25 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

25 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

- o 25 Kânunusani 1939 Joe Luis bu akşam pe Mep ie m ER Kn Joe Luis'in gazetemiz Ağır siklet boks şampiyonu zenci Joe Luis bu akşam şampiyonluk ün- « ovanı için bir kere daha çarpışacak, İ Nevyorkun meşhur boks müsabaka- © larına sahne olan Madison Garden'i bir kere daha yüz binlerce seyirci ile dolup taşacak. Siyahi boksörün bu seferki rakibi de kendisi gibi zenöi.. İsmi de Con Hanri Levis... fi Kara bomba, Yırtıcı kaplan nam- (ları verilen Joe Luis, bu müsabaka K. için aylardanberi sıkı bir perhize mec« dur kalarak çalışmış bulunmaktadır. Menecerleri şampiyonlarınm galebe- ?.. sinden fazla ümlidvar oldukları cihet- © le müsabakanın 5 ravunddân fazla devam etmiyeceğini çekinmeden söy- lemektedirler, Eskiden dünya yarı ağır siklet şam- © piyonu olan ve hâlen kilosu bir hayli i yükselmiş bulunduğu cihetle, ağır © aiklet sınıfına geçmiş bulunan “Hanri Ny Levis kendi ırkından olan rakibin. den dünya ağır sıklet şampiyonluğu © Ünvanını alabilir mi? © Umumiyetle buna ihtimal veriime- © mekle beraber, tesadüfi sallanan sıkı bir yumruk bütün bu ihtimalleri kö- > künden sarsabilir, Kara bombanın bi- faz açık vermesi, şarapiyonluk ünvar k alnın sahibini değiştirebilir. Maama- fih senelerdenberi o şampiyonluğunu © büyük bir dikkatle muhafaza eden ve © bu yolda bir hayli tecrübeler edinmiş X olan Joe Luls'in açık vermek, tesadü- © fi yumruk yemek hatalarına düşece- ğini hiç zannetmiyoruz. Beyaz boksörler arasında şimdilik © kendisile başa çıkabilecek bir rakibi © bulunmuyan Yırtıcı kaplanın, zenci- i ler arasından her hângi bir boksöre de yenilmiyeceği, hele bu seferki yarı © #ğır sikletten gelme Takibini kolay- ca, hem de nakavt ederek mağlüplari i arasına kâydedeceği kuvvetle ümid oi AŞMA. edilmektedir. Bundan evvelki birçok müsabaka- ($ larda olduğu gibi, bu seferki karşılaş- 'manm da tamamile ticari bir gaye uğrunda terlip edildiği de söylen- elitedir Manmafih dünun samni- gm Dünya ağır siklet boks şampiyonluğu Gayri dan klüpler kapatılacak mı? bir habere göre, ehrimizdeki gay'j Ti federe spor xlüplerinin lâğve- dilmesine karar verilerek, bu ka- bil klüplerdeki sporcuların fede- re klüplere girmelerine imkân ve- rilecekmiş. Akşam — Bu karara sebep © Amilleri bilmemekle beraber, bir- çok teşekküllerimizden Odaha muntazam teşkilâta sahip olan kendi ırkından bir ve yahut onları da federe ederek spor rekabelini arttırmakla, her halde Türk sporuna, bu klüpleri lâğvetmekten fazla yardım edil- miş olur, kanaatindeyiz. Yeni bir Balkan futbol turnuası mı ? Merkezi Avrupa kupası gibi maçlar ihdası düşünülüyor Ankaradan aldığımız bir habere göre geçenlerde şehrimize gelen Romanya 5 tinin kafile başkanı dekter Ste nkarada bulundukları sırada futb. ederasyonu reisi Dariyal Ak- bele mür: saatla Balkanlı futbolcular arağında rn erkezi Avrupa kupası gi- bi bir turnua teşkili hususunda te- şebbüslere girişeceğini ve bu işte Türk federasyonunun