5 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

5 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

ATLETİZM Balkan oyunlarına bir dslr? olsun hazırlıklı gidebilseydik ..! On senedir devam eden mağlübiyetlerin arkasını alacak yegâne çare budur Gazetelerde atletizm hakkında Çi-; kan yazıların yüzde doksan dokuzu hep ayni mealdedir: | Bu yanlarda hep şikâyet vardır. | Makale sahipleri hep ihmalden, ida- | resizlikten, organizasyon bozulduğun- dan, atletlerin teşvik ve himaye görme- erinden acı duyduklarını yazarlar, t ve ilerin arkası hiç ki sene evvel şikâyetçi tatmin edilmiş değil | düzgü iyen spor ) midir? Tabil hayır. Putbolümüz istik- rarsızlık bakımından atletizm kadaç maçları yapılamıs yo. Güreşçiler, boksörler, bisekletçis ler, yüzücüler ilh... bütün diğer spor« | cular atletlerden daha mesud olduk- larını iddia edemezler! Bu mukaddemeden sonra asıl mev« zuumuza, Balkan oyunlarına gelelim$ Atletlerimiz Balkan oyunlarına on r senedir iştirak ederler ve daha on 88 nede iştirak edeceklerine sened vere- biliriz. Fakat her nedense biz bu Bal- kan oyunlarına dalma hazırlanmadan gideriz. Takımın hareketinden beş gün 1 bir otelde kamp ve bir seçme... Bütün yaptığımız hazırlık bundan iba» rettir. Bu usul herkesin dığından gazı Hazırlı bile mağlübi; kritik vaziyet! ve kötü şerait içinde bile te gbi atletlerin mevzuu olur. atletlerimize Bal kan oyunları arifesinde gösterilen alda ka da sönmüş$ür, bugün atletlerimizin ye” J)! “ 800 ve 1500 melrş koşucusu Heceli N Ciridei Melih Yüksek atlayısı Pulat Balkan oyunlarına iştirak edeceği an- cak beş gün evvel ilân edilmiştir. On senedir olan biten her şeye rağmen atletlerimiz untazaman Balkan oyunlarına iştirak ettiler ve daima fe- na dereceler aldılar. Atinada, Bükreşte, | Zağrepte bizi sevindirecek hiç bir mu. vaflakıyet kazanamadılar. Rakiplerimize gelince, onlar dalma İyi hazırlanırlar. Nitekim, bu sene en iyi hazırlanan Yugoslavlardır. Yunan- Jar da onlardan geri kalmadılar, Daha geçen hafta Avrupada turne yapan meşhur Amerikalı şampiyonlar, Yu. nanlı atlerle yarıştılar, 'Tabii Yunan- hlar bütün Avrupayı mağlüp öden Amerikalılara karşı bir muvaffakıyet kazanamadılar. Fakat çok şeyler öğ- rendiler, Tecrübeleri kat kat arttı. Rümenlere gelince: Onlar da bu mev- sim bir !ki beynelmilel müsabaka ya- parak hazırlıklarını tamamladılar. Biz, alelüsul aceleye lüzum görmedik! Yak nız iki gün evvel gazetelerde bir davet gördük. Bazı atletleri dereceleri ile tas. lanmadıklarından Yunan, nif etmek üzere bir toplantıya çağırı- yorlar, Müsabakalara beş gün kala bu- nun ne faydası olabilir? Demek oluyor ki işler, gene her s6- neki gibi cere; edecek. Bir otelde Bu sene gene atletlerimiz iyi hazır. Yugoslav, Rumen ve belki de Bulgar atletlerinden daha fena dereceler alacağı" Balkan oyunlarının kuruluşundan» beri on senedir devamlı surette