15 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

15 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

A i i Romanya milli takımı Atinada üç maç yapacak Bundan başka Frans Varuş takımı da 3 maç için Atinaya davet edildi Yunanistanın futbol seviyesini yük- seltmek için federasyon tarafından alnan kararlar arasında ecnebi temas- lara fazla ehemmiyet verilmesi de mevzuubahis olduğundan, Noel ve yıl- başı tatilinde Alinada mühim karşı- laşmalar yapılacaktır. Evvelce bildirdiğimiz gibi, Noel yor- tusunda Macaristanın en kuvvetli klüplerinden olan ve bu sene Merkezi Avrupa kupasında finale kalan Frans Varuş takımı üç maç yapmak üzere Olimpiyakos ve Enosis klüpleri tara- fından Atinaya davet edilmiştir. Ayrıca futbol federasyonu tarafın- dan yılbaşı tatilinde üç maç yapmak üzere Romanya milli takımına müra- caat edilmiştir. Romanya milli takımile Pire ve Ati- na mubtelitleri birer maç yapacaklar ve son karşılaşma Yunan milli takı- mı ile olacaktır. Futbolün tedenni ettiğini gören Yu- nan idarecileri futbolün ileri gittiği bütün memleketlerde tatbik edilen tek seçicilik sisteminin Yunanistan- da da esas itibarile kabulünü karar- laştırmışlardır, Bir senedenberi tecrü- be mahiyetinde yapılan bazı maçlar müvaffakıyetli neticeler verdiğinden, badema Yunan milli takımını tek s6- çici B. Kamburopulos'un hazırlaması tekarrür etmiştir. Rumenlere karşı çıkacak olan Yunan milli takımını da bu tek seçici tesbit edecektir, 12 nci Olimpiyat oyunları Altmış millet ? müsabakalara davel edildi Olimpiyad komitesi reisi Bay Rangell milletlere gönderilen davet mektuplarını imzalarken Finlândiyada yapılacak olan 1940 olimpiyadı için bütün spor idarecileri- nin seferber edildiğini ve her tarafta hümmalı bir çalışmanın göze çarp- tığını dünkü nüshamızda bildirmiş- tik. Hükümetin de resmen yardımı te- karrür eden bu organizasyönun büyük bir mükemmeliyette olması için topla- nan idareciler Olimpiyad komitesi ri- yasetine nazırlardan Rangel'i seçmiş- ler ve onun başkanlığı altırda yapılan bir içtimada 12 nci olimpiyadlara iş- tirak etmeleri için altmış millete hita- ben davetnameler gönderilmesi te Karrür eylemiştir. Helsinki şehrinde yapılacak olan 12 nci olimpiyad oyunlarına sırasile Karabükte demir ve çelik klübü kuruldu Karabük (Akşam) <—: Yapılmak- ta olan demir ve çelik fabrikalarında- ki sporculardan müleşekkil «Demir ve Çelik» klübü kurulmuş ve İlk içti- manı fabrika müdür muavini B. Ni- metin başkanlığında yapmıştır. Mu- vakkat idare heyeti mühendisi -B. Ekrem Kapralı'nın riyasetinde te- şekkül etmiştir. İlk iş olarak futbol, tenis ve voleybol sahalatının-tnazimi ve klübe bir bina-temini kararlaştı- rlmış ve derhal faaliyete geçilmiştir. Sümerbank umumi müdürlüğü de klübe maddi yardımda bulunmağı vadetmiştir. : Ekserisi İngilterenin tanınmış spor | kiifblerinde &za olan ve elyevm Ka- tTabükte bulunan İngiliz mühendis ve işçilerinden müteşekkil bir İngi- liz futbol takımı mevcuddur. Tesbit | edilen program dahilinde, muntaza- man bu iki klüb takımları maç ya pacaktır, Demir ve Çelik klübünün sporcu- larını yetiştirmek için İngiliz sporcu şu milletler davet edilmiştir: Afga- nistan, Cenubi Amerika, Almanya, Arjantin, Amerika, Avustralya, Belçi- kaşBermünde adaları, Bolivya, Brezil- ya, Bulgaristan, Kanada, Seylân ada- sı, Şili, Çin, Kolümbiya, Kostarika, Kü- ba, Danimarka, Mısır, İspanya, Eston- ya, Şimali Amerika, Fransa, İngilte- 