29 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

29 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

5 —— .. yi > ver pi x ş Rahifa 4 avda 90 'Teerinisani rar Sahife 6 AKŞAM 29 Teşrinisani 1938 i sa rae se DİŞ KANİ IDN RA Yoğurt Kâse yoğurdundan birçok şeyler yapılabilir Sağlam insanlara da hastalar ka- dar faydalı olan yoğurttan bir çok şeyler yapılabilir. Köâse yoğurdunu bir tülbente döke. Tek dört ucunu kaldırmalı, bağlama- Mı ve bir çiviye asarak on, on iki saat süzülmeğe bırakmalı. Bu yoğurttan süzülen su içilirse cilt için gayet fay- dah bir ilâç olur. Tülbent içinde kalan yoğurdun içi- ne tuz, biber karıştırarak ince kesilmiş çavdar ekmeği üzerine sürmeli, Gayet nefis sandviç olur. Arzu edilirse tuz bi- ber yerine toz şeker, yahut bal karış- tırarak tatlı sandviç yapmak ta müm- kündür, Süzülmüş yoğurdun içerisine ince ince doğranmış maydanoz, dereotu ka- sışlırmalı, diğer bir kap içerisinde bir kaç yumurtayı iyice vurup köpürtme. Ji tuz, biberle bir kaşık un karıştırma- lı ve nihayet evvelce hazırlanan yö- durdu ilâve ederek, tavada kızan sade yağı içerisine dökerek omlet gibi pi şirmeli, . Süzülmüş yoğurdu bir çatalla ezme- B, içine bir iki yumurta kırmalı, bir tutam tuz bir kaç damla zeytinyağı karıştırmalı ve nihayet elenmiş un ilâ. ve ederek koyu bir hamur elde etmeli. Üzerini örterek bir saat kadar bırak- malı. Yemek yenileceği zaman bu ha- murdan çay kaşığı ile parça kopararak Üzerine un serpmeli ve kızgın sade yağ içinde kızartmalı, Tavadan çıkar çıkmaz üzerine toz şeker serpmelidir, Petrol birçok iş görüyor Gazyağı her evde bulunan ve ev iş- lerinde çok iş gören bir maddedir. Paslanmış madeni eşya petrolla sili- nince temizlenir. Beyaz, yağlı boya kapı ve pencere. lerde hasıl olan parmak lekelerini te. mizlemek için gazlı bezle silmek kâfi- dir. Paslanmış bir çivi yahut bir vidayı yerinden çıkartmak için üzerine bir kaç damla petrol damlatmak ve bir iki dakika beklemek lâzımdır. Çatlaklar için pomat Elde ve yüzdeki çatlaklara gayet iyi gelen bir pomat: Bir tabak içerisine iki kaşık iyi cins un koymalı, üzerine mayonez yapar gibi damla damla gilserin akıtarak ka- rıştırmalı. Bir pomat haline gelince bir damla gülyağı koymalı ve kapaklı küçük bir kap içerisinde sakiamalı. Bu pomat ancak bir hafta dayandı. ği için bu miktardan fazla yapılma- malıdır. MEŞ'UM — Ah, işte ben böyle sevilmek İs- terdim. Cani de olsam, katil de ol- sam dostum daima beni affetsin ve | zifelerimi ayak altına alırım... Herşeyi şeriki cürmüm olsun... Böyle bir adama bütün benliğimi verirdim... Bedi, boğuk bir sesle: — Susun, susun! - dedi. Gözlerinde garib şimşekler çakı- yordu. Genç kadın, sahte bir taaccüble: — Niçin susayım? — Çünkü sizi dinledikçe deli olu- değil ateş... Bu söylediğiniz adam ben olabilirim... Sizin için!... — Siz mi?... Yok, inanamam... Her zaman bana karşı duyduğunuz inci» zaptan bahsedersiniz. Fakat hiç zan- netmem ki kanunu, vazifeyi bir aşka, benim aşkıma feda edemezsiniz... Bİ- âkis, beni katil bilseniz benden nef- Ki be Aşk ve macera romanı Nakleden: (Vâ - Nü) Kış modellerinde manto ve elbiseler- de en mühim değişiklik kollarda Ol muştur. Mantolarda kol bol ve bilekte sıkıdır. Elbisede ise ekseriyetle kollar dirseğe kadar bol, dirsekten bileğe ka- dar küçük düğmelerle iliklenmektedir. Bir kaç model dercediyoruz: 1 — Bej rengi, ratinden yapılan bu manto kloştur. Omuzdan gelen iki pli açılarak içine kastor kürkünden ka- pak konmuştur. Yakası da ayni kürk. tendir. 