17 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

TAŞTA “Çek - Macar müzakereleri “yakında yeniden başlıyor (Baş tarafı 1 sahifede) vak; wasında doğrudan doğruya veyahut diplomasi yelile pek yakında tekrar müzakereye başlana- cağı noktasında hemfikir bulunuyor- lar. Budapeştede nikbinlik Budapeşte 16 — Çekoslovakya ile “olan ihtilâfın halli hususunda bura- “da nikbinlik gösteriliyor.. Malümat sahibi Macar mahafilinin fiktine gö- re Almanya ve İtalyanın nezareti al tında tekrar müzakereye başlana- caktır. Fakat bu defaki müzakereden de bir netice çıkmazsa, o zaman dört “devltin müdahalesi icab ettiği ilâve edilmektedir. Müzakereler bu sefer de akim kalırsa Koma 16 (A.A.) — Giornale d'İtalia gazetesi, Macar - Çek müzakerelerinin tekrar başlamasından bahsederken, bu yeni müzakereler de akim 'kaldığı © takdirde dört devletin şiddetle müda- “hale etmeleri icabedeceğini, zira bu — devletlerin Münihte Macar isteklerini teslim etmiş olduklarını kaydediyor. Çek Hariciye Nazırının Almanya seyahati Prağ 16 (A.A.) — Czeske Slovo ga- zetesi, Çekoslovak Hariciye Nazırı B. Şvalkovski'nin Almanya seyahati hak. kında tefsiratta bulunarak diyor ki: «B. Hitler Çekoslovakyanın Alman. yaya karşı halisane bir hattı hareket takib edeceği hakkındaki teminatını “ kaydeylemiştir. Bu, büyük komşumuz- la münasebetlerimizde yirmi senelik “devreye nihayet veren bir merhaledir. © B. Şvalkovski'nin beyanatı hüküme- “ X© tinin ve bütün bir milletin arzusuna “© © uygundur. Bu, hâdiselerin inkişafı- “nın emrettiği politika bir vakındır.» İtalyanın Macaristana tavsiyesi © Roma 16 — İtalya, Macaristana Rütenyanın kendi o mukadderatını 'plebisit ile tayin etmesi noktasında “ısrar etmesini tavsiye etmiştir. Görü- nüşe göre Almanya da bunu tasvib ediyor. Şimdiye kadar İtalyada 'hü- kümet mahafili, Rütenyanın plebisit- siz Macaristana ilhakını iltizam edi- yorlardı, İtalyan siyasi o mahafili Almanya ile İtalya arasında noktai- nazar ihtilâfı bulunmadığı noktasın- da ısrar ediyor. Hâkim olan fikir Macaristanla © Çekoslovakyanın aralarındaki ihtilâtı “ halletmek için serbes obirakılmaları © merkezindedir. Başvekili Cümhurreisliği “salâhiyetlerini kullanacak © Prag 16 (A.A) — Harbiye Bakan- lığının bir tebliğinden: Başvekil gene- ral .Sirovy'nin Başvekilliği müdde- “tince Cümhur başkanlığının aşağıdaki selâhiyetlerini kullanacağı anlaşıl- maktadır: "1 — Mili meclis daimi komitesinin © çıkaracağı bütün kanun Ye karama- lerle enternasyonal muahedelerin ve Cümhur başkânınıri tasdiki lâzım “olan bütün icra entirlerinin imzalan» ması, © 2 — Devletin dahilde ve bariçte © şahsen temsili, 3 — Memleketin silâhlı kuvvetleri- “nin başkumandanlığı, Çek - Polonya hududu kavatıldı © Varşova 16 (A.A) — Polonya ma- | 'kamları, Çek kronu üzerinde spekü- > lasyona mâni olmak üzere 16 ilkteş- “rine kadar Polonya - Çek hududu- 4 kapatılmasına karar vermişler- iF, p dir, © Muhtar Karpatlar Rusyasi Kabinesi toplandı Prag'16 (A.A.) — Muhtariyeti haiz > Karpatlar Rusyası Nazırlar meclisi, “dün ilk toplantısını yapmıştır. rpat - Rus muhtar hükümeti Prağ 16 (A.A) — Uzhorod'dan Çe- | teka ajansına bildiriliyor: © Karpat - Rus muhtar hükümetinin bakanlar meclisi dün toplanmış ve bakanlıkları âzası arasında kati şe. * kilde tevzi etmiştir; üksek iktisat ve Henret mektebi direktörlüğünden Bâşvekâlet oOve Maarif - Andrej Brody, Dahiliye - Bacinaky, Nakliyat - Revay. Diğer hizmetler, bakan - ünvanını haziz olmıyan hükümet âzasına veril. miştir; İktisad - Feniek, Sosyal yardım ve Sıhhat - Volosim, Adliye - Prespack. Macar murahhaslar Peşteye döndüler Budapeşte 16 (A.A.) — B. İmredi, dün akşam B. Deranyi ile Kont Csaki'yi kabul etmiştir. Bu iki zat, kendisine B. Hitler ve B. Mussolini ile yapmış oldukları görüşme hakkın- da malümat vermişlerdir. Bir Macar tekzibi Paris 16 (AA) — Karpatlaraltı Rusyasında bir kaç tedhişçi Macarın ve bu meyanda «oklu haçlar» isimli | Macar partisinin şefi Zalassi'nin oğ- | lunun tevkifine dair verilen telgraf | haberleri hakkındi Macaristan elçi- liği tarafından neşredilen bir tebliğ- de binbaşı Zalassi'nin evlenmediği ve oğlu olmuyacağı bildirilmektedir. İ Bir İtalyan gazetesinin makalesi Roma 16 (A.A.) — Voce d'İtalla gazetesinde Virginio Gayda, Çekos- lJovakya meselesinin tamamile halle- dilmesi imgeldiğini kaydettikten sonra şöyle demektedir: «Bundan evvelkilerine edecek olan tadilât ve kırpmaların pek ağır geleceğine şüphe yoktur. Fakat bunlar Çekoslovakyayı selâme- te götürecekler ve bu cümhuriyetin yeni topraklarında tam bir nizam, hududlarında sulh ve asayiş temin edeceklerdir.» Leh mahafilinin ümidleri | Varşova 16 (A.A.) — Havas ajansı- nin muhabiri bildiriyor: Siyasi Polonya mahfilleri İtalya İle Almanyanın Prağ üzerinde mües- sir bir tazyik yaparak bu hükümeti Macar taleplerini kabul etmeğe ic- bar edeceklerini ümid etmektedirler. | Fakat Slovakya ve Karpatlaraltı Rus- yasında vaziyetin tehlikeli olması dolayısile bu tazyikin biran evvel ya- pılması lâzımgelmektedir, Slovak mebuslarından o Sidor'un Polonyanın tavassutta bulunmasını istemek Üzere Varşovaya geldiği hak- kındaki haber ne teyid ne de tekzib edilmektedir. Dün akşam Hariciye Nazırı mu&vini Jan Szembek ile Çe. koslovakya ve Macaristan elçileri arasında yapılan mülâkat enasında bu meselenin görüşülmüş olması ih- timalden uzak değildir. Parise, Berline, Romaya, Londraya ve Varşovuya tevdi edilen Macar no- tası hariç olmak üzere şimdiye kadar Polonya hükümetinden Slovaklaşla Macarlar arasında tavassutta bulun- ması hakkında hiç bir resmi talepte bulunulmamıştır, Selânik Bankası Tesis tarihi: 1888 İdare merkezi : iSTANBUL (Salata) Türkiye şubeleri: inzimam ISTANBUL, (Galata, Yenicami) MERSİN ADANA Bürosu Yunanistan şubeleri: SELÂNİK, ATİNA, Her türlü Banka muamdlâtı Kiralık kasalar Dr. Hafız Gemal Lokmanhekim Dahiliye mütehassisi Divanyola 104 Muayene saatleri Pazar hariç ber gün 2,5-6 Salı, Cumartesi 9,5-12 fukaraya T. 22308 Okulumuza yeni talebe kaydı 20/10/938 tarihine kadar uzatılmıştır. (7387) —. Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel bakımı iyi, kadın ve erkek her türlü hastalıklara açık hastane, Doğum ve kadın ame tik, apandisit, basur ve diğer ameliye- ler için çok ucuz hususi flatler. Orta- köy, tramvay yolu, Muallim Naci cad. 141 - 115. Telefon" 49131, Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrâr, balgam, mevadı gal fa tahlilleri ve (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah epartımanı Tel. 40534 BARKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermaye ve ihtiyat akçesi 847.596.198.95 İtalyan liretidir. Merkezi İdare: MİLANO İtalyanın Saşhen şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca. ristan, Yugoslavya, Romanya, Bul. garistan, Misir, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolu.nbiyada Afilyasyonlar ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palas (Telef. 