevcut Boğazın en nezih bir sahili olan Vaniköyde iskele yakı- nında (76) numaralı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat, KIRALIK Beyoğlu İstiklâl caddesinde Olivo Pasajında 32 oda ve 4 cepheli eski Constantinople oteli binası kiralıktır. Olivo pasajmda 15 No. müracaat. Dr. Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassı Pazardan başka çünlerde öğleden sonra #mat (24 tan 6 ya) kadar İstanbulda Di- Yanyolunda (104) numaralı hususi kabi- , Besinde hastalarını kabul eder. Salı, cu- © Martesi günleri sabah «95 - 12: hakiki İikaraya mahsustur, Muayenehane ve ev — Şartname ve projeleri mucibince İstanbulda Paşabahçede yaptırıla- cak Rakı Fabrikası ve anason ambar: inşaatı - her ikisi birden kapalı zarf usu- diyle eksiltmeye konmuştur. II — Rakı Fabrikasının keşif bedeli 296358 lira 04 kuruş ve Anason anba- rının keşif bedeli ise 14683 Jira 03 kuruş olup cem'an 311041 lira 07 kuruş ve muvakkat teminatı 16192 liradır, II — Eksiltme 29/V1/938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat ll de Kabatasda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda yapılacaktır. Kapalı zarfların en geç saat 10 a kadar makbuz mukabilinde alım komisyonu başkanlığına verilmiş olması lâzımdır. IV — Şartname ve projeler 16 lira bedel mukabilinde İnhisar Müdürlüğü levazım ve mübayaat şubesiyle Ankara ve İzmir Başmü: den almabilir. V — Eksiltmeye iştirâk etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhi- sarlar Umum Müdürlüğü İnşaat şubesine ibraz ederek ayrıca vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu, kanuni vesaik İle İnşaat şubemizden alı- nacak eksiltmeye iştirak vesikasını ve muvakkat teminat parası veya mektu- bunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların yukarıda yazılı olduğu veçhile eksilt- me günü en geç saal 10 a kadar adı geçen Alım komisyonu başkanlığına mak- buz mukabilinde verilmiş olması, posta ile gönderilecek zarflarında bu saatle evvel komisyonda bulundurulması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (B.) (3469) * 1 .— Kabataş levazım ambarında mevcut 122 adet tahta kürek açık arttır- ma ile satılacaktır. 2 — Açık arttırma 24/6/938 tarihine rastlayan cuma günü saat 11 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesi salış komisyonunda yapılacaktır. 3 — Satılacak mallar Kabataştaki ambarımızda her gün görülebilir. 4 — İsteklilerin arttırmaya iştirak için tayin edilen gün ve saatte © 15 te- minat paralarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona müracaatları ilân olu- nur, (3425) * 1668000 Adet 24X45 eb'adında şarap mantarı 100000 Adet 26X48 eb'adında şarap mantarı 100000 Adet 23X35 eb'adında Likör mantarı 1 — Yukarıda miktar ve eb'adı yazılı 1768000 adet şarap ve 100000 adet Li- kör mantarı şariname ve nümüneleri mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. TU — Pazarlık 6/V11,938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 11 de Kabataşda Levazım ve Mübayat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. HI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 94 7,5 güvenme parelariyle birlikte Yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (3375) * I — «8000» kilo kesme şeker pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 5/V11/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. HI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “ 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (3635) ali bedeli Muvakkat teminatı Eksiltme Lira lira Er. saati 1533. 115 00 10,30 zı 25 11 İşin mahiyeti 1 — Asansör nakli işi Mn 2 — Asansör kuyusunun genişle- «B: tilmesi işi 1 — Üsküdar depolar gurubuna bağlı Şemsi paşa tütün bakım evindeki Vertheim markalı asansörün şark tütün bakım evine nakli işi ile Şemsipaşa ba- »m evindeki Asansör kuyusunun genişletilmesi işi şartnameleri mucibince ayrı ayrı pazarlık usulile eksiltmeye konulmuştur. z 2 — Keşif bedellerile muvakkat teminatları hilzalarında gösterilmiştir. 2 — Eksiltme 4:7/938 tarihine rastlayan pazartesi günü hizalarında yazılı saatlarda Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda ya- pılacaktar. 4 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. 5 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatlarda “ö 7,5 güven- me paralarile bi te yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (3675) 1 — İdaremizin Yavşan Fuzlası iş için şartnamesi mucibince 20 adet mahruti çadır pazarlıkla satın alınacaktır. 11 — Pazarlık 5/V11/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 15,30 da Kaba- (aşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. TV — İsteklilerin pazarlık için tayin;edilen gün ve saatte # 7,5 güvenme paralariyle brlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (3672) > * 1 — İdaremizin Tekirdağ Şarap Fabrikası için şartnamesi mucibince «500» ton Rekormpoze maden kömürü pazarlıkla satın alınacaktır . II — Pazarlık 6, VI1/938 tarihine râstlıyan perşembe günü saat «15» de Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IN — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatle “e 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (3778) * i — Şartnamelerine ekli listede yazılı eb'ad üzerinden şartname mucibin- ce 1 numaralı tipten 500 sdet, 2 numaralı tipten 500 adet ki cem'an 1000 adet portatif içki sandığı pazarlıkla yaptırılacaktır. II — Pazarlık 8/7;938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15 de Kabataş- ta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. 