18 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

18 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

İ Türkiye bisiklet mukavemet birinciliği Orhan, Eyübü yarım tekerlek ( boyu farkla mağlüb ederek birinci oldu Matbuat takımı İstanbulspor mütekaitlerini 3-1 yendi 'Tenisfinalleridün oynandı Tek erkekte Suad, tek kadında bayan Gorodetski, ift erkekte Ibrahim Gimcoz - Armitage, muhtelitte Bayan Gorodetski - Arevyan kazandılar Maç çok eğlenceli cereyan etti, Matbuat takımı üstün bir oyun oynadı Matbuat takımı Geçen sene Galatasarayın yıldönü- münde Galatasaray mütekaidlerini 1 - 0 yenen Matbuat takımı dün do Anadoluhisarında İstanbulspor mü- tekaldlerini 3 - 1 yendi. Maçın çok eğlenceli bir hava içinde geçeceğini tahmin eden birçok meraklılar öğle- den itibaren Anadoluhisarına akın emeğe başlamışlardı. 11 de köprüden kalkan vapurla Hisara geçen gazete- ciler Anadoluhisar klübünün gazete- şerefine verdiği samimi bir öğle ziyafetinden sonra bir müddet açık havada dinlendiler. Nihayet saa* dör- doğru soyundular ve tam dört bu- kta önden Matbuat takımı, arka- dan İstan! DI kışlar ara da Sü» ıya çıktılar. Hakem Cümhuriyetten Ahmed İhsan. Takımlar şu şekilde dizildiler Matbuat: Foto Namık - Ercümend, İzzet Muhiddin (kaptan) - Osman Kavrak, Ahmed Adem, Murad Kaya- han - A, Fuad, Şazi Tözcan, Sedad, Osman Münir, Salâhaddin. İstanbulspor mütekaidleri: Tütti - Adnan, Nuri - İsmail, Sami, Çanko Hamdi - Pehlivan Kemal, İhsan, Şa- Oyuna Matbuat takımının hücum- larile başlandı. lerinden çok fazla kaybetrnemiş kıy- metli bir oyuncunun yarıtımile gaze- leciler İstanbulspor kalesini sıkıştırı- yortardı. Fakat soliç mevktinde oynı- yan haberci Osman Münirin boyuna ika geçerek fırsatlar kaçırması yüzün den bir türlü gol çıkaramıyordk. 1s- tanbulsporlular bu tazyikten ancak sol müdafileri Adnan Akın sayesinde kurtuldular. Adnan Akın - hakemiik- teki rekabet hislerinin tesirile mi aca- ba? - Şazi Tezcanın kaba ellerine mü- kemmel bir tekme yapıştırdığı gibi raz sonra da zaten ortada mevcudi yeti lüzumsuz olan Osman Müniri de saha harici etti İki tarafın da kaçırdığı birçok fır- sallardan sonra ve kalecimiz foto Na- mığın fedakâranc kurtarışları sayesin- le birinci e 0 - O berabere bitti, İkinci devreye Matbuat takımı ol- dukça değişik bir şekilde çıktı Bu devrede rüzgâr lehimizde olduğundan kazanacağımız muhakkak gihi idi Nitekim daha ilk dakikalarda Sedad birinci golümüzü yaptı. İstanbulspor- lular buna biraz sonra Çanko Hamdi vasıtasile mukabele ettiler. Fakat ar- kızışmıştı. Solaçığa geçen Ahme ke aldığı ileri bir pası gayet iyi lanarak tam modem futbol Kaide- ne göre O; usta bir açık gibi alibiyet golümüzü yaptı golden sonra utdol ajanımız B. Abd erek düdüğü Ahmed İl n alıp hakem e gördük ve bu Bücum na elin- mevkiine geçtiğini i pek çok İs or dostu olan ajanın Sansi- mağlübiyetten kurtarmak hamlettik. Pit sonradan vaki beyanatında dadiği gibi takımımıza bir penaltı ver- U ne Sedad gibi eski hüner- | sahaya kıvmetii mek niyetile hakemlik mevkiine geç- tiği halde 150 kiloyu aşan İzzet Mu- hiddinin haline acıması yüzünden bu işten vazgeçip oyunu doğru dürüst idare etti ve oyun da boyuna İzzetin: «Vakit tamam, vakit tamam...» diye bağırmasile devam ederek 3 - 1 gali- biyetimizle