mağ- lübiyete âdeten alışkın olduğumuzdan bu sene tekerrür edecek yeni bir mu- vaffakıyetsizlik bize pek acı gelmiye. cek!.. Spor işlerimizin teknik bakımın. dan kontrol ve mürakabesine hiç şahid olmadığımız için muvaffakıyetsizliğin sebep ve mesulleri de belli olmıyacak, İşte bizim atletizm varlığımızın on senelik mazisi!.. Balkan oyunları mü- nasebetile bu mevsimde bazı Balkanlı atletlerin yaptıkları dereceleri bir mu» kayeseye yarar düşüncesile yazıyoruz: kamp... Bir seçme... Ve Bâlkân oyun- larına hareket... 1938 senesinde Balkanlı atletlerin dereceleri Yunan Sakalarin Andreadis 11.2 23. 52 1.59.9 110 mani, 400 Uzun 3 adım Papayorgiu Stefanakis Yugoslav Türk 1 23 19.9 1.58.7 4.10.6 1615.1 33. İrfan 10.9 Gören B Gören 51.2 Recep ((1.559.6 Recep (o 411.2 Hüseyin 16.19 Hü 34.28 Erlih Faik 15.2 Erlih 57.3 | Faik 1 6.64 Süreyya 8.55 13.94 | Süreyya 13.81 1.30 | Pulat 1.85 Lenert 3.50 | Muhittin 3.32 Klent 41.32 | Arat 44.20 Smejda 52.63 | Mel 5 Novakoviç 13.40 | A. İbrahim Kling | Kling Pietersek Gorsek | Gorsel Krevs İ Brucan Lenert Vucev Zebur Arkaya güreş Ekipimiz Finladiyâlıları 5-2 mağlâp etti Ankara 4 (A.A.) — İki gündenbesi şehrimizde bulunmakta olan lândiya mili güreş ekibi, milli eki- bimizle ikinci karşılaşmasını da bu- gün, 19 Mayıs stadını tahminler hi- lâfına doldurmuş bulunan on bii den fazla bir meraklı kütlesi önün- de yaptı. Ekibimiz bugünkü (karşılaşmala- rını dünkü müsabakalara nazaran daha enerjik yaparak kuvvetli ra- kiplerini yine 5-2 gibi bir farkla mağlüb etmeğe muvaffak oldu. Saat tam 16 da başlıyan serbes güreş müsabakalarından alınan tek- pik neticeler şunlardır. 56 kilo: Türkiye serbes güreş bi med, rakibi Kissli 15 dakikalık bir mücadeleden sonra sayı hesabile mağlüb etti, 61 kilo: Ragıb bu kiloda karşısma çıkan ve dünya şampiyonu olan Pihlaja- makı'ye 9 dakika 27 saniyede tuşla yenildi. 66 kile * Sadık da, dünyaca meşhur olan son olimpiyad şampiyonu olan has- mı Koskela'yı hükmen mağlüb etti, eşle de Celâi, Kinmuen ile yaptığı karşılaşmayı hakem heyeti- nin ittifakla verdiği galibiyet kara- rile minderi terketti, 79 kilo: Çok değerli güreşçilerimizden Mer- sinli Ahmed, müsabakayı rakibini dö hayrette bırakacak bir çabuklukia ve 31 saniyede tuşla galib bitirdi. Mersinli, bu muvaffakiyetli güre- şinin verdiği haklı bir iftiharla rad- etini şu cümleler- e m, fakat min- ti. Sonra tayyare oyunu- du tatbik ettim ye yendim» #7 kile: Günün en güzel eğilen bu karşılaşma Mustafa nın birgün evvel kaşından al- dığı yaranın yeniden açılması yüzün- den yarım kaldığından rakibi Her- ma hükmen galib ilân edildi. Ağırda: Bu $, Çoban Mehmedin hasmi olan Mellavuoyu 15 dakikalık bir mücadeleden sonra yenmesile netice- lenmiş ise de spor meraklılarını tat- min eder mahiyette olmamıştır. Çoban da radyoda dünden yorgun olduğunu söylemekle vaziyeti itiraf elmekten çekinmedi. Finlândiyah misafirler iki gün zarfında İzmire giderek orada da ayın sekiz ve dokuzünda iki müsabaka y&- olacağı tahmin pacaklardır. Izmirdeki maç İzmir muhteliti Mısirlılari . 