13 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

13 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

ganue 1Z Hatırlıyorsunuz değil mi?.. Bir 2â- manlar sinemada erkek bir Şirley var- dı. Adı, Ceki Kugandı... Cekinin üvey babası vardı. Çocuğun kazandığı paraları Ceki yirmi bir ya» şına gelince kendisine iade etmek üzere aldı, fakat Ceki yirmi bir yaşma gelince on para bile vermedi... Ceki sinemada çalıştığı #aman tam 4 milyon dolar kazanmıştı... Ceki üvey babasile anası aleyhine bir alacak davası açtı... Bu davanın neticelenmesi seneler sürecek. Şimdi. lik Ceki Amerikada bir tiyatroda az bir maaşla çalışıyor. Resimde makiyaj yaparken görüyorsunuz. Ufak tefek şeyler Son zamanlarda Avrupa ve Ameri- kanın bir çok demiryollarında işliyen otomotrisler saatte 150 kilometre yol alıyorlar. see Şimali Amerikada Meydov Brub stadında oynanan atlı polo maçını 50,000 kişi seyretti. sö. Amerika Alaskada Ren geyiği ye- tiştirmektedir. İki sene evvel o civar- da mevcud 1000 kadar geyik 8000 ol- muştur. İkizler kampi Almanyada ikiz çocukların neden hasıl olduğu tedkik ediliyor. Bunun için bir doktor bir kampa kızlı erkekli bir alay ikiz topladı. Her ikiz doğan çocuk biribirine benzemiyor. İkiz kardeşler arasında biribirlerinden ayırd edilemiyecek ka- dar biribirine benziyenler olduğu gibi, biribirine hiç benzemiyen kardeşler de vardır, Ancak ikiz kardeşlerden eksö- risinin boyları ve ağırlıkları biribirle- rine müsavi oluyor, Bu şekilde doğan ikizlerden biri yaşarsa öbürü de yaşı- yor, biri ölürse öbürü de ölüyor. Bu yüzükle bu değnek hi v *ezildir.., sağ elinize geçirirsiniz... Sayfiyede ya Sayfiyeye yorgun gelince her şey- den önce rahat edin, dinlenin... İyice dinlendikten ve kuvvetinizi topladık- tan sonra gözmeğe, oynamağa baş- layın, ... Geceleri erkenden ve ilk za- manlar geç kalkın, uyansanız bile ya» taktan çıkmayın... Sabahları tembel. lik hissedenlerin vücudleri iyice din- lenmemiş demektir. #. Eğer yürüdünüzse, spor yaptınızsa bir çeyrek sölük almadan yemeğe oturmayın. ves Araba veya otomobil! ile gezmek iş- tiha açar amma, spor sayılmaz. En pahalı çerçeve Yeryüzünün en pahalı çerçevesi Milan kilisesindeki Rafaelin «Meryem- le oğlu» tablosunun çerçevesidir, Çer- çeve som altındır. Üstünde pırlanta- lar vardır. Değeri 6,228,000 franktır. Denize Yazın sayfiyede günün eğlencesine denizden başlayınız. Deniz insanâ ne şe verir, hayat veriğ hareket ihtiyacı verir, Deniz saati gelince, sevişen, anla- şan, neşeli arkadaşlar bir araya geli. a) şamasını 2 öğrenin Sayfiyeye gitmek sade yanmak, tunç renkli olmak demek değildir, sayfiyeye sırf bunun için gidilmez, ses Nasıl bir saat spor yapmak vücudü gürbüzleş , Adelelere küşayiş ve- rirse, bir saat okumak ta fikri açar, düşünceye küşayiş verir. 