16, Yunanistan, Guatemala, Hagti, Hollanda, Macaristan, Hindistan, İr- landa, Slavda, İtalya, Jamanya, Ja- ponya, Letonya, Litvanya, Lüksem- burg, Maita, Meksika, Monako, Nika» ragua, Norveç, Yeni Zelânda, Filistin, Paraguay, Peru, Filipin, Polonya, Por- tekiz, Romanya, İsveç, İsviçre, Salva dor, Çekoslovakya, Türkiye, Uruguay, Venezüella, Yugoslavya, Ksipeşt Macar takımı yıl başında şehrimize geliyor Yulbaşı tatili dolayısile şehrimizde üç maç yapmak üzere davet edilen Üypeşt Macar takımı Cenubi Amer'- kada büyük bir turne için müsaid tek- M£ aldığını ileri sürerek şehrimize ge- lemiyeceğini alâkadarlara bildirmiş- tir, Yılbaşı tatilinin boş geçmemesi için organizatörler, Macaristandan başka bir takım getirmeği düşünerek Ma- car profesyonel liginde üçüncü vazi- yette bulunan Kispeşt klübüne müra- taat etmişlerdir. Mezkür klüp gönderdiği bir imek- fupla bu daveti kabul ettiğini bildir- diğinden, şehrimize gelmesi tekarrür | etmşitir. Macar takımı şehrimizde Ga- İ latasaray, Beşiktaş takımlarile birer maç yapacak ve alman neticeye göre üçüncü karşılaşmanın hangi klüple ğı tesbit edilecektir, epin amam m am dostlarımızdan bazıları antrenörlük yapmağı vadetmişlerdir. Bu iyi fırsattan gençlerimizin âza- mi istifade etmeleri beklenmektedir. | yapılaca Milli küme haricindeki bölge birincilikleri Kocaeli grupu müsabakala- rına cumartesi günü İzmitte başlanıyor İzmit 14 (Telefonla) — Mit küme haricinde kalan bölge birincilikleri futbol şampiyonluğu için gruplara ay- rılan vilâyetler arasında Kocaeli grup birincilikleri de tanzim edilmşitir. Pro- gram mucibince müsabakalara Edir- ne, Bursa, Eskişehir, Kütahya, Afyon- karahisar vilâyetleri şampiyonları ile Kocaeli şampiyonu arasında cumarig- si günü İzmitte başlanacaktır. İzmit İdman yurdu ve Akyeşil klüp- lerinin İzmit gücü ismi altında birleş- tirilmesi Beden terbiyesi genel direk- törlüğünce kabul edilmediğinden, bu maçlara İzmit İdman yurdu şampi- yon olarak iştirak edecektir. İlk kafile olarak Bursalı futbolcular bu gece geldiler. Diğerleri de yarın beklenmektedir. Ingiliz spor disiplini bozuluyor mu? Hakemle ufak münakaşa yapan sporculara ceza verildi Futbolün mucidi İngilizlerin spor ve disiplin bakımışdan bütün dünya- da örnek olarak gösterildiği malüm- dur, Onların soğukkanlılıkları her hangi yanlış bir karara mutavaatları sporcular arasında darbımesel halin- de kullanılırdı. Fakat son günlerde İngiliz gazete- leri, spor disiplininin İngilterede de bozulmakta olduğunu gösteren bir hâdiseden bahsetmekte ve bu hareke- tin fenalığından ve genç İngiliz nesli üzerinde yapacağı tesirden acı acı Şi- kâyet etmektedir. Hâdise şudur: İngilterede profesyo- nel liglerinde meşhür Aston “Ville ile Yetcester bir mâç için karşılaşmış- lar ve müsabakayı idare eden hakem Aston Villa oyuncularını sinirlendire- cek bazı hareketleğde bulunmuştur, Oyundan sonra Soyunma odasında maçı idare eden hakem ile Aston Villa oyuncularında üçü arasında müna» kaşalar olmuş ve bu münkaşaya meş- hur antrenör Jim Hogan da karışmış- tır, Kendisinin tahkir edildiğini iddia ederek federasyona şikâyette bulunan hakem mezkür oyuncular ile antre- nörü beşer İngiliz lirası cezaya çarp- tırmağa muvaffak olmuştur. Mezkür oyuncular ile antrenör Jim Hogan İngilterenin beynelmilei Mste- sine dahil kıymetli elemanlardır. Oyuncularla antrenöre verilen c8- zaların azlığından şikâyet eden İngi- Uz gazeteleri, büyük bir otorite olan hakeme tecavüzü bir türlü kabul ede- memekte ve kendi sporcularının bu fona âdetlerenereden alıştıklarını