neticelendi Nasıl oynadılar? Takımımız mükemmel bir oyun oy- nadı. Kalede foto Namık birçok feda- kârane kurtarışlar yaparak yüksek klâsını belli etti. Bilhassa müteaddid defatar topu bacaklarının arasından avuta geçirerek herkesi heyecanlan- dırması fevka ie idi. Müdafaada 150 kiloluk İzzet Muhiddin Apak İstanbul forverdlerine bir tank gibi karşı koydu. Haf hattında maruf hakemi- miz Ahmed Adem takımın bel niğİ idi, Bilhassa hakemliğindeki gibi oto- riter tavrı takınarak arkadaşlarını idare etti. Forverd hattında Sedad hakikaten birinci sınıf bir oyuncu gi- bi çalıştı. Bu hatta A. Fuad, Şazi Tez- can da iyi oynadılar Takımımızın, içlerinde Lütfi, Salâ- haddin, Sami gibi oyuncular bulunan Istanbu lulara elde ettiği galibi- yet çok kıymetlidir. İstanbulspor ta- kımında müdafi Adnan Akının hakiki bir futboleü olmadığına bin kere gük- rettik. Zira bu zat meselâ mühim ta- kımlardan birinde oynasaydı sahala- rımışda sağlam oyuncu kalmazdı Maçtan sonra görüştüğümüz Sazi Tez- can ve Osman Münir Adnan Akından çok şikâyet etmekteler ve tedavileri için tazminat istiyeceklerini söylemek- tedirler. Adnan Akın da Nuri Bosutla yaptı- ği bir müşavereden sonra futbolün sert bir oyun olduğuna karar verdi- Bini ve bundan sonra yapacağı ha- kemliklerde bu gibi serliklere müsaa- de edeceğini bildirdiğinden Beşiktaş klübü önümüzdeki mevsim yapacağı bütün maçlara hakem olarak Adnan Akını teklif edeceğini haber aldık Gazeteciler maçından sonra İslan- bulsporlular Anadoluhisar birinci ta- kımt ile karşılaşarak 3 - 1 galib geldi- ler Hepimize karşı büyük bir misafir- perverlik gösteren Anadoluhisar klü- bü idarecilerine teşekkür etmeği bir borç biliriz. Yelken yarışları Dün limpiyad rotası üzerinden tertib edilen yelken yarışlarına 15 şarpi iştirak etti. Çok muntazam bir ekilde cereyan eden yarışın netice le gene Bürhan Kunt birinci gel- affak oldu. İkinelliği sekiz a Salâhaddin, üçüncülü gü de Hayri aldılar say Hik e olduğunu görüy: lemiş olduğunu ra alarak bundan böyle daha sık mü- sabakalar tertib edilmesini temenni i ederiz, Müsabakanın büyük favorilerinden Talât 45 inci kiolmetrede makinesi bozulduğundan yarışı terketti 1938 yılı Türkiye bisiklet mukave- met birinciliği, dün İstanbul - Edirne asfalt yolu üzerinde yapıldı. 14 böl- genin, 37 koşucusunun iştirak ettiği Yann beşinci kilometresinde baş- ta giden İstanbullu Agobun arkasın- dan yokuşa karşı milli takımdan Byübün ve akabinde İzmitli Orhanın yapmış oldukları kuvvetli ve çifte atak neticesinde 37 kişilik kafilenin sekizinci kilomteresindeki vaziyet şu neticeyi gösteriyordu. Birinci Pöloton: Orhan, Eyüp, Talât. Milli takım na- mına giren bu üç gencin yanında An- karadan Erdoğan, İzmirden Bayram geliyorlardı 400 metre geride sıra ile İzmitliler, İstanbullular, Eskişehirliler ve diğer bölgelerin koşucuları yarışa devam ediyorlardı. 