kendisine müzaheret edip eöemüyacğiak: sormuştur, Rumen kafile relsinin teklifini mü nee said şekilde karşılayan federasyon re- isimiz Türk takımlarının ecnebi ta- kımlarla yapacağı temasları futbol seviyesi bakınından şiddetle arzu et- mekte olduğunu bildirmiştir, Bu teklife göre Türkiye, Romanya, Yugoslavya, Yunanistan ve Macaris- tanın gireceği bu turmua Merkezi Avrupa kupası şeklinde olacak ve bu turnusya Türkiye, Romanya, Yu- goslavya ve Yunanistanm milli küme birincileri ile ikincileri Macarista. nın milli küme birinci ve ikincisi Merkezi Avrupa kupasına iştirak et- tiği için üçüncü ve dördücüleri gire- cektir, : Yalnız Bulgaristanın iştirak etmi- yeceği bu turnuada Merkezi Avrupa kupasında olduğu gibi takımlar bir maçı kendi şehirlerinde, diğerini de ralâb takımın memleketinde yapa- caklardır, Bu çok mühim ve Türk futbolunda yeni bir çığır açacak olan maçların haziranda başlayacağı tahmin edil mektedir, hediye ettiği resmi ha fazla kalmaması için beyaz bok- sörler harıl hari çalıştırılmaktadır- Jar. Zenci boksörün önümüzdeki aylar da bir müsabaka daha yapması mu- karrer olduğundan, karşısına çikarı- Jacak beyaz boksörler arasında şim- diden bir iddin başgöstermiştir. Şampiyonluğu zenciden almak gir yesile çülişan organizatörler, Kara bombanın ilerideki rakipleri için Av- Tupa şampiyonu Viyanalı Latsekin ile Lu Nova ve bir de eski şampiyonlar- dan Maks Bir'i namzed olarak ileri sürmektedirler, Yahudi olan Maks Bir, zencinin karşısında nakavt olarak hissesini al- mış ise de bu mağlübiyeti o zamanki sefih hayatına atfedilmektedir. O za- mandanberi muntazam bir hayat ge- çiren ve antrenör nezaretinde çalışan Yahudi boksörünün bu sefer zenci karşısında kuvvetle mukavemet ede- ceği ümid edilmektedir. Diğer namzedler arasında Avrupa şampiyonu Latsekin İse, zenci boksö- re kârşı en son koz olarak çıkanlar caktır, Atina muhteliti Şubatın son haftasında Ankaraya geliyor Futbol federasyonu tarafından An- karaya davet edilen Atina muhtelif bu daveti kabul ettiği cihetle şubatın son haftasında Iki maç yapmak üze- re Ankaraya gölecektir. Yunanlılara karşı çıkarılacak Ankara muhteliti- nin kuvvetli bir kadro olması için ta- debe oldukları cihetle spor klüblerin- den ayrilan futbolcuların da takıma idhal edilmesi düşünülmüş ve bu İş için Maarif Vekâletinden lâzım gelen müsaade alınmıştır, Yunan maçlarına hazırlık olmak üzere Ankara muhteliti haftada iki defa salı ve perşembe günleri baş antrenör Hirlander'in nezareti altın. da çalışmaktadır. Bu çalışmalara ta- lebe sporcular da iştirak etmektedir. muhtelitinin Anka: (Baş tarafı 1 inci sahifede) B. Eden, Frankist orduların müt- hiş bir topçu kuvveti ve kuvvetli bir tayyare filosu ils Barselona doğru ilerlemekte olduklarını söyliyerek de- miştir ki: Frankoya bu silâhları kimin ver. diğini, imza edilmiş itilâflar ve mi saklar ahkâmını ihlâl etmek sureti- le bu silâhları vermeğe kimin devam etmekte olduğunu bütün dünya biti- yor» B. Eden, muhâtip ordulardan ecnö- bi milislerini çekmiş olan Cümhuri- yelçi