11 — Şartname ve listeler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alı- nabilir, N IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “e 75 güvenme pa- ralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (3781) * 1000 Kilo Kreozot 5000 Kilo Katran «Blur boya» I — İdaremizin Çamaltı Tuzlası için yukarda cins ve miktarı yazılı iki ka- lem malzeme şartnamesi mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 7/7/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 de Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım Komsiyonunda yapılacaktır, TL — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatle fe 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (3779) * remizin Çam Tuzlası in şartname ve resmi mucibince 2 adet Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Devlet Demiryolları İşletme Umum Müdürlüğünden: l 1 — Devlet Demiryolları istasyon sınıfında istihdam edilmek üzere musa- baka ile hareket memur namzedi alınacaktır. : A) Müsabakaya iştirak edebilmek için orta tahsili bitirmiş olmak; B) Türk olmak; C) Yaşı 18 den aşağı ve 30 dan (dahil) yukarı olmanlak; D) Asgari bir sene için askerlikten muaf olmaz. Rİ E) İdaremiz hekimleri tarafından yapılacak.sıhhi muayenelerinde faal ser- visde çalışmağa mâni bir arıza ve hastalığı olmamak; 2 — Müsabakada kazananlar 61 lira ile tayin edileceklerdir. Ecnebi lisan- lardan birine vakıf olanlar 67 lira ücretle alınacaklardır. ; 3 — Müsbaka imtihanı 9 Temmuz 988 cumartesi günü shat 14 de Haydar. paşa, Sirkeci: Ankara, Balıkesir, Kayseri, Malatya, Adana, Afyon İzmir ve Erzu- rum İşletme merkezlerinde yapılacaktır. : 4 — En son müracaat 8 Temmuz 938 cuma gününe kadardır. 5 — Talipler işletmelere ve istasyonlara istida ile müraçaat edeceklerdir. 6 — Kabul şerait ve evsafı hakkında daha fazla malümet almak isteyenler işletme merkezlerine ve istasyonlara müracaat edebilirler. (8588) Bu işe girmek isteyenlerin aşağıda gösterilen muvakkat teminatlariyle ka nunun tayin ettiği vesikaları ve Nafıa müteahhitlik vesikası ve tekliflerini #yni gün saat 14 de kadar her gurup için ayrı zarf halinde Kom$iyon reisliğine ver- meleri lâzımdır. Şartnameler 255 ku:uş mukabilinde Haydarpaşa ve Ankara veznelerinde satılmaktadır. (3513) Gurup İsim Muhammön O Muvakkat bedel Lira 'Teminat Lira 17,500, 3.562,50 110,000, 6.150,— Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları Kiralık emlâk Sokağı No, Taksim Yahya çelebi. Acı çeşme 18/20 © Aparlimah Zcidaire 17 Nişantaş Muradiye, Hacı Mihak 28/40 Ev : Nişantaş Muradiye cami arkası, Şehit 64 » 2 Mehmet Kasımpaşa camiikebir, Kayık iskele. 55 Ahır Ç Kasımpaşa Gazi Hasan paşa » 23 Dükkân 3 » » Mektep ve orta. 6-34-38 Han ve müştemilâtı 32 Kasımpaşa camiikebir. : Turabibaba 7 Ahır » 3 Amavutköy tramvay caddesi Tevfikiye cami meşruthaesi 7 Yukarda yazılı vakıf mallar 31/5/939 sonuna kadar kiraya verilmek üzere arttırmaları uzatılmıştır. İhalesi 28/6/938 sah günü saat 14,30 da yapılacaktır. İsteklilerin Beyoğ'u Vakıflar Müdürlüğü Akarat şubesine gelmeleri (2761) İstanbul (o Vakıflar Direktörlüğü . İlânları İLK MİKTARI Muhammen bedeli Teminat 1 Muzayyak hava tesisatı 2 "Tavocakları ve hava gazı Lesisatı Mahallesi Cinsi Aylık kirası Mra Kr. 2ss3s 339 500 Kilo) 20 3 ) 5000 > ) Tazefasulye (Ayşe) Semizotu Ni ları yazılı sebzeler açık eksiltmeye konulmuştur . İhalesi yukarda yazılı gün ve saatte İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü binasında toplanan komisyonda yapılacaktır. Şartnameler her gün Levazım kaleminde görülebilir, (3429) ER EE direzin pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Her iki direzinin muhammen bedeli 750 lira ve muvakkat 56.25 liradır. 3 — Pazarlık 8,/7/938 tarihine rastlayan cuma günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda. yapılcaktır. 4 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. * 5 — Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmaların fiatsız ve mufassal teklif mektuplarını ve buna ait resimleri ile birlikte münakasa gününden beş gün €v- ve... kadar inhisarlar umum müdürlüğü tuz fen şubesi müdürlüğüne vermele- ri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları Jâzımdır. N 6 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatta “e 7,5 güvenme pi» re..rile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (3780) : 4 * teminatı 1 — İdaremizin kağızman ve kulp tuzları için şartnamesi mucibince 10 adet vagonet pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık 4/7/8938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15,45 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. / 3 — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. 4 — Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmaların flatsız ve mufassal teklif- lerini münakasa gününden 5 gün evveline kadar İnhisarlar umum müdürlüğü tuz fen şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazâmmın vesika ülmür ları Yâzımdır. 5 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “ 7,5 güvenme pa- ralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona, gelmeleri ilân olunur, (3674).