30 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

30 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

30 Teşrinisani 1998 - Kabızlı Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han $ üncü kat Tol: 44001 -2-9 Bvenska Örlent Linlen Göthenbulg Go mburg, Stokholm, Oslo, Danizig. Ddynla Copenhag Abo Reval ve bötün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başlı- ta Ilmanları arasında 15 günde biz azimet ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Vikingland vapuru 28 'T. Saniye doğru. ele doğru Yakinda İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, ve Oslo imanları k vapurlar doğru, 3 üncü katla kâr Tel acentalığına müracaat, 4991 - 2 Bir defa da NEOKÜRİNİ Tecrübe ediniz NEOKÜRİNİ Sizi bu müz'iç baş ağrılarından kurtaracaktır. 'Tek kaşe 6 kuruş, 8 lık ambalâj 30 kuruş. Her eczanede bulunur. Barsak, karaciğer ve midenin kusurlu işlemesi demektir. Bu üç uzvun İyi işlemesini temin için muhakkak gece yatarken ve sabah AKŞAM aç karnına bir kahve kaşığı MAZON MEYVA TUZU almır, Alınması gayet Jâtİ£, tesiri tabii ve kolaydır. Maliye Vekâleti ve Türkiye Cümhuriyeti Merkez Bankasından 28/5 ve 15/12/1934 tarih ve 2453/2614 numaralı k bince ihracına selâhiyet verilen ve geliri tamamen demir yolunun inşasına tahsis olunan “ 7 gelirli Sıvas - E razının 20 senede yıd muamelesi 5 handan itik Tahviller ni nlar muci- - Erzurum zurum istik- rtibinin Ka- 11/938 saba Sıva eşrut 4,5 milyon liralık beşir Ii nihayet bulmak üzere umumi yet hususi e ayrılmıştı aire ve müesses idareleri ve belediyelerce yapılacak müzâyede ve lelerde teminat olarak ve hâzinece satılmış ve sa bedellerinin tediyesinde başa baş kabu! olunacak! ve gerek kupon bedeilerinde tahvillerin o tamâmer türlü vergi ve resimden muaf bulunacaklardı Tahvillerin ihraç fiatı © 95 olarak tesbit edilmiştir. Y. 19 ve 500! ik si Türkiye Cün € İş, Emlâk ve E Belediye- İmer, Eti ve Denizbanklar tarafından icra edilmek- vasıtasile de tahvil alımı temin olunabilir. Serma- rda işletmek yfiyet ilân ve 15 günlük Suskripsiyon müddeti zarfında irâcaatlarının kendi menfaatleri iktizasından bulunduğu gibi gerek tahvil #Hasna kadar her ni 20 hiralık Cümhuri- yeti, Ziraat, Tü ler bankaları ile S İ Emlâk ve Eytam Bankası | Emlâk ve Eytam bankası İstanbul şubesinden: Mütekaidin Dul ve yetim maaşları hakkında: 1. — Mart, Nisan, Mayıs/939 üç aylıkları 1/12/938 tarihinden itibaren bankamızca iskonto edilmeğe başlanacaktı, N 2 — İlk iki gün harp malüllerine tat edilmiştir. Bugünleri ât eden malüllerin iskonto muameleleri ayni günde yapılacaktır. den itiburen malüller de umumi sıraya girerler. 3 -—- Cüzdanlarını bankaya vererek numaralı fiş alanlara ancak bu fiş- ler üzerinde gösterilen gün ve saatlerde tediyat yapılacağından bu tarihlerin değiştirilmesi için vaki olacak müracaatlar kabul edilmiyecekti 4 Müalmüdürlüklerinde vizelerini yaptırme kamıza cüzdanlarını getirmemelerini, 5 — Maaş sahiplerinin soyadlı mühür ve imzalarını malmüdürlüklerin- den tasdik ettirerek getirmeleri sayın müşterilerimizden rica olunur. (8652) e müraca- 3/12/938 erinin ban- Sahife 11 — Mazon Meyva Tuzu Başka kimi nun“ ismi taklid edilebilir, fakat ne terkib, ne de tesiri taklid edilemez. Mazon isim ve horoz markasına dikkat GENÇLEŞMEK İSTİYOR? Bayan Marcilla, nasıl 10 yaş daha