9 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

9 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

zmirde sıcaklar arttı hararet 38 dereceye çıktı Plâjlara bu sene rağbet fazladır Belediyenin Kontegii de bk sıkıdır bep 30090 (8 eriyen a Bİ vaa İneiraltı plâjında deniz banyosu bayanlar ve bir sandal gezintisi İzmir 4 (Akşam) — İzmirin yaz havaları değişmeğe yüz tutmuştur. Bundan bir hafta evvel İzmirde 6i- caklardan eser kalmamıştı, fakat İs- tanbulda olduğu gibi havalar birden- bire tekrar o derece sıcakladı ki bu- na hayret etmiyen kimse kalmadı. | Son iki gün içinde İzmirliler, taham- mülfersa sıcaklarla karşılaştalar ve halkın ekserisi günlerini plâjlarda, deniz banyolarında geçirdiler. Göl gede hararet (38) e kadar çıkmıştır. İzmirde böyle şiddetli sıcaklar pek Seyrek görülür. Fazla sıcakları kışım siddetli olacağına delil gösteren ço- banlar da vardır. İzmirin deniz banyoları, plâfları bu yıl , geçen yıllardan fazla rağbet bulmuştur. Bunun sebebi sıcakların devamlı olmasıdır. Bilhassa İnciraltı plâh, her gün banyo almak, serinle- mek istiyenlerin buluştukları bir yer olmuştur. Belediyenin aldığı tedbir- ker sayesinde İnciraltı plâjında bu yıl hayli imarat yapılmıştır. Banyo ve gazinolarda temizlik işlerine bü- yük ehemmiyet verildiği gibi fintler- de kontrol altında tutulmuştur. Böy- ! lere ihtikâra, halktan fazla para alın- İ masına meydan verilmemiştir. Karşıyaka, Güzelyalı ve Bayraklı de- niz banyoları da bu yil fazla kazanç temin etmiştir. İzmir körfezinde büyük kaplum- bağalar, köpek balığı ve zehirli kuy- ruğile çarptığı insanı yaralıyarak ölüme kadar götüren kanadlı (Çu- çuna) lar varsa da bunlar insana hücum etmemektedirler. Zehirli (Çu- çuna) lar denizin dip kısmına ya- pışmakta, avını O beklemektedirler. Yüzgeçlerin dibe dalmaları, onun için İzmir körfezinde tehlikelidir, Bu yıl yalnız Kârantinada bir gencin baca- gma çarpan bu nevi balıklardan biri, yüzgeçi ağır surette yaralamış- tar, Erenköyünde feci bir cinayet Bir adam karısını öldürdü dostunu da ağır yaraladı Maktul Fatma, kocasının tenbihlerine rağ- men dostu ile görüşmekte ısrar etmiş Dün, Erenköyde feci bir cinayet nsı Fatmayı öldürmüş ve karısının dostu Hasanı da ağır surette (yara Jamıştır. Katil Hasan Erenköyde B. Kemâ- Jin köşkünde hizmetçidir. Karısı Fat- “manın Hasan adında biri ile sevişti- ğini haber almış ve kendisine: — Çoluk çocuk sahibiyiz... Başm- da kocan varken böyle şey yakışmaz, Aklını başına topla sonra bu İşin s0- Du feci olur. Demiştir. Fatma, kocasının bu tenbihine aldırış etmemiş ve dostu Hasan ile ara sıra buluşup (kırlara gezmeğe gitmeğe devam etmiştir. Hasan dün çalıştığı köşkten evine döndüğü zaman karısını bulamamış ve Kozyatağı denilen mesire yerine doğru yürümüştür. Bu sırada da ka- rısı Fatma ile Hasanın yan yana yü- rüdüklerini görmüş ve hemen kendi- Jerine yaklaşarak karısını kolundan tutmuş: — Utanmıyor musun... Bu yanın- daki adam kim?.. Ben sana ne ten- bih ettim... Demiştir. Bu sırada Fatmanın dostu Hasan, kadını kocasının elin- den kurlarmağa teşebbüs etmiştir. Hasan, yabancı adamın bu hareke tinden dolayı fena halde hiddetlene- rek derhal bıçağıfı çekmiş evvelâ ka- rısmın muhtelif yerlerine, sonra da karısının dostu EHasanın rastgele bir kaç yerine saplamağa başlamış- tır. İki Hasan arasındaki boğuşma esnasında Fatma aldığı yaraların tes sirile yere yuvarlanmış ve fazla kan zayi ettiği için ölmüştür. Fatmanın dostu Hasan bir aralık katil Hasanın elinden kurtulmiş ve kaçmağa mu- vaffak olmuştur. Fakat yaraları ağır olduğu için koşamamış ve hâdise ma- hallinden biraz ileride baygın bir halde yere yuvarlanmıştır. Ketil Hasan bir tarafla karısının ölüsünü, diğer tarafta da yaraladığı dostu Hasanı bırakarak kaçmış ise de biraz sonra yakayı ele vermiştir. Yaralı Hasan hastaneye kaldırılmış- tır. Tahkikata devam olunmaktadır. 