s0r- maktadirlar, Akşam — İngiliz spor muharritle- rinin acı acı şikâyet ederek sordukla» rı bu suale cevap vermek gayet ko- lay. Avrupa ile futbol temasını sıklaş- tırmakta devam ederlerse, sahaların. da hakeme el kaldıran oyunculara da tesadüf edecekleri tabiidir. Oyuncularının bu fena âdete nere- den alıştıkları sualine gelince, bun- dan bir ay evvel Avrupa muhteliti ile yaptıkları maçta Avrupa takımının santrhafı Andreolo'nun, maçı büyük bir dürüst ile idare eden İngiliz hake- mine karşı saha ortasında yaptığı fe- na muameleyi her halde unutmamış- lardır. Oyuncularının alışkanlıkları bundan ileri geldiği muhakkaktır, Ufak bir münakaşayı büyük bir me- sele yapan İngiliz spor muharrirleri sahada oyuncudan tekme yiyen, ve maçtan sonra polis kordonu altında çıkan bizim hakemlerimizi görseler ve futbol müsabakalarının bazan boks maçı şekline girdiğini düysalar acaba ne yaparlar?... Los-Angeleste iki casus yakalandı New - York 14 (A.A) — Los Ange les'de tevkif edilen iki casusun üze rinde Amerikr'nın sahil müdafaası- na aid evrak bulunmuştur. müessese direktörlüğüne başvurmaları. Satış ilânı istanbul dördüncü icra memurluğundan: Lâman ve Nerime tarafından Vakıf paralar idaresinden 23352 ikraz numa rasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup bor- cun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç ehli vuku tarafından (7604) lira kıymet takdir edilmiş olan ve kaydına naza” ran Mahmudpaşada Sururi mahallesinin bezeiler sokağında 321 ada, 11 parsel, eski 41, 41 mükerrer yeni 10, 12 kapı No. lı bir tarafı Ömer paşa ve Nefise ha- nım vesir hissedarlar arsası ve bir tarafı İranı hanı ve kısmen Baltacı hanı du- varı bir tarafı Akdemce ifraz olunan mahal ve tarafı rabii bezciler sokağı İle çevrili dukkân! olan maa müştemilât otelin evsaf ve mesahası aşağıda yazılı dır: ZEMİN KAT: Altı bodrum olmak üzere camekânile ikiye ayrılmış bir solâ dört oda bir helâ vz bir merdiven altıdır. BİR ve İKİNCİ KATLARI: Zemin katının ayni evsafındadır. DİĞER EV: Sokak cephesinde 10 No. li kahve dükkânı zemini çimento ca- mekân ve istor kepenkli olup üstü ahşap evdir. Üst kısmı methali bahçedendir. ZEMİN KAT: Zemini mozayik harici antre, bir sofa, bir oda, bir helâ ve merdiven altıdır. BİRİNCİ KAT: Bir sofa üzerinde iki oda, bir helâdır. Odanın altında bod- rum vardır: DİĞER MÜŞTEMİLÂT: Bahçede ahşap bir katlı oda, ve helâ ve ayrıca bir katlı kârgir ve üç gözlü boyama mahal olup zemini çimento iki boyahane, bir oda ve ayrıca da üstü galvaniz saçlı zemini çimento sargı yeri vardır. Büyük bina ve müştemilâtı halen dokuma imalâthanesi olarak kullanılmaktadır. Binada elektrik ve terkos tesisatı mevcut olup bahçe duvar içindedir. MESAHASI: Umum sahası 719 metre murabbaı olup bundan 160 metre murabbaı büyük bina, 5i metre murabbaı selâmlık kısmı ve 47 metre murab- balık bir katlı kârgir boyahane olup geri kalanı bahçedir. Yukarıda hudut evsaf ve mesahası yazılı gayri menkulün tamamı açık ar. tırmaya konmuştur. 1 — İşbu gayri menkulün artırma şartnamesi 23/12/988 tarihinden itiba- ren 934/1459 No. Ne Istanbul dördüncü icra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat al mak istiyenler işbu şarinameye ve 934/459 numarasile memuriyetimize müra» caat etmelidir. 