4 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

OE EKE ZYE NA EEE EY Tenimde kifhanede cinayet Adliye Vekili Bir mevkuf başka bir istifa etti (Baş tarafı 1 met sahifede) 4 Kânunusani 1939 Zeleledik Çandarlıda 34 ev yıkıldı Evvelki gün İstanbul tevkifhane- dan dolayı ağır ceza mahkemesinde yirmi sene hapse mahküm edilen Rizeli Seyid oğlu Dursun Atmaca boğarak öldürmek suçundan 12 sene © hapse mahküm olan Kuruçaylı Bekiri © mangal ayağından yapılmış bir bi- , . çakla öldürmüştür. Ni Cinayet etrafında derhal tahkikat yapılarak evrak tekemmül ettirilmiş f ve katil Dursun cürmü meşhut kanu- nuna tevfikan dün ağır ceza mahke- £ O mesinde muhakeme altına alınmış- &. tar. » Gelse açılınca müddelumumiliğin son tahkikatın açılmasına dair kararna- namesi okundu. Yapılan tahkikata nazaran, birkaç gün evvel tevkifha- †nede bir arama yapılmış ve mahküm- * lardan Kuruçayı Bekirle arkadaşı * Ömerin sandıklarında heroin bulun- ” muştur. N Mahküm Bekir, kendisinde heroin © bulunduğunu, mahkümlardan Rizeli Dursun Atmacanın ihbar ettiğini zan. nederek fena halde hiddetlenmiş ve ev- > velki gün saat 14 sıralarında tevkif. İ€ hane hastanesinin 8 numarah kovu- şunda yatmakta olan Dursun Atma. canın odasına giderek kendisile kav- ga etmiştir. Bu kavgada Dursun Atmaca man. gal ayağından yapılmış bir bıçakla Bekiri on üç yerinden vurup öldür. müştür. Kârarnamede vaka böylece izah edildikten sonra Dursun Almacanın sabıkası da göz önünde tutularak ce- 7 kanununun 448 inci maddesine gö- re cezalandırılması isteniliyordu. Katil vakayı anlatıyor Evrak okunduktan sonra reisin SU- ali üzerine maznun Dursun Atmaca Ayağa kalkarak soğuk kanlılıkla vaka- R şöyle anlattı: — Küğnhtta yazılanlar doğrudur. Ben bir kaç gündenberi tevkifhane basta- nesinde yatıyordum. Evvelki gün öğ- eden sonra Bekir odama gelerek ka- pıyı kapadı ve; «Sen benim heroinle- rimi niçin haber verdin? Böylelikle ,beni meydancılıktan attırıp kendin «meydancı olmak istiyorsun değil mi?» diye bana küfür etti ve koynundan «bir bıçak çıkardı. O sırada.kendi bi- kendi caketinin"'yakası da yır. © taldı. Bekir bıçakla üzerime hücum &sdincs beni öldürmek istediğini anla. - İ dım ve dalma yanımda. bulundurdu. i gum mangal ayağından yapılmış bi. İ çağımı çekerek ben onu vurdum. Kaç 4 yerinden vurduğumu , bilmiyorum. Ben bu bıçağı, şimdi tevkifhaneden çıkmış olan Mustafa adında bir mev- kuttan almıştım. Burada da her za- İ man yanımda taşırdım. Mahkemeye getirilen; mangal aya- ından yapılmış, ucu sivri; sap tarafı Meşin kaplı, kan bulaşıklı biçak ken. > disine gösterildi, Dursun, Bekiri bu- “nunla öldürdüğünü söyledi. Maktul Bekirin elinde bıçak görül * ” Bg mevkufu bıçakla öldürdü Dün muhakeme edilen suçlu bu cürmü kendisini müdafaâ için işlediğini iddia etti Katil Dursun mahkemede mediği söylenince Dursun: — Bekirin elinde biçak vardı. Ser. gardiyan Osman onun hemşerisi ol- duğu için Bekir ölürken elinden bi- çağı ahp saklamıştır. Bunu da Hasan ve Abdullah adlarında iki mevkuf görmüşlerdir, dedi. Bundan sonra şahit olarak dinle nen mevkuf Hasan dedi ki: — Ben hastanenin koridorunda do- laşıyordum. Bir aralık Bekir küfrede- rek önümden geçip Dursunun yattı. ğı odaya girdi, kapıyı kapadı. O sıra- da Bekirin elinde demire benzer par. lak bir şey vardı. Biraz sonra oda ka- pısı açıldı ve Bekir kanlar içinde çık- ta. Bir müddet sendeledikten #onra duvarın dibine düştü. Ben de kork- tum, kaçtım. Şahit Hasan evvelce verdiği