26 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

26 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

rü re PeB7 & ter ere AKŞAM Bahife 13 © Bayburdun imarı Kaymakamin gayreti sayesinde şehir günden güne güzelleşiyor Bayburd'un > Bayburd (Akşam) -— Kazamızda çok önemli yenilikler yapılmaktadır. Kaymakam B, Hamit Onatın mesaisi sayesinde şehir günden güne terakki etmektedir. Eski binalar yıktırılmak- ta ve yenileri yapılmaktadır. Çarşının | en güzel yerinde bulunan ve kasaba- ak suretile Çoruh nehri ve rkı da her taraftan görüle- umumi görünüşü e cektir. Gene kaymakamın ön ayak olma- sile bütün kaza memurları her pazar civar köylerden birine gidiyorlar, köy- Yülerle hasbihal ediyorlar ve şehir köy mefhumunu birleştirmeğe örnek olu- yorlar. Aygır deposuda 2 yeni aygırın gel mesile takviye edilmiştir, mühim köy- lere boğalar gönderilmiştir. Sıvas Sanatlarevi halı atelyesinde çalışan kızlar müdür B. Rasim Çeliker ile bir arada Ge (Akşam) — Si a halıcılık büyük bir m işgal eder. Bü; harpten evvel Sivasta (halıcılıkda 2000 küsür tezgâh işliyordu. Umumi İ harp sonunda bu sanat bir sarsılma | devresi geçirmiş, fakat Cümhuriyet hükümetinin yardımile kalkınma dev- resine girmiştir, Bugün Sivasta halıları en büyük rağbet gören müesseselerin başında Sa- revi halıcılık alelyesini zikret- &p eder. Sanatlerevinde büyük küçük 120 genç kız ustalarının neza- reti altında güzel desenli halılar ya” piyorlar. Atelye senede 400-500 metre murabbal halı imal ediyor. Sanatlerevi atelyesinin yaptığı halılar, İzmir pa- nayırında büyük bir tâkdir ve rağbet kazanmışlardır. ., : Gaziantepte resim ve elişi sergileri Gazlanteb (Akşam) — Ders senesi sonu münasebetile şehrimiz ilkokulla- rında birer resim ve elişi sergisi açılmıştır. Çok rağbet gören sergiler binlerce vatandaş tarafından ziyaret, edilmiştir Yeni neslin ne kadar İyi yetiştiğini ve güzel sanatlarla olan alışkanlıkla- rının yüksekliğini belirten bu sergiler, çocuk velilerinin ve her Türkün zevk ve sevinçle seyve"tikleri birer meşher olmuştur. Gönderdiğim resimler bu ser- Soldan sağa: 1 — Ekin küreği - Dörtten sonra, 2 — Vöeuddeki şişkinlik - Arka - Spor- cu nidası 3 — Meşhur bir opera piyesi. 4 — Avuç içi - Karaköy ciheti, vi hayvan yürüyüşü - Altın 6 edatı - Canın yongası. 7 — Siyah - Saç tuvaletini yapar, 8 — Bir hiristiyan cemaati. 9 10 Nota - Otlak - Bağışlama. — Hububattan biri - Bayağı, Yukardan aşağı: 1 — Gem - Bedeli icar 2 — Güzel sanat - Ceketin üst kenarı - pe 3 — Mısırın merkezi. 4 — Değnek - Gemilerin yelken, seren techizatı — Yapı öâmelesi - Sonuna «Çe ko- nursa kısa kılıç olur. 6 — Sık ağaçlık - Kokulu bir ot. 7 — Madeni iplik - Bir kelimenin ifade ettiği şey. 8 — Ameli değil 9 — Emsal - Ceketin kumaşı ile arasında! 10 — Tokat - Eiverir, Geçen bulmacamızın halli: Soldan sağa: 1 — Barometre, 2 — Ebat, Calze, 3 — Tad, Sel, Ak, 4 — Onikiler, 5 Boka, 6 — Âzade, Eken, 7 8 — Mi, Bakir, 9 — Emir, Acemi, Alan, Tek. Yukarıdan aşağı: 1 — Betonarme, İma, Radikal, İl, 4 — Ot, Kadavra, 5 — item, 6 — Ecel, Aba, 7 — “Talebe, Ar, Ri, Rekâket, 9 — Eza, Kelime, 10 — 3 si 8 E rik Nöbetçi eczaneler Halâskârgazi caddesinde Halk. Nizameddin. Tarlabaşında yuğlu; Kanruk, Düirede Gü- ntş, Galata: Topçular caddesinde Sporidis, Kasımpaşa: Vasıf, Hasköy Hahcoğlunda Barbut, Eminönü; Mehmed Küzim, Fatih: Şehzadeba- şında Asaf, Karagümrük: Ahmed