20 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

k AEKŞAM |! | Lig maçları 2 Birinci teşrinde başlıyor Fenerbahçe ile Beşiktaş ilk hafta karşılaşıyorlar İstanbul futbol ajanlığı tarafından. tertib edilen lig maçları kuralarını çekmek ve maçların fikstürünü tan- zim etmek için dün akşam mıntaka merkezinde klüb murahhşslarının iştirakile bir toplantı yapıldı. Ve lig maçları fikstürü tanzim edilerek müsabakaların 2 birinciteşrin pazar günü üç sahada birden başlanması- na karar verildi. Müsabakalara girmiyeceği evvelce ilin edilen Fenerbahçe, Güneş, Ga- latasaray ve Beşiktaş klüplerinin de iştirak ettiği bu toplantıda verilen karara göre iki devre olmak üzere tertib edilen Ug maçları dört ay bilâ İasıla devam edecek ve kânunusani- hin son haftasında nihayetlenecek» tir. Müsabakalar stad sahibi olan klüp- lerin kendi sahalarında icra edilecek ve hakemleri klüpler kendi araların- da anlaşarak tayin edeceklerdir. Klüpler arasnda mülabakaf hasıl olmadığı takdirde ajanlık resen mg- çın bakemini tayin edecektir . Verilen kararlar arasında en mü- him olarak büyük bir derd halinde sporcular arasında sürüp gitmekle olan davetiye işinin kaldırılmasıdır. Badema maçlara davetiye vermek usulü lâğvedilmiştir. Klüpler maç yapacakları stada 18 kişilik esami lis- tesi vererek gireceklerdir. İdare he- yetlerine resimli hüviyet varıkalari verilecektir. Gazetelerin spor muhaârrirlerine maçları takip etmek için resimli hü- viyet varakaları verilecek ve gazete cilerden manada hiç bir kimse stad- lara serbes olarak giremiyecektir. Müsabakaların hasılatı geçen sene olduğu gibi barem usulü İle taksim €dilecektir. Bütün maçların hasılatları mınta- ka merkezinde toplanacak ve sene nihayetinde klüplerin aldıkları de- receye göre tevziat yapılacaktır. Bu karara göre müsabakaların birinci- sine yüzde 16, ikinciye 15, üçüncüye 14, dördüncüye 13, beşinciye 7, altın- cıya 6, yedinciye 5/6, sekizinciye 5, dokuzuncuya 4'4, onuncuya 4 ve- Dört büyük klüp arasında ilk dey- re maçlarının hangi stadda yapılar cağına dair çekilen kura şu şekilde neticelermiştir: F. Bahçe - Beşiktaş (Fener stadında Güneş - Beşiktaş (o Şeref stadında F. Bahçe - G. Saray Taksim stadında Güneş - F. Bahçe (Fener stadında Beşiktaş - G. Saray Şeref stadında Güneş - G. Saray 'Taksim stadında Stadiara sahip olan dört büyük Klüp arasında yapılan bu tasnif ilk devre maçları içindir. Bu klüpler ikinci devre maçlarını da kendi stad- Tarında oynıyacak ve Ilk devreyi ken- di stadında oynıyan klüp ikinci dev re rakibinin sahasına gidecektir. Klüpler arasında lig maçları için çe- kilen kuraya göre tanzim edilmiş cetveli aşağıda neşrediyoruz. Bir dev- re üzerine tanzim edilmiş olan bu celvelin ikinci devre maçları bilâha- re ilân edilecektir. Çekilen kuraya göre ilk hafta Fenerbahçe ile Beşik- taş* karşı karşıya düşmüşlerdir. Lig- lerin ikinci haftasında Fenerbahçe latasaray ile Beşiktaş karşılaşacak- lardır, Bu dört mühim maçın kura ile ilk haftalara isabet etmesini bu müsabakaların bir sürprizi olarak telâkki ediyoruz. AKŞAM: Lig maçlarında bütün irem muvaff Heye diler. Lig maçları fi fikstürü 2/10/9338 Süleymaniye - Topkapı Vefa - Hilâl İstanbulspor - Galatasaray Güneş - Beykoz Fener - Beşiktaş yan Ferrari ve Polonyalı Brustad. Bu takım için merkez muhacimde Macar Şaroşi ve solaçıkta İtalyan Kolossi de en fazlg vey alanlar meva» Galatasaray - Güneş Hilâl - İstapbulspor Vefa - Topkapı 6/11/9338 Süleymaniye - Fener Beşiktaş - Güneş İstanbulspor - Beykoz Vefa - Galatasaray Hilâl - Topkapı 13/11/98 20 Mylül 1908 B. Hitlerin mühim beyanatı (Baş tarafı 1 inci sahifede) Çekoslovakya Av- İ rupanın bütün bünyesini zehirliyen bir çıbandir. Bu çıban ortadan kal dırılmazsa milletler arusındaki mü- nasebalı zehirlemekte devam edecek ve bu hal nihayet bir yıkılmaya se beh olacaktır. Bu vaziyet 20 seneden- beri devam ediyor. Hiç kimse Çekos- müddet kararmamelerini neşre de vam edebileceği görülecektir. Acaba benim hakkımda da bir tevkif mü- zekkeresi ısdar edecek midir? » Alman gazetelerinin makaleleri Berlin 19 (A.A) — Alman mat buatının bütün dikkati Çekoslovak Beobahter gazetesi, Çek komünist partisinden kürek mahkümları ile «Kımli müfreze; lerin teslihatı