13 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

13 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

AKŞAM 13 Eylül 1938 16 yaşındamı, 37 mi? Dün ağırcezada çocuğunu boğmaktan suçlu bir ananın muhakemesine başlandı Çocuğunu boğarak öldürmekten mazmun Kademhayır adındaki kâdi- nın muhakemesine ağırceza mahke- mesinde başlanmıştır, Tahkikat ev- rTakına nazaran vaka şöyle olmuştur: Kademhayır bundan bir müddet ev- vel İstanbula gelmiş, muhtelif yer- Jerde hizmetçilik yapmış, o sırada bir de çocuğu olmuştur. Kademhayır Haseki hastanesinde çocuğunu do- gurduktan sonra oradan çıkmış ve hizmetçilik yapmak üzere Çatalcaya gitmiştir. Yolda giderken de çocuğu- nü boğup öldürerek bir tarlaya göm- müştür, Fakat Çatalcada hizmetçilik yap- mak üzere girdiği evde Kademhayırın | memesinden süt damladığını gür- müşler ve şüphelenerek bunun sebe- bini sordukları zaman Kademhayır: — Benim çocuğum vardı, fakat bu- raya gelirken yolda Boğup öldürdüm. Diye itiraf etmiştir. Bunun üzeri- ne vaka Adliyeye bildirilmiş ve Ka- demhayır yakalanarak muhakeme | edilmek üzere İstanbula gönderilmiş- tir. Maznun kadın evvelâ asliye ceza mahkemesine verilmiş ve gayri mev- kuf olarak muhakemesine (obâşlan- mışsa da mahkeme bu davanın rüye- tini vazifesi haricinde gördüğünden €vrak ağırceza mahkemesine veril- miştir. O esnada Kademhayır da Or- taköy civarında Salim adında birinin yanına hizmetçi olarak girmiştir. Dün ağırceza mahkemesinde başlı- yan muhakemede Kademhayır suçu- nu inkâr ederek: — Ben çocuğumu boğmadım. Has- ta idi, yolda giderken öldü. Dedi. Çocuğun babası sorulunca Kademhayır bir müddet düşündük- ten sonra: — Çocuğun babası kim olduğunu pek iyi bilmiyorum. Hatırımda kal dığına nazaran galiba ismi Abdullah idi. Cevabını verdi, Maznun kadın mah- kemede yaşının 16 olduğunu söyledi. Halbuki tahkikat zabıtlarında ken- disinin 37 yaşında olduğu yazılıyordu. Bu cihet sorulunca: — Ne bileyim. Benim böyle şeylere aklım ermez. Dedi. Kademhayır ile beraber mah- kemeye gelen adam çağrılarak kadı- nın yaşı soruldu. Oda, kadının 37 yaşında olduğunu ve ağzında bir tek dişi bulunduğunu söyledi. Hâkimin emri Üzerine Kademhayır ağzını aç- tı ve hakikaten bir tek dişi olduğu görüldü. Fakat Kademhayır 16 ya- şında olduğunda ısrarla beraber ço- cuğunu da boğmadığını ileri sürdü. Şahitlerin celbi için muhakeme baş- ka güne birakıldı. alya ile ticaret Müzakereye perşembe günü Tophane köşkünde başlanıyor Türkiye - İtalya | ticaret anlaşması müzakerelerinde bulunacak olan Ha- riciye Vekâleti umumi kâtibi B. Nu- man Menemencioğlunun riyasetinde- ki isimlerini dün yâzdığımız Türk he- yeti Ankâradan şehrimize gelmiştir. İtalyan heyeti yarın Romadan şeh- rimize gelecek ve perşembe günü de "Tophane köşkünde müzakerelere baş- lanacaktır. Türk heyeti, İstanbul 'Türkofis müdürünün de iştirâkile dün sabah Tophane