5 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Eği a Amerikada Avrupa demok- B. Hitlerin Nürenberg kon- rasilerine yardım etmek gresinde irad edeceği nutka cereyanı gün geçtikçe artıyor çok ehemmiyet veriliyor —. anma, — Seve 20 — No. 7144 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 5 Eylül 1938 Telefon: Atatürk, Hataya refah ve saadet temenni buyurdular Bütün kalbler Hataya istiklâlini temin eden Atatürke karşı minnetle çarpıyor Büyük Önder, Ekselâns Tayfur Sökmenin telgrafına verdikleri “evapta kendisini tebrik ederek Hatayın inkişafını daima alâka ve muhabbetle takib edeceklerini bildirdiler Atatürkle Hatay Devlet Reisi arasın- da telgraflar teati edildi Ekselâns Tayfur Sökmen Fransa, Suriye ve Lübnan Reisicümhurlarına da telgraflar çekti Ankara 4 (A.A.) — Reisicüm- hur Atatürk, Hatay devlet reisi Tayfur Sökmenin telgrafına aşa- Eıdaki cevabı vermişlerdir: (Devamı 4 üncü sahifede) . ” Dikkatle ——— — Her çeşmeye su Antakya 3 (A.A) — Anadolu ajan- | Şefe karşı sonsuz minnet ve şükran- 6 y B hususi muhabiri bildiriyor: la çarptı. Hatay çocuklarının bu ter- ün bütün gün ve gece Hatay, milli | temiz sevinç heyecanlarını, bu heyo a Yramını kutladı. Bütün kalbler Ha- | cana hiç şüphesiz uzaktan bütün |, , < “önce semkfe su sıkıntısı hisse diliyor. Bir çeşme İlya istiklâlini temin eden Büyük (Devamı 4 üncü sahifede), Ve yeli Dü türla Dağı cibe serdolunuyor: O civarın halkı Nürenberg kongresi |(“.......... pe & > > Muhtaç olmayan vatandaş, tenekesi. bugün içtima ediyor |...» B. Hitlerin irad edeceği nutka | "Team eve e büyük ehemmiyet veriliyor | Krize sanane e müyor. Eslâf yadigârı her su başının Almanya muhtariyet talebinde ısrar ediyor ike il Kğ Südet işi vahametini muhafaza ediyor | tertibe konulması icab eden işlerimiz arasındadır. dl. | TT İT MEŞ'UM KADIN Aşk ve macera romanı Nakleden: (Vâ - Nü) Zevkle okuyacağınız bu roman yakında başlıyor Arada sırada mektuplar alıyoruz: o Istanbul Muharebeleri Dünyanın belki de en mühim kara ve deniz muharebeleri bu ya- şadığımız şehirde cereyan etmiş- tir. Yürük Çelebi Bu muharebelerin nerelerd3 ve nasli cereyan ettiğini her biri bir nüshada başlayıp biten yazılarla pek yakında gazetemizde anlata- Geçen sene Nürenbergde toplanan Nazi kongresinden bir manzara Berlin 5-— Nürenberg'de onuncu | rar etmekte ve Almanyanın bu nokta» zi kongresi bugün merasimle açı- | da en ufak bir müsaadekârlıkta bu- İkcaktır, B. Hitler yarınki sali günü | lunmıyacağını zannetmektedir. gtede söz alacak, fakat asıl mü- Politikacılar diyorlar ki: caktır. M nutkunu 12 eylülde kongre ka- (Devamı 6 ncı sahifede) id lacağı zaman İrad edecektir. Hayal değil tedkik mahsulü olan bu seriyi takip edenler, İs- Nazi mahafilinde bu nutka büyük Pazartesi konuşmaları tanbulu artık bambaşka bir na- İ bir adam, silâhın endaht istikametini zarla, bin bir hatırasile, dimağla- rında çanlandıraraklardır. Göz- slerini çevirdikleri her noktada bir tarihi macera göreceklerdir. #emmiyet verilmektedir. Çünkü Sü- : det meselesi 21 mayısta olduğu gibi, Klâsik nasıl doğar? ün de ayni vahameti muhafaza şiyor. Alman siyasi mahafili, Südet- wuhtariyet verilmesi talebinde 15- Yazan; Hasan - Âli YÜCEL Altıncı sahifemizde Başmuharrir: 20565 — Yazi işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Mısır Kralı Faruk'a tabanca ile ateş edildi Sulkasdı yapanın yanında bulunan bir adam silâhın endaht istikametini tebdile muvaffak oldu Tabancadan çıkan mermi yüzme yarışlarını takib eden iki seyircinin bacaklarını yaraladı, krala birşey olmadı İskenderiye 4 (AA) — Röyter : ajansı muhabirinden: Kral Faruk, Misir yüzme şampi yonluğu mükâfatını vermiş olduğu | terketmekte olduğu sırada kendisi. ne bir el ateş edilmiştir. Kral, sağ ; ve salimdir. Müşarünileyh, büyük | bir soğukkanlılık göstermek suretile saraya avdet etmiştir. : Bu suikasd hakkımda alınan yegâ © ne malümat, hükümdarın güzergâ. hunda, Suriyeli olduğu zannedilen bir şahsın birdenbire Krala karşı revol. verini doğrultmuş olduğudur. Sui- kasdı yapan şahsın yanında bulunan tebdil etmeğe muvaffak olmuş ve si. lâhtan çıkan mermi iki seyirciyi ba- caklarından yaralamıştır. Mısır Kralı Faruk - .. , Fransa İle Amerikanın | Hariciye ve Adliye , Besi Vekillerimiz B. Rüştü Aras İzmire, B. Şükrü Saraçoğlu Ankaraya gittiler Dün sabah Ankaradan şehrimize gös len Hariciye Vekili B. Tevfik Rüştü Aras saat 11 de İzmir vapurile İzmire hareket etmiş, Galata rıhtımında uğur. lanmıştır. B. Tevfik Rüştü Aras İzmir fuarını gezecek, birkaç gün sonra tekrar şeh- rİmize dönerek kısa bir müddet istira. hatı müteakip Cenevreye hareket ede cektir. Bir müddettenberi şehrimizde bulu- B. Bonnet B. Bullit nan Adliye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu dün akşamki ekspresle Ankaraya git- (Yazısı 4'üncü sahifede) miş, istasyonda teşyi edilmiştir. — Kes kes al!... Çeyreğe bir tane.