44841 /2/3/4/5) Şehir dahilindeki acenteler; İstanbulda: Alalemciyan hanında Telef. 22900 /3/11/12/15 Beyoğ. landa: İstiklâl caddesi Telef; 41046 İZMİRDE ŞUBE Dr. IRFAN KAYRA Rönigen mütehassısı Türbe, Bozkurd kıraathanesi kargi- sanda eski Klod Fazer #okak No,8- 10. Öğleden sonra 3ten Tye kadar O* 17 Teşrin | | İnhisarlar U. Müdürlüğünden : | Cinsi miktarı Muhammen B. Muvakkat Te. (Eksiltme l beheri tutarı saati | L.K.S. L. K., | 40lik çivi 2000 kilo —l11.25 345 Fiber 2m2 25 m/m) »» 30 » )240 kilo »» 40 » ) 1 — Şartnameleri mucibince satın alınacak yukarda cins ve miktarı y. 2 k&lem malzeme ayrı ayrı açık eksiltmeye konmuştur. II — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril miştir. YI — Eksiltme 24 İ yazılı saatlerde Kabataşta | da yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden almabileco- Bi gibi fiber ntimunesi de görülebilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve sâatlerde 96 7,5 güven- me paralarile birlikte yukarıda adı göçen komsiyona gelmeleri ilân olunur. (1239) I — Şartname ve projesi mucibince Adanada yaplırılacak tuz anbari ve başmüdürlük apartımanı inşaalı 19/IX,/938 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. If — Keşi? bedeli 22.917 lira 15 kuruş ve muvâkkat Leminatı 1718 lira 79 kuruştur. II — Eksilime 20/X/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 15 de Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV - Şartname ve projeler İl5 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar umum müdürlüğü 'evazım ve mübayat şubesile Adana ve Ankara başmüdürlüklerin- den alınabilir, L.K 25.88 14.— | 61.20 3.40.— 816 14.30 azılı 8 tarihine raslayan pazarlesi günü hizalarnda razım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonun» y ak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini ihale gününder 3 gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası alın ması lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesalk ile V inci maddede yazılı İnşaat şubemizden alınacak ehliyet veslkası ve *© 7,5 güvenme parasi mâkbuzu veya teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü İ en geç saat 14 de kadar y rda adı geçen alım komisyonu başkanlığına mak- | buz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (7140) * Muhammen Be. Muvakkat Eksiltme 1. Beheri Tutarı Oteminatı saati K.S. LK. LK, 40.— 400.— 30.— İ Meşin » » 1600 ayak — 37.50 600. 45.— 14.30 Pirinç köşe » » 3200 adet — 10.— 320.— ga 15.— I — Nümuüneleri mucibince satın almacak yukarda cins ve mikdarı yazılı | 3 kalem katrabii malzemesi ayrı ayrı açık eksiltmeye konmuştur. İ TI — Muhammen bedelleriyle muvakkat teminatları hizalarında gösteril. | miştir. | HI — Eksiltme 19/X/938 tarihine rastlıyan çarşabma günü hizalarında i yazılı saatlerde Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyo- nunda yapılacaktır. IV — Nümuneler ber gün sözü geçen şubede görülebilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde 96 7,5 güven- me paralariyle birlikte yukarda adı geçen Alım komisyonuna gelmeleri ilin olunur. (7139) Cins) Miktarı Bez «Katrabli için, 1000 metre — 4.— BİRİKTİRİRSEN EV © ATAMAYACAĞIN İŞ YOKTUR.