İspanyol hükümetini tebrik et- miştir, Hatip sözüne şöyle devam et- miştir; «Frankonun kazanacağı bir zafe. rin, bir ecnebi zaferi olacağını ara- mızda kim inkâr edebilir? Ademi mü- dahale sivasetine istirak eden bazı Fransa, Ispanya şine karışacak mı? (Baş tarafı 1 inci sahifede) düşmanı olarak kendini ilân edenleri oralarda yalnız bırakmak daha iyi olmaz mı? Bu meseleyi Belçikanın sosyalist hükümet relsi, Franko nezdine bir mümessil göndermek suretile müsbet tarzda balletmiştir. Eğer Fransa da aynı şekilde hareket ederse Fransız milletinin ekseriyeti tarafından tak- bih ölunan bir sosyal &kide önünde kir mağiübiyet değil, Fransanın milli menfaatlerinin vikayesi bakımından bir hareket olarak telâkki etmek lâ- zımdır.» Londrada alâka Londra 24 — Pariste çıkan Temps gazetesinin İspanya meselesine dair yazdığı makale burada alâka uyan- dırmıştır. 'Temps bu makalesinde, Frankonun zaferinden sonrada İs- panyada Alman ve İtalyan kuvvetleri kalırsa Fransanın müdahaleye ve icab eden mevzileri tutmaya mecbur kalacağını söylemektedir. Maamafih, gazete buna meydan kalmaması için general Franko ile görüşmek ve an- laşmak üzere şimdiden Franko nezdi- ne bir mümessil gönderilmesini isti- yor. . Bir rivayete göre İtalyan kuvvetleri İspanyada kalırsa Fransa, İspanyol Fasında harekette bulunacaktır. İtalya ihtiyatları silâh altına çağırdı mı? Roma 24 (A.A) — Havas ajansı- nın muhabiri bildiriyor: Resmi mah- filler, mühim miktarda ihtiyat efra- dının silâh altına çağrıldığına dair ecnebi memleketlerde neşredilen ha- berlerin asılsız olduğunu beyan et- mektedir, Ayni mahfiller, talim müd- deti için normal miktarda ihtiyat ef- radının silâh altına çağırılmış oldu- ğunu ilâve etmektedir. United Press ile Daily Herald, 200 bin kişinin silâh alına çağrıldığını 'Romada ısrarla dolaşan şayinlara göre 1901 doğumlular kâmi- len silâh altına çağrılmışlardır. Fakat İyi haber alan mahfillerde bu haber tekzib edilmektedir, Birçok gençler şahsi davet tezkere- leri almışlardır. Bunlar, telsiztelgraf ve tank servisleri gibi hususi sınıfla” ra mensubdurlar. Roma kışlalarında oldukça büyük faaliyet göze çarp- maktadır, 20,000 asker, mifis teşkilâtı ihdasının yıldönümü münasebetile yapılacak olan geçid resmine iştirak etmeğe hazırlanmaktadır. Almanyanın bir tekzibi Berlin 24 (A.A) — Alman ordusu- nun büyük umumi karargâhı, ecnebi memleketlerde dolaşan ve Alman or- dusunun şubat ortalarına doğru ma- nevralar yapacağını iddia eden şayi- sları tekzib etmektedir. Ordu namına söz söylemeğe salâ- hiyettar olan bir zat, Havas ajansı muhabirine kara, deniz ve hava ordu- larının müşterek manevralarının önü- müzdeki sonbaharda yapılacağını ve başka manevralar yapılması muta- savver olmadığını beyan etmiştir, İngiltere ile Fransa arasında müzakere Londra 24 (A A.) — Alman D,N. B. Eden şiddetli bir nutuk söyledi temine kâfi addettikleri bir nisbet dahilinde müdahalede bulunmakta» dırlar. Buna rağmen bize ne diyor Jar, biliyor musunuz? Diyorlar ki: #Fransa, kendilerinin yapmakta