ifade- de, Bekirin elinde bıçak görmediğini, odaya girdikten biraz sonra içeriden Bekirin; «Allah aşkına, arlık vurma!» diye bağırdığını duyduğunu ve Dur- sunun da Bekiri vurduğunu kendisi gördüğünü söylemişti, Hasan bu ifadeye karşı: — Ben heroin kullanırım. İfadem alınırken dalgaya düşmüştüm. O za- man ne söylediğimi bilmiyorum. Dedi. Heroini nasıl tedarik ettiği s0- rülunca; — Ben daima satın alırım, Halime bakınız. Üzerimdeki elbisemi satıp heroin aldım ve çıplak kaldım... ceva- bını verdi, Diğer şahitlerin ifadeleri Diğer şahit mevkuf İhsan da hâdi- seyi ayni şekilde anlatarak Bekirin elindeki bıçağı sergardiyan Osmanın aldığını ve sonra bunu meydana çi- karmadığını söyledi. Katilden mevkuf şahit Rifat da diğer şahitlerin sözle- rini tekrarladı. Gardiyan Sabri ifade- sinde, maktul Bekirin elinde bıçak görmediğini söyledi. Sergardiyan ne diyor? Bundan sonra sergardiyan Osman dinlendi. Osman ifadesinde dedi ki: — Ben hapishanede gardiyandım. Vaka günü tevkihaneye sergardiyan tayin olunmuştum, Saat 14 sıraların- da vakayı haber aldım, koştum. Mev- kuflardan İhsan, yaralı Bekiri kolla. «Beni kahbelikle vurdulari» dedi. Daha evvel de kendisini Dursun At- macanın vurduğunu söylemiş. Katil Dursunun elinde bıçakla haslane ko- vuşunun önünde durduğunu söyledi. ler, oraya gidip bıçağı istedim; «Ver- mem, Seni de vururum!» dedi, O sırada İhsan geldi ve Dursun bı- çağı ona teslim etti. Maktul Bekirin elinde bıçak bulunduğu ve benim al- dığım yalandır, Esasen ben oraya yeni tayin olunduğum için bunların ikisini de tanımam. Dursun Atmacanın iddiası üzerine maktul Bekirin mahkemeye getiri. miş olan kanlı caketi muayene edii- grup azası içinden 15 kişilik bir encü- men intihap edilmesi riyaset maka mından teklif edildi ve bu seçim mu- amelesi grup idnre heyetine tevdi olundu. Bundan sonra Büyük Millet Meeli. si encümenlerinin kanun ve teklif lâ. yihalarını tetkik tarzına dair Tokat mebusu Galip Pekel tarafından veril. miş olan takrir müzakereye konuldu. Mevzu üzerinde birkaç hatip söz aldık- tan sonra gelecek içtimada müzaks- reye devam edilmek üzere celseye ni- hayet verildi. Ankara 3 (A.A.) — Adliye Vekili Seyhan mebusu Hilmi Uran, Büyük Millet Meclisi Parti grupu Tels vekil. liğine intihap edildiğinden, Adliye Vekilliğinden istifa etmiş ve yerine Büyük Millet Meclisi reis veklilerin. den Konya mebusu Tevfik Fikret Sıla- yın tayini yüksek tasdike iktiran et. miştir, Şark vilâyetlerimizde okuma merakı Üçüncü Umumi Müfettişlik dahilinde yeniden 200 ilk- mektep yapılıyor Trabzon (Aksam) — Doğuda üçün- cü umumi müfettişlik mıntakası da» hilinde bulunan yedi vilâyetimizde okumaya karşı alâka artmaktadır. Bu mıntakada 935 yılında ilkokul adedi 397 iken görülen lüzum üzerine bu- güne kadar bu okülların sayısı 446 ya öğretmen adedi de 747 den 943 6çi- karılmıştır. 933 yılında bü okullarda Okuyan talebe adedi ancak 37619u buluyordu. Şimdi bu mikdar 52307 ye çıkmıştır. Talebe tezayüdü karşısında adet- leri zarurt olarak çoğaltılan ilkokul- lar bugün için kati ihtiyacı karşılıyâr mamaktadır. Kültür bakanlığı oku- ma ihtiyacını göz önüne alarakbu mıntakada 200 den fazla ilkokul bi- nasının yeniden inşasına karar ver- miştir, Bu binalardan yirmi sekizi Gümüş- hanede, T4üAğmda, 57si Çoruhta, 35 i Trabzonda, 22 si Rizede ve 42 si de Kars vilâyetlerinde olup bunlar dan 160 tanesinin inşası tamamen ikmal ettirilmiştir. di. Cuketin sol yakasında bir yırtık vardı. Dursun: — İşte bu, Bekir