köşkünde ihzari ma- hiyette bir toplantı yapmıştır. Heyet bugün de çalışmalara devam ederek İtalyan heyetile konuşulacak mesele- lerin esaslarım hazırlıyacaktır. B. Numan Menemeneloğlu dün 'kendisile görüşen gazetecilere kısaca şunları söylemiştir: — Bugün yaptığımız ve yarın tek- rar edeceğimiz toplantılar ihzari ma- hiyettedir. Türk - İtalyan ticaret an- laşmâsı müzakereleri için bazı 6sas- lar hazırlıyoruz. İtalyan heyetinin çarşamba günü buraya gelmesini beklemekteyiz. Mü- zZâkerelere perşembe günü başlıyaca- ğz> Türkofis reisinin tedkikleri 'Türk - İtalyan ticaret anlaşması müzakelerinde bulunmak üzere şeh- rimize gelen Türk heyetinden Türko- fis reisi B. Bürhan Zihni dün sabah İstanbul Türofis müdürlüğünde ted- kikler yapmış, müdür B. Cemal Ziya ile görüşmüştür. Türk - İtalyan ticaret anlaşması müzakerelerine yakında başlanacağı cihetle ithalât ve ihracat tacirlerile “ temaslar yapan Türkofis müdürü, tacirlerin dilekleri etrafında B. Bür- han Zihniye izahat vermiştir, 'Türkofis reisi tedkiklerine bugün de devam edecektir. — Japonyada hava müdafaa manevraları Tokyo 12 (A.A.) — Beş gün devam edecek olan hava müdafaa manevra» ları Tokyo ve Yokohama da dahil ol- mak üzere şarki Japonyanın 19 €ya- letinde birden bu sabah başlamıştır. Bu manevralardan maksad radyolar, telefonlar ve şifahen verilecek olan tehlike işaretlerine halkı alıştırmak» tan ibarettir, Hollanda veliahdı iyileşiyor Amsterdam 12 (A.A.) — Hafif bir rTahatsizliktan muztarip plan velahd prenses Juliana'nın sıhhi vaziyeti hiç yo ey gri Sem Yeni yollar Beyoğlu ve ve İstanbul taramda inşaata başlanıyor İki senede bitmek şartile belediye tarafından bir müteahhide verilen 507 bin Jiralık yol inşaatına hem Bey- oğlu, hem İstanbul tarafından baş- lanacaktı. Müteahhid hazırlıklarım bitirmiş ve Perapalas arkasında bu- lunan Tozkoparan - Şişhane yelunun inşaalına başlamıştır. Evvelâ yolun kenarlarındaki duvarlar (İnşa edil- mektedir. Bunlar bittikten sonra yo- Jun asfalt kısmının nişasına başlana- caktır. Babıâli caddesinin inşaatı için de icab eden malzeme hazırlanmış ve vİ- lâyet konağı arsasına istif edilmiştir. Bu yol da İş bankasının yanındaki sebil önünden başlıyarak Babiâliye doğru uzalılacaktır. Asfalt yollar İzmirde yeni kanunun tatbikine başlanıyor İzmir (Akşam) — İzmir vilâyeti turistik yollarının inşası hakkındaki kanun, 9 eylül tarihinden itibaren me- riyet mevkiine girmiştir. Vilâyet umu- mi meclisinin hazırladığı turistik yol- lar projesine göre, eski medeniyetle- re âit muhtelif harabeler, plâj ve eğ- lence yerleri ile Mıcalara giden yollar, bu kanun mucibince asfalta çevrile- cektir. Kanun dairesinde İzmirde ve ban- Miyöde işliyen otobüs, tramvay ve kör- fezde işliyen vapurlarla yolculuk edenlerden bilet başına yirmişer para turistik yol hissesi alınmaktadır. Yal- rız bu seneye mahsus olmak üzere