2 — Mor renkte krepten elbise, Kol- Jar omuzdan plisedir ve aynj renk Ja- meden uzun kapaklara dikilmiştir. Ke- meri de lamedendir. 3 — Kahverengi krep satenden el- bise. Kendi kumaşından yapılmış enli bir kemeri vardır. Kolları boldur, ka- pakları küçük düğme ile ilikleniyor. bol ve açıktır. İçinden ayrıca dar ka- dife kolları vardır. Yakası kemeri ve düğmeleri ayni yeşil kadifedendir. Kol- ları ve eteğinde cep yeri yeşil kadife ipeği ile işlenmiştir. 5 — Kahverengi kadifeden manto. Yakası samurdandır. Bol kollarının ü- zerine samurdan aplıkasyonlar yapıl. mıştır. Aynaları nasıl temizlemeli? Aynaları temizlemek ve parlak yap- mak için bir bezi sirkeye batırıp ayna- yı silmeli. Sonra kuru bir bezi toz ha- linde çivite batırarak ayna tekrar sil. nince fevkalâde parlak olur. Evdeki mobilyalar nasıl parlatılır? Evdeki cilâlı, cilâsız eşyayı parlat- mak için en iyi cilâ şudur: İki kaşık zeytinyağı içine dört kaşık sirke İle üç kaşık terebentin karıştırmalı. Bir be- zi bu mahlüta batırarak eşyalar silin. dikten sonra kuru temiz bir fanile ile parlatmalıdır. Şişen parmaktan Şi yüzüğü na- sıl çıkarmalı? Soğuk ve rütubetli havalarda bazan parmaklar O kadar şişer ki yüzükleri çıkarmak mümkün olamaz. Böyle bir halde yüzük olan parmağı önce zey- tinyağına sonra soğuk suya batırırsa- niz yüzük kolaylıkla çikar. KADIN Tefrika No, 76 — Ben ha?... Asla... Sizin tarafınız- dan sevilmek için, Leman, bütün va- feda ederim... — Demek katil olsam, namusunuzu tehlikeye koyarak beni kurtarmağa ça- lışırsınız... Öyle mi? — Bir an tereddüd etmem... Haya- tam bahasına sizi kurtarırım... — Beni bu kadar mı seviyorsunuz? — Bütün kalbimle... Bütün benli- ğimle... Bu sözleri söylerken, erkek yavaş yavaş genç kadını sarmıştı. Leman, çekilmedi; bilâkis, kollarını âşığının boynuna atarak: — Evet... Şimdi sana inaniyorum... « dedi. Bedi, coşmuş, hararetli . buselerle, genç kadının omuzlarını, boynunu, İ yanaklarını, dudaklarını öpüyor... Le- man ise memnun... Hükmü altına al. dığı bu adamı İstediği gibi kullanaca- dir ini bir halde, bin ali Ekmek tatlısı 250 gram bayat ekmek içini ufala. malı, avuç içinde ovalamalı ve kevgir» den ince irmik gibi geçirmeli. Evvelden 750 gram şekerden tam ka» rar şeker şerbeti kaynatmalı. Ateşten ineceğine yakın yarım limon sıkmalı ve delikli kepçe ile köpüğünü almalı, soğumağ'a bırakmalı. Bir tencere içerisine yumurtaların boyuna göre sekiz yahut dokuz yumur- ta kırarak telle vurmalı, sonra irmik gibi ince ekmekleri içine atarak ka- rıştırmalı. İçine sadeyağı, konulan tavayı ate- şe oturtmalı, yağ kızınca tenceredeki yumurtalı ekmekten bir Kaşık alarak yağ içerisine atmah. Yanyana dört beş kaşık konabilir, Bunların bir tarafı