5 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

5 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

Sahife 16 ve Hayatın esasını teşkil eden Devalar kaynağı 'ın miktarı KAN Sağlam bir insanda (30 milyar kırmızı ve 50 milyar beyaz yuvarla- cıklardan mürekkep olmak üzere) takriben vücud sıkletinin 11 de biridir. Vazifesi, vücudu teşkil eden her hücreye lâzım olan gıdayı derhal yürüt. mek ve ölmüş hüceyrelerin enkazlarını da sürükleyip harice atmaktır. Ayrıca da vücudun lüzum gösterdiği mıntakalarda yeni uzvi inşalar yap- vak kudretini haiz kimyevi maddelerle yeni hüceyreleri ihtiva eder. mek bir insan saltanatmın bütün azamet ve şevkile yaşaması için bu 80 milyarlık muhafız ve imarcı ordusunu iyice koruyup bakması ve daima İszeleyip çoğaltması lâzımdır. Bunun için; De Ean, kuvvet ve iştiha şurubunu tavsiye ederiz. FOSFARSOL umum dünya doktorlarının müttefikan takdir ve mil yonlarca vatandaşa itimadla tavsiye ettikleri en mükemmel bir hayat ik. siridir. Daima kanı tazeleyip çoğaltır, kırmızı yuvarlacıkları artırır. Tatlı bir iştiha temin eder, vücuda gençlik ve dinçlik verir, zekâ ve hafızayı yükseltir ve parlatır, sinir ve adaleleri kuvvetlendirerek uykusuzluğu fena düşünceleri giderir. Grip, Nezle ve Enflücma gibi has. talıklardan korur. Vücud makinesine lâzim olan bütün enerji ve kuvveti vererek insanı dalma azim ve irade sahibi eder, Mide ve Barsak tembelli- ğinden ileri gelen muannid kabızları geçirir. Bel gevşekliği ve ademi ikti- darda pek ehemmiyetli faydalar temin eder. FOSFARSOL'u diğer bütün kuvvet ilâçlarından ayıran, başlıca hassa, devamlı bir surette kan, kuvvet, ve iştiha temin etmesi ve azami üç gün içinde bir mucize gibi tesirini göstermesidir. Tifo; grip; zatürrie; sıtma ve umum kansızlık ve halsizlikle neticelenen tehlikeli hastalıkların nekahat devirlerinde şayanı hayret faydalar temin eder. Sıhhat Vekâletinin resmi müsaadesini haizdir. Her eczanede bulunur. LE matı yörenin Avrupada evlilik hayatının en be AKŞAM Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkim- liğindeti: 938/51 Kadıköy Yeldeğirmeninde Karakol sokağında 47 No.lı evde oturan Ya- kup kızı Emine Erişik ölmüş ve te- rekesine oHâkimliğimizce el konul- muştur. i — Ölünün bilinmeyen kanuni mirasçılarının üç ay içinde hâkimli- ğimize müracaatla sıfatlarını bildir. meleri, 2 — Alacak ve borçlularının bir ay içinde yine hâkimliğimize müraca- at ederek alacak ve borçlarini kayıd ettirmeleri ve delillerini tevdi eyle- meleri ve müddetinde müracaat et- miyen alacaklılar hakkında K. M.nin 569 uncu maddesi hükmünün tat bik olunacağı 3 — Ölüye aid eşya 6/1/9039 cuma günü saat 14 den itibaren açık art. tırma suretile satılacağından istek- Werin de mahallinde hazır bulun- miaları ilân olunur. «68» Yarın Bu Sütunlarda öğreneceksiniz. levazımından biri olan “REX, evli ve bekâr, herkesi alâkadar eder. Teşhir ve satış salonu: Galata. Karaköypalas No. 16 I. iŞ BANKASI nn 939 K. TASARRUF iKRAMIYE PLANI 32,000 LİRA MÜKÂFAT Kuralar: 1 Şubat, 1 Mayıs, 1 Eylül, 26 Ağustos 1ikinciteşrin tarihlerinde çekilecektir İKRAMİYELER:; 1 Adet 2000liralık — 2.000lira 5 , 1000 , 5.000 ,, Ss ,: Soo ; 4.000 ,, 16 , 250 , - 4000 , O e O - 6000, 95 ,, so , - 4750 ,, 250 , 2 , - 6.250 , 435 32.000 T. İş Bankasına para yatırmakla, yalnız para biriktirmiş olmaz, aynı zamanda talihinizi de denemiş olursunuz. Dp Modelini dinlemeden başka bir radyo almayınız. 6 Lâmbalı Super Fiatı: Bakalit | kutulu T.L. 133.- Ceviz kutulu T.L. 140.- M.M. V. Hava Müsteşarlığından: | — Eskişehir Hava okulunda öğretmenlik yapmak üzere Üniversitenin Fizik ve Riyaziye kısımlarından iyi depecede mezun iki öğretmen alınacaktır. Taliplerin: Askeriik ödevlerini yapmış olmaları ve yabancı kadın ile evli olmamaları ve her hangi bir suretle mahküm olmamış bulunmamaları ve sağ. hık durumlarının öğretmenlik yapmalarına mâni olmıyacak şekilde yerinde ol. ması ve her hangi bir Vekâlete karşı mecburi hizmetlerinin mevcut olmaması şarttır . Verilecek ücret: Yapılacak müsabaka imtihanı neticesine ve şimdiye ka- dar geçen devlet hizmet müddetlerine ve ellerindeki vesalke göre tesbit edilmek üzere «168 : 165. lira-arasıhdadır. Taliplerin ellerindeki vesikalarile İstanbulda Yeşilköyde Hava Aktarma İ Ambarı Müdürlüğüne, Ankarada M. M. Vekâleti Hâva Müsteşarlığı Zat İşleri Şubesine, İzmirde Tayyare Alayı Komutanlığına ve Eskişehirde Hava okullârı Komutanlığına; 12/1/939 perşembe günü akşamına kadar müracaat etmeleri ve bu tarihten'sonra vaki olacak müracaatların nâzarı itibare alınmıyacağı, mü- sabâka imtihanının yine bu yerlerde 14/1/939 cumartesi günü saat onda yâ- pılacağı ilân olunur. . (6101) (9505) Bir şirket için aktilo Bayan aranıyor Almanca veya Pransızca bilen ve muhasebe işlerinden anlayan Türk bir bayan aranıyor. (A.A.) rumuzile 2276 numaralı Posta kutusu adresine tahriren müracaat.