Suad, Bakirköy: İstanbul, Sarıyer Nuri, Aksaray: Etem Pertev, Beşik- taş: Süleyman Receb, Fener: Emi)- yadi, Kumkapı: Belkis, Küçükpazar Hikmet Cemil, Samatya: Kocamusta- fapaşada Rıdvan, Alemdar: Ankara caddesinde Arif Neşet, Şehremini: Topkapıda Nâzim, Kadıköy: Pazar yolunda Rıfat Muhtar, Modada Alâ- Üsküdar: İskelebaşında Mer- 7, Heybeliada: Halk, Büyükada Şinasi Rıza, Her gece açık eczaneler: Yeniköy, Emirgin, Rumelihisarı, taköy, Arnavutköy, Bebek, Beykoz, Paşabahçe ve Anadoluhisarındak! ec- saâneler her gece açıktır. Şişi toplan satılan yaş sebze fiatleri: En aşağı yiksek fali © Sati Kr.8. Kr.8 Bamya Kilo 20— 30 Dolmalık bibek » 0— 2S0 Sivri biber » W— 35— Sakız kabağı Ga gps Çalı fasnlyesi ir gr am Ayşekadın yilin “zg Kır domatesi » 8 9 Bak't » 3 4 Araka . 2 Semizotu Mili 2 Yaprak » 11 Enginar Aded 1— 4— Patiıcan baş » 5— 6— » 3— 4— M3 üm gi — » —50 150 Demet 150 250 Büyük » 2 3 — Kio 2— 3 Maydanoz Demet —30 —50 Dereotu . m —50 Nane » —4 — Kiraz Kiç 4— 2— Can "eriği gr agi gz Türbe eriği “104 V— Yerli çilek . W— S0— Ağaç çileği » 40— s0 Kayısı .. 18 s0 — Zerdali »1— 18 Şeftali » — Vişne ». 15 «22 Armud 38 iel Dut ». 5— 8 Ecnebi limon © 109 Aded 200 — 350 — Karpuz bâş » s0 60— » ota » S0 40 » fak > j0 — 20 İzmitte Şark Pazarı Sadeddin Yalım Ticarethanesi Kocaeli vilâyeti mektep kitapları satış Mer nevi kırtasiye çeşitleri, Joe Louis'le bir saat (Baştarafı yedinci sahifede) y İnsana canının İs- tediği şey kedar yarıyan bir şey yok- tur. Yalnız hasta olayın olmıya | yım, senede bir kere midemi temiz- | lettiririm, Doktora giderim. Kuvvetli | bir bünyenin sağlam bir mideden gel- | diğine kaniim. Aşk hakkında düşüncesi — Aşk hakkında ne düşünüyor- sunuz? — Aşk en az düşündüğüm şeyler- den biridir. Birbirile anlaşan sami- | mi bir karı, kocanın arasındaki Sa- | mimi arkadaşlık aşktan da kuvvetli- | dir sanırım. Bir çok âşıklar birbirin- den kolaylıkla aynlırlar amma iyi ve kuvvetli arkadaşlık bağlarile bir- birine bağlananların ayrılmalarına pek imkân yoktu. Hayatımda bir kere âşık oldum, karıma... Evlendim. Şimdi aramız. daki arkadaşlık, ilk zamanlardaki muzdan çok daha kuvvetlidir. — Maçlara girerken yanınızda bir — Beh buna pek aldırış etmem amma karım daima belime ince bir kemer takar, bu onun babasından kalma bir uğurmuş. Yalnız ben mâç- Yardan sonra fıkaraya süt ve yemiş dağıtmağı âdet edinmişimdir. Bunu | ilk maçımdan beri yaparım. Maça | girmeden evvel de fıkaralara ötebeti | dağıtacağımı kendi kendime vadede- | rim İ — Hayatınızı, zengin olduktan sonra da, değiştirmediniz galiba — Hayır... Hiç değiştirmedim. Ben aslen Alabama'lıyım. Orada doğmu- şum. Si Detrolt'e geldik. Hâlâ ba- | bamın evinde otururum. - Kânmızı ra götürür mü- sünüz? — Hayır... Fakat o bazan daya- namaz, gelir. Lâkin ekseriya benim maçlarımı radyodan dinlemeği tercih eder. Ben de maç sonunda gene rad- yoda karıma: «Karıcığım. tebrik ede- rim. Kocan galib geldi. derim. Bu da âdetimdir. En büyük zevki — En büyük zevkiniz nedir? — Maçlarda galib geldikten sonra bir hafta, on gün perhizsiz, eğlence hayatı... İdman yok, hiç bir şey yok. Oh... Zaten maça girmeden evvel dalma şöyle düşünürüm: «Joe dişini sık, galib gel. Mâçtan sonraki bir hafta» lık zevki düşün...» Hayatınızdan memnun muse | nuz? — Memnunum. Fakat spor haya. tında daimi surette maça hazır bu. lunmak çok güç iş. İyi ki insanların kuvvetleri, 50 - 60 