9 Eyiâi 9385 — Cuma İstanbul: — Öğle neşriyatı; 1230: Türk musikisi. (piâk), 1250: Havadis, 13005: 'Türk musikisi (plâk), 1330; Muhtelif plâk neşriyatı, 14: Sen Akşam neşriyatı: Saat 18.30 Dans mü- sikisi (plâk). 19 Konfera Selim Sifri Tarcan “(Tarla siçanı). 1940 Dans musl- kisi (pi) 19,56 Borsa hı ayan: 5 eber: Roben dö buva 2 - A maskot, 3 - Şopen: Polonez. 2130 Sa leri: Refik Şemsettin ve arkadaşları. 22,10 Amatör mandolin orkestrası; Dömarini idaresinde, 2250 Ajans haberleri, ertesi günün programı. 23 Saat ayar; SON. Ankara — Öğle neğriyatı: 1430: Karı- şk piâk neşriyatı, 1450: Plâkla Türk musik'si ve halk şarkıları, 1515: Ajans haberleri Akşam neşriyatı: Saat 1830 Karnşık PlâK neşriyatı, 19,15 Türk musikisi ve halk şarkıları (Hikmet Rıza), 20 Sant ayarı ve arapça neşriyat, 20,15 İncestz. 31 Güç doğum ve neticeleri: Doktor Mu- zaffer Sezer (doğum ve kadın hastalıkla- rı mütehassısı). 21,15 Stüdyo salon orkest- rasi; İ - Borodine: Gavstine de Konteha- korna, 2 - Lehar: Zigeunerlicbe. 3 - L&on Jesel: Herz Und Hand Fürs Vaterlant. 4 » Bortklewiez: Tawsend wnd cine Nacht. 22 Ajans haberleri ve hava raporu 2215 Yarınki program ve Son. Avrupa istasyonları Saat 20 de Berlin (20 - 2045) karışık havalar — Danzig (20 - 2045) plâkla marşlar — Deutsehlands. 20 şarkı ve orkestra — Hamburg (20 - 2045) orkestra ile mun- tehap parçalar — Münih (20 - 2045) or- kesen ve şarkı — Viyana (20 - 20,45) or- kesira ile müntehap parçalar — Buda- peşte 2030 şarkı — Budapeşte TI (20-2080) piyano — Bükreş 2073 piyano konseri — Milâno 2030 konser — Roma (2030 - 71) konser — Varşova (20 - 2020) şarki ve piyano ve 2040 şen musiki. Saat zi de Bütün Alman istasyonla Gi - 240 #€nfonik konser: (Bach) m (Suite) i, (Haydn) in Trompet konseri, (Beethoven) nin altıncı senfonisi ve (Weber) in Ob- Teni — Belgrad 21 orkestra konseri — Budapeşte 2130 senfonik konser — Bük- reş 21,25 (Denizelli) nin (Lucia di Lamer- modr) opetası — Droitvieh (2120-2240) Beethoven konseri: Türel senoni ve #aire — Florans 21,0 örkestra tarafından müntehap parçalar — Kopenhag (11,10 - 73) şimal musikisine ald neşriyat — Paris (2130 - 2330) O(Le prix Martin» #stmif komedi — Prağ 11 21 halk konseri — Btokholm (2110 - 2150) konser — Var- şova, şen musikiyo devam Paris (Elfel (2130 - 2130 Şen akşam, Sant 22 de Bütün Alman istasyonları 2230 a kadar programa devam — Berlin, Frankfurt ve Danziğ 2230 pik noşriyate — Hamburg 2230 plikla opera — Kolonya 2230 Trio ve viyolonsel ile muhlelif par- çalar — Königsberg 2230 marşlar — Lâlpsig 2230 plâkin bando muzikası — Saarbrücken 2230 plikla (Wagner) in eserleri — Stuttgart 2230 kirişli kuvartet tarafından parçalar — Viyana 2230 Beethoven, Sehumann ve Brahmsin eser- leri — Belgrad 2230 keman konseri — Budapeşte (22 - 2240) konsere devam — Bükreş operaya devam — Florans 2230 konser — Kopenhag şimal musikisine de- vam — Milâino 22 (Fanlar la Tulipe) isimli operet — Paris komediye