11 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

»r Satılık arsa Cağaloğlunda Türbedar sokağında 400 Metre murabbaı mükemmel arsa İstanbul 3 üncü icra vasıtasile 12 eylül pazartesi gü- nü saat 10dan 1Zye kadar satılacaktır. Bu fırsatı kaçırmayınız. Sene 20 — No. 7150 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR 11 Eylül.1938 Henleinci hücum kıtaları hazır Atatürke Hataylıların minnet ve şükranları AKŞAM yat Ticaretevi sahibi müracaatları, Telefon: 23847. ACELE SATILIK ARSA Yerebalanda Alayköşkü caddesinde Saklık Yurdu bitişiğindeki denize nezaretli arsa salılıktır. Taliplerin Sirkecide Fethiye Nâk- Bay Salâhaddine Telefon: OBaşmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — — Ham İdare: 20681 — Müdür: 20497 bulunmak emrini aldılar Ingiliz filosu kadrolarını takviye | Hatay tazim heyeti Cümhuriyet etti, Fransız filosu altmış günlük yiyecek ve mühimmat aldı Fransızlara göre harp çıkarsa Italya, Almanya ile beraber hareket edecek, sekiz Alman yaralandı Paris 10 — Londradan Fi- , Baro gazetesine bildiriliyor: İngiliz hükümeti Alman as- | Kerlerinin “son hereketleri hakkında sarih raporlar al- Miştir. Bu raporlar, bugün İlgiliz “Nazırlarının * vaziyet hakkında gösterdikleri en- dişeyi haklı gösterecek ve Almanyanın Çekoslovakya- VE karşı ântbir harekete ha» Ziriimakta bulunmasına Öâir olan şaylaları yerinden teyid edecek mahiyette ol- duğu söylenmektedir. Prağ 10 (A.A.) — Burada İsmin © olunduğuna göre, Henleinei hücum kıtaları #ferber halinde bulunmak İçin emir almışlardır. DU olduğu üzere bu Katla, Heleinin yarı askeri tsöekiilteridir ve Alman hü- Cum Kıtaları örneğinde teş- kü edilmişlerdir. Londra 10 — Açık deniz bârb gemileri torpil tarayı- €I ve dökücü gemiler, kadro lârını tamamlamışlardır. Paris 10 — Selâhiyettar bir membadan (bildirildiği. M8 göre Fransız Bahriye Ne- Zareti, Hari Mezun bütün deniz Su- büy ve efradını davet etmiş- İlr. Fransız harb gemileri, uzun sü- Ten bir tatilden sonra âdet olduğu Yeçhile altmış günlük zahire ve mü- B. Hitler ile B. Henlein Berchtesgaden şatosunun taraçasında himmat almışlardır. Ekser Fransız harb gemileri, senelik tatillerinden dolayı, 1 ağustostan beri üssülhare- kelerinde bulunuyorlar. Londra 10 (A.A) — Lon- âranın akşam gazetelerininn Avusturya - Çekoslovakya hududunda mühim mıkdar- da Alman kıtaatının tahşid edilmekte olduğuna dair 0- lan haberleri dolayısile Röy- ter ajansının Prağdaki mu- habiri bildiriyor; Hermekadar hududun öle- sinde bir nebze askeri faali- yet görülmekte ise de bu fa- aliyet, istinai mahiyette ad- dedilmektedir. Pragda umu- mi bir timnd havası hüküm sürmektedir. Fevkalâde bir heyecan ve galeyan eseri gö- Tülmemektedir. Londra 10 (A.A) İngiliz kabinesinin son müzakere- “lerinden başlıca dört domin- yon hükümeti haberdar edil- miştir. İyi malümat alan maha- olunacak tedbirler hakkında İngiliz kabinesi âzası arasın- da henüz tam bir mutaba- kat yoktur. Pazartesiye ka- dar üç günden istifâde edi- lerek — doğrudan doğruya Prağda bir anlaşma elde edil- mesi imkânları oaraştırıla- caktır. Yarı resmi mahafilce, İngiliz ve Fransız hükümetlerinin gerginliği (Devamı 4 