bana bıçak çe- kerken kendi bıçağile kesilmiştir. Dedi. Mahkeme evvelce dinlenen şahitlerin hepsini tekrar çağırarak müvacche yaptı. Bu müvacehede bun- lardan Rifat ve İhsan maktul Bekirin elinde bıçak olduğu ve sonra bunu sergardiyan Osmanın aldığı şeklin. deki ilk ifadelerinde ısrar ederek: — Osman, maktul Bekirin hemşe- risi olduğu için o tarafı himaye edi. yor. Dediler. Reis bunlara, kendilerinin nereli olduklarını sordu, ikisi de Ri- zeli oduklarını bildirdiler, Bunun üzerine reis; — Katil de sizin memleketliniz. Sİ. zin, onu himaye etmek istemediğiniz ne mâlüm? Dedi. Merkuf şahitler: — Hayır. Biz hakikatı söylüyoruz. Diye iddialarında ısrar ettiler. Bu sırada katil Dursun Atmaca ayağa kalkarak şahitlerden İhsanı gösterip: — Bu adam benim can düşmanım. dır, Benim lehimde şahitlik yapar mı? Ben gidiyorum, Siz ne yaparsa- nız yapınız. İsterseniz beni idam ediniz: Diye bağıra çağıra salondan çık. mağa kalkıştı, Jandarmaların müdahalesile ve z07- tukla yerine oturtuldu. . Bundan sonra iddia makamının da talebi vechile maznun Dursunun evi velki mahkümiyetinin katiyet kesbet» tiğine dair temyiz kararının suretinin mahkeme küleminden celbine, maz« nunun daha evvel İnfaz olunmuş mahkümiyetinin tahkikine ve diğer şahitlerin celbine karar verilerek mus (Baş tarafı 1 inci sahifede) ni zannederek çok üzülüyorum. «Aca- ba hâdise esnasında karada olamaz mıydı?» diye soruyorum; «İhtimali vardır» diyorlar. Bu söz teselliden iba- ret değildir inşallah... Osman Geve- seden de bir haber yok, Onunla ko- cam amca çocuklarıdır. İkisi de ayni gemide çalışırlar... Millet vapuru 51 yaşında idi Batan Millet vapuru bundan 5İ s8- ne evvel İnşa edilmiştir. Bir zaman- lar yolcu nakliyalında da kullanılan bu vapur bundan birkaç sene evvel 38 bin liraya Denizyolları idaresi ta- rafından Barzilay kumpanyasına $&- tılmıştar. Kumpanya bu şilebi kömür nakliyatı işlerine tahsis etmiştir. Acente geminin sağlam olduğunu söylemektedir. Vapur 1800 tonluktur. Diğer vapurların vaziyetleri Barzilay kumpanyasının Sebat va- purundan hiçbir haber alınamamak- tadır. Bu vapur 36 ton kömürle Rreğ- liden hareket etmiştir. 48 saattenberi telgraf gelmediği için merâk edilmek- tedir, İzmir ve Aksu vapurları Kara- denizde fırtınaya tutulmuş, çok güç- lük çekmişlerdir. Fakat vapurlar teh- likeyi atlatmışlardır. İki vapurdan da muntazaman telgraf gelmektedir. İzmir ve Aksu limanımıza teahhuris. geleceklerdir. Yolda bulunan Nâzım ile Vatan var purundan da birer telsiz alınmıştır. Gemiler limana dönmekte oldukları- nı bildirmekte idiler. Vatan vapurun- dan ikinci bir telsiz daha alınmıştır Kaptan, bu defa iyi hava bulduğunu ve Amasraya doğru yoluna devam Vatan vapuru tayfalarından biri yar rTalanmıştır. 'Telsizde ismi bildirilmi. yen yaralı, vapurda tedavi altında- dır, Karaya oturan vapurlar Bütün şiddetile on dakika kadar devam eden fırtına esnasında kara- ya oturan 10 vapuru kurtarmak için dün Hora tahlisiye gemisi Ereğilye gönderilmiştir. Dün Ilmanımızdan hâreket eden Tarı vapuru Ereğliye de uğramak emrini almıştır, Bu vapurla Deniz ti- caret müdürlüğünden bir fen heye- ti ve armatörler Ereğliye hareket et- mişlerdir. Bütün kazaların meydana gelme- sine başlıca sebep olarak limansızlık gösteriliyor. Ereğlide liman olmadığı için oturma vakaları her sene vukua gelmektedir. İktisad Vekâleti burada bir liman yaptıracaktır. Kömür buhranı baş göster- mesi muhtemel Ereğli limanında bu kadar şilebin toplanmasına