30 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

30 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

i Trikolor Rumen takımı akşam geldi Bugün ilk maçını Pera takımile Taksim stadında oynıyacak Bugün Rumenlerle karşı laşacak olan Pera takımı Federe olmıyan klübler tarafından | iki maç yapmak üzere “devet edilen Trikolor Rümen takımı oyuncuları evvelki gün vapuru - kaçırdıkları ci. hetle ancak dün akşamüzeri şehri- mize gelebilmişlerdir. Bu cihetle dün Taksim stadında Şişli ile yapmaları icab eden birinci karşılaşmaları önümüzdeki haftaya tehir edilmiştir. Rumenler ilk maç- larını bugün saat 1030 da Pera ile yapacaklardır. içlerinde enternasyonal oyuncular bulunan Trikolor dakımı, klübün umumi kâtibinin riyaseli altında 17 kişilik bir kafile ğe şehrimize gel- miş bulunmaktadır. Rumenler hakkında esaslı bir ma- lümatımız olmadığı cihetle bugün- kü kuvvetleri ve oyurilatı bususunda bir şey söylemek zalddin Fakat şim- diye kadar yaptığı ecnebi maçların- da teknik oyunile iştihar eden ve son Misır maçında bile sahadan gö Jebe ile çıkan Peralüar bugün için İstanbulun bellibaşlı klüblerile boy ölçüşebilecek bir seviyeye gelmiş va- Ziyettedir. Kendi aralarında yaptık- Tarı lig maçları dolayısile tam form- da bulunan sarı siyahlıların bugün bize zevkli bir futbol seyrettireceği tahmin edilmektedir. Rumenlerin Şişli ile yapacaklan maçtan ayrı olarak bir de Barkohba musevi kulübile karşılaşacağı ve bu maçın hafla ortasında olacağı söy- lenmektedir. Rumenlerin yapacakları müsabe- kaların hepsi Taksim stadmda ols- cakar. Bugünkü maçın hâkemliği- ni B. Şazi Tezcan yapacaktır, Barkohba takımı dün | Kurtuluşu yendi Dün Taksim stadında ilân edilen Trikolor - Şişli maçi Rumenlerin va” puru kaçırmaları yüzünden tehir edilince ayni sahada İstanbuldaki museviler tarafından teşkil edilen Barkohba ile Kurtuluş Kiübleri ara- sında hususi bir maç yapıldı. Stadyoma büyük bir kalabalık toplıyan bu maça Eşref Tevfiğin ha- yi altında sast, 1915 de baş mi İsmail, Melih, Refli ve Cambazı aralarına alarak sahaya çı- kan Barkohba daha ilk dakikadan itibaren oyun üzerinde hâkim bir va- ziyete geçti. Ve 8 indi ve 10 uncu da- kikada Melih vasitesile üstüste iki gol çıkararak hâkimiyetinin semere- sini gördü Haddizatında zayıf olan Kurtuluş- lülar bu gollerin de tesiri altında daha fazla bozuk oyiltamağa başladı- lar. Tamamen Kurtüluş nısıf saha- sında devam eden maçın ilk dervesin- de yedikleri bir golâ mukabil daha üç gol yapan Barkohbahlar ilk devre. yi 1-5 galibiyetleri ile bitirdiler. İkinci devre daha dazl$ Kurtulu- sun çalışması ile geçti. Ve bu arada merkez muhacimleri kalecinin ha. tasından istifade ederek takımının ikinci sayısmı yaptı. Ve maç bu şekil değişmeden 2 - 5 Bârkahbanın ge libiyeti ile nihayetlendi. Galatasaray - İstanbulspor genç takımları Dün sabah Taksim stadında Gala- tasaray ve İstanbulspor genç takım- ları arasında hususi bir maç yapıl. miş ve kıymetli antrenörleri Nuri Bosut'un muntazam çalığtırması yü- zünden mükemmel bir oyun çikaran sarı siyahlılar 3. 4 galib gelmiş- lerdir, Samsun spor klüpleri ayrı binalara çıktılar Samsun (Akşem) — Halkevi spor Şübesi namile bir sukaf altında top- hı bir halde bulunan Samsun spor Klüpleri verilen bir karar üzerine şehrin muhtelif yerlerinde ayrı bina- lara taşınmışlardır. Bölge spor bina- sı için her sene sarfettiği parayı ba- dema klüplere bir yardım olmak üzere nakden verecektir. Balkan bisiklet yarışları Bükreş (Aksam) — Balkan dev- Jetleri arasında bisiklet yarışının Ro- manyada yapılması için İbrail şeh- rinde bir toplantı yapılmıştır. Bu