kızarınca diğer tarafını çevirmeli. Her iki tarafı nar gibi kızarınca çıkarıp soğuk şeker şer- betine atmalı, Tenceredeki bütün ha- müru böyle kaşık kaşık kızartmalı. Şeker şerbetinden tabağa çekmeli. Fakat işi ileri vardırmamak kurnaz- lığını da göstererek geriledi ve yavaş bir sesle; — Yok... Akşama... lerim... Bize gel... Ve minimini bir anahtar vererek: —Alşunu... Hani evi gezdirmiştim... Gizli bir merdivenim var, biliyorsun ya... Oradan dosdoğru odama çıkar- sın... Sonra derin bir aşkın tesirile coş. muş gibi, erkeğin başını avuçları içine alarak onu uzun uzun öptü: — Akşama beklerim, Otomobiline bindiği zaman, dudak- larında muzaffer bir tebessüm vardı. Kendi kendine mırıldandı: — Şimdi artık emin olabilirim... Ne olsa beni müdafaa edecektir. “““ Bu cinayetten evvel, âmiri Şevkiye «Şermin» isminde bir genç kızı arayıp bulmak vazifesini tevdi etmişti. Malik beyle konuştuğu zaman, ci- nayet meselesinde ortaya çıkan bu kı- zın, aranılan şahsiyet olduğuna polis memuru kanaat getirmişti. Şevki, katili aramak meşgalesine rağmen, bu işi de İnceledi ve hiç şüp- hesi kalmayınca, neticeyi Cenan hari ma bildirmeğe karar verdi. ee dedi ki: Geceye seni bek- Sobaları kurarken dikkat edilecek noktalar Sobaları kurmak zamanı geldi. Bun- lar kaldırihrken temizlenmemiş ise, şimdi temizlenmelidir, Kok ve anirasit sobalarının madeni kısımları ispirto ile silinmelidir. Ya- narken ateşin görünmesi için cam ye- rine konulân (mika) dan plâklar ha- rTaretin ve külün tesirile lekelenmiştir. Onların da yeni gibi parlak durması için amonyaklı bezle silmek lâzımdır. Soba emaye değil de demirse üzeri cilâlanmaldır. Kuru sebzeler Kuru sebzelerin yumuşak pişmesi için geceden su ile ıslatmak lâzımdır. Sabah soğuk su ile eteşe koyarak pi- şirmeli ve dalma tuzunu sebze yumu» şamağa başlayınca ilâve etmelidir, 4 — İnce yeşil dradan elbise: Kolları Üzerine dövülmüş ceviz yahut kaymak koyarak sofraya çıkartmalı. Bu tatlının manzarası gibi, lezzeti de çok güzeldir. duymamalı!» Bu sebeple tezkere yollıyamıyordu. l Neticede konağa gitmeğe karar verdi. «— Elbette bir yolunu bulup başba- | şa kalır ve meramımı anlatabilirim!» diye düşünüyordu. Bunun için de, erkeğin evde bulun- maması lâzımdı. Çıkma saatlerinde ka- pının önünde dolaştıysa da Cenanın kocası görünmedi. Bilâkis, birbirini ta. kiben tanınmış iki doktorun konağa girdiğini görünce ey sahiplerinden bi. rinin hastalandığına hükmederek «Ne olursa olsun şu işi anlıyayım!» diye kapiyi çaldı ve uşağa sordu: — Beyefendi evdeler mi? — Rahatsiz... Yatıyor. — Vah vah... Neymiş hastalığı? — Ehemmiyetsiz... Grip... Amma, ol- dukça şiddetli... — O halde hanımefendiyi de göre- mem... — Tabii... lar... — Bir tezkere yazsam... Hanımelen- İ diye verir misin?... Kendisinin merha- metli olduğunu biliyoruz... Bir kızı tay. —anseyi kabul etmiyor. siye edeceğim... — Pekâlâ... Verin, götürürüm... Şevki hemen, cebinden çıkardığı bir kâğıda şu satırları karaladı: Moda haberleri Bütün mer pr dantel antrödöile süslenmiş elbiseler çok giyiliyor. 