4s» Sayfiye kışlık hayatınızdan tama. mile başka bir hayat olmalıdır. Sayfi. yede münakaşa, kavga, çekişme olma» malıdır. ss Yazın sayfiyede hava her zaman güzeldir. Yağmur yağarsa: Oh ne gü- zel hava, yağmur -altında dolaşmak hoş oluyor diyin... Rüzgür eserse s8- vinin: Rüzgâr enerji kaynağıdır! Hük- münü verin. girin niz; mayolarınızı giyiniz, soluğu plâj- * da alınız. Deniz kenarında kahkaha savuran insanların şakrak sesi, denize yeni gi- ren korkakların cesaretini arttırır, Sudan korkan zeki çocuklar bile güle oynıya denize girer, “.» Ancak doktora sormadan denize girmeyiniz. Güreş banyosu ve sıcak kum sıhhate faydalı olduğu kadar suiistimal edilirse zararlı olur, Bunun için denize girenler doktorun tavsiye» lerine riayet etmelidirler. Çünkü Müşteri sordu: — Neden başıma saç ilâcı sürerken eldiven giyiyorsunuz?., Berber gülümsedi: — Ellerimde saç çıkmasın diye!.. Süveyş kanalı Süveyş kanâlı açıldı açılalı ıslah edilmektedir. Vasati genişliği on met- re, derinlik te 60 metredir. | ( Bir gemi Süveyş kanalından 12-14 | saatte geçer. - Bu dökülen yaprakların arasında bir kuş saklanmış. Bu kuşu bulup siyah veya renkli kalemle çiziniz kesip bize gönderiniz, Bilmecemizi doğru halledenlerden birinciye; 10 lira, 2 ... nciye: 5 lira, 3 üncüye: Fotoğraf makinesi, 4 üncüye: Perger takımı, 5 inciye: Güzel bir muhtıra defteri, ayrıca 75 karilmize de muhtelif hediyeler verilecektir. Ne sihirdir ne keramet, elçabukluğu marifet Yüzüğü güya sol elinizden Ama yüzük sol elinizde | Değneğin iki ucundan işl kalır; hem de değneğe geç | bilmiyen iki kişi tutar. Mİştİlm.. İ Güya yüzük bulunan sağ elinizi değneğe koyarsınız... Budapeştede «ses mucizesi» adile anılan şantöz Livia vardır. Bu kadının sesi cidden harikulâde bir sestir; çün- kü 3 oktavlıdır. Normal bir ses 13 nihayet 14 nota kadar çıkar, Liviann sesi ise 21 « 22 nota kadar yükseliyor. Son zamanlarda Livla şarkı söyle- mek üzere halkın önüne çıkınca nut- ku tutulmağa başladı, hançaresine felç geliyordu. Meşhur doktor Mikael hastalığı teşhis etti, Şimdi konser ve- receği geceler doktor, Liviayı ipnotize ederek uyutuyor, Livia da bu şekilde sahneye çıkıyor şarkılarını söylüyor. İleri... Marş! Telsiz Meksika; Alaskaya, Kamçat- kaya kadar uzanan sahillere kısa bir haber verdi: — Pribilof sürüsü yola çıktı, Her sene telsizle verilen bu haber üzerine binlerce avcıyı harekete gö lir. Avcılar tam zamanında Pribilof sürüsüne raslamak için avâ çıkarlar, Pribilof sürüsü iki milyonluk fok balığı ordusudur, Meksika sahillerin. den kalkıp yazı geçirmek üzere Pribi. lof adasına giderler. Gönüllü can kurtaranlar a Sidney plâjları dünyanın en güze plâjlarıdır. Bunun için o plâjlarda bin- lerce yüzücü bulunur. Ancak o plâj- larda denize girenlerin hayatları da tehlikeye girer: Sular çok anaforlü- dur ve bazan köpek balıkları da ziya» ret eder, Yüzücülerin hayatlarını korumak için bir birlik teşekkül etmiştir. Bu birliğin âzaları dinç ve gürbüz atlet- lerdir. Sahilde kayıklarla dolaşırlar ve güçlüğe düşen bir yüzücüyü görünce derhal küreklere sarılıp imdadına ko şarlar, Bu can kurtaran gençlerin pazu kuvvetleri harikulâdedir. Ve birden çekersiniz: Hers kes yüzüğün değneğe nasıl geçtiğine şaşar...