üncü sahifede) Gaziantep bölgesinde başlıyan manevralar Bu manevralar bilhassa ve baskın hareketleri r ilerleyişleri, taarruz ı hareketlerile temayiz etmektedir > Mareşal Fevzi Çakmak manevra sahasında Antep 10 (A.A;) — Gaziantep böl- gösinde 8 eylül “gecesinden itibaren Müanevralar başlamıştır. Bu manevra- larda kıtaatın taarruz ve müdafaaları hâreketleri talim edilmektedir. Doğu Manevraları kıtaatın çok sarp ve çö- tin araziden uzun mesafelerden yü- Tüyüş yapmaları itibarile bir muka- Ymet manevrası yapılmıştı. Gazian- İep manevraları ise bilhassa gece iler» İeyişleri taarruz ve baskın hareketleri» ie temaytiz etmektedir... Manevralar tam bir intizam içinde devam ediyor. Mareşal Fevzi Çakmak ve maiyet- | eri manevraları yakından takib et- | Mektedir. ugün 16 sahife Bir Mısır prensi dün şehrimize geldi Prens Mehmed Ali bir müd- det İstanbulda istirahat edecek Bir aralık Mısırda hükümet nalb- Wği yapmış olan Mısır prenslerinden © Mehmed Ali «Bay Rüstem. müstear adile seyahat etmektedir. Prens Mehmed Ali bir müddetten- beri Yunanistanda bulunuyordu. Dün akşam Patrla vapurile şehrimize gel- miş, Mısır sefarethanesi erkânile Mı sırlı dostları tarafından karşılanmış» tir. Prens bir müddet şehrimizde ka- Atatürk Dahiliye Vekilini ve Peşte elçimizi kabul buyurdular İstanbul 10 (A.A.) — Reisicümhur Atatürk bugün Ankaradan gelen Da- hiliye Vekili B. Şükrü Kaya ile Buda- peşteden gelen elçimiz B. Behiç Er- kini Dolmabahçe sarayında kabul buyurmuş ve bir müddet görüşmüş- lerdir. Hareketinden evvel Hariciye Vekili, Atatürk tarafından kabul buyruldu İstanbul 10 (A.A.) — Hariciye Ve- kili doktor Tevfik Rüştü Aras, dün akşam Cenevreye hareketinden evvel Dolmabahçe sarayına giderek Reisi- cümhur Atatürk tarafından kabul buyurulmuştur. EDülzirentlerz: Demiryolu itfaiyesi . Geçen gün trenlerimizde bir yan- gın oldu, iki vagon tutuştu, ateş bü- yümeden söndürüldü... Şu küçük yangın, akla bir Demir- yolu itfaiyesi leşkâli lüzumunu getir. miyor mu? Nasil Deniz itfaiyesi'nar: sa, Demiryollarımızda da ona benzer bir teşekkül bulunup kendisi ve mu- hit için müsatd olabilir sanırız, Mimi zimsd iaz Syöğağü filin intibama göre, ittihağ | : | İl arzedilecek bayramında A nkaraya gelecek B. Tayfur Hükümet ve Meclis âzasına verdiğ. ziya- fette Hataylıların tesanüdünü memnuniyetle yadetti B. Cevad Açıkalın, B. Kole Hatay meclisinin açılış törenine giderken Antakya 10 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor” Hatay devlet reisi Tayfur Sökmen bugün Meclis ve hükümet âzasına bir öğle yemeği vermiştir. Yemekte Ha- tay Milet Meclisi âzasından Basil Huri, mebuslar arasından teşkil edi- lecek bir heyetin Türkiyeye giderek | Büyük Şefe Hataylıların minnet ve ai arzetmesini ve büyük mec- NESA KAAN Hilesi ölmez mevzuları!.. ss4p4 Ar yes arad gayet Asri mezarlık Wise de Hatayın minnet ve selâmlari- nı bildirmesini teklif etmiş ve bu tek- lif alkışlarla karşılanmıştır. İ o Ekselâns Tayfur Sökmen, bunun Cümhuriyet bayramı münasebetile yapılması muvafık olacağını bildir. miş ve bu cevab büyük şevk ve me- serret ve heyecanına vesile teşkil ey» lemiştir. (Devamı 4 üncü sahitede) (6)