3 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

3 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Matbuat takımının Bursa seyahati Kış sporu, kaplıcaları ve tarihi eserlerile turistik bir şehir olan: Bursa, pek yakın bir zamanda modern stadile bir spor merkezi de olacaktır Bursalı sporcuların “hükik daveti stag kadar çıkmıştır. Atinalı gazete dier İstanbul matbunt takımının hareket ve muvaffakiyetlerini alâka ile takib etmişler ve onlar da bir gaze- teciler takımı teşkiline teşebbüs et- mişlerdir. Byramın birinci günü Bursaya ha- reket eden İstanbul gazetecileri Bur- salı sporcuların mümessilleri tarafın. dan Mudanyada karşılinmışlardır. Şe hir harieindede Bursa sporunun ağabeyisi bay Faik gâzetecilere be- yanı höşümedi etmiştir. Öğleden sonra Bursa turizm mü- dürünün refakatile Yeşil cami ve tür. besi gezilmiş, akşam Vali Bay Şefik Soyer'in klüp binasında verdiği çay #iyafetinde Bursa aporcularile sami- mi hasbıhaller yapılmıştır. Gerek seyahatimiz esnasında, ge rekse Bursada geçirdiğimz üçgün zarfında Bursanın bir turizm şehri olduğunu sevinçle gördük. Vapurumuz Uludağa giden sporcu kafileleri ile döle idi. Hattâ Mudan- yadan hareket eden otobüslerde yer bulmak dahi kabil değildi, Bursa - Mudanya yolunun yarısın- dan fazlası asfalt olarak Yapıldığın- dan bu otobüs yolculuğumuz çok rahat geçti demek mümkündür. Yolculuğumuz esnasındaki başlıca mevzu, Uludağda icra edilecek mü- Matbuat takımı Bursa mütekaitler sabakalar ve bu dağın kış sporları ba- kımından kıymet, ve ehemmiyeti idi. Bilhassa havai hat yapılmca Uludağ kışm herkesin kolaylokin çıkabi- leceği bir yer olacaktır. Havai hat et- rafındaki tedkikat bitmiş fakat henüz inşasına karar verilmemiştir. Uludagiyle kış sporu, kaplıcalariy- le sü şehri, Yeşil ve Ulucamileri ve türbelerile bir turizm şehri olan Bur- sa pek yakın zamanda henüz İstan- bulda bile bulunmuyan modem saha- Tariyle bir spor merkezi de olacaktır. Çekirge civarında modern ve geniş tesisatlı bir stadın inşasına başlan- mıştır. Stadın koşupisti ve futbol sahası bitmiştir. Pek yakınbirza manda tribünleri, tenis kordları vo antrenman sahaları da famamla- nacaktır. Muntazanı koşu pisti, düz ve yem- yeşil sahası, güzel stadlara karşı olan hasretimizi bir kere daha tekrarla mamıza vesile oldu. Spor sahasının yanına bir çocuk bahçesi ve kültürpark da yapılacaktır Atatürk anıtı karşısında inşa edil- mekte olan Halkevi binasının içinde büyük biridman salonu için yer ayrılmıştır. Bu bol vesait içinde Bur- sa sporunun süratle İlerliyeceğins şübhe yoktur. Matbuat takımının Bursada bulun- duğu müddet zarfında başta Bursa Valisi Bay Şefik Söyer ve Belediye gazeteci, lerine karşı çok nazik bir misafir. perverlik göstermişlerdir. Seyahat de çok güzel ve eğlenceli geçmiştir. Ulvi YENAL muhtelitini (3 - 2) yendi Matbuat takımı - Bursa mütekalt- ler muhteliti maçı bayramın ikinci günü Atatürk stadında oynandı, Bir gece evvelinden başlıyan yağmur şid- detini kaybetmiş fakat sahayı çamur içinde bırakmıştı. Yer yer biriken su- lar sahanın bir çok yerlerinde küçük gölcükler halinde toplanmıştı. Böyle Bir sahada, devamlı yağmurun allın- da ve gittikçe artan soğuk bir hava- da futbol oynamak değil mütekaitle- Tin, gençlerin bile pek harcı değildi. Buna rağmen, matbuat takımı mu- ayyen saatte ve lam kadrosile sahada isbatı vücut etti, Tribünde havanın müzaadesizliğinden dolayı ancak bir kaç yüz meraklı