toplantıya, İbrail şehri belediye reisi, Rumen bisiklet birliği başkanı ve İb- Tall bisiklet cemiyeti reisi iştirak et- miştir. Alınan karara göre, Balkan bisiklet yarışları İbrailde yapılacak ve buna Türkiye, Yugodlavya, Yuna- nistan ve Bulgaristan davet edilecek- lerdir, Bu suretle Romanya da dahil olmak üzere bütün Balkan memie- ketleri iştirak edeceklerdir. İbrailde yeni yapılmakla olan bi- siklet koşusu sahası, Balkan bisiklet yarıslarma tahsis edilecektir. Lig maçlarının beşinci haftası Henan hangi takımlar kazanabilir Bugün muhtelif sahalarda lig maçlarına devam ediliyor. Haftanın en mühim maçı olan Güneş - Galata- saray karşılaşması Güneş klübünün futbol şubesini lağvetmesi üzerine oy- nanamıyacaktır. Bu maçtan sonra birinci plânda gelen müsabaka, hiç şüphesiz Kadıköy stadında oynanacak olan Fenerbah- çe - Beykoz oyunudur. Beykoz takımı, geçen hafta da Sü- leymaniyeye karşı çıkardığı çetin oyunla da gördüğümüz veçhile, milli küme takımlarımız için ehemmiyet verilmiyecek bir kuvvet değil, bilâkis ciddiyetle telâkki edilecek bir mev- cudiyettir. Fenerbahçenin, geçen hafta Hilâl karşısında gene bir devrelik tereddüd- lü bir oyun geçirmiş olması sarı lâci- verdlilerin henüz tam manasile form- larında olmadıklarını göstermektedir. Bu itibarla Fenerbahçelilerin, Beykoz gibi formda bir takıma, lâyık olduğu ehemmiyeti vermeleri lâzımdır. Ma- amafih Fener takımı, formda oyunun. mamakla beraber umulan oyunun dununda bir maç çıkarmazsa bu oyu- nu kazanır. Ayni sahada İ. spor - Hüâl maçı iki müsavi kuvvetin karşılaşması ola- caktır. İ, sporun sansı daha fazladır. Şeref stadında oynanacak olan Beşiktaş - Süleymaniye maçını Beşik- taşlıların kazanmaları tabii olacak- tır. Geçen hafta Galatasarayı | (5-2) yenen siyah beyazlilar hali hazırda en kuvvetli takımımızdır. Taksim stadındaki Vefa - Topkapı maçını Vefa takımının kazanacağı- nı tahmin ediyoruz, Vefa, Güneşin milli Kümeğe bıraktıği boş yeri ala- bilecek takımlarımızdâr biridir. Vefa ile Beykozün milli kümedeki boş yer için çekişeceklerini tahmin ediyoruz, U.Y. Bugünkü spor hareketleri Taksim stadında: Trikolor - Pera Saat 10,30 Topkapı - Vefa » 13 Galatasaray - Galatagençler » 15 Şeref stadında: Süleymaniye - Beşiktaş » 15 Penerbahçe stadında: İ: Spor - Hilâl ».3 Fenerbahçe - Beykoz » 5 Sipahi Ocağı sahasında; Atlı mania müsabakaları » 1330 30/10/1938 pazar günü yapıacak maçlar Beşiktaş stadı: Anadolu - Anndoluhisar A takımları saat 1145. Hakem Rıfkı Aksay. eği - Süleymaniye B takımları saat 1130. Hakem Şevki Çanka. Beşiktaş - Süleymaniye A takımları saat 1545. Hakem Nuri Bosut. Yan hakemleri Ziya Koyunlu ve Fikret Taksim stadı: Vela - Topkapı A takımları saat 1330. Hakem Feridun Kiliç. 'yan hakemleri Ha- Md Özbaykal ve Rahmi, Gulutasaray - Gulata Gençler A takım- ları saat 15,15. Hakem Ahmed Adem Göğdün. Dostluk maçı, bahçe stadı - İstanbulspor A takımları #aat 13. Hakem 'Tarik Özerengin. Yan hakem- leri Neşet ve Bekir, Fenerbahçe - Beykoz A takımları saat 15. Hakem Kemal Halim. Yan hakemleri Samim Talu ve Fahreddin Somer. Süleymaniye Madı: Kammpaşa - Karagümrük B takınıları sast 11. Hakem Refik Osman “Top. Kasımpaşa - Altınordu A takımları saat 13. Hakem Refik Osman Top. Karagümrük - Beylerbeyi A takımları sesi 15. Hakem Eşref Mutlu, Barutgücü alanında bugün yapılacak maçlar 1 — Barutgücü - Sparta A DEE saat 15 de Geleli ölüsünü iin. ! İ pi ve Gençlerbirliği gok çalışıyor Uşak Gençlerbirliği takımı Uşak, (Akşam) — Uşak Gençlerbirliği takımı bu yıl yapılacak Jig maçla- Samsunda büyük! at koşuları Yarışlar büyük alâka ile karşılandı İ Samsun (Akşam) — Yüksek yarış ve ıslahı encümeni namına hazırlanan sonbahar at yarışlarının birincisi pazar günü hayli kalabalık bir se- yirci ve meraklı önünde yapılmıştar. Büyük bir alâka ile karşilanan mev- Simin bu ilk yarışına öğleden sonra sa- at 13,30 da başlanmış ve 16 da nihayet verilmiştir. İlk koşu, Samsun vilâyeti dahilinde doğmuş ve yetişmiş üç yaşında ve hiç | koşu kazanmamış halis kan Arap ve / yarım kan Arap erkek, dişi taylara mahsustu. 