17 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

— 17 Teşrinlevvel 193» (Sağda) Galatasaray - Süleymaniye yangın Süleymaniye kalecisi kornerden gelen topu kurtarıyor. (Ortada) Cavat Gürkan manla atlarken, (Solda) Güneş - İstanbulspor maçında İ. Spor Güneş, I. Sporu 3-0; G.S. Süleymaniyeyi 1-0 yendi. Her iki takım da birinci devreyi 1-0 galib bitirdiler Güneşle İstanbulspor, lig maçların- daki ilk müsabakalarını Taksim sta- dında oynadılar, Sahada adedi ancak bini bulabilecek kadar ez bir seyir- ci vardı. Güneş takımı, geçen hafta da oynıyamiyan Niyaziden başka he. nüz Fener maçındaki sakatlığı geç- memiş olan Rebiilden de mahrumdu: Cihat « Faruk, Hâris - Yusuf, Rıza, İbrahim - Melih, Selâhaddin, Hakkı, Ömer, Murad, İstanbulspor şu şekilde sahaya çık- tı: Saim « Samih, Ali - Enis, Seyfi, 'Ta- rık - Bahri, Rıdvan, Orhan, Enver, İsmet. Hakem Ahmed Adem. Daha ilk dakikalarda oyunun şek- li kendini gösterdi: Buna mukabil Samihden başlıyan sert bir oyun tarzile İstanbulspor bü. tün gayretini sarfediyor. Güneş takımı hâkim ve açık bir o- yun oynarken az kaldı bir gol yiyor. du, Cihadın ayakla topa girişi kaleyi kurtardı. Güneşin birinci golü On sekizinci dakikaya kadar hırçın bir şekilde devam eden oyun git- tikçe İstanbulspor kalesi önünde si- kıştı. Muradın ileri doğru ortaladığı bir topu, zamanında fırhyan Melih vole bir vuruşla e ağları. na gönderdi. Güneş 1-0 galip vaziyele geçtikten sonra aradaki farkı açmak için daha gayretli oynamağa başladı. Selâhad: dinin ve Melihin üst üste çektikleri müteaddid şütleri kaleci Saim çok gü- zel plenjon ve blokajlarla tuttu. İstanbulsporllar o gayretli veçok çetin oyunlarile bu tazyikten kurtul. dular, Muradın müteadid defalar of- saydde kalması sarı siyahlıların işini kolaylaştırdı ve bir aralık oyun müsavi bir vaziyete girdi. Devre (1-0) Güne- şin galibiyetile neticelendi . İkinci devre İkinci devre daha sert başladı. Oyunun başındanberi her dakika bi- raz daha artan sertlik Salâhaddini Sakatlıyacak bir dereceye kadar çıktı, Güneşin ikinci golü Sekizinci dakikada Murad yakala- dığı topu sürdü ve yerden ortaladı, demarke bir vaziyette bulunan Hak- kı durdurmadan yerden köşeye plâ- se etti, Güneş (2-0) galib vaziyete geçince daha hâkim bir vaziyet aldı. Fakat sert bir şekilde cereyan eden Oyun içinde Güneşliler netice alamı- yorlar, Güneşin üçüncü golit Oyun bu netice'ile bitmek Üzerey- ken, Güneşin yaptığı bir akın esna- $ında İstanbulspor sol beki kolay bir topa iska geçti. Hakkının ânl ve gü- zel bir şütü yanlış yer tutmuş olan kalecinin boş bıraktığı zaviyeden içe- Tİ girdi ve oyun Güneşin (3-0) gali- biyetile bitti. - Nasıl oynadılar? Güneş takımında müdafaa ve haf hattı fena değildi. Bilhassa İbrahim m oynadı. Yalnız, bilhassa birin- Rıza ve Yusuf topu fazla «Barışa & kaldırdılar. Hücum hattında Melih ve Salaâhaddin bir hafta ev- velkine nisbetle daha iyidiler. Hakkı topu yüzü kendi kalesine dönük ola- rak beklediği, Ömer ve Murad topu fazla ayaklarında tuttukları için mu- vaffak olamadılar. İstanbulspor takımının oyununu doğrusu sukutu hayalle