4 Çene altından geçerek bülün yüzü örten ve şapka üzerinde bağ- lanan vualetler rağbettedir. X* Siyah podösület eldiven ve çantalara astrakandan aplikas- yon yapılıyor. X Renkli fötrden kemerler kul- lanılıyor, * Renkli payetle elbiseleri işle- mek modadar, X Sim ve renkli ipekle kdrışık işlemeler öğleden sonra giyilen el- biseleri süslemektedir. Tayör ve mantolar sutaşla iş- leniyor. A Şapkaları açık renk tüylerle süslemek çok modadır, Kabak ve patlican konserveleri Denizbank memurlarmdan L. 8: Ka- bak konservesi: Dolmalık gibi kabakların içini oymalı, konserve yapmağa mahsus Jistik kapaklı kavanozlara, yoksa teneke Kutuları istif edip salamura ilâve ederek kutuyu lehimlemeli. Ateşte kaynıyan bir tencere su içine kutuları dizip yarım saat kaynatmalı. Ateşten indirerek ayni su içinde soğumağa bırakmalı, Serin ve rü- tubetsiz bir yerde muhafaza etmeli Patlıcan Konservesi: Patlicanları doğ- ramalı, sade yağda yarı kızartmah. Kon- serve yapmağa mahsus kavanozlara, yok- sa teneke kutulara istif ettikten sonra tuz, biber ekmeli, bir mikdar domates #u- yu Üe ıslatmalı. Kutuların kapaklarım gayet dikkatli Jehimlemeli. Bir tencereye su koyup ateşe koymalı Kutuları dizip bir saat kaynattıktan sonra ateşten in- dirmeli, Ayni su içinde soğumağa bırak- malı. Serin ve rütubetsiz bir yerde sak- Jamalı. Yüzdeki lekeler Cihangir, N, Güney: 1 — Yüsünüsdeki lekeleri geçirtmek için geceleri yatarken Şu Mâci sürerseniz fuydasını görürsünüz; Bir avuç acı bademi, iç ince kabuklarıs n) ayıkladıktan sonra, havanda dövünüz, sonra az mikdar gül suyu İle sulandıra- rak süt gibi sulu bir mayi haline getiri- niz. Bir tülbentten süzerek şişeye doldu- runuz. Her gece yatarken bir pamukla bu ilâçtan Tekelere sürüp öylece yatınız. 2 — Yüzün cildi bir defa bozulunca es- ki haline avdet ettirmek güç bir iştir. Şu kremi bir tecrübe ediniz; 10 gram (anoline anhydre), 10 damla (teinture de benjoim), 5 gram (eau diş- tilbe dhamamelis, 5 gram gül suyu, 5 damla gül esansı. Bu Lertibi bir eczanede yaptırınız. Bunların hepsi ezilerek krem haline getirilmelidir. Alnınıza masaj ya- parak sürünüz. Göz altlarına bafifçe sü- rünüz. Nazik yer olduğu için fazla ma- saj kırışıkları geçirteceğine arttırabilir. | ze indi etmek PEPEE, Muvafık bir 1ş6 yerleştirirseniz pek memnun Olü- ruz. Bu gibi iyilikleri sevdiğinizi bili- yoruz, hansmefendi.n Tezkereyi katladı. Uşağın eline verdi. İşini mükemmei yaptığından dolayı memnun, âmirine izahat vermek üze- re müdüriyete gitti. Ondan sonra, tek- rar, Didarın katilini araştırmağa baş- luyacaktı. Müdür, Şevkiyi görünce, kızı buldu- gundan dojayı tebrik ettikten sonra: — Haberin var mı? Bir ip ucu ele geçirildi! - dedi. — Ne gibi efendim? — Katil bulundu galiba... Bir kadın. mış... Meseleyi henüz iyice bilmiyorum. Obür odada sana izahat verecekler, Bu sözleri işiden polis memuru, âde- ta koşa koşa diğer daireye geçti. Ka- pıyı telâşla açarak, oradaki memura sordu: — Didar hanımın katili kimmiş? — Bir genç kız... Mafk beyin evlâd- lığı... Şermin... Artisti en son görüp de bize ifade veren... Şevki, hayretle bakıyordu. i Kendisini kâbus içinde sanıyordu. — Şermin mi?... - diye kekeledi. *