16 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

16 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

HAFTANIN NOTLARI Doktor Benes meşhur Siavyanın eski oyuncularındandır Güneş takımının hücum hattı - Genç takımlar - Lüzum Son siyasi hadiselerin kalıraman- larından biri olan eski Çekoslovakya Oumhurrelsi doktor Benes eski ve kıymetli bir sporcudur. Doktor Benes 1900 senesinde Slâv- ya takımında oynamış ve sert bir futbolcu olarak tanınmıştır. Eski Cumhurreisi şimdi Slâvya klü- bünün fahri reisldir. * Geçen hafta Güneş takımının mü- hacim hattı, Fenerbahçenin karşısın- da şu şekilde oyuna başladı; Salâhaddin, Murad, Hakkı, Rebli, Melih. Acaba Güneş umumi kaptanı, hücum hattını neye bu şekle sok- muştu? Düşündük, vardığımız netice şu- dur: Bir hafta evvel, Beşiktaşa karşı oynıyan Fenerbahçe takımında sâğ bek Yaşarın formda olmadığını el- bette Güneş kaptanı da (bizim gibi, görmüştü. Melih gibi, seri bir oyuncuyu, ağır oynıyan ve formda olmıyan Yaşa- nn karşısında oynatmak en doğru | hareket olurdu. Fakat, evdeki hesab çârşıya uy-” madı: Fener haf hattı bir hafta ev- velkinden çok daha iyi, Hakkı ve Sa- Wâhaddin de beklenmiyen şekilde fe- na oynayıverdiler, ! Güneş umumi kaptanı, bu vaziyet karşısında israr etmedi ve derhal ta. | kımını değiştirdi. Esasen takım her . şekle müsalid bir tertibde yapılmıştı. Bir (taktik) tecrübe ederek tesa- düfi oynamadığını gösterdiği ve mu- vaffak olamıyan bir tarz üzerinde israr ve İnad etmeden hemen takı- Mını değiştirdiği için Güneş'umumi kaplanını tebrik ederiz. Yalnız şu- nu da ilâve edelim ki Muradın ye- rinde Niyazi sağiçte oynayabilseydi bu taktik Hakkı ve Salâhaddinin fena oyunlarına rağmen, gene mu- vaffak olurdu. Güneş umumi kaptanının plânme bozan âmillerden biride hiç şüphe- Sipahiocağında bugünkü müsabakalar Müsabakada kazanması muhtemel atların isimlerini yazıyoruz Bugün Sipahi Ocağında at müsa- bakalarına tam saat ikide başlana- caktır, © Dün Sipahiocağında yapılan tec- - Tübelerden aldığımız intibaa göre, bi- — Tinci mükâfat olan Ziraat bankası mükâfatında kazanmak ihtimali olan İ atlar Efe kızı (birinci), Mebruke | (ikinci), Doğan (üçüncü) dür. İkinci müsabakada Gülsüm İlhan | müküfatında sırasile kazanmak ihti- mali olan atlar şunlardır; Zafer, Mu- rad, Efe kızı. Üçüncü müsabakada İş bankası mükâfatını kazanması muhtemel at- lar şunlardır: Bebek (birinci), Leylâ (ikinci), Ateş (üçüncü). Dördüncü müsabakada Mısırlı pren- ses Semihanın Ponsas'ı birinci, Dr. Tevfik Çinarın Olga'sı ikinci, B. Sa- im Pulatkanın Çankaya'sı da üçüncü gelmeleri ihtimali vardır. Beşinci müsabakada yüzbaşı Eyüp Öncünün Ünal'ı birinci, Yıldiz ikinci, Ok ta üçüncü gelebilecektir. Beyoğlu Halkevinden; Evimiz spor şubesine kayıdı bayan üye- lerin 18/10/938 salı günü saat 17 de Evi- mizde bulunmalarını rica ederiz. suz bir asabiyet ! siz Niyazinin oynıyamamış olma. sıdır. * Bir zamanlar genç takımlara &hem- miyet verirdik. Son senelerde bu işe evvelce önayak olmuş klüblerimizin dahi bugün bu mevzu etrafında biç bir hareket göstermediklerini görü- yoruz. Büyük takımlarımızın nazan dikkatini celbetmek zamanı gelmiş va hattâ geçmiştir. Hemen hiç birinin, maalesef, üze- rinde meşgul olduğu bir genç takı- mı mevcud değildir. Birinci takım kadrolarının senelerdenberi mahdud ve muayyen oyuncularla idare edil