karşıladık. Bu genç takım, mütemadiyen karşi- ki oyuncuları takib edeceğine topu kovalasa daha çok muvaffak olacak! Genç ve istidadlı bir takım. Yalnız idarecileri bu takıma sert ve tekme- li oyundan evvel hakiki futbol öğret- melidirler, Bu suretle randmanı - yal- nız topa dikkat etmekle - bir misli daha artacaktır. Hakem, oyunu zaptı rapt altma alamadı ve bazı ofsayd kararlarında hataya düştü. Galatasaray - Süleymaniye Rüzgüri lehine alarak oyuna baş- lıyan Galatasaray takımı şu şekilde dizildi, Sacid - Salim, Lütfi - Ekrem, Be- di, Celâl - Necded, Süleyman, Meh- med, Eşfak, Bülend, Süleymaniye: Muvaffak - Ruhi, Bürhan - İbra- him, Orhan, İbrahim - Muzafler, Nedret, Daniş, Nizameddin, Raif, Hâkem Kemal Halim. Galatasaray oyuna başlar başla maz hücuma geçti ve İk dakikalarda hâkimiyeti ele aldı. Süleymaniye ta- kımı, dağınık bir oyun oynuyor. Galatasarayın golü Yirminci dakikaya kadar oyun sa- n kırmızılıların bâkimiyeti altında devam etmiş, tek tük Süleymaniye akınları Galatasaray haf hattında kesilmişti. Necdete haf hattında ve sağiç ye- rinde iken bir favul yaptılar, Favulü Necdet çekti, Süleymaniye beki hava- darı gelen topu kafa ile kenara doğ- Tu vuracağına hafif bir dokunuşla Mehmed Yılmazın âyağına verdi, Mehmedin kısa bir vuruşu Galatasa- rayı 1-0 galip vaziyete geçirdi. Haftayma kadar oyunun bundan sonraki kısmı, Galatasarayın hâkimi. yeti ile, fakat sıkışık ve neticesiz bir şekilde cereyan etti. İkinci devre İkinci devrede oyun ayni şekilde başladı. Galatasaray tükımı hâkim ve bu hâkimiyet gittikçe artiyor. Sü- leymaniye aleyhine üstüte olan kor- nerleri kaleci çok güzel Oyunu ile kurtarıyor. Bülendin gol olabilecek bir şütü Ruhinin ayağına çarptı, Oyun Galatasarayın hâkimiyeti al tında devam ediyor. Fakat netice yok. Oyun, Galatasarayın 1-0 galibiyeti ile bitti, Nasıl oynadılar? Galatâsaray takımında oimüdafaa ve haf hattı iyi idi, Fakat muhecim. ler bir hat üzerinde oynadılar ve hiç demarke olmağa uğraşmadılar. Sü- leymaniye takımında kaleci çok iyi oynadı. Bekler ve haflar gittikçe ar- tan bir gayretle çalıştılar, Fakat hü- cunı hattı müdafaayı tazyikten kur- kalecisi topu Hakkının önünde si kapari Sahalardaki inzibata dikkat edelim! Dün Taksim stadında yapılan maçlardan birinde bir seyirci ta- rafdarı bulunduğu takımın yedi- ği golü protesto için sahaya çik- tı ve tehdidkâr bir vaziyet alarak yan hakemile münakaşaya başla- fi dı ve bu münakaşa maalesef ol- dukçe uzun sürdü, Seyircilerin bu mânasız taşkın- Tıklarının ve ileri geri bağırışları- nın önüne biran evvel geçelim! Güneş teniste de şampiyon oldu Bir aydır devam eden İstanbul tenis şampiyonluğu müsabakalarının son maçları dün Güneş ve Fenerbah- çe tenisçileri arasında oynanmıştır. Dünkü müsabakalarda Güneş tenis- çileri (8-1) Fenerbahçelileri mağlüp etmeğe muvaffak olmuşlardır. Dabide, David - Baldini çifti, İ, Cimcoz - Armitage çiftini Fehmi - Ciras çifti, Alâeddin - Ziya çiftini, tek müsabakalarda Nişan, İbrahim Cimeozu, Fehmi, Armitage'ı, Baldi- ni Nihadı, Ciras Bülendi yenmişler- dir. Fenerbahçenin yegâne galibiye- tini