deram — Prağ 22110 (Dvorak) ın senfonisi — Prağ 1 2130 oda musikisi Roma 27 senfonik konser: Klâsik eserler — Stokholm 22,15 Kopenhağdan naklen şimal musikisi — Strazburp 2215 ( Leoncavallo) nun (Bajazzo) operası — Varşova 22,10 kon- ser — Paris (Eiffel) şen akşama devam, Sant 13 de Bütün Alman istasyonları Lâ'peigden naklen sasi 2330 dan itibaren dans ve muhtelif havalar — Budapeşte 73,05 çin- operaya devam — dans musikisi — Paris (Eiffel) şen akşa- ma devam — Milâno 23 operete devam — Prağ (2330- 24) viyolonsel konseri — Prağ 11 oda musikisine devam ve (2330 - 24) yeni müsiki — Roma 23 senfonik konsere devam ve sonrs dans — Stokholm (23,15 - 24) (Boccacclo) operetinden par- çalar — Varşova (23 - 2355) (Şehrazat) operası orkestra ile ve Minr için tahsis len programa devam — Budapeşte 24,10 caz musikisi — Florans 24 dans — Milâno 24 dans — Paris (24 - 130 gece konseri — Frankfurt (1-3) gece konseri: (Orkestar, Hukuk müşaviri Baha Arkaçın kar- deşi İstanbul Gümrüğü başmuayene memuru Rüknü Arkaç ile Keşan hâ- kimi Nuri Erdemin kızı Nadide Er- dem dün akşam Kadıköyünde Sürey- ya salonunda bir çok güzide ailelerin huzurlarile evlenmişlerdir. Bu münasebetle “yapılan tören gece yarısına kadar pek samimi bir hava içerisinde geçmişlir. Gençlere saadet- ler dileriz. YENİ NEŞRİYAT: ÇOCUK DUYGUSU 51 inei sayısı - 9 Eylül - İzmirin kurtuluş gününe ald) bir kapakla ve çok nefis re- simlerle intişar etmiştir. * 1121188121121 İİİ Lİ LG LL İİİ İM Yİ Balkan haftasında ilmi tebliğlerde bulunuldu Yunan dalegasyonu reisi de gayet istifadeli bir konferans verdi İslanbul 8 (A.A.) — Beşinci Bal- kan Tıb haflası bugün sazt onda Rümeri delegasyonu Teisi profesör Dr. Gheorghlu'nun riyaseli altında toplanarak mesaisine devam etti. Evvelâ Yunan delegasyonu reisi pro- | fesör Dr. Bensis'in gizli amiğdalitler hakkındaki çok islifadeli konferansı dinlenildi, Bundan sonra ilmi tebliğ- lere başlandı. Ve sıra ile profesör Gout- tas'in anjin monositer üzerine, Dr. Ciano'nun meri plâstiği üzerine ve Yugoslav delegasyonu reisi Dr. Zika Markoviç ve Dr. Servan'ın çocuklar- da malarya üzerine, Ord. profesör Dr. Tevfik Sağlam'ın tetanosu andı- ran malarya nöbetleri üzerine ve pro- fesör Dr. İstefanesko'nun malarya âkselerini andıran sendron üriner Üzerindeki istifadebahş tebliğleri alâ- ka ile takip edildi. Öğleden sonra 3,5 ta profesör Dr. Şahoviç kanserijen maddeler hakkın- da pek mühim bir konferans verdi. Bunu Dr. Mihelides'in anjin dö puaf- rinde elektro kardiyogram hakkında, Dr. Popesco - Buzeu'nun jenital tü- berküloz teşhisi hakkında ve Dr. Bu- garski'nin Yugoslavyada zührevi has- talıklarla mücadele mevzuu hakkın- da ve Türk komitesi reisi Ord. profe- sör Dr. Akil Muhtar Özdenin Glü- kozun farmakodinamit tesirler üze rine olan tebliğleri takip etti İçtimaı müteakip delegeler hep bir- Tikte Taksim Cümburiyet âbidesine giderek Bulkan Hekimler Birliği na- mina merasimi mahsusa fle bir çe- lenk vazettiler, Yarın öğleden evvel umumi toplan» ti yoktur, Delegeler Üniversite ve has- taneleri ziyaret edeceklerdir. Öğleden sonra 3,5 ta konferans ve ilmi tebliğ- lere program veçhile devam oluna caktır. 