5 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

5 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Sâraçhanebaşında Horhor caddesinde Yatılı (e HAYRİYE LiSESİ::.. Ana, ilk, orta, lise sınıflarile fen ve edebiyat kollarını haâvidir. Ecnebi lisanı ilk sınıflardan itibaren başlar, Arzu eden talebe okulun hususi otobüslerile naklolunur. Kayıd için hergün saat 10 dan 17 ye kadar müracaat kabul o nir İsteyenlere tarifname gönderilir. Telefon; 20530, ... .. İstiklâl Lisesi Direktörlüğünden: 1 — İlk; Orta ve Lise kısımlarına yatılı veya yatısız kız ve erkek talebe kaydına başlanmıştır. 2 — Bu yıl yeniden az talebe alınacağından mektebe girmek istiyenler biran evvel müracaat etmelidirler. 3 — Eski talebe eylülün onuncu gününe kadar gerek mektupla, gerek mektebe başvurarak kaydını yenilemelidir. Eski talebenin eylülün onundan sonra yapacakları müracaat kabul edilmiyecektir. 4 — Sekizinci ve on birinci sınıfların dan başka diğer sınıflarını bütünleme ve engel disinde başlıyacaktır. 5 — İstiyenlere mektebin kayıd şartlarını bildiren tarifname parasız gönderilir. res: Şehzadebaşı Polis karakolu arkası, Telefon: 22534 Eski Feyziati yalılı BOĞAZİÇİ LİSELERİ ylısız Arnavutköy - Çifte saraylar Ane sınıfı ile ilk kısım en yeni ve Modern tesisat ile Bebekte eski Fransız Senjozef mektebi binasında: Orta ve Lise sınıfları Arnavutköyünde Tramvay caddesinde çifte saraylarda kız ve erkekler için ayrı dairelerde: Her gün saat 10 dan 17 ye kadar Yeni Talebe kaydı için çifte Saraylarda mektep idaresine müracaat edilebilir. A İrez elere Garilname gönderilir. Telci. 50210. gg imhisarlar U. Müdürlüğünden sınavları eylülün ye Cinsi Mikdarı Tartma (o Muhammen bedeli Muvakkat Eksiltme. Saati &. d. Teklifin verileceği şube kabiliyeti OBeheri Tutarı teminatı şekli L K. L. K. Tira K. i Baskül «B» 34 Adet pe Eg.ık 110— 37140 — 280.50 A. Eksiltme o10.30 Tütün F.Ş. » «B 3 » » 130.— 1690.— 126.75 » 10.45 " » » «M 8 » e » 285— 2280 — 171.— » 1 Tuz Fen $. » «6 Sg 1000 » 285.— 2B5.— 2137 Pazarlık Mi15 TütünF.Ş. » «B 2 » 200 » 90.— 180.— 13.50 » 1130 » » Terazi «B» 9 » 10 » 17— 340— 25.50 » 1145 »-5 1 — Yukarıda tartma kabiliyetleri ile miktarı yazılı muhtelif çekerde «58» adet baskül ile «20 adet terazi şartna- mesi mucibince satın alınacağından Mizalarında gösterilen usullerle âyrı ayrı eksiltmeye konmuştur. 7 — Muhammen bedelleriyle muvakkat teminatları hizalarında gösterilmiştir. NI — Eksiltme 12/1X/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü hizalarında yazılı saatlerde Kabalaşla Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, V — Ekslitmeye iştirâk etmek isteyen firmaların flatsız teklif ve kataloklarını ihale gününden bir hafta evveline kadar hizalarında işaret edilen Umum Müdürlükteki «lâkadar şubelere vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazam- mın vesika almaları lâzımdır, IV — İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ve 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte eksillme için tayin #dilen gün ve saatlerde yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (4917) “Sehuldt Örlent Line, | HAVA SEFERLERİ HAMBURG Devlet Hava yolları umum müdürlüğünden: Şimdiye kadar cumartesi günleri Ankaradan İstanbula saat 16 da yapıl makta olan hava seferleri 3/9/0938 cumartesi gününden itibaren saat 8,30 da yapılacaktır, Bu vaziyete göre pazardan maada her gün saat 8,30 da Ankaradan ve İs. tanbuldan birer tayyare tahriki suretile Ankara - İstanbul arasındaki hava seferlerine devam edileceği ilân olunur. (6071) Türk Maarif Cemiyeti Okulları 1 — Ankara erkek ve kız kollejleri. Cemiyetin Ankarada Kız ve Erkeklere özüğü ayrı binalarda iki Kolleji vardır. Her iki kısmın dersane ve yâtakhaneleri ayrıdır. Resmi Yiselerle denkliği Kültür Bakanlığınca kebul edilmiştir, Yabancı dil İngilizcedir. Yukarı sinıflarda Almanca veya Fransızca» dan birisi ihtiyari olacakti. Her İki kısım için gündüz ve yatılı öğrenici alınma kaydına başlanmış- tar. Gündüz ve yatılı öğreniciler için alınacak