2 — Artırmaya işlirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 7,5 nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alakadarların ve irtifak hakkı sahip- lerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile falz ve masrafa dair olan iddinlarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte metouriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artırmaya iştirak edenler artırma şartnamesini oku- muş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ve ad ve iti- bar olunurlar. 5 — Gayri menkul 23/1/939 tarihinde pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra memurluğunda üç defa bağırıldıktan sonra en çok artırana ihale edilir. Ancak artırma bedeli muhammen kıymetin 6 75 şini bulmaz veya satış istiyenin alacağına ruchanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunların bu gayri mekul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuun- dan fazlaya çıkmazsa en çok artıranın taahhüdü baki kalmak üzere artırma 15 gün daha temdit edilerek 7/2/9039 tarihinde salı günü saat 14 den 16 ya Kadar İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında artırma bedeli satış istiye- nin alacağına ruçhanı olan diğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edil- miş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok artırana ihâle edi- lir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz. Ve satış talebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal yeya verilen müh- let içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yük- sek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle artırmaya gikanlıp en çok artırana itale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için 56 5den hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memü- riyetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133; 7 — Alıcı artırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcını yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermiye mecburdur, Müte- rakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve dellâliye resminden mütevellit belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya alt olmayıp artırma bedelinden ten- dl olunur. İşbu gayri menkul yukarıda gösterilen tarihte İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. (9132) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli (29580) lira olan 6000 adet gabyoni (takviye sepeti) 13/1/1939 Cuma günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 2218,50 liralık muvakkat teminat ile kanu- nun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar komis- yon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 148 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmak- (9125) ŞOKOLAKSİN Bir adedi müleyyin — İki adedi müshildir. En muannid kabızlarda bile tesiri kati, lezzeti gayet lâtif rakipsiz müley- yin, müshil çikolatasıdır. 8 adedi 20 Kr. Eczanelerden arayınız. tadır, Preventoruim - Sanatorium direktörlüğünden: Alinacak kömürün cinsi Kuruma teslim alınacak tutarı omuvakkab tahmin miktar teminat olunan fi. UraKr. ton LiraKr. LiraKr. Kriple n 5 5» #4 5) Gazhane koku 19 50 109 190 00) 179 53 2303 75 Haydarpaşada Valde bağında bulunan kurumumuz için satın alınacak miktar ve muhammen fiatı yukarda yazılı kömür açık eksiltmeye konulmuş” tur. Eksiltme 26/12/938 tarihine tesadüf eden pazartesi günü saat 15,30da İstanbulda Cağaloğlunda Yüksek mektepler muhasipliği binasında toplana- cak komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin eksiltme saatinden bir sâat evveline kadar muvakkat teminat- larını sözü geçen muhasiplik veznesine yalırarak alacakları makbuzlarla yus karda güsterilen gün ve saatte komisyon ve şartnameyi görmek istiyenlerin de (9008)