gençleştiğini anlatıyor tebeddülünü gösteren fotoğrafları Siz de böyle muvaffak olabilirsiniz Lütfen bunları okuyunuz 60 - 70 yaşlarındaki ki nla, bu- ruşuklukları altı hafta zarfında zail olmuştur. İşte, hastanelerde tecrübe- si yapılan ve bir Viyana Tıb mecmua» si tarafından ilân edilen şayanı hay- ret neticeler... Cildin BİOCEL cev- heri ile beslenmiş olmasıdır, Bu kiy- metli cevher, penbe renkteki Toalon kreminin terkibinde vardır. Cild unsuru olan penbe renkteki Biocr1'li Tokalon Kremini kullandığımı anlattım. Bir çokları bana güldüler, fakat bizzat tecrübe edip şayanı hayret semeresini görünce, hepsi de hak verdiler ve memnun kaldılar. Geceleri yatmaz- dan evvel penbe renkdeki Biocelli To- kalon kremini kullanınız. Siz uyur- ken cildinizi besler ve canlandırır. Her sabah biraz daha gençleşmiş kalacaksınız. Gündüzleri de beyaz renkdeki Tokalon kremini kullanınız. Bu suretle cildiniz yumuşamış ve be- yazlaşmış olur. Bütün siyah noktala- rı eritip açık mesameleri İşte bu kremi kullanan ve yüzün- deki şayanı hayret güzellik tebeddü- lâtını yukarıdaki fotoğraflarında gö- rülen Pariste Bayan MARCİLLA'nın tecrübesini anlatan şu mektubu oku- yunuz «Bu benim için bir harika oldu. “Takriben iki ay oluyor; alnımda ve gözlerimle ağzı nda bürü- şukluklar vardı. Bugün ise bütün ar- kadaşlarım Kadife gibi yumuşak ve buruşukluklardan âri olan yüzüme takdirle bakıyorlar. Hepsine ne yap- tığımı söyledim. İstanbul Nafia müdürlüğünden: 2/12/9338 Cuma günü saat 15 te İstanbulda Nafin müdürlüğü eksiltme komisyonu odasında( 9994.32) lira keşif bedelli İstanbul Asan atika Mü- zelerine bağlı Fotoğraf ve Heykeltraş atölyeleri inşaatı açık eksiltmeye kon- nulaıştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartnamele- ri, proje keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görülecektir, Muvakkat teminat (750) liradır. İsteklilerin en az (7500) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarele- rinden almı; olduğu vesikalara istinaden İstanbul vilâyetinden eksiltme tarihinden 8 gün evvel alınmış, ehliyet ve 938 yılına ait Ticaret odası vesika- larile gelmeleri, (8385) Binlerce ahvalde görülen t vetli bir garantidir. He den itibaren her iki kremden birer vazo alarak tecrübe ediniz. Birkaç hafta zarfında fâydalı tesirini gör- mediğiniz takdirde bayiinize iade ede- rek parayı geri alabili Bayramiç askeri satın alma komisyonu başkanlığından Teminatı mu. İhalenin şekli Lira günü saati 1650 2/12/9383 cuma 14 açık eksiltme. günü sile 1 — Bayramıçta bulunan kıtaların ihtiyaçları olan (22000) kilo sadeyağ bir ay içinde eksiltmesi yapılmak üzere ihaleye konulmuştur. 2 — Taliplerin 2/12/9388 cuma gününe kâdar müracaatları. 3 — Komisyon 2/12/938 cuma günü saat 14 de tekrar toplanacağı 2490 sayılı kanunun 2-3 üncü maddelerindeki vesikalarla birlikte komi müracaatları ilân olunur DENİZBANK Miktarı kilo 22000 Tutarı Lira 22000 Cinsi Sadeyağ İstanbul Şehir vapurları Kış Tarifesi Adalar « Anadolu - Yalova hattı kış tarifesi 1 Birincikânun 938 hinden itibaren tatbikine başlanacaktır. Tarifeler iskelelere asılmıştır. tari. Telsiz cihazlarına aid Teklif kabul müddetinin uzatılması mız gemileri için satın alınacağını evvelce gazetelerle ilân eti Bai i rına ait teklif kabul müddeti 15/12/938 gününe kada miz telsiz ciha: uzatılmıştır.