1$ inci kilometrede vaziyet aynı $6- kilde devam etmekle beraber mesafe daha fazla açılmıştı ve Büyükçekme- ce köprüsünü geçtikten sonra ve 42 n- ci kilometrede, İzmirli Bayram gerile- diği için birinci pöloton 4 kişi kalmıştı. sırada milli takımdan Talât, 45 inci kilometrede, göz yaşları ara- smda, makinesinin boz sından dolayı yarışı terketmek mecburiyetin- de kaldı Bu Silivriyi geçen bBisikletçilerin birinci pölotonu köprüden sonra daha on dört kilometre giderek 78 inci Kilometrenin yakınındaki çeşmeden, iyi bir rekorla geriye döndüler. Bunları Eskişehirli Halil, Çanakkaleli Mustafa ve Deniz- lili Mehmed, İstanbullu Torkum takib ediyordu 37 kişiden ilk finale varmıyan yal- ruz Muğlalı Osmanla Mersinli Kâmil olmuştur. Dönüşte rüzgür ve sicakla mücadele etmek suretile koşucular çok hırpalanmışlardır. Bilhassa Siliv- rinin bozuk kaldırımlarından geçmek bütün yarışçılar üzerinde iyi tesir bı- rakmamıştır. Büyükçekmeceye 5 kilometre kal dığı sırada Orhanla Eyübün rüzgâra karşı tutturdukları, 40 kilometrelik (tempo) ya uyamıyan Erdoğan yavaş yavaş bitinci plötandan ayrıldı ve 35 kilomütre kala, sıcağın da verdiği te sirden yorularak yarışı bıraktı, Önde giden iki gençte kilometreler ezaldık- ça heyecan artmağa başladı Öğle sıcağı tesirini ziyadeleştirdiği bir sırada birinci pöloton finale var- mak ve yansı 5 saatlen aşağı bir rekorla . bitirmek için bütün gayrel ve enerjilerini sarfelmeğe başladılar. Bitime tam 200 metre kaldığı za- man Orhania Eyüp arasında 938 senesi şampiyonluğu için kuvveti bir mücadele başladı, 8 saniye süren bu çelin didişmeden sonra İzmitli Orhan yarım tekerlek farkile Eyübü göçe- rek şampiyonluğu kazandı. Rekor beş sant yedi dakikadır. bitiren © gençlerden onuncuya kadar olanların derece ve isimleri şöyle tesbit edilmiştir. 1—0Or M. T.dan İzmitli 5, 2 —Eyüp » » dan Ankara ö 3 — Halil Eskişehir 4 — Mehmed Denizlili 5 — Mustafa Çanakkale 6 Torkum İstanbul 7 — Alâaddin Ankara 58. 4D 58.345D 156 kilometre mesafe dahilinde ya» pılan bu birincilikte alınan teknik de-, çift ile Armitag Bay Muhiddin Üstündağ kupasını en fazla puan toplıyan Dağcılık klübü âldı Tenis maçlarına iştirak edenlerden bir grup (ortada tek erkek finalini kazanan Suad görülmektedir) Dün Dağcılık klübü kortlarında B. Muhiddin Üstündağ kupasının fi- nalleri oynandı. Saat ikide başlıyan tek erkek müsabakasından itibaren kordun etrafı tenis meraklıları ile dolmağa başlamış ve güzel bir tenis günü yaşanmıştır Tek erkek müsabakası flalini Su- sadla Telyan oynadılar. Bundan bir müddet evvel Challenge Cup fins- linde 'Telyan Suadı müşkil vaziyete sokmuştu. Halbuki bu iki oyuncu ara- sında Suad lehine büyük bir fark mevcuttur, Bu defa daha İdmanlı ve nefesli olmak Telyanı karşısına alan emektar Suad aradaki klas farkını tebarüz ettiren bir neticeile galip geldi: 6-2, 6-1, 6-2 Suad sert servisleri, dalma son çiz- giye yakın düşen uzun sağ vuruş ları ile maça tamamile hâkimdi, Bil- hassa solunu bulan uzun vuruşlarda, Telyan seyirci kalıyordu. Zayıf bir servise dayanan oyuniyle Telyan mü- tad toplayıcı oyununu da göstere- medi Tek kadın müsabakasının finalini an Gorodetski ile bayan Kurtel oynadılar. Tek erkekte bu iki bayan arasında da büyük fark vardı. Bayan Kurtelli maçı, evvelden kaybedilmiş şekilde gayet gevşek ve lâkayıd oynadı. (6-0), (6-0) gibi kati neticelerle ve bayan Gorodetskinin uzun ve serbest vuruşlarile devam eden maç ançak on sekiz dakika sürdü Muhtelif müsabakasının finalinde bayan Grodetski ve Arevyan ile ba- yan Kurtelli ve Krist oynadılar, Bu maçın mücadeleli olacağını tah- min ediyorduk, Fakat öyle olmadı Arevyanın filedeki düzgün vole oyu- nu, buna