pek ender tesadüf edilmektedir. Havalar mütemadiyen fena geçtiğinden, şilepler geçenay bati hareket etmişlerdir. Bir ayda an- cak sekiz gün kömür yüklemek müm- kün olmuştur. Diğer taraftan, 10 şilep birden ka- Taya oturduğu için, kömür nakliyatı bir müddet sekteye uğrıyacaktır. Kış ortasında kömür buhranı .meydana gelmesinden korkulmaktadır. İktisad Vekâleti dün kısa fasılm- Jarla akşama kadar kazalar etrafın. da malümat sormuştur. Sinopta fırtına Sinop 2 (Akşam) — Dün saaton altıdan itibaren şiddetli bir fırtına birçok gemiler tehlike geçirmiş- tir. Deniz çok dalgalıdır. Açıklardaki vapurların âkıbetinden korkuluyor. Anadoluda kar Ankara 2 (A.A) — Dün akşam 24 ten sonra Ankarada esmeğe başlıyan fırtma, Marmara ve Epe denizlerin de, bilhassa Karadenizin daha ziya- de garp kıyılarında şiddetle devam etmekte bulunmuştur. Yağışların başlamasile birlikte art- mış olan fırtına, Orta Anadolunun garp kısımlarında, bilhassa Bolu, Bi- lecik havalisinde mevsimin oldukça sayılacak derecede kuvvetlice kar yâ- dışları yapmak suretile tesirini An- karaya kadar genişletmiştir. Kar fırtınasınm Boluda yaptığı kat irtifa 35, Bilecikte 15, Geyvede 7, Eskişehirde 6 santimetredir. Karın Ulukışla, Niğde, Aksaray, Ankara, Çubuk gibi 3 santimetreyi bulduğu merkezler de mevcuttur. Bu meyan- da Bursa Uludağ meteoroloji İstasyo- nunun bulunduğu noktada kar irti- fal 90 santimetredir. Bolu 2 (A.A.) — İki gündenberi fa- Sılalarla yağan yağmur gece şiddeti- ni arttırmış ve gece yarısından son- ra kara çevirmiştir. Fırtına ile gece- denberi devam etmekte olan kar, sa- bahleyin şehirde 35 santimetreyi bul- muştur, Posta münakalâtı durmuştur. Be- lediye, yakacak için tedbir almakta, Nafia, yolları açmaktadır. Fırtına ba- zi telgraf ve telefon hatlarını boz- muştur; bunlar yapılmaktadır. Şid- detli fırtına ve kar devam ediyor. Tokatta kar Tokat $ (Akşam) — Dün burada, uzun zamandanberi görülmemiş şid- detli bir fırtına hüküm sürmüştür. Fırtınadan sonra kar yağmağa baş- lamış ve sabaha kadar devâm etmiş- tir. Karın kalınlığı 25 santimetredir. Sıcaklık #tfirın altında beştir. Fırti- na şiddetli olmakla beraber zarar yapmamıştır, Çankırı ve Bolu yolları kardan kapandı Ankara 3 (Telsizle) — Dahiliye Ve. kâletine gelen haberlere göre, Çankı- rı ve Bolunun yolları kardan kâpan- mıştır. Her iki vilâyette de münaka- lât tamamen durmuştur. Zonguldak- pi kalkak imdat treni yolda kalmış- nani haberlere göre, İstanbul « Ankara arasındaki telgraf ve telefon muhaberelerinin yarından evvel baş- lyamıyacığı anlaşılıyor. Ankarada hava Ankara 3 (Telsizle) — Ankarada hava açmıştır. Çandarlıda zelzeleden 34 ev yıkıldı Ankara $ (Telsizle) — İzmir ve bavalisinde vukua gelen ve 6 saniye süren şiddetli zelzele neticesinde Çandarlı nahiyesi ile Bayındırtı kö- yünde 19 bin lira miktarında hasar olmuştur. Çandarlıda 34 ev tamamen yıkılmış, 52 ev de ehemmiyetli suret- te hasara uğramıştır. İzmir 3(Akşam)-—Dikili kaymakam- ağından vilâyete bildirildiğine göre, dünkü zelzeleden Çandarlı nahiye merkezinde birçok evlerin cam ve kire- mitleri kırılmış, bazı evlerin duvarla rında büyük çatlaklar hasıl olmuştur. Eski yapı evlerden ikisinin çatısı çök- müştür. Halk sokuklara fırlıyarak uzun müddet evlerine dönememişler- dir. Nüfusça zaylat yoktur, Vali B. Fazlı Güleç, Nafia müdürü ile birlikte bu sabah erkenden Çan- darlı nahiyesine giderek tedkikatta bulunmuştur. GRiPi Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser.