10 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Büyük fırsat Evin en birinei ihtiyaçlarına müteallik muhtelif eşya imal eden, markasi tanınmış, teşkilâtı mükemmel bir fabrika ahvali sıh- hıye dolayısile pek ehven bir tiatle satılıktır. Akşam gazetesine B. K. rümuzuna mektubia müracaat, Her Pazar gündüzleri ÇUBUKLU BAHÇESİNDE Yüksek San'atkâr Bayan MUALLA Mükemmel bir saz birliğilş seanslarına devam ediyok Bene 20 — No. 7149 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 10 Eyldl 1938 ——— - Kı —. — Telefon: OBaşmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Südetler şidde başka bir sahaya na Prağ 9 (A.A) — Dün 1900 Südet hümeyişçisi Frivaldov (o meydanında toplanarak Alman mili omarşlarını Söylemiş ve sonra mahalli hükümet lağı önüne gelerek camları kırmış- tir, Nümayişçiler, üniformalı bir po- âmirini şehrin kapılarına doğru sürüklemeğe teşebbüs etmişlerse de dağıtılmışlardır. Prag 9 (AA) —Dün gece saat 19/30 da dört bin Südet nümayişçisi, Kurumlofta gürültülü nümayişlerde bulunmuşlardır. Muarızlarının bulun- duğu bir sokağa girmeğe teşebbüs #imişlerse de polis kördonu İle karşı- laşmışlardır. Polis, süratle asayişi la- de etmiştir. Plebisit demek harp demektir Prağ 9 (A.A) — Çekoslovakyada Plebisit yapılması hususunda dola- Şan haberleri mevzuubâhis eden Li- Üoye Noving gazetesi diyor ki (Devamı 10 uncu sahifede) ça Hatay Meclis Reisi bir ziyafet verdi B. Cevad Açıkalın ile, Kolonel Kole samimi nutuklar irad ettiler Ziyafette Hatay Başvekili, Albay Şükrü Kanadlı, Vekiller, Mebuslar bulundular Antakya 9 (AA) — Ajansının hususi muhabiri bildiriyor: | irad etmiştir: > Hatay Millet Meclisi reisi, Hatay | (Devamı 4 üncü sahifede) Başvekili, kölonel Kole, albay Şükrü Hatay Meclisinin açılış Kanatlı, Vekiller, Mebuslar şerefine | merasimi id resimler Yerdiği akşam ziyatetinde Türkiye | | merasimine aid £ « 9 uncu sabifemizdedir. fevkalâde « murahhası orta elçi B Halk, intihab defterlerine büyük bir alâka gösteriyor İhtihabat 1 Teşrinievvelde yapılacak, Şehir Meclisi fevkalâde surette toplanıyor Malk, intihap defterlerini tedkik ediyor tli nümayişle yapmağa başladılar İngiliz siyasi mahafili, Orta Avrupanın vaziyetini çok endişeli görüyorlar B. Hitlerin Pazartesi günü söyliyeceği nutukta | klettirmesinden korkuyorlar; B. Hitler şatosunda B. Henlein ve diğer Alman ricalile görüşüyor Anadolu | Cevad Açıkalın, aşağıdaki putku | rilzmir, kurtuluşunu büyük şenliklerle kutladı Suvarilerimiz yalın kılıç geçerken çok alkışlandı, vapur düdüklerile selâmlandı Öğleden sonra Atatürkün annesinin mezari ziyaret edilerek muazzam çelenkler kondu, nutuklar söylendi Atatürk Paris elgimizi kabul ettiler İstanbul 9 (A.A) — Relslecümhur Atatürk, dün akşâm Dolmabahçe sa- rayında Paris elçimiz Suad Davazı ka- bul buyurmuşlardır. Sund Davaz, bu sabah vapurla ma- halli memuriyetine müteveccihen ha- reket etmiştir. Bugün bi ” Geçen yıl İzmirin kurtuluş bayramından üç intiba, yukarıda piyadeler, or- tada tanklar, aşağıda izci kızlar Kordonboyundan geçiyorlar (Yazısı 4 üncü sahifede) SANESENAREAAEAAESUNAA ASA EAAEENAAEASA BAAONASASENEEAE EA SEAUUKAAAEEEEN AURA SANSANERANE (6) sahife Mbülkizsnatliems Yeni spikerler Yeni radyoya yeni spikerler alınd. cakımış. Bunların yüksek tahsil sahi- vi olmaları ve asgari bir ecnebi dil bilmeleri isteniyormuş... Fikrimizce, ne kadar kayıd, şart istenirse gene azdır... Yeni spikerle- rimizden yalnız muayyen bir seviye- ye varmış olmalarını beklemekle kal- mamalıyız.. Husüsi bir istidad, fev- kalâde bir zevk, güzel türkçemizi en fasih ve beiiğ bir tarzda, katiyen sürç- meden, selsebi gibi konuşmak has leli, ağzına baktırmak, hayran et- mek hasleti bekleriz, Mizahimizın ölmez mevzüları!.. Rica ederiz, çok ihlimam edilsin... Çok müşkülpesend davranılsın... İyi seçilsin... Zira yeni spikerler aynı 2a- manda Türk halkının konuşma ho- caları olacaklardır. Yeni tefrikamız bugün başlıyor Aşk ve macera ronlant Nakleden: (Vâ - Nü) Altıncı sahifemizde okuyunuz |