yıllık ücret aşağıda gösteri. miştir. Dapkoviç vâpur acentası, İsmi yu- karıda yazılı kumpanyanın dahi acen- teliğini alarak 1 Eylül 938 tarihinden itibaren İstanbul ve Marmara lman- Jarından Şimali Avrupa, Mamburç, Bremen, Anvers ve Koterdam liman» larında işleyen vapurlar İçin eşyayi tüecariye kabule başladığını sayın tüccarların nazarına arzeyler. MARİTZA Vapuru 10 Eylülde mez- kür limanlar için eşya tahmil ede- cektir, Tafsilât için Galatada Frank ha- mındaki âcenteliğine müracaat. Tele- fon: 4708/7 Dr. FETHİ LABORATUVARI ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. Gündüz öğreniciden Yatıh öğreniciden DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Okul dereceleri alınacak ücret o almacak ücret Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik Ana kısmı 80 Bunun yatılı kısmı yoktür. sokağı Ferah apartımanı Tel 40534 İlk kasr 0 225 Lira Orta kısmı 80 250 Lira Lise kısmı 100 75 Lira Yeniden girenlerle eski öğrenicilerden beşer lira kaydiye ve birinci taksit peşin alınır. 2 — Bursa kız lisesi, Buraya gündüz ve yatılı öğrenici kaydına başlanmıştır. Gündüz için yılda otuz beş ve yatılı için yılda «185» lira ücret ve beşer lira kaydiye alı- nır, Her iki okulda sınıflara en çok «40» öğrenici alınacağından kayıt için geç kalanlara yer kalmamıştır. Dendiği zaman gücenilmemesi ve fazla bilgi edinmek isteyenlerin Okul Direktörlüklerine sözle veya yazı ile baş vurmaları rica olunur. (STT P.T.T. Levazım Müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için 15000 metre çift nakılli lâstikli bakır tel açık eksilt- meye konmuştur. 2 — Muhammen bedel 1200, Muvakkat teminat 90 lira olup eksiltmesi 20 eylül 938 salı günü saat 15 de Ankarada P. T. T, Umum müdürlük binasındaki satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — İstekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu ve kanuni vesaikle birlikte o gün saat 15 de mezkür komisyona müracaat edeceklerdir. 4 — Şartnameler, Ankarada P. T. 'T. Levazım, İstanbul Beyoğlunda P.T.T. MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı ade- di yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekilde en ehven şeraitle basar. * Devamlı işler için hususi şersit tesbit edilir. Fazla tafsilât için matban idaresine müracaat. "Telefon; 20497 Yalnız Cadum sabunu o kadar saf o kadar idareli dır Niçin Cadum sabunu, her tarafta tercih ediliyor ? çünki; en saf ve eri iâtif bir surette kokuludur ve &ynı zamanda çok iderelidir Farin mıkderda köpürür we cildi mükemmelen temizler. Hakikelen beşereyi vikaye eden, yumuşstan ve güzelleştiren sıhhi bir sabundur Sonderece kurumuş olduğundan yavaş yavaş erir. RT Saç Eksiri Komojen Saçları besler, köklerini kuvvetlendirir; dökülmesini önler, kepekleri giderir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu — İstanbul Kız, Erkek - Gecel, Günsel Yuca ülkü liseleri Kayıt muamelesine başlanmıştır. İsteyenlere izahname (Çarşıkapı, Tiyatro caddesi « Telefon; 20019) Alıcı el sinema makinesi alınacak C.H. P. Genel sekreterliğinden: 1 —- Bir adet normal 35 :nm filim üzerine çeken el sinema âlıcı makinesi teferruatile birlikte açık eksiltme suretile münakasaya konulmuştur. 2 — İhalesi 8/Eylül/933 perşembe günü saat on beşte Ankarada C. H. P. Genel sekreterliğinde yapılacaktır, 3 — Evsaf ve şarinamesi bedelsiz olarak Ankarada C, H. P. Genel sekreter» Miğinden ve İstanbulda C. H. P. Başkanlığından alinir. 4 — Taliplerin muvakkat teminat olarak maktuan «200» lira ve 2490 nu. maralı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve saatte C. H. P. Genel sekreterliği muhasebesine müracaatları. (3326) (5762) Yüksek Mühendis mektebi direktörlüğünden 938-939 ders senesi için alınacak talebenin kayıt muamelesi 1 eylülden 22 eylül 938 akşa- mına kadar yapılacaktır. Kayıt olmak ve daha fazla malümat almak istiyenlerin tatil günleri ha- riç olmak üzere her gün saat 9 -12 ve 13-16 gönderilir. : Ayniyat şube müdürlüklerinden parasız verilecektir. (2806) (5027 ya kadar mektebe müracaatları. (5323)