İzmir vilâyeti Yol vergisi mükellefle- rinden altı yerine iki lira fazlasile yol parası alınmasına da başlanmış- tır. Turistik yollar, İzmir ve Egede mesud bir inkişaf husule getirecektir. Serbes yüzme dünya rekoru Kopenhag 12 (A.A.) — Danimar- Kalı yüzücü kadın Ragnhild Hveger iki yüz metrelik serbes yüzme dünya rekorunu 2 dakika, 21 7/10 saniyede kırmıştır. Bu suretle vatandaşı Van- veen tarafından tesis edilen rekor üç saniyelik bir farkla islâh edilmiş oluyor, Amerika reisicümhurunun oğ- luna ameliyat yapıldı Rochester 12 (A.A.) — Amerika Reisicümhurunun oğlu James Roo- sevelt'e dün öğleden sonra ameliyat yapılmıştır. Reisicümhur. me evvel rici ami 1939 Briç Olimpiyatları El Xo. 11 Leve bakışlamak Şark ve garb: yaptı. Kâğıd veren: Cenub. Her !ki taraf birinci mansta, «Üç sanzatu. dedi ve ARDV 474652 vD85 vas .*AR & “ * V10987 44Db487 2.12 c .* yvı96 4D64137 4RVvlo Deklârasyon Cenab o Garb o Simal || Şark Pas ıa Pas 4 Pas ISA Paw Pas Pas Garb, beş önordan fezla kâğ'dile ikin- ci turda sanzatuyu giinek maksadile bir açış deklâraşyonu yapmaktadır. Şarkın «bir karo. dan ibaret normal bir cevabı vardir. Garb ise bilfabi süç sansatus ya gider. Şimal pikanın onlusunu çıkar, garb le- veyi alır. Vaziyet pek te oynun kolaylıkla çıkarılmasına müsald değildir. Bununla beraber iki şans vardır, biri karo damı- ran, garbin onorları Üzeri Binaenaleyh garb karonun a5 ve rvasin çeker, fakat karo damı düşmez. Yerin ise yalmız bir raniresi vardır. Bu itibarla karoları sağlayıp almak imkânı kalma- | muştır. Şimdi cenub için sinekleri tecrü- be etmekten başka çare yoktur. Eğer sinek ruası cenubda ve mu- hasımların her birinde üçer sinek varsa garb, sinekten dört leve kazanabilir. Va- ziyet ne olursa olsun sineklen bir leve kaybedilmek muhakkaktır. Garb kupa- larda için bu sinek levesini derhal vermelidir. Bu maksadla garb bir sinek boşu oynar, leveyi muhasım tarafa bağışlar. Cenub bu sineği alır, kupa valesini oynar. Garb boş vermeli, yerin ası İle almalıdır. Bun- dan sonra yerden bir sinek boş çevirmeli pas yapmalıdır. Empas müvaffakıyetle çöker, kozcu sinekten dört levesini yapar. Dokuzuncu levesini temin için bir; pika oynar, asi orladan çıkartır. ekic 90! düşmesidir. | hâkimiyeti muhafaza edebilmek | Dikkat ediniz, garb siyeği bağıslamayıp ta empasa kalkışacak Olursa oyununu kaybeder, Yerden sinek çevirebilmek İçin bir tek rantre vardır,o da kupa asmdır. İlk elde yapılacak empas ogeşerse de er geç cenuba bir İeve vermek imedbüri- yeti vardır. Cenub ci tütunca kupa vale- #ini gelecektir. Bu suretle muhasını taraf üç kupa, bir pika ve bir sinek alarak kozcuyu içeri atar. a Şark ve garb: «Altı pikas ya çıktı, bir içeri girdi. Küâğıd veren: Garb, Şimal ve cenib: Zonda, ».4> <u>e R94 10412 1098 4AVIOST — v6 *5 MARDS41 Gc Şa a ».4> “ye <<e sa” “ » 3 Şark * 8 id 5 HEEEİ an »... z Müzayedenin