mukabili, Kristin beklenen mukavemeti göstermeyişi maçın yir- mi bir dakika gibi çok kısa bir za- manda bitmesini intaç etti Bayan Gorodetski ve Arevyan 6-1, 6-1 gibi farklı bir sayı İle bayan Kur- telli ve Krist muhtelitini yendiler Bu ilk üç müsabaka, firlalistler arasındaki oyun seviyesi farkının açıklığından dolayı çok kisa sürmüş ve doğrusu seyircileri tatmin etme. mişti. Fakat buna mukabil dört set- te biten çift erkek müsabakası güzel ve heyecanli oldu ve ilk menfi tesiri dağıttı çifti karşılaştılar, Birinci setin ilk üç yununu Baldini - Jaffe çifti kolay- lıkla kazandı. Üçüncü oyundan sonra Armitage'in voleleri boş yerleri bul- mağa başladı vo İbrahimin henüz açılmıyan oyununa rağmen Üstüste üç geym aldılar. (3-3) olduktan sonra Ibrahim, Armitage'ın oyunu Saye sinde düzeldi, Buna mukabil Baldini ile Jaffe yerlerini kaybettiler. Oyun (3-4), (44) olduktan sonra Cimcoz ve Armitage çok uzun Süren bir eymden sonra (9-4) ileri geçtiler Jaffe servisini kaybedince ilk seti Cimcoz - Armilage (6-4) kazandılar. İkinci setin ilk oyununu yine Baldi- Jaffe kazandı, Fakat Armits n güzel oyunu mı lehine çevirdi. Cimcoz ve Armitage ü dört oyun kazandılar ve ikinci seti de (6-2) aldı! Arm bu derece fark asına rağmen her oyunda büyük r çekişme oldu. cadele içinde geçti Baldini ve Jaffe büyük bir dikkatle oynamağa başladılar ve ekseri oyün- larda bilhassa Baldini rakiblerini bo- zacak derecede hücuma geçti, Fakat buna rağmen (4-4) oluncaya kadar ibrahim ve Armitage hep ileride idi- ler. Ve 5-4 de onların lehine oldu. Onuncu oyunda evvelâ İbrahim kolay bir smaçı yapamamak, sonrada Armitage topu fileye takmak suretile iki maç bol kaçırdılar ve bundan son- ra sinirlenerek seti 5-7 kaybettiler. Bu arada bilhassa Baldini dikkatli, sert ve güzel oynadı. Dördüncü sette Baldini - Jaffe çif- tinin mukavemet göstereceği bekleni- yordu. Fakat, İbrahim - Armitage bir aralık (5-2) gibi açık bir fark elde ettiler. Baldininin güzel oyunu maçın ancak aleyhlerine (6-44) bitmesine yardım etti Zevkle seyredilen bu dört sette İb- rahim Cimcoz - Armitage çifti her bakımdan rakiplerine faik bir oyun gösterdiler. o Armitage ( soğukkanlı, vole oyunile, maça bozuk başlıyan İb- rahimin kuvvei maneviyesinin ve oyunun düzelmesine âmil oldu. Bal dini ve Jaffenin bilhassa yer tutuşları hatalı idi ve müstakar bir oyun oyna- yamadılar, Müsabakalardan sonra galiplerin kupaları dağıtıldı. Bay Mu- hiddin Üstündağ kupasmı en fazla Çift erkek finalinde Baldini - Jaffe | puan kazanan Dağcılık klübü aldı. İbrahim Cimcoz receler memnuniyete değer mahiyet- ır, 37 kişiden 24 kişi men İkmal etmi; lerinin bozulmasından dolayı yarışı terketmişlerdir. Ekip tasnifinde Eskişehir 17 saat 34 dukikada (3 ko nun tutarı) bi İzmit ikinci, Bursa da üçüncü vi ve İakımi halinde derece alan bisikletçilere, federasyon tarafından kupa ve madalyalar yarın verilecek- tir. Uivi YENAL Istanbul nra bu sefer de rinciliklerinin muvaffar kıyelle başarılmasında bisiklet fede- rasyonunun büyük alâkasmı ve eski Cavidin gayretini takdirle karşılarız. Bu yarışı çok yakından takib eden matbuat spor muhal bu yeni şehirler arası yarışlarınm ziyadeleş- mesi için $ mahiyetinde yarışlar yaptırmak istediklerini federasyon mümessilliğine bildirmişlerdir. rleri