10 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

10 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 10 Eylül 1938 FAİZ, DAHA EYİ ŞARTLAR TEMİN EDER Gayri menkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı direktörlüğünden Bayan Ay;e ve Hanife ve Bay Mehmedin sandığımızdan 17438 hesap No. sile aldıkları 2000 liraya kârşi birinci'derecede ipotek ederek vadesinde borç. | lann ödemediklerinden dolayı haklarından yapılan takip üzerine 3202 No. lu | kanunun (6 cı maddesinin matufu olan 40 ncı maddesine göre satılması ica- beden Beyoğlunda eski Hüseyinağa yeni Kâtipmustafaçelebi mahallesinin es. ki caddei kebir yeni istiklâl caddesinde eski 37,37 M. yeni 35. 37 kapı 456 ada 12 parsel No. lu altında dükkânı olan kâgir bir evin kırksekiz hissede otuz dokuz hissesi bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış, tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen 762 lira pey ak- çası verecektir, Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olu- nur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz be- deli ve tellâliye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 7/9/938 tarihin- den itibaren tetkik etmek isteyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bü- Tundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahatta şarinamede ve ta- kip dosyasında vardır. Arltırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satı- Uğa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 15/11/938 tarihine müsadif salı günü Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 14 ten 18 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat Male yapılabil. mesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mü- kellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi tâkdirde sön arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 5/12/938 tarihine müsadif pa- sartesi günü aynı mahalde ve aynı saalta son arttırması yapılacaktır. Bu art- tırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları ta- pu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hak- larını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu su-| retle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak is- teyenlerin 937/37 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müra- çaat etmeleri lüzumu ilân olunur. DİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkul ipotek göstermek İste- yenlerin tahmin edilen kiymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne göre kolaylık göstermektedir, (6266) Gayri menkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı direktör üğünden Bay Arşak Kelekyanın 22274 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı 1900 lira borcuna karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu ödemedi- ğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kananun 46 ci maddesi- nin matufu 40 cı maddesine göre satılması icabeden Beyoğlunda eski Hüse- yinağa yeni Kocatepe mahallesinin eski Feridiye yeni Valde çeşmesi &h yeni | Taksi:n caddesinde eski 102 M. 102 M. yeni 133, 135 No. taj 133.135,135/1 ka- | pı 526 ada 52 parsel numaralı dükkânı olan bir apartımanın tamamı bir bu- Çuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen 625 lira pey akçâsı verecektir, Mil. Mİ bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bü- | tün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye | trusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 7/9/938 tarihinden itibaren tet- kik etmek istevenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair Jüzumlu izahatta şartnamede ve takip dosyasında | vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tedkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttır. ma 15/11/938 tarihine müsadif salı günü Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için tek- Mi edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mükellefiyeti ile sandık alacağırı tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 5/12/9838 tarihine müsadif pazartesi günü ay- nı mahalde ve aynı saatta son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayri. menkul en çok arttıranın üstünde birakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sa- bit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve husu- sile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlaria hakları tapu sicillerile. sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla ma- lümat almak isteyenlerin 938/33 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri ilân olunur. DİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gâyrimenkul ipotek göstermek iste. yenlerin tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne göre kolaylık göstermektedir. (6265) Ayar memuru aranıyor Ölçülere aid talimatnamesi hükümleri mucibince İktisat Vekâletinin eyi derecede ehliyetnamesini haiz bir ayar memuruna ihtiyaç vardır. Tas liplerin bizzat evrakiyle beraber Galatada Boz-Kurt hanımda A. E.G. şir. geline müracaatları. SERVOİN PT İMAR. ve BELGEVŞEKLİGİNE en tesirli bir ilaçtır kutusu 185 kuruş Sirkeci Merkez Eczanesi, All Rıza Eşya satışı 15 nel Lul istilinde salon takımı, büfe, bizote aynalar, 4 ncü Anri isti- nde kütüphane, divan, (koltuklar, muşamba, storlar, perdeler, markiz- Ier, tablolar, Singer dikiş makinesi, halılar, vazolar ve saire Ziyaret mahalli: Şişli Bulgar çarşi- sı Abidel Hüriyet caddesi Ali Nihad Bay Apartımanı 22/4 