'Toplantı saatlerinde gelecek sami- leri sarayın aşağıki kapısından kon- ferans binasına çıkaracak otomobiller bulundurulacaklır. Hindistan hava kuvvetleri kumandanı geldi (Baş tarafı 1 inci sahifede) İngiliz hava ataşesi ve sefarethane erkânından bazı zevat Hindistan hava kuvvetleri kumandanmı Yeşilköyde karşılamışlardır. Mareşal, pilotluğunu bizzat yaptığı tayyareden çevik bir ha. reketle indikten sonra kendisini kar- şılıyanların ellerini sıkmış ve Yeşilköy hava istasyonunda bir müddet İstira- hat elmiştir. İstasyonun genç ve na- zik müdürü B. Abdullah misafirleri gayet güzel ağırlamış, kendilerine ik- ramda bulunmuştur. Kumandan gör- düğü hüsnü kabülden son derece mü- tehassis olarak teşekkürlerini bildir. miş ve saat on dörde doğru otomo- bille Yeşilköyden ayrılmıştır. Mareşal bugün öğleden evvel mal- yetindeki subaylarla Yeşilköyden uça- cak ve Adana yolulile Hindistana gi- decektir, Misafirlerin tayareleri dün sabah Bükreşlen saat 10,30 da hare- ket etmiş ve Yeşiiköye kadar 2.30 sa- atte gimiştir. Tayyareler küçük ol- makla beraber son sistem ve çok sür'- atlidir. Hindistan hava kuvvetleri kuman- danı dün Yeşilköyde kendisile görü- şen bir muharririmize şu beyanatta bulunmuştur: — Hindistana gitmek üzere yola çık- mıştık. Belgrada kadar seyahatimiz iyi geçti. Fakat Belgradda birdenbire muhalif bir hava cereyanı ile karşı- laştık ve muhtemel tehlikeyi göz önünde tutarak orada bir müddet te- vakkuf etmek suretile seyahatimizi tehir ettik. Ertesi gün yolumuza de- vam ederek Bükreşe ve oradan da bu- raya geldik, Bükreşten İstanbula kadar seyaha- timiz çok müsald bir hava içinde ga- yet iyi geçti. Güzel İstanbulunuzu ya- kından görmek fırsatını elde ettiğim için cidden memnunum. Burada bir müddet kalarak şehrinizin her tara- fını gezmek ve görmek isterim amma, maalesef yoluma devam etmek mec- Luriyetinde olduğumdan yarın hemen Hindistana hareket edeceğim...» Hindistan hava kuvvetleri kuman- danı dün şehrimizde otomobille bir gezinti yapmıştır. KERMES 10 Iytül cumartesi akşamı Tepebaşı bah- çesinde Şişli Kızılay Kurumu tarafından tertip edilen Kermes eğleneelerinin fevkal- Ade olması temin edilmiştir. Sureti mah- suaada Peşteden etibedilen yıldız balet he- yeti ile meşhur İspanyol dansözü dün gel- mişlerdir. Gardenin bütün numaraları bu hamiyet eseri göstererek müftehiren Işti- râki vadetmiştir. İZMİR FUARINDA Birinci konseri 12 Eylül pazârtesi akşamı Lehli maruf bir piyanist İtal- yan nişanlarını iade etti Londra 8 (A.A.) — Press Associnti- on tarafından bildirildiğine göre, gele- cek sezonda İtalyada konser vermek üzere bir kontrat imza etmiş olan ma- ruf Polonyalı piyanist Arthur Rubins- tein, kontratını feshetmiştir. Mumai- leyh ayni zamanda kendisine verilmiş olan Kuron Ditali nişanının komandüf rütbesini Mussoliniye iade etmiştir. Gümrükler ve İnhisarlar Mersinde tedkikat yapmakta olan gümrük ve İnhisarlar Vekâleti müs- teşarı B. Adli Okuldaş cumartesi gü- nü şehrimize gelecektir. Müsteşar İstanbul gümrüklerinde tedkikatına devam edecek ve burada bir hafta kadar kaldıktan sonra An- karaya dönecektir. Tabanca ile oynarken Şehremininde oturan on üç yaşla- rında Melih isminde bir çocuk kuş vurmağa mahsus ve tek kurşun atan bir tabanca ile oynamakta iken ateş almış ve elinden yaralanmıştır. Melih tedavi altına aldırılmıştır. Viyana işi 5 parçadan ibaret zarif bir ya- tak odası ehven fiatle satılıktır. “Taksim Topçu caddesi «Uygun; apartımanı kapıcısına müracaat, * ERTUĞRUL SADİ TEK TİYATROSU Bu gece (BEBEK) e KARMAKARIŞIK * "Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Öğle E 920 1100 540 015 1300 134 va, 352 632 1211 1547 1830 2003