10 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

10 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

e . Sahife 10 AKŞAM Y. Mustafayı tabanca İle vuran Şahendenin muhakemesi Şahende mahkemede Mustafayı vurduğunu inkâr ediyor, muhakeme tehir edildi teessir olan Mustafa bir akşam üzeri gene Falmaya yalvarmak üzere Şa- hendenin kapısına gitmiş, Şahende, | her zaman olduğu gibi bu defada Fatmanın evde bulunmadığını söyle- | miştir. Fakat Mustafa ısrar ederek Fatmayı her halde görmek istediğini Söylemiş ve bu yüzden arfalarında ağız kavgası olmuştur, Bu Kâvgadan Son derece hiddetlenen Şahönde bu defa Mustafaya: — O halde burada bekle de ben yukardan Fatmayı çağırayım. Deyip yukan çıkmıştır. Mustafa kanlar içinde yere yuvarlanmıştır. O sırada Şahende de bir kora su ge- tirip kapının önündeki kan lekeleri- verilmiştir. Maznun Şahende mahkemede bu cürmü inkâr etmiş ve Mustafayı vur- madığını, bu vakadan haberi olma- dığını söylemiştir. Dünkü muhake- mede şahidlerden bir kısmı dinlen- miş bunlar da ifadelerinde Mustafa- yı sokakta yaralı bulduklarını fakat bunun Şahende tarafından vuruldu. Bunu görmediklerini söylemişlerdir. Gelmiyen şahidlerin celbi için mu- hakeme başka güne bırakılmıştır. Südetler şiddetli nümayiş- (Baş tarafı 1 inci sahifede) lovakya için bir plebisit meselesi yok» bur, Böyle bir teklif her kim tar fından vaki olursa olsun, katiyen | reddedilecektir. Plebisitter bahseden ortaya harb tehlikesi çıkarır. Prağ 9 (A.A) — Hükümet ile Sü- detler arasındaki müzakerelere tek- rar başlamımıştır. İngiliz mahafilinin endişeleri Londra 9 — B. Hitlerin Nürnberg kongresinin pazartesi günü Kapanış celsesinde irad edeceği nutka büyük bir ehemmiyet verilmekte ve Führerin bu nutukta Almanyanın Südet işin- de kati hattı hareketini tesbit edece- ği zannedilmektedir. İngiliz Müstemleke ve Mili Mü- dafâaa Nazırlarınn evvelâ İrlanda Başvekili De Valera ve sonra Çambör- leyn ile yaptıkları konuşmalar hak- kında beyan olunduğuna göre, bu konuşmalar, İrlandanın müdafaası etrafımda cereyan etmiştir. * B. De Valera İngiliz Harbiye Nazi- rına İrlandanın kendi müdafaasına aid programı tatbik edeceğini ve hiç bir zamen muhtemel bir düşmana İngiltereye hücum etmek için kendi toprağını kullanmasına asla müsaa- de etmiyeceğini temin etmiştir. Diğer taraftan alınan © haberlere nazaran dün, Başvekil Çambörleyn ve diğer İngiliz Nazırları arasında ya- pılan müzakerelerin sebebi Orta Avrupada vaziyetin oldukça vahim- leşmiş bulunmasıdır. Bunu teyid eden diğer bir nokta da, İngiliz kabinesi- nin pazartesi günü yeni bir fevkalâ- de toplantı yapmağa karâr vermesi ve Hariciye Nazırı Lord Hallfaksın da evvelce verilen karar hilâfına “olarak Cenevreye gitmeyip Londrada arka- daşlarile daimi temasta bulunmak istemesidir. Londraya gelen bazı haberler, Hit- lerin 12 eylülde irad edeceği nutukta Çekoslovakya meselesini muhtariyet esasından daha başka sahaya intikal ettireceği endişelerini uyandırmıştır. Paris matbuatı ne diyor ? Paris 9 (A.A.) — Fransız mathua- tını hep Çekoslavakya meselesi işgal etmekte devam ediyor. «Petit Parisien» şöyle yazıyor: Eğer iki muarız taraf arasında nor- mal müzakereler mevzuu bahis ol- saydı, bir mümkün ol duğuna şimdiden ohükmedilebilirdi. Şurası muhakkak ki, Südetler pek te : ler yapmağa başladılar Almanya tarafından yutulmak iste- miyorlar. Çünkü nasyona! sosyalist- | lik kitlesi içinde boğulup gidecekler- dir. Avusturyahların acı tecrübesi bu- nu isbat eder. Esasen bunun içindir ki, Südet .