mekte olması bir gün klüplerimize pahalıya mal olacaktır. Bizdekinin aksine olarak Avrupa da bu işe büyük bir ehemmiyet ver- mektedirler, Meselâ, İsviçrede umumi bir fut- bol kalkınması hareketine girişiimiş- tir. Bu meyanda İlk yapılan iş, genç takımlar teşkil etmek ve mekteplere futbol dersleri koymak olmuştur. Futbolümüze yeni ve genç elemah- > lâzım! * İki haftadır devam eden maçlar, çok şükür, ne hakem ne de oyuncu bakımından büyük bir hadise olma- dan geçti. Mevsim başlarken bir ya- zımızda sporculukla kabili telif ok mıyan hareketlere yapanlara karşı mücadele açacağımızı söylemiştik. Temennimiz böyle bir mücâdele- ye lüzum kalmadan mevsimin bit- mesinden. başka bir şey değildir. Yalnız, geçen hafta, şimdilik ismi- ni yazmağa lüzum görmediğimiz bir oyuncu, bir rakibini hiç lüzumu yok- ; ken kolile tuttu ve yere savurdu. Bu hareketi cidden lüzumsuz ve mânasızdı. Şimdi ismini yazmadığı- miz bu oyuncunun asabiyeti oyunun sonuna kâdar devam, etmediği için, bu hareketinden dolayı kendisinin de pişman olduğunu zan ve temenni ediyoruz. Ulvi YENAL Türkiye profesyonel haş pehlivanlık müsabakaları |Güreşlere girecek pehlivanlar Eminönü Halkevinden lisans almalı Eminönü Halkevinden: 1 — Türkiye profesyonel başpehli- vanlık müsabakalarının tertibi, Halk Partisi genel sekreterliğinin emir ve tensibi üzerine Türk Spor Kurumu- nun tasdikinden geçen nizamname ile Evimize verilmiştir. 2 — Bu nizamname mucibince, her hangi suretle olursa olsun, profesyo- nel güreşler bundan sonra bu nizam- name ahkâmına göre yapılacaktır, 3 — Profesyonel güreş tertip ede- cek olan organizatörler ile bu güreş- lere girecek pehlivanların Evimize müracaat ederek nizamname ahkâ- mını kabul ettiklerine dair bir taah- hüd mektubu vererek lisans almaları lâzımdır, , 4 — Bu suretle lisans almıyan organi- zatörlerin müsabaka tertibine ve peh- üvanların da müsabaka yapmalarına müsaade edilmiyecektir. Ankarada bugün serbest * güreş müsabakaları yapılacak Ankara 15 (Telefonla) -— Yarın Cebecide Yenidoğan yazlık sinema bahçesinde Türkiye* serbest güreş şampiyonları Tekirdağlı (Hüseyin, Bandırmalı Kara Ali, Manisalı Hall ile Bulgaristan şampiyonu ve Avrupa serbest güreş ikincisi Tiro ve Dimo Lig maçlarının üçüncü haftası Günün en mühim müsabaka- ları Fenerbahçe - Vefa, Güneş - İstanbulspor maçlarıdır Lig maçlarının üçüncü haftası bu- gün gene üç sahada birden oynanıyor. Bu haftaki maçlar bundan evvelki- lere nisbetle daha sakindir. Çünkü, dört milli takımımızın birbirlerile maç-! ları yok? İlk iki hafta Fenerbahçenin Beşik- taş ve Güneşe yaptığı iki maç olduk- ça heyecanlı geçmiş, her defasında Kadıköy stadına binlerce seyirci çek- mişti. Bugün, dört mili küme (takımı, karşılarına çıkacak olan İstanbulun kendilerinden sonra gelen birinci sı. rf takımlarile boy ölçüşecekler. Taksim stadındaki maçlar: Güneş - İstanbulspor Galatasaray - Süleymaniye Güneşin henüz geçen seneki mü- kemmel kudreti elde edemediğini iki haftadır yaptığı maçlarda (gördük. Buna mukabil kadrosunu gençleştiren İstanbulspor takımı ise geçen hafta Beşiktaşı kendi sahasında sıkıştırmak muvaffakiyetini gösterdi. Ancak (3-2) gibi pek yakın bir farkla mağlüp ol du. Bu itibarla genç İstanbulspor o- yuncularının, bugün Güneşlileri ter- letmeleri muhtemeldir. Ayni sahada Galatasaray ile Süley- maniye takımları ikinci