Beyoğlu Dördüncü Noterliğinden Bostancıda Yazmacı Tahir sokak 34 No. da mukim Alman! tebaâsından mühendis Ascher Yullus İle Galatada Yazıcı sokağında 28 No. lı Braunştayn apartımanının 2 No. dairesinde mukim Hanri Goldeştayn kızı Hermi- ne Goldeştayn duiremden 9/9/9385 ta- rih ve 12019 No. ile musaddak muka- velename ile aralarında akdödecek- leri evlenme ilç birlikte mallarının sureti idaresi hakkında mal ayrılığı usuli tercih ve kabul eylediklerin- den keyfiyet alelüsul ilân edilmek üzere Akşam gazetesine irsal kılındı. M. 1768 DÜZELTME Emniyet Sandığına borçlu olup ta ölen- lerin vereselerine ilân yolile' tebliğni baş- liğile 4 Ağustos 038 tarihinde neşrolunan 11 ci sahifedeki ilânda 934432 kayıt ve 71560 hesab No, h muameleye ald borçlu Esat (Muharrem oğlu) yazılması icab eder- ken sehven (Mahrem oğlu) yazılmıştır. düzeltilir. HUKUK GAZETESİ Türkçe ve Pransızca olarak Cevad Hak- kı Özbey tarafından neşredilmekte olan Hukuk gazetesinin üçüncü cildini 31 - 32 No. 1 nüshaları zengin mündericatla in- tişar etmiştir. Bu nüshada üniversite diraryüs profesörlerinden Ersürum say- lav Salm Ali Dilemrenin Tıbbı Adlinin enleresan bahislerine, profesör Mustafa Reşid Belgesavın İcra Kanunu tadiline, profesör Ch. Crozat'ın Şürayı Devlet ka- rarları, Cevad Hakkı Özbeyin Temyiz Mahkemesi içtihadlarına, profesör Kesi. | lerin Türkiye İş Kanununa dair yazılari- 1e İstanbul sulh hâkimi Tahsin İstanbul- Mu'nun, profesör Fritz Neumarkın ve da- | ha süir değerli zevatın makaleleri, etüd- leri vardir. İlmi hareketleri ve hadiseleri, | siyasi ilimler okulunda imtihan intiba» ları ve tatbikat kısmını da ihtira eden bü ilim gazetesini okurlarımıza tavsiye Gaip evrak ve para İstanbul dördüncü emniyet memurlu- fondan aldığım 938 - 939 iki senelik ika- met tezkerem ve beraberinde pasaport ve cüzdan içerisinde 69 lira kadar mevcud param ve kendime ald hesab defterlerimi 30 ağustos 938 tarihine tesadüf eden salı günü akşam saat 2130 - 22 arasında Kapıiçi ile Beyand arasında kaybettim. Her kim bunları bulup adresime getirirse memnun edilecektir. Aksi takdirde bun- ların yenisi alınacağından eskilerinin de- Heri yoktur. Zindankapı caddesi 41 No. da çuvalcı Ali Ekber AKŞAM MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı ade- di yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekilde en ehven seraitle basar. * Devamlı işler için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât için matbaa idaresine müracaat. Telefon: 20497 Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa O bastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gal ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA. SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu * Tuksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartımani Tel, 40534 Bayan SAFiIYE Bestekâr tanburi SALAHADDIN ve arkadaşları: Her akşam PANAROMA BAHÇESİNDE Mücssesemiz son Balkan festiva- linde Balkan festival komitası tarafından resmen birinciliği Karadeniz Rövüsü'nü de bir kaç gece için temin etmiş- tir, Masalarınızı erkenden temin ediniz. Bayan Safiye, fevkalide müsamerelere ancak bâhçemiz- deki seansından sonra iştirâk eder, Karaciğer, böbrek, taş ve kumların- dan mütevellid sancılarınız, damar sertlikleri ve şişmanlık şikâyetlerinizi URİNALİle geçiriniz. URINAL Vücudde toplanan asid ürik ve oksalat gibi maddeleri eritir, kani temizler, lezzeti hoş, alınması kolaydır. Yemek- lerden sonra yarım bardak su içerisin- de alınır, İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Türk Maarif Cemiyeti Okulları 1 — Ankara erkek ve kız kollejleri. Cemiyetin Ankarada Kız ve Erkeklere özüğü ayrı binalarda iki Kolleji vardır. Her iki kısmın dersane ve yatakhaneleri ayrıdır. Resmi Jiselerle denkliği Kültür Bakanlığınca kabul edilmiştir. Yabancı dil İngilizcddir. Yukarı sınıflarda Almanca veya Fransizca- dan birisi ihtiyari olacaktır. Her iki kısım için gündüz ve yatılı öğrenici alınma kaydına başlanmış- tar. Gündüz ve yatılı öğreniciler için alınacak yıllık ücret aşağıda gösteril. miştir. Gündüz öğreniciden Yatılı öğreniciden Okul dereceleri alınacak ücret o almacak ücret Ana kismi 60 Bunun yatılı kısmı yoktur. İlk kısmı 60 225 Lira Orta kısmi s0 250 Lira Lise kısmı 100 215 Lira Yeniden girenlerle eski öğrenicilerden beşer lira kaydiye ve birinci taksit peşin alınır. 2 — Bursa kız lisesi. Buraya gündüz ve yatılı öğrenici kaydına başlanmıştır. Gündüz için yılda otuz beş ve yatılı için yılda «185» lira ücret ve beşer lira kaydiye alı- rar, Her iki okulda sınıflara en çok «40» öğreniei alınacağından kayıt için geç kalanlara yer kalmamıştır. Dendiği zaman gücenilmemesi ve fazla bilgi edinmek isteyenlerin Okul Direktörlüklerine sözle veya yazı ile baş vurmaları rica olunur. (6TTn TÜRKİYE Kızılay Gemiyetinden: Cemiyetimizce aşağıda yazılı beş kalem eşya satın alınacaktır. Ta- libierin hizalarında yazılı tarihlere kadar İstanbulda Yenipostane civa» rında Kızılay hanındeki satış deposu direktörlüğüne kapalı zarfla teklif. lerini yapmaları ve fazla izahat almak ve şartname ile nümuneleri gör“ mek üzere mezkür direktörlüğe müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. Miktarı 5000 ın2 Poğösüet 4000 m2 Parlak kayışlık deri 9000 m2 Parlak zırh derisi 17500 m Çadır bezi 400 ki Urgan 15/9/938 saat Il e kadar 15/9/938 saat 11 e kadar 15/9/938 saat 11 e kadar 15/9/9838 saat 15 e kadar 15/9/938 saat 16 ya kadar