yaşına kadar uza- yı pgitmiyor. Çünkü böyle olsa bir dünya şampiyonu dayanamaz, hü yatının sonuna kadar şampiyonluğu muhafaza - etmeğe kalkar. Çünkü şampiyonluk para, şöhret ve mevki demektir. Bunlar da güzel şeylerdir. İnsan kolay kolay vazgeçemez. O zaman 60 yaşına kadar müte. madiyen idman, mülemadiyen Çâ- hışmak. .. Feci bir şey... Şimdi ben mağlüb olacağım ve spordan vazgeçeceğim günü hem müteessir olarak, hem sevinerek bek- liyorum. Müteesir olacağım. Çünkü şampiyonlük elimden gidecek... Se- viniyorum, çünkü bundan sonra ar- tık istediğim gibi yaşıyacağımi V a — Bana bu kadar para ve bu ka- dar şöhret yeter... diyerek çalışmı- yacağım... Hikmet Feridun Es Yeni telefon numaralarımız Gazetemizin telefon numaralarında değişiklik olduğu için yeni numara- ları okuyucularımızın dikkaline ar- zediyoruz: Başmuharrir Yarı işleri 20765 İdare, ilân ve abone 20681 Akşam matbaası (Müdür) 20497 YENİ NEŞRİYAT; Modem Türkiye Li inci sayısı zengin mündericatla dün çıktı. Karilerimize tavsiye ederiz. ——— Istanbul Sıhhi Müesseseler Artırma ve Eksiltme Komisyonundan: Karaman eti 100800 — 120500 40 Dağlıç 75000 — 75000 47 : Kuzu 23800 — 31800 #7 : 9049 Sığır 53000 636000 35-; Kapalı zarfla yapılan eksiltmede istekli çıkmıyan Sıhhi Müesseseleri 1998 mali yul umum et-ihtiyacı yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Eksiltrae Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtima!l Muavenet Müdürlüğü binasın- da kurulu komisyonda 6,/7/938 çarşamba günü saat 16 da yapılacaktır. Mu- hammen fiyat, muvakkat garanti yukarıya ya: her gün komisyondan alınabilir. Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda ilird İstekliler cari seneye aid Ticaret mul muştur, Şartnamesi 603 kuruş yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektubu ile birlikte teklifi havi zarfları ihale saatinden bir saat evvel komisyona ver- 43689» Cenup Demiryolu İşletme Direktörlüğünden: Irakla Halep arasında ve bir taraftan Suriye ile Irak, diğer taraftan Hay- darpaşa ile Anksra arasında gidiş dönüş biletini hâmil olarak Toros ekspres trenine «yataklı vagona» binen yolcular için yüzde 33 1/3 tenzilât tatbik edil- mek üzere 1 Mayıs 1938 tarihinden itibaren 102 numaralı bir çabuk gidiş tari- fesi meriyete konulmuştur. C. D. Güzergâhmma !sabel eden ücretler şunlardır; Nasibinden Çobanbeye gidiş ve dönüş 1 ci mevkide © 2 ci mevkide Türk kuşu (o— Türk kuşu 1891 1370 Bu fiatlara vergi ve damga resmi dahildir. Keyfiyet sayın halka ilân ve mütemmim malümat edinmek isteyenlerin Karakamışta Cenup Demiryolları Müdürlüğü ile yataklı vagon Kuk acentele- rine müracaat etmeleri rica olunur. 3764» Harp Akademisi Komutanlığından: Harp Akademisi eratının temmuz 938 bir aylık ihtiyacı olan iki bin kilo sığır eti Akademi satın alma komisyonunda bulunan evsaf ve şartları dahi- linde pazarlıkla ve yevmi ihtiyaç nisbetinde alınacaktır. İsteklilerin Beşiktaş kazası Malmüdürlüğüne yatırılmış elli iki lira elli kuruşluk teminat makbuzu ile birlikte 28/haziran/938 salı günü saat on birde Akademi satın alma komis- yonuna müracaatları. «3899» TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Üçüncü keşide 11/ Temmuz/938 dedir. Büyük ikramiye: 50,000 liradır. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (10.000 ve! 20.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak et- mek suretile siz de taliinizi deneyiniz...