ikinci turunda şark sik! sanzatu. demektedir. Çünkü garbin elin- deki sineklerin altılı ve pikaların beşil olduğunu yüzde yüz bilmektedir. Fa- kat garb pikasını tekrar Ooyükei. ince şark bunların en aşağı beşli olduğunu ve ilk defa deklire edilmiş ol- masına nazaran sineklerin uzunluğunun da en aşağı sitı kâğıddan ibaret bulun- duğunu anlar, Şark şimdi cesurane bir deklârasyon yap- malıdır. Ortağında kırmızı renkte yal- nız iki kâğıd vardır. Karo ası kendisin- de olduğundan bunların birine hâkim demektir. Pikanin iki onoru, ortağının pikasını fevkalâde takviye eder. Binekten de iki kâğıdı bulunması, ortağının sinek- lerini kolaylıkla sağlatabileceğine delâlet edebilir. Şu halde hemen «beş pikas Ya çıkmak en muvafık bir cerabdır. Bu şeralt al- tında garb bittabi petişileme gider. Siyah renkli küğıdların fena düşüşün- den garb bu şilemi yapamaz. Şimal ku- pasın ruasnı er cenubun cesaret ve- Rd devam “Gar ikinel kupayı Keser. imdi bu Mevsimin ilk LAUREL ve HARDY'nin TÜRKÇE SÖZLÜ 1934 — 1939 Sinema mevsimin ilk kahkaha tufanı LAUREL- Ş ARIYOR Önümüzdeki perşembe akşamı SARAY sinemasında Başlıyor. Yeni Fiatlar: Lüks Balkon 50, Hususi Koltuk, 35, ikinci Balkon ve Parter 25, Filmleri HARDY Localar 250 kuruş. (ÇER Bugün MEME HALK “SİNEMASI (Eski Kemal Bey) Sirkeci ŞEYH AHMED ARMON NOVARO Türkçe büyük Şark filmi Diş Tabibi ERİB ZEKİ GÜNEBAKAN Mesleki tedkikatta bulunmak için Avrupa seyahatine çıkmıştır. Profesör Doktor KADRİ - RAŞİT ANDAY berayı tetkik Fransa'ya gitmiştir. Bir ay sonra avdet edecektir. EKTUĞRUL SADİ TEK TİYATROSU Bu gece Taksim PEK Sineması Önümüzdeki Perşembe akşamı YENİ ve MUAZZAM BİR m YENİ SİNEMA mevsimine başlıyor. BÜYÜK ŞEHİR SPE 'TRACY — Fransızca sözlü muhteşem Aşk ve Macera filmi Yeni teizilâti Fiatlar: Husüsi koltuk: 45 — Balkon: 35 — Birinci; 25 Cumartesi sant 1 ve 2.30 pazar saat 11 ve | seanslarında ucuz halk ve talebe malinelerinde: 20 — 25 ve 30 kuru; (ALTINTEPE) de (NUR BABA) Meşhur vodvil 3 perde Lİ Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli: Pangatlıda Nargileciyan, Tak- #im: Limonciyan, Beyoğlu: İstiklâl caddesinde Dellâsuda, Galata: Kara- köyde Hüseyin Hüsnü, Kasımpaşa; Müryyed, Hasköy: Aseo, Eminönü: Beşir Kema), Fatih: İsmali Hakkı, Karagümrük: Mehmed Fuad, Bakir- köy: HUAI, Sarıyer: Asaf, Aksaray: Yenikâpıda Sarım, Beşiktaş: Halid, Fener: Balatta Hüsameddin, Kum- kapı: Cemil, Küçükpazar: Hasan Hu- Jüsi, Samatya: Yedikulede Teofiloe, Alemdar: Çerberlitaşta Sırrı Rasim, Şehremini: Akmeğ Hamdi, Kadıköy: Sadık, Yeldeğirmeninde Üçler, Üskü- dar: İskelebaşında Merkez, Heybeli- ada: Tomas, Büyükada: Halk. Mer gece açık ecraneler: 5 parçadan ibaret zarif bir ya- tak odası ehven fiatle satılıktır. Taksim Topçu caddesi «Uygun» apartımanı kapıcısına müracaat. * ea asanme BE EEAENAEEEEEESEEEEEAAEAA EAEAEENAe mede bulunmalıdır. Eğer siyah