2-1 mağlüb etti» İzmir 4 (Telefon) - — Misir takımı bugün kalabalık bir seyirci kafilesi karşısında İzmir mühteliti ile karşi- laşmıştır. Çok heyecanlı geçen ma çın ilk devresi 1-1 berabere bitti, İkin- ci devre başladığı zaman İzmir muh- telit takımında bariz bir canlılık gö- ze çarpıyordu. Nihayet Mısırlıların kalesine yapılan seri bir akın netice- sinde galibiyet golü atıldı. Bu suret- le maç 1-2- İzmir takımının galibiye- ti ile bitti. Gollerden ikisini de Fuad yaptı ve çok alkışlandı, Hususi maçlar Dün Taksim stadında Şişli ile Tak- sim gençler takımı karşılaşmışlardır, Bu maçı Taksim gençlerinin güzel ı tecrübeli Şişli takı mı ($-1) kazanmıştır. Sparta ile - Türkspor maçı (1-1) berabere bitmiş, Güneş B. takımı « Doğansporu (3-2) yenmiştir. Şeref stadında oynanan Pera - Bar. kohba maçını Pera (1-0) kazanmağa muvaffak olmuştur. mnmllenin Dün Taksim stadında Güne Galatasaray takımları Anadolul ve Kurtuluş takımları ile birer idman | müsabakası yapmışlardır. Sabahleyin oynanan Galatasaray - Kurtuluş müsabakasını, Galatasaray birinci devrede iki ve ikinci devrede bir yaparak 3-0 kazanmışlır. Bu müsabakaya Galatasaray takı- | mı genç elemanlarla çıkmıştı. Birinci | takımdan yalnız Lütfi ve Bülend oy- sayı | latasarayın genç oyuncu! ça muvaffakıyetli bir maç Çık Öğleden sonra yapılan Güneş- oluhisar maçı enteresan olmuş ve neticede Güneş 4-0 kazanmıştır. | | | İ Güneş bu maça en kuvvetli rosu ile çıkmu: kad- Beyoğlu Halkevinin yalnız Adalı- lar arasında büyük, orta ve küçük- ler olmak üzere üç kategori üzerin- den tertip ettiği yüzme yarışları dün kalabalık bir seyirci kütlesi önünde Heybeliada plâjında yapı miştir. Muntazam bir program al- tında icra edilen bu yarışlara bir çok yüzücüler iştirak elmiş ve müsabakan| lâr çok alâkalı olmuştur. 50 metre ler: 1 — İsmet Kı- nalı 34 2/10 saniye, 2 — Fethi B, A. 100 metre büyükler: 1 — Bülend H. B. 1.07 4/10 dakika, 2 — Hayati H.B. 100 metre ortalar; 1 — Mehmed Heybeli 1.21 2/10 dakika, 2 — Sadi Heybeli, 200 mçtre büyükler: 1 — Bülend Heybeli 243 4/10 dakika, 2 — Andon Büyükada. İ 200 metre ortalar: 1 — Mehmed Heybeli 3.11 dakika. 2 — Aleko Hey- beli. 100 metre sırtüstü büyükler: 1— Beykoz İstanbul kürek mukavemet birincisi oldu Su sporları ajanlığı tarafından bu sene ilk defa yapılan kürek mukave- mel yarışı dün Beykozla Moda ara» | sındaki mesafede yapılmıştır. Bu ya- rışa Beykoz, Galatasaray ve Fenerbah- çe iştirak etmiştir. Türkiye kürek şampiyonasına iştirak için hazırlanan, enizelleri kampta oldukların» dan yarışa iştirak edememişlerdir. Neticede Beykozun Ahmed, Cevdet, Mehmed, Feyzi, Cihaddan mürekkeb takımı rakiplerini büyük bir farkla geçerek birinci, Fenerbahçe