müsabakayı yapacaklardır. Galatasaraylılar, Nec det ve Salimi takımlarına almışlar ve yeni kadrolarını aşağı yukarı tesbit etmişlerdir. Sarıkırmızılıların Süleymaniye ile Yenibahçedeki sahada yaptıkları maç 73-1) galebeleri ile bitmişti. Yarınki maçta da Galatasarayı favori olarak görmek hata olmaz kanaatindeyiz. Günün en mühim ümşme dan biri hiç şüphesiz. dında oynanacak olan Fener. YOĞ La çıdır. Geçen hafta Beykozu mağlüp eden Vefa takımı formnda ve birin. ci sınıf takımlarımız için esaslı bir teh- likedir. Maamafih iki haftadır. kuvet- li rakipler karşısında gâlibiyet elde edememiş olan sarı lâcivertlilerin bu maça büyük bir hırsla çıkacaklarını ve kazanmak için oynıyacaklarını tah- min ediyoruz. . Beykoz - Hilâl müsabakasına gelin- ce, geçen hafta bir arkadaşlarının ba- şına gelen felâket yüzünden sahaya manen kırgın olarak çıkan Beykozlu- lârın, bugün nisbelen daha iyi bir moralle güzel bir oyun oynıyacakla- rını umuyoruz. Hilâl takımının da her seferkinden daha iyi olduğuna işaret edeceğiz. Beşiktaş sahasındaki, Beşiktaş - Topkapı maçında, eğer geçen haftaki gibi sürprize yakın bir hâdise cereyan etmezse siyah beyazlıların galip gele. ceklerini tahmin ediyoruz. Takımlarımızın, futbol meraklıların tatmin edecek güzel ve sportmence bir oyun çıkarmalarını, her hafta ol- duğu gibi temenni ederiz. v. Y. Bugün yapılacak spor hareketleri Bugün yapılacak a hareketleri Taksim stadında: Saat 13 te: Güneş - İstanbulspor Saat 15 te: Galatasaray - Süley- maniye Fenerbahçe stadında: Sant 13 te: Beykoz - Hilâl Saat 15 te: Fenerbahçe - Vefa Beşiktaş stadında: Sant 15 te: Beşiktaş - Topkapı Harbiyede: Konkuripik İki fabrikada kaza Eminönünde Hasırcılarda bir ma karna fabrikasında çalışan Nadir, eli- ni hamur makinesine kaptırmış, dört parmağı ezilmiştir, Nadir hastaneye kaldırılmıştır. Galatada bir rakı fabrikasında ça- Taşan Avram, şişeleri yıkarken kırılan bir şişenin camlarile kolu kesilmiş, tedavi altına alınmıştır, © Memlekette te binicilik Kayseri Atlı spor klü- bünün muvaffakıyetleri Klüb ekipi, 27 saatte 300 kilometre katetmek suretile bir -ekor yapdı Kayseri EŞ pa Atlı bir müsabakada üçlü bir manide 1933 İzmir fuarı için Kayseri Tica» ret ve sanayi odasının neşrettiği bir broşür elime geçti. Kayseri hakkında her türlü malümatı içinde toplıyan bu eserde bir sporcunun ve bilhassa at sporu İle uğraşanların göğsünü kabartacak satırlar var. Pek kısa bir mazısı olmasına rağmen gittikçe ar- tan bir gayretle çalışan Kayseri atlı spor klübünün kısa bir zaman zar- fında ne kadar çok işler başardığını bu kitaptan öğreniyoruz. Memleketin atçılığı namma çok faydalı olan bu teşekkülü başaranları, takdir etme- mek elden gelmlioyr. 1934 senesinde hiçten kurulan bu ocak başlangıçta ordunun verdiği hayvanlarla, hafta- nm muâyyen günlerinde açık ma- nejlerde halka serbes olarak binicilik dersleri ve haftznın diğer belli gün- lerinde de Halkevinde geceleri atçı- ik “dersleri, hayvan bakımı ve hay- van hufzıssıhhası hakkında konfe ranslar verdirmiş. Bu suretle halkta #lâka ve heves uyandırmıştır. Ocağa nakdi yardım, ilk önce bir balodan toplanan hasilâtile temin edilmiş. Büyük bir hız ile İlerliyen ocağın çalışmaları sayesinde 935 de ilk konkurunu yapmaya muvaffak olmuştur. Bu müsabakalara sivillerle subaylar beraberce iştirak etmişler- dir. Bu suretle Kayseri atçılık klübü konkurların inkişafina çok faydalı olan böyle muhtelit müsabakları Tür- kiyede ilk defa yapmak şerefini ka- zanmıştır. Kayseride, halkı atçılığın bu kadar seri sarmasının iki hususi- yeti vardır. 