16 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Amerika, Roma ile Berlini ve Çambör- leyn siyasetini dik- katle takip ediyor Sene 21 — No, 7185 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR 16 Teşrinlevvel 1938 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri:-20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 yeniden başlaması muhtemel Başvekil, Belediye seçimi Italya, Macar hükümeti noktai nazarına manen müzaherete devam edecek Şimdi Çekoslovakyanın pek zayıflamasını istemiyen Almanya -ise Macarlara * bazı YEM le ra viii etti Paris 15 — Dün Peşteden tayyare fe Romaya gitmiş olan Macar Hari- Ez diye Nağırının kalemi mahsus mü- dürü Kont Csâki yaninda Macar el- gisi bulunduğu halde öğleden sonra, Könt Cianoyu ziyaret etmiş, Çeklerle cereyan eden müzakerelerin inkıtaa uğradığını, Macar noktai. nazarını, Mâcür taleblerine İtalyanın müzahe- retini ve ibtilâfın halli için - Dörtler konferansının İtalyan şehirlerinden birinde içtimaa daveti için İtalyanın tavassutunu rica etmiştir. Müteakiben Kont Csaki B, Musso- liniyi de ziyaret ederek uzun müddet görüşmüştür. Mevsuk menabiden öğ- renildiğine göre B. Mussolini, Dört- ler konferansının içtimaa daveti için teşebbüste bulunmağı vadetimiştir. Macar - Çek müzakerelerinin yeniden başlaması muhtemel! Roma 15 (A.A.) — Mâcar Hariciye nezareti hususi kalem direktörü kont | Bir İtalyan şehrinde toplanneaklarından bahsedilen dört Hariciye Nazırı: Soldan itibaren sıra ile B. Ribbentrop, Düladler, Lord Halifaks ve Kont Ciano Csaky, bugün Kont Ciano ile Maca ristanm o Çekoslovakyadan istediği şeyler hakkında iki saatten fazla sü- ren yeni bir görüşmede daha bulun- muş ve öğleden sonra tayyare ile Bu- dapeşteye hareket etmiştir. Her iki taraf, Kont Csakynun var- Üniversitede yeni ders yılı merasimle başladı B. Cemil Üniversitenin mesai ve hamlelerini güzel bir nutukla anlattı Solda rektör B. Cemil Bilsel nutuk irad ediyor. Sağda üniversite talebesi konferans salonunda Üniversitede yeni ders senösine | başlarıması münasebetile dün saat 10 da konferans salonunda merasim | yapılmıştır. Merasime bütün üniversite profe- | m — — sör ve talebeleri iştirak etmişlerdir. Salon tamamen dolduktan başka ayakta duracak yer de kalmamıştı. (Devamı 13 üncü sahifede) dığı neticeler hakkında mütlak bir ketumiyet muhafaza etmektedir. Ma- amafih Romadaki Macar mâhfille- rinden sızan hissiyat, sl km esi car hükümetinin noktai manen. müzâharette devam edeceği (Devamı 13 üncü sahifede) İ mikikatlieri Vazır kanunu düşün- dürecek | bir mevzu Ecnebi profesörlerden birçoğu bu memleketi seviyor, benimsiyor, türk- çe öğreniyor; aralarında derslerini türkçe verebilecek hale gelenler de var. Öyle ki, hattâ dinliyenler: gKeli- melere ve cümlelere tam İiymetini vererek ne güzel konuşuyor!» diye beğeniyörlar, Ancak bunların Türk tabiiyetine girmelerini müşkülleşti- ren bir nokta varmış; Devlet sade ecnebilerle bu kabil Kendi-yurtdaşlarımızla- ayni muka- Her halde vaz Könünu düşündür- mesi icabeden bir cih2i: Neden dev- Zet Türk vatandaşile de o tarz kon- iratlar yapamasır?.. Neden beynel- mile şöhreti haiz ve Türk kültürüne bu kadar kaynamış insanların tabi iyetimize girmeleine böyle engeller çıksın? noviçle görüştü Belgrad 15 (A.A.) — Başvekil ve Hariciye Nazırı (Stoyadinoviç dün tay ile Finlândiyanın Belgrad elçisi Oni Talası ve Papanın mümessili Et tore Feliciyi kabul etmiştir. Mizahi İstatistikler!.. (2) 60 sene yaşıyan bir kadın yüksek ücretli kontratlar, yapabiliyor. velelerin yapılmasına kanunlar mani, amaaa Belgrad elçimiz B. Stoyadi- Türkiyenin Belgrad elçisi Haydar Ak. | © neticesini Atatürke arzetti Atatürk, Başvekilin telgrafına verdikleri cevapta diyorlar ki: İstiklâl savaşı ve Türk inkılâbı, her hamlesinde ve her safhasında, milletimizin yüksek siyasi ve medeni karakteri ile memleket işlerindeki şuurlu birliğine dayanarak muvaffak olmuştur C.M. P. umumi reisi Reisiçümhur Atatürkün yüksek huzurlarına İstanbul Dahiliye Vekili ve Cümhuriyet Halk partisi genel sekterinden aldığım 14 (Devami 13 üncü sahifede) İstanbul 15 (A.A.) — Bütün mem lekette belediye intihaplarının neti- celonmesi münasebetile Başvekil Ce- lâl Bayar, Atatürke aşağıdaki telgrafr çekmişlerdir. Harp Akademisinin bu seneki mezunları Yeni Kurmay subaylarımıza dün FELAN diplomaları tevzi edildi Yukarıda: Orgeneral Fahredâin Altay diplomaları tedkik ediyor. bu sene harb akademisinden çıkan subaylar (Yazısı dördüncü sahifemizde) Aşağıda: — 30 sene konuşur!.. OVU tane Lerzi değiştirir!i... 50 ton pudro, 20 kilomet- | re dudük ruju harcari..; 3'timsâh, 15 tüki 5 yılan, | 10 samur telef ederi... İ 12 ton göz yaşı ifraz ederi... | 59 sene aynaya bakar...