de ikinci olmuştur. Derece 1,15,37. Galatasaray takımı yarışi Üsküdar- da terketmiştir. Deniz sporlarında bu sene büyük muvaffakıyet gösteren Beykozu dün- kü neticeden dolayı tebrik ederiz. Deniz Gemlikte yapılan spor müsabakaları Gemlik (Akşam) — Kasabamızda koşu ve deniz müsabakaları tertib edilmiştir. Bu müsabakalarda bütün kasaba halkı hazır bulunmuştur, Ne- tlceleri şunlardır: 100 metre koşu: . Birinci nalband Ahmed, ikinci Yusuf, Fulba takımlarımız hazırlanıyor Dünkü antrenman maçlarında Galatasaray Kurtuluşu 3-0, Güneş A. Hisarı 4-0 yendi Cihad - Faruk, İbrahim - Yi Hakkı, Aziz - Salâhaddin, Ni £, AZİ, Birinci golü Rebii çok güzel bir şekilde yapmış, ikinciyi Vahap pe- naltıdan atmıştır. Birinci devrenin ma doğru Murad vole bir şüt- mına üçüncü golü kazandır. de Anadoluhisarın genç nerjik bir mukavemet ve Güneş bu devrede asıtasile ancak bir gol ilmiştir. Havanın fazla karanlık üzerine ha tatil et- vadan iyl bul. 1 da gü- emet $ takımını, bir parç oynamakla beraber oldukç duğumuzu, Anadoluhisrile ve muvaffs gösterdiklerini Adalar arasında yüzme müsabakasını Heybeliada kazandı Şamil B. A, 1.24 4/10 dakika. ? Heybeli, 400 metre büyükler: 1 — Bülend Heybeli 6.03 4/10 dakika. 2 — Fikret Heybeli, 100 metre sırtüstü ortalar; Halil Heybeli 1.551 3/10 dal Rauf Heybeli, 200 metre kurbağalama büyükler: 1 — Şerif Heybeli 3.41 dakika 2 — Seyda, Alber. Hal). 100 orta med, Sadi, 2/10 dakika : 1 — Golya Heybeli 50 avid Heybeli. numi tasnifte Heybeli 285 puanla birinci, Büyükada 50 puanla ikinci gelmiştir. Birinci umumi müfettişlik kupası Diyarbakır (Akşam) Birinci umumi müfettişlik kupa müsabakâar ları bütün bölgemizde devam etmek- tedir, Vanda Muş ve Van bölge birin- cüikleki seçimlerini (yapmışlardır. Van takımı bire karşı dörtle galip gel- miştir. Bu takım grup birinciliği için Bitliste Bitlis takımile karşılaşacak. galip gelen takım A grupu birincisi olarak Diyarbakırda final maçına ge lecektir, Diğer taraftan B grupu müsaka- kaları da yapılmaktadır, Urfada Mar- din ve Urfa takımları müsabakası Mardin takımının müsabakaya gel- memesi yüzünden Urfa takımının hükmen galibiyeti ile neticelenmiştir. Diyanbakırda yapılması mukarrer olan Silrd - Diyarbakır takımları müsabakası da Siird takımının saha- ya çıkmaması yüzünden Diyarbakır takımının hükmen galibiyeti ile sona ermiştir, Diyarbakır - Urfa takımları Urfada, B grupu birinciliği için karşılaşacak- lar, bu baçın galibi Pinale kalacaktır. tır, 400 metre koşu: Birinel Mudanyaı | Alman vatandaşlığındân is- Ali, ikinci Reşad. Bir ve iki çifte sandal yarışı: ci All Şirin, ikinci Sabahaddin, Çifte kotra: Birinci Ali Şirin, ikinci Hasan. Yağlı direkte; Birinci Ali Şirin, İ n- | ! kat edilenler Berlin 4 (AA) Muhacir Alman muhartirlerinden Emest Glaser ile 48 kişi neşredilen bir kararname ile Alman vatandaşlığından iskat edir mişlerdir,