1 — Ocak idaresinin muntazam, korekt çalışması. 2 — Halka maddeten sühulet gös- termesi, Ocağa âzâ duhuliyesi 5 lira ve ay- lık 90 kuruştur. Bu 80 kuruşla hafta- da 4 manej, iki kır gezintisi yapıl maktadır ve atlar icabında ocak âza- larının evlerine kadar bile gönderil- mektedir. Ocağın bu gün 30 hayvan- lık bir pansiyonu ve 8x24 metre bü- yüklüğünde bir kuluvarı ve T si ba- yan olmak üzere 40 a yakın binicisi vardır. 3 haziran 938 cuma günü 4 dü bayan olmak üzere 12 kişiden mü- rekkep ekip, birinci günde 12 saatte 135 Km., ikinci günde 10 saatte 110 Km., üçüncü günde 55 Km. olmak Üzere 27 saatte 300 Km. katetmek su- retile Türkiyede ilk olarak bir rekor tesis etmişlerdir. Ocak senede İki defa yaptığı kon- kurları hiç ihmal etmemektedir. Bİ- rinciteşrinde yapılacak konkurların programları çok evvelden hazırlan. mışdır. Bu müsabakalar tamamen z beynelmilel kayıdlara uygun şartlar- Ja tertip olunmaktadır. Kayseri atçılık klübünün bu güne kadar başardığı bu muvaffakıyetler- den dolayı klübü himayesine almış olan Kayseri valisi bay Adli Bayman ile atçılık hocası suvari yüzbaşısı bay Kemal Biner memleketimiz atçı- Jığına ettikleri bu yüksek hizmetler- den dolayı tebrike lâyıktırlar. İkinciteşrin başında Ankarada su- baylarımızın yapacakları şampiyona- dan sonra Ankara, İstanbul ve Kay- seri atlı sporcularının karşılaşacakları- nı duyduk. Senelerdenberi büyük bir arzu ve tahassürle görmek istediği- miz bu günü sabırsızlıkla bekliyoruz. 17 ve 20 birinciteşrinde Sipahioca- ğında yapılacak konkurlara Kayseri. nin de geleceğini haber aldık. Bu mü- him spor günlerini heyecanla bek. Xyoruz.,., Elazıgta ziraat Çifçiye 25 ton Amerikan pamuk tohumu dağıtıldı Elazığ (Akşam) — 600,000 dönüm araziyi muhtevi olan Elâzığ'ın Altın Ovası, doğunun garpla iltisak nokta- sında bereketli bir zahire ambarıdır. Bu sene mahsul orta olmakla bera- ber bir çok vilâyetlerimizden daha çök memnuniyeti mucib olmuştur. Meyvacılık da çok terakki etmek- tedir. Bilhassa istihsalin ihracı elve- rişli olması noktasında çok çalışıl- maktadır, Tecrübesi yapılan Ameri- kan Kilevlant pamuğu tohumundan Elâzığ çifçisine bu sene 25 ton tevsi edilmiştir. Alnan randıman çok ümid vericidir. Arıcılık da yeni, yeni anla- şılmağa başlanmıştır. Bilhassa eski kovanları asri kovanlarla değişmek faydalı olacaktır. Elâzığ ziraatinin atisi hakkında en kuvvetli teminat veren halkın, çifçinin çalışkanlığıdır. Bu devamlı mesai tarzı içinde işe biraz da ilmi ve fenni ziraat girerse - ki buna çalı- şılıyor - devletin beklediği ve tahak- kukunu istediği ekim mefküresinin başarılacağına şübhe edilemez. Elâzığ iklimi her türlü ağaç yetiş- tirmeğe çok elverişlidir. Bu hususta etüdler yapılmağa başlanmıştır. İpek- çilik, Elâzıg'ın eski bir hüneridir. An- cak son senelerde bu sanat şubesi bir istihale ve atalet devresi geçiri- yor. Bilhassa İpek böcekleri için yetiş- tirilen dutların inkıraza gitmektedir. tirilen dullar inkıraza gitmektedir. mek lâzımdır. SADE Baş, Diş, Nezle, Grip Komatizma Nevralji, kırıklık ve bütünağrılarınızı derhal keser, MA NAAM İcabında günde 3 kaşe alınabilir. MAŞAM MEYAN