şefleri, Berlin mabafitinde terviç edilen plebisit fikrine o kadar bağlı gözükmüyorlar. Bu hususta hiç bir şüphe yoktur. Çünkü bizzat ken- dileri bunu selâhiyattar ricale söyle- mişlerdir. Südetlere yapılan teklifler Prağ 9 (A.A) — Prağ hükümetinin Südetlere yaptığı yeni tekliflere ald tafsilâtın bugün veya nihayet yarm tebliğ edileceği resmen teyid olun- maktadır. B. Benes bugün bir nutuk söyliyecek Prağ 9 (A.A.) — Reisicümhur Be- nes, yarını saat 18 de radyo ile, Çe koslovakyanın ekalliyetlere aid siya- setini izah eden mühim bir nutuk söyliyecektir. Nürnbergte geçid resimleri Nümberg 9 (A.A) — 26 bin nas- yonal - sosyalist siyaset şefi, ellerin- de meşaleler olduğu halde şehir s0- kaklarında dolaşmış ve Hitlerin ote- linin önünden geçerek balkona çıkan Hitleri selâmlamıştır. Frank Nürnberge gitti Prag 9 (A.A.) — Henleinin muavi- ni Frank, bugün Nürnberge giderek orada Henleine mülâki olacaktır. İngiliz konsolosu Moravskaya gitti Prağ 9 (A.A) — İngiliz elçisinin. emri üzerine İngiltere konsolosu mü- şahit sıfatile Moravska - Ostravaya gitmiştir. Manialar ortadan kalktı Pruğ 9 (A.A) — Resmi bir tebliğ neşredilmiştir. Bu tebliğde B, Hod- zanın bu akşam Südet Almanlar fır- kası mümessillerini kabul etmiş ol- duğu beyan edilmektedir. Bu görüş- me esnasında Moravska - Ostrava hâdisesinin tasfiyesi (omevzuubahis olmuştur. Hâdise tamamile tasfiye edilmiş ve müzakerelerin mevsimsiz olarak inkıtama sebebiyet vermiş olan maniaların ortadan kalkmış olduğu müşahede olunmuştur. B. Hodza ta- rafından Südet mümessillerine veri- len malümattan sonra Südet mümes- silleri, Başvekile fırkalarının Alman meselesinin halli için müzakereye de- vam edeceklerini söylemişlerdir. Ya- rın saat 11 de müzakeratın devam- na karar verilmiştir. .v.ss dio 1939 Briç Olimpiyatları Zi Ne. 9 Şimal ve cenub: «Üç aanzutu. dedi, «dört. yaptı. Küğıd veren: Şimal, Şrrk ve garb: Zonda, Şimal Pas 28.4. Pas Şark Pas Pas Pw Cenah Gar» ISA. Pas 3SA Pas Cenubum eli «bir sanzatu. açış dekli- Fasyonuna çok musiddir. Çünkü nor levesi, yedi onar kâğıdı vardır ve her rengi tutucu kuvveli haizdir. Şimalin elinde de her renkten kâğıd bulunduğuna göre karolarını deklâre cimemelidir. Zira karodan partiyi çıkarmak şüphelidir. Bi- naenaleyh sanzatuyu ikiy yükselimekle i damını, karo dokuzlusunu oynar, yerin sekizlisi üzerime elindeki yediliyi kaçar. Bu suretle el yerde kalır, karonun altılısı- nı da yapar. Cemubun, oyunu çıkarabilmek için kupa pasına ihtiyacı vardır. Bundan baş- ka eğer tekrar yere geçmek imkânı hasıl olursa cenub pikadan ekstra bir Jove te- min edebilir. Yere tekrar geçebilmek için yegâne çare karoları bitirdikten sonra yerden kupa damını oynamaktır. Eğer garb tarafta değilse ruayı koymakla eksira leve temin etmiş olur. “ 04327 € i .z.f ; : 5 pibeieiie bla 4$ id le) İ İnhisarlar UM dürlüğünden : 1 — Şartnamesine ekti Hstelerde yazılı eb'ad üzerinden şartname muci- bince 1 No. lu tipten 500 adet ve 2 No. lu tipten 500 adet ki cem'an 1000 adet portatif içki sandığı açık eksiltme usuliyle yaptınlacaktır. II — Muhammen betieli beheri 363.41 kuruş hesabiyle 3634.10 lira ve mu- vakkat teminatı 772 56 liradır. TI — Eksiltme 16/1X./938 tarihine rastıyan cuma günü saatilde Ka- balaşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İstektilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatle 95 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (6012) * — Şartnamesi mucibince satın alınacak 100000 adet 100 lük tuz çuvalt kapalı zarf usulle eksiltmeye konmuştur. Tİ — Muhammen bedeli beheri 41 kuruş hesabile 41000 lira ve muvakkat