255 lira mükâfatlı ve 1400 metre mesafeli olan bu koşuda Sam- sundan Nahit Başaranın Derviş adlı doru kısrağı birinciliği, Çarşambadan İbrahim Dündarın Derviş adlı erkek doru kırtayı ikinciliği kazandılar. Dört ve daha yukarı yaşta ve 1938 de kazandığı ikramiyeler yekânu 250 lira» yı doldurmıyan yarımkan Arap ve ha- liskan Arap at ve kısraklarına mahsus | olan ikinci koşuda birinciliği Kayseri. | den Ali Marşanın Seda adlı doru atı, ikinciliği Samsundan Kerim Köktene- rin Yilmaz adlı doru atı, üçüncülüğü | de Bafradan Mahmut Demetin Kumru | adlı al atı kazandılar. 2400 metre me- safeli dört yaşından yukarı halis ve || Kerim Köktenerin Lâle adlı a1 kısrağı birinci, Akdağ madeninden Şakir Tur- gudun Alşahin adlı atı ikinci ve Çar- şambadan Mehmet Kızilotun Güler adlı kır kısrağı üçüncü geldiler. 3000 metre mesafeli dört yaşından yukarı yaştaki haliskan Arap at ve kıs». raklarına mahsus olan son koşuda bi- rinciliği Hasan Alp Aslanın Mesut adlı kızil kıratı, ikinciliği Sivastan Musa Korkmazın Ceylânı, üçüncülüğü de yi- ne Sıvastan Abdullah Atıseverin Sün- bülü kazandılar. Koşular arasında ay- rıca çuval, yumuriz vesaire gibi muh- telif eğlenceli yarışlar, bisiklet koşu- ları ve çeşitli spor müsabakaları da ya- Gaziantep at koşuları | Büyük bir intiz intizam e yapıldı ve alâka ile takip edildi Gazianteb (Akşam) — Sonbahar at koşuları büyük bir intizam içinde yapıldı. Orgeneral Kâzm Urbay, valimiz Rıza Çevik, generaller, komutanlar, yüksek memurlar ve on binlerce va- tandaş koşuları alâka ve heyecan lakib ettiler, Birinci koşu: Hiç koşu kazanma- muş 3 yaşında halis kan arap tayla- rına mahsus, mesafe 1400 metre idi. Bu koşuya beş hayvan iştirak etli. Musanın duru kısrak , Razı Kalenin a) erkek Ismallin al erkek tayı rinciye 155 lira ile tayı ikinci, üçüncü geldiler. bu koşuya iştirak eden hayvanların duhuliyeleri, ikinciye 50, üçüncüye 20 lira ikramiye verildi İkinci koşu: Hiç koşu kazanmamış bali kan arap kısraklara mahsus ve mesafe 2400 metre idi. Bu koşuya sekiz hayvan iştirak etti, Mehmed Akmeleğin Güzelkızı birinci, İbrahim Canın Şimşeği ikinci, Hüseyin Koça- ğın Mercanı üçüncü geldi. Birinciye 155, ikinciye 50, üçüncüye 20 Jira ik- ramiye veslidi, Üçüncü koşu: Hiç koşu kazanma- mış halis kan arap st ve kısraklan- na mahsus, mesafe 1800 metre idi. Bu koşuya da sekiz hayvan iştirak etti. Hasan O. Ahmedin al erkek Af- macası birinci, Ahmed Oğuzun de- mirkır erkek Seyfisi ikinci, Halil Ko- nukseverin duru erkek Gürbüzü üçüncü geldi. Birinciye 100, ikinciye 35, maa 15 lira ikramiye ve “Dalin Sayı: Dört ve daha yu- karı yaşta halis kan arap at ve kıs- raklarına mahsus, mesafe 3500 met- re idi. Bu koşuya dokuz hayvan işti. rak etti, Ali Kayanın demirkır erkek Bozkurdu birinci, Ali Arpacının duru erkek Canı ikinci, albay Selimin duru erkek benli Mesudu üçüncü geldi. Birinciye 300 lira ile bu koşuya gi- ren hayvanların duhuliyeleri, ikinci- ye "15, üçüncüye 75 lira ikramiye ve- rildi, Karaman (Akşam) — Köy bekçilerine bir örnek elbise giydirilmiştir. Fo- toğraf Karaman köy bekçilerini kaymakam B, Celâl Ünsalla birlikte göster” mektedir.