hak- olan propaganda malzemesi paket- lerinin foloğraflarını neşrediyor. Alman matbualı, Henleinin meşru müdafaa vaziyeti ve Südet - Alman gönüllü teşkilâtı hakkındaki beyan- namesini de ehemmiyetle kaydetmek- tedir, Doyçe Algemayne Zaytung, Prağın hattı hareketinin Çekoslovak devleti ile Alman milleti arasında resmen | aynlık yaptığını ve buna binaen Ak man halkının artık bu devlete aldi- yetini fesih etmekte bulunduğunu kaydediyor ve diyor ki: «1919 Çekoslovakyası tasfiye edil- miştir. Prağ bayları vukuat hazırlar- larsa onları zorla doğru yola sevket- Çekoslovakya bir harb zuhur ettiği takdirde, asil kan hiç bir vakit bu kadar haksız yere dökülmüş olmuyacaktır. Mün- Çek boyunduruğuna. bur etmek maksadile, İngilizler, Frans sızlar, İtalyanlar ve Almanlar gibi büyük ve kıymetli milletlerin birbir- perşembe akşamı sat 18 de Bölge merke- Zine gelmeleri tebliğ olunur. Ankara tarih. dil coğrafya fakültesi direktörlüğünden 1 — Fakültenin 1938 mali yılı yemek münakasası 10/1U/938 pazartesi gü- nü Ankara mektepler muhasebeciliğinde saat 15 de kapalı zarf usulü ile ya. pılacaktır. 2 — İsteklilerin her gün fakülte hesap işyarına müracaat edetek şart- nameyi görebilirler. 3 —1532 liva 25 kuruştan ibaret olan ilk teminatın ihale günü saat 14 de kadar mezkür muhasebecilik veznesine yalırılması lâzımdır. 4 —— İlân ürreti mütaahhide aittir. 488141 Vaziyet çok karıştı renildiğine göre, bu mülâkattan son- ra Hariciye nezaretinden ayrıluken Çekoslovakya elçisi pek müteheyyiç döneceğiz.» Macar partisi reisi tevkif edildi grupunun salâhiyettar mümessilleri tarafından ileri sürülen fikir, bütün Macaristanın fikridir. Macar milleti, bu Macarlar için kendi muknadderat- larırir kendilerinin tayin etmesi hak- Alman ve Macar toprakla- iltical Budapeşte 19 (A.A.) — Çekoslo- vakydda elli bin kadar Macar mül- tecisi Macar topraklar.na geçmiştir. İL tienlar devam ediyor. Bunlar arasında ordudan kaçan bir çok Slovak, Po- lonyalı ve Alman vardır. Berlin 19 (A A.) — Şimdiye kadar takriben yüz bin Südet Almanı Al manya topraklarına iltica etmiştir. askerlerinin ateşi Zittay 19 (A. A.) — Ekserisi kadın rna geçtikten sonra da ateşe devam Gö. Alman topraklarında bulu- nan Ullersdorf istasyonuna bir kaç mermi isabet etmiştir, İki kadın ve üç çocuk yaralanmıştır. Bir Macar gazetesinin makalesi Budapeşte 19 (A-A.) — Uj Majyar- sag gazelesinin direktörü, şu satırları yazıyor: tın hiçbir şeye yaramıyacağını güz ö- nünde tutmalıdır. Trianon nümünesi önümüzdedir. 1920 denberi Macaristan, şikâyetlerini bildirmekten hali kalma- mıştır. Sudet Almanları da ayni tec rübeyi yapmağa mecbur kaldılar. On- lara hiçbir şey verilmedi. Macaristana da hiçbir şey verilmiyecektir. Hareke- te geçmek lâzımdır. Lehlilerin isteği Varşova 19 (A.A.) — Lehistan mat- buatı, Çekoslovakyadaki Lehlilerin kendi mukadderatlarına kendilerinin hâkim olmaları hakkını şiddetle mü- dafaaya devam etmektedir. Ekspres Poranny gazetesi diyor ki; «Şimdiki şekliyle Çekoslovakya hak- kındaki hüküm artık verilmiştir. Dün- ya, bu suni teşekkülün hududlarını müdafaa için harb etmek istemiyor. Hâdiselerin seyrini ve menfaatlerimizi Siiniliz hür diielin inirin ainnelimin dd koslovakyada ikamet eden bütün nas» yonaliteler meselesi ayni tarzda halle. dilmelidir.» Dobby Vleczor gazetesi de, ayni mü» talâada bulunmakta ve Çekoslovakya» da bulunan Milletlerin kendi mukad- deratlarına kendilerinin hâkim olması fikrinin batı efkârı umumiyesinde ve hattâ Fransız matbuatında yer kazan- dığını kaydetmektedir. B.M lininii i hakkında Paris 19 (A.A.) — B. Mussolini'nin diyor Prağ 19 (A.A) — Bülün Çekoslo- vak matbuatı, plebisit veya Südet mıntakalarının Almanyaya terki fik- rine, şiddetle itiraz elmekledir. Mât- buat, bu hususta aşağıdaki delilleri ileri sürmektedir: Bugünkü hava içinde bir plebisit yapmağa imkân yoktur. Yapılacak bu plebisitin doğru bir netice ile bite- bileceği şüphelidir. Çekler de dahil mi? Keza, şurası du bilinmelidir Kİ, memleket dahilinde yaşayan Alman» lann vaziyeti nedir; Bunlar da reyle- kata başlıyan jandarma Reşadı Rıza, Zihni ve Ahmed adında üç kişinin öldürdüğünü anlamış ve bunları ya- kalamıştır. Cinayetin sebebi. etrafın- da tahiikata Aosam #dilivor .