teminatı 3705 Hradır. HI — Eksiltme 2'/1X/935 tarihine rastiayan çarşamba günü saat Il de Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler iki lira bedel mukabilinde İnhisarlar Levazım ve mü- bayaat şubesile, Ankara ve İzmir baş müdürlüğünden alınabilir. V — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile © 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların (6099) ei şi le Düne Ke okaiikre 0 vE MD adet dişli iskarta bıçağı ile 1000 adet P. M. 63.14 zincir kenedi açık eksiltmeye kon- muştur. YI — Muhammen bedeli Dişli ıskarta bıçağının beheri 3 lira ve zincir kene- dinin beheri 20 kuruş hesabile heyeti umumiyesi 950 lira ve muvakkat temi. nalı 71,25 liradır. TI — Eksiltme 27/1X/938 tarihine rastlayan sah günü saat 11 de Kaba. taşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden almabileceği gibi resim ve nümuneler je görülebilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 7 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda zdı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (6295) Ankarada Atatürk Bulvarında Depo ve İmlâhane inşaatı mü- nakasasına alt olup 30, 31 /VI11/938 ve 2, 5/1X/938 tarihlerinde intişar eden * ilânlarımızın İH nci maddesinde yatırılması icap eden teminatı muvakkate ak- çesi yanlış olarak (4495,73) lira kaydedilmiştir. Bu işe ait muvakkat teminat Aâkçesinia 11207 lira olduğu tashihen ilân olunur. (6196) Galatasaray Lisesi Alim satım komisyonu başkanlığından Muhammen bedeli Miktarı Tahmini P. Teminatı Lira Adet Lira Lira 200 20 3 12 Sıra inşası 220 2 nı Dolap inşası 420 . Galatasaray lisesi için miktar, tahmin fiatı, teminatı yukanda yazılı sıra ve dolabın 15/9/938 perşembe günü saat 14,30 da Kültür Direktörlüğü bina. HER EM Muhasebeciliğinde toplanan komisyonda pazarlıkla ihalesi yapı- acaklır. Bu işe gireceklerin nümune ve şartnameyi görmek üzere okul idaresine ve teminat makbuzlariyle belli gün ve saatle komisyona gelmeleri, (6269) Vazifeye davet İstanbul vakıflar başmüdürlüğünden Yıllardanberi tevliyet vazifesine alâka göstermiyen ve adresi idaremizce belli olmayan (Zaptiye Müş'ri Mehmet paşa) vakfı mütevellisi Mehmed Maz- harın idaremize müracaatla vakfa aid muameleyi takib ve hayır şartlarını ifa etmesi için ilârın vaki tebligata icabet etmediğinden kendisine ilân tarihin. den itibaren onbeş gön daha mehil verilmiştir. Bu müddet zarfında da gelme- diği takdirde hakkında kanuni muamele yapılacağı ilânen ihtar olunur. (6273) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Beşinci keşide 11/Eylül/938 dedir. Büyük ikramiye: 50,000 liradır. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (10.000 ve 20.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak et- Türk borcu I, Peşin 1925 Sıvas - Erzurum 1 109.— Srras - Erzurum 1 100.15 Sıvas - Erserom HE 10075 Bıvas - Erzurum II 10075 PARA ve ÇEKLER (Kapanış fiatleri) Londra 1 Sterlin 60 New-York 100 Dolar 105.5075 Paris 100 Prank 330 Milâno 100 Liret 6.605 Cenevre o 100 İsviçre Pr, Bu Amsterd. 100 Florin 613950 Berin 160 Rayhşmark 001425 Brüksel (100 Belga 21.1650 Atina 10 Drahmi Lari Botya 100 Leva 14950 Prag 100 Çekoslovak Kr, 42875 Madrid 190 Pozeta 6.06 Varşora © 100 Zioti 233975 Budapeşte 100 Pengo 4.7350 unamamıştır. Bükreş 100 Ley, 0.5050 rundan başlamış olsaydı bittabi bunları |. Belgrad (100 Dinar 28115 gösterirdi. emmesi binaen ©© | Yokohama 100 Yen 863715 nub sinek empasını yapmamalı, oynamalıdır. Sinek runsi as üzerine dü. | Seckbelm mm — ger. Bu suretle koznu oyununu Çıkarır, A İİ İİİ İZİ Hİ İLMİ ZİLİ İİİ) iğ na im