olduklarının bir kısmını yapmağa c8- saret edecek olursa, «vaziyeti yeniden nazarı itibara almak» mecburiyetin- de kalacaklardır. Bu kebil iddialar, hakiki bir dostluğun esaslarını bul. mağa nasıl medar olabilir?» Alman Yahudilerinin mu- hacereti meselesi Berlin 24 (A.A) — İyi malümat alan Alman mahafilinden öğrenildi ğine göre beynelmilel muhaceret ko mitesi reisi Ruble bu hafta içinde tekrar Berline dönerek Alman yahu» dierinin mubacereti hakkındaki mü- Zakerelero devam edecktir. Alman makamları mügakerelere devama ha» | B. ajansı bildiriyor: sİngiliz siyas mahefilinde beyan olunduğuna gör Fransız ve İngiliz hükümetleri bi kaç gündür bu iki hükümetin İspan ya meselesinde takib edecekleri yen hattı hareketi etrafında müzakere lerde bulunmaktadır, Franko şu bir kaç gün içimde Bar selonu ele geçirdiği takdirde yeni bi siyasi hattı hareket ve yeni kararla: ittihazı lâzım gelecektir. İşte Pari ve Londra bu yeni siyaseti tesbit ar zusundadır. Şimdiye kadar ancal Ademi müdahale siyasetine devan hususunda mutabık kalındığı intiba vardır, Bazı İngiliz mahafilinde kaydolun duğuna göre, Barselonun sukutu, İs panya harbinin sonu demek olma makla beraber, Chamberlainin önü ne bir sürü meseleler çıkaracaktır. İngiliz gazetelerinin endişe Londra 24 — İngiliz gazetelerinir neşriyatı, enternasyonal vaziyetler gittikçe daha fazla endişe ettiklerin gösteriyor. Times gazetesi dokto: Şahtın çekilmesinin, Frankonun Bar selona yakalaşmasının ve Almanyade bitaraf devletlerin vazifeleri hakkın da ileri sürülen oldukça garip fikir lerin korkuları artırdığını söylüyor Bu gazete diyor ki; *Doktor Şahlın ve yüzbaşı Wiede manın uzaklaştırılmaları ifrata karş fren vazifesini gören iki kişinin iş ba şından çekilmesi demektir. Vakıa ma, reşal Göring vardır, Fakat bu zat de eylüldenberi işlerin idaresine gittik çe daha az iştirak ediyor. Alman dip lomasisi bugün tamamen B. Ribben- tropun elindedir, Almanyanın harici politikada bü yük bir faaliyetini beklemek lâzm dır, Bu faaliyet şarkta mı, yahvl garbde mi daha ziyade kendini göste recek? Henüz bu hususta birşey söy: lenemez. Fakat Şarki Avrupa hei halde deha az mukavemet gösterecei bir sahadır.» Fransız gazetelerinin makaleleri Paris 24 — Paris gazeteleri İspan yol harbi ve Avrupa variyeti hakkın da uzun makaleler yazıyorlar. Figan gazetesi doktor Şahtın Almanya ban kasının başından çeklimesinden ba hisle diyor ki: «Doktor Şaht şunlardan korkuyor du: Hariçte Almanyanın enternasyo nal kredisinin azalması, dahilde fia muvazenesi bozulursa panik korku su. Vaziyet zorla tutulmak istenilirsi yavaş yavaş şahsi mülkiyet sahasını girmek ve komünsivari tehdid ka kik ettikleri muhakkaktır» Epogue gazetesi diyor ki: «Alman; zordur, Almanya, İtalyanın Frans aleyhindeki mânasiz taleblerine bi nihayet vermek için B, Mussolini ne diyor ki: kalkmak diktatörlüklerin mukadde mantığı icabındandır. Diktatörlükle rin dinamizmi ise, ekonomik ve aske hâkimiyet programlarının, bir kelin ile sergüzeşi programlarının genişle mesi huzlaştırmaktadı!