eski ve taninmiş futbolcumuz Zeki Rıza, Faruğu yenmek suretile kazanmıştır. Güneş - Fenerbahçe © tenisçileri arasında Süadın oynıyacağı İki tek ve iki çift müsabaka daha vardır. Bu maçları Fenerbahçe kazansa dahi Güneş gene İstanbul Şampiyonudur. Futbolden, atletizmden ve deniz- den sonra teniste de şampiyonluğu kazanan Güneşlileri tebrik ederiz. BEŞİKTAŞ | STADINDA: Beşiktaş, Topkapıyı 11-0 yendi Bu netice mevsimin gol rekorudur Dün Beşiktaş ktaş stadında günün ye gâne lig maçı Topkapı ile Beşiklaş arasında yapılmış ve Siyahbeyazlılar rakiplerine 11 gol atarak mevsimin gol rekorunu tesis etmişlerdir. İlk karşılaşma her iki klübün B. takım- ları arasında yapılmış ve Topkapılı- lar hâkeme itiraz ettiklerinden hük- men mağlüp olmuşlardır. İkinci kar- şılaşma Topkapı ile Beşiktaş birinci takımları arasında Tarıkın idaresin- de yapılmıştır. Bu maça Beşiktaşlılar şöyle çıkmışlardır: Mehmed Ali - Nuri, Faruk - Rifat, Enver, Fuad - Hayati, Ridvan, Nâ- zım, Hakkı, Eşref, Büyük bir süratle oyuna başlıyan Beşiktaşlılar derhal Topkapı kalesini abloka altına alarak sıra İle gol yap- mağa başlamışlardır. Bu devrede Hakkı ve Nâzım vasıtasile 5 gol ya- pan Siyabbeyazlılar ikinci devrede hâkimiyetlerini muhafaza (ederek Hakkı vasıtasile 4, Rıdvan ve Hayati vasıtasile birer gol daha yaparak maçı 11 - 0 gibi ağır bir sayı farkile kazanmışlardır. mn İtal taracak muvalfakıyst VE oyun gös- teremedi. Kemal Halimin Pm ai Atlı mâni müsabakaları çok muntazam oldu Müsabakalar büyük bir kalabalık tarafında alâka ile takip edildi Sipahiocağı tarafından tertip edi- len sonbahar konkurhipiklerinin bi- rincisi dün Harbiyedeki Sipahlocağı sahasında muazzam bir kalabalık önünde yapıldı. Büyük bir intizam ve mükemmeliyet içinde geçen mü- sabakalar elâka ile takib edildi, Ziraat bankası mükâfatı: Günün İlk müsabakası olan bu ya- rışa Sipahlocağı ve Atlıspor klübleri talebeleri iştirak ettikler, 8 atın işti- rakile yapılan müsabaka neticesinde Cavit Tulça Doğan ismindeki at üze- rinde birinci, Hasan Yücesoy ikinel, bayan Jale Enekiz: ile üçüncü olmuş- lardır. Gülsüm İlhan mükâfatı Subaylardan maada her nevi bini- cilere mahsus olan bu müsabakaya 10 suvari iştirak etti ve neticede Ca- vit Tulça Enekızı ile birinci, bayan Melâhat Aksel ikinci, Cavit Tulça Doğan İle üçüncü oldu. İş bankası mükâfatı: Her nevi atlarla bütün binicilere mahsus olan bu müsabakada hiç hata yapmadan teğmen İhsan Akel Hınçal ile birinci, Salâhaddin İlâi ile ikinci, Avni Leylâ ile üçüncü oldular. Sipahlocağı mükâfatı: Zati atlâra binmiş bütün suvarile- re mahsus olan bu müsabakada en değlerli sivil binicilerimizden olan Or- han Aziz Mebrüke ile birinci ve tek- rar Olga İle ikinci, Melâhat Aksel Murad ile üçüncü oldular. Suvari binicilik okulu mükâfatı: Her nevi atlara binmiş olan bütün suvarilere mahsus olan bu müsabaka bilhassa Avrupada parlak muvaffa- kıyetler kazanan o suvarilerimiz için tertib edildiğinden ve manla nisbet- leri çok fazla olduğundan sivil bini- ciler iştirak edemedi ve müsabaka yalnız suvarilerimiz arasında yapıldı. Neticede parlak bir parkürden son- ar yüzbaşı Cevat Gürkan Yıldız İs- mindeki atıyle hiç hata yapmadan 146 saniytde birinci, yine hata yap- madan yüzbaşı Saim Puladkar Ka- nad ismindeki gtiyle ikinci, Yüzbaşı Cavat Kula Jüstokan isimli atıyle yine hata yapmadan üçüncü oldular. ve bu hafta olduğu gibi, yine babsi- karşılandılar. Müsabakaların ikincisi gelecek hafta pazar günü yapılacak Federe olmiyan klüpler arasında müşterekler tertib edilecektir. FENER STADINDA: Fenerbahçe Fefayı 1- O yendi Maç heyecanlı ve sıkı oldu. Beykoz, Hilâli 5-2 yendi Fener stadında günün ilk karşılaş- masını Beykoz ile Hilâl yaptılar. İlk devresi 2-2 berabere biten oyun ikin- ci devrede tamamen Beykozun hâki- miyeti alına girdi. Ve rakiplerine üstüste $ gol yapan Beykozlular mâ- çı 5-2 kazandılar, FENERBAHÇE - VEFA: Günün ikinci karşılaşması Fener- bahçe - Vefa arasında yapıldı. Şazi 'Tezcanın hakemliği altında yapılan bu maça takımlar şu şekilde çıkmış- Jardı: i Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Reşad, Aytan, Esad - Saim, Naci, Yaşar, Şaban, Fikret. Vefa: Ahmed - Saim, Vahid - Ab- duş, Lütfi, Şükrü - Muhteşem, Hüse- yin, Sulhi, Lâtif, Receb. Maça saat on beşte Vefanın hücu- mile başlandı. Vetop büyük bir süratle evvelâ Fener sonra Vefa ka- Jesine indi. Vefanın hücumunu Ya- şar karşıladı. Fenerin akınında Na- ci müsaid vaziyette kaptığı topu fe- na kullanarak avüta çıkardı. Oyun müsavi bir şekilde cereyan ediyor. Hücumlar aynı derecede tehlikeli... Onuncu dakikada Fenerin soldan Fikretle yaptığı hücumda top korme- re çıkarıldı. Fikretin ayağından Sal- me gelen topu Saim, çok soğukkanlı davranarak sert bir şülle kaleye soktu. Fenerin bir iki tesirsiz hücumun- dan sonra yirmi yedinci dakikada Lütfinin derin bir vuruşile Fener ka- esine âni bir hücum yapan Vefalır lar müsaid bir fırsat yakalamağa muvaffak oldularsa da Muhteşemin topu havaya atması üzerine netice alamadılar, 4 Son dakikada Fener aleyhine bir serbes vuruş kazananı Vefa, Muhteşen vasıtasile Feper kalesine güzel bir şüt gönderdi; Avutla neticelenen bu şütten sonra ilk devre sifira karşı bir golle Fenerin lehinde olarak kapandı, İkinci devre: Karşılıklı hücumlarla on beşinci dakikaya kadar devam eden oyunda Fener muhacimleri bir iki fırsat kaçırdılar, Vefa müdafileri- ie çarpışarak sakatlanan ve sağaçığa geçen Yaşar Sarılâcivertlileri eksik oynamak mecburiyetinde bıraktığın- dan Fenerbahçe takımı âhengini ta- mamen kâybederek gelişi güzel oy- namağa başladı. Bu vaziyetten rüzgârın yardımile iyi istifade eden Vefalılar hâkimiyeti ele almağa muvaffak oldular. Lütfi- nin gayretli oyünile Fener pısıf saha- sında ilerliyen Vefalılar Fener kale- sini tehdid ediyorlar. Mütemadiyen değişen Fener mus! hacim hattı galibiyeti sigorta edecek bir sayı çıkaramadığından Fener müd dafilerile Vefa akıncılarmın mücade- lesi çok çetin ve o nisbette heyecanlı bir şekil aldı, Ve müsabaka böylece ve 1-0 Fenerbahçenin galebesile ni hayet buldu. Maç umumiyet itibarile heyecanlı oldu, Fenerden Yaşar, Lebib, Fikret Vefadan Saim, Lütfi muvaffak oldu- Jar. Hakem bu çetin maçı iyi idare etli,