reikler 2 - 3 suretinde düşmüş ise mağiübiyet ihtimali bertaraf edilmiş olur. Fakat, garb bu renklerden birinin veya her iki- sinin fena düşmüş olması ihtimalini der- piş etmelidir. Eğer sinekler 2 - 3, kozlar 1 - 4 sure- tinde düşmüş ise kozcu oyununu çıkara” bilir. Sineklerin fena düştüğünü farzede- lim. Eğer sineği kısa olan muhasim kor- dan da kısa ise gerb gene oyununu çi- karabilir. Garb evvelâ sinekleri oynar ve sinekleri müsajd süretle taksim edilmiş bulursa oyunu kurtarır ve her İki ren- gin de fena düşüşü ihtimali karşısında Gn gene evvelâ sinekleri oynamakla bir iki leve kurtarmış olur, Binaenaleyh gerb yerin damına bir pika gelmeli ve elindeki asa yerden bir sinek çevirmelidir. (Sineklerin 0 - 5 tar- zında düşmüş olması ihtimaline binaen ilk sinek yerden gelmelidir). Her iki taraf ta birinci sineğe verince garb arkasından sineğin Tuasını oynamalıdır. Herne kadar ecenub bu sineği keserse de garb de, her hangi bir müdafaaya karşı yerin pika Yuasi e bir sinek keser, kozla eline Ze Sind sone ineklerin geri ile Kan sonr ge petişilemi Baş rollerde Büyük iki Yıldız: LUISE RAYNER 12/9/9388 1932 © TI Hazine — PARA ve ÇEKLER (Kapanış fiatleri) Londra 1 Berlin 609 New-York 100 Dolar 1267275 Paris 100 Prank 3.4150 Milâno 100 Liret 6.6650 Cenevre o 100. İsviçre Pr. 28815 Amsterd. 100 Florin 88.21815 Berlin 100 Rayhşmark 50.15 Brüksel © 100 Belga 21.335 Atina 100 Drahmi 115 Botya 100 Leva 150375 Prg 100 Çekoslovak Kr. 43075 Madrid o 100 Pezeta 6.00 Varşova — 100 Zioti 235125 Budapeşte 100 Pengo 248575 Bükreş O 100 Ley, “090875 Belgmd Oo 100 Dinar 2.3325 Yokohama 100 Yen 3815525 Btokholm 100 İsveç Kr. 3140125 Moskova. (o 100 Ruble 23.54 ——ğ—ğ—-- 12/9/938 Pazartesi günü İstanbul Hâlinde. toptan satılan Yaş meyva ve sebze flatleri: En aşağı En yukarı fiati giati Emsal Kr 8. Kr. 8 15 — Cinsi Bamya Sakız kabağı Dolmalık biber Sivri biber Kır dömalesi Sınk domatesi Çalı fasulye Ayşekadın Kırmızı barbunya Asmakabağı Patlıcan baş » orta » vak Hiyar Misir Havuç Maydanoz » Çekirdeksiz üzüm Kilo Çavuş üzümü » Rezakı üzümü » Yapıncak üzümü » Siyah üzüm Amasya elması İnebolu elması iz ğe Y 7 0 » » » Fındık » Şenal » Üvez » Ayva » ze incir » » Sunma iz yenidünya baş Aded6— .— ytl 7— a sunma MEVLiD Merhum Memduh Ezinenin vefatı- nın kırlancı günü münasebetile, ru- huna ithaf edillek üzere 15 Eylül 1938 perşembe günü öğle namazinı müteakip Beyant camiinde mevlid okutulacağından kendisini sevenle rin teşrifleri rica olunur. Askerlik işleri Beşiktaş askerlik şubesinden: Piyade teğmen Nuri oğlu Kadri (24607) Piyade teğmen Mustafa oğlu Hasan Kadri (2724 Piyade teğmen Abdurrahman oğlu Osman Süreyya (41852), 938 yılı haziran mira Zelmiyen yukarda adları ya- zilı yedek subayların acele şubeye müraca- atları ilân olunur. Zayi 336 tarihinde yüksek mühendis mek. tebinden aldığım diplomam zayi ol. g > .—