vardı. Hakem, Avu- kat B, Abdullahın idaresi altında ta- kımlar şu şekilde dizildiler: Bursa mülteksitleri muhteliti: Tur- gud - Rasim, Ziya - Sadık, İsmail, İlhan - Ahmed, Osman, Süleyman, Remi; Hamdi. Bursa muhtelitinin içinde futbolü henüz yeni bırakmış bazı genç ele- manlarla, tam formunda bulunan monitör B. Rasim de vardı. Matbuat takımı: Namık - Osman Münür, Ercümend Kemal - Salâhad- din, Ahmed Adem, Tarık - Şazi, Os- man Kavrak, Sedad, Ulvi, Ömer Be sim. Oyun umumiyet itibarile mütekait- ler maçı hissini vermekten uzaktı. soğuk, yağmur ve çamurla mücade le eden mütekaitler, tamamiyle gayri müsald olan bu şartlara rağmen 7 man zaman çok güzel bir oyun çıkar- dılar, Bilhassa Bursa muhteliti uzun vuruşlu, topu ayağında tutmıyan bir oyun oynuyor. Matbuat takımı oyun- cularını fazlağiyle çalışmağa mecbur ediyordu. Birinci devrenin onuncu dakika- sında güzelecilerin sentrforu Sedad haf Rattından kaptığı bir topu sürdü, Bursa müdatilerini atlattıktan son- ra hafif bir plâse İle takımının ilk go- lünü yaptı. Biraz sonra Ulvi sağaçık Şaziden gelen ortayı durdurmadan yerden bir şütle Bursa muhtelitinin ağlarına gönderdi. Bursalılar buna soliçleri vasıtasiyle attıkları bir golle mukabele ettiler, Bu arada Ulvinin atıp Bursa kalecisinin içeriden çevir- diği ve hakemin saydığı bir gole ha- kemliği tutarak(içeriden çevrilmedi- gi) Iddiasile Şazi Tezcan itiraz etti. B. Abdullah da futbol tarihinde eşi- ne tesadüf editmiyen bu hâdise karşı- sında kararını değiştirdi ve golü say- madı, Birinci devre bu suretle (2-1) matbuat takımının galibiyeti ile bitti. İkinci devrede, her iki takım da sa- haya alıştığı için oyun daha güzel oldu. Matbuat takımmda sakatlan- mış olan Ömer Besim çıkmış yerine İzset girmişti, Bursa takımıda bir iki oyuncusunu değiştirmişti. Gazetecilerden sakatlanıp solaçığa geçen Ahmed Adem, aldığı uzun bir pasla ve yine uzun bir sürüşten son- ra mafbuatın üçüncü golünü yaptı. Bursalılar buna ortadan bir akınla attıkları bir golle mukabele ettiler. Maç bu suretle İstanbul matbuat ta- kımınını (3-2) galibiyetile bitti, Maç yarımşar saatlik iki devre olarak oy- nanmıştı. Her iki takımın oyuncuları hava- nın reüsaadesizliğine rağnten genç- Jere nümune olabilecek gayretli, fedakâr ve hatlâ güzel oynadılar. Bilhassa Bursa muhtelitinin kalecisi Turgut, müdafi Rasim, santrfor SÜ- TJeyman güzel oynadılar. Matbunt ta- kımının bütün oyuncuları takımları- nini (na mağlâb) ünvanını muhafa- za ettiren iyi bir oyun çıkardılar, Maçtan sonra oyuncular ve ha kem, Çelikpalasın sıcak havuzunda ancak kendilerine gelebildiler, Matbunt takımı bu maçın revanşi için tekrar Bursaya davet edilmiştir. Müsabaka Haziranm ilk haftasın- da, inşa edilmekte olan yeni stadın açılış merasiminde yapılacaktır. Bur- salılar aymi gün İçin Galatasaray ta- kımını da davet edeceklerdir. “Bayram turnuası Dünkü maçlarda Fenerbahçe, Kurtuluşu 4-1, Galatasaray, Şişliyi 3-2; Pera, Beşiktaşı 4-2 mağlüb ettiler Stadyom müdürlüğü tarafından bayram tatilinden istifade edilerek sı müçlarına bayramın birinci günü "Taksim stadında on bini aşan bir ka- Jabalık önünde başlanmıştır. Büyük bir heyecan içinde geçen bu turnuanın birinci günü karşılaş- | maları neticesinde Galatasaray Kur- tuluşu 13, Fenerbahçe. Perayi 1-2 mağlüp etmiş Beşiktaş, Şişli ile gol- süz olarak berabere kalmışlardır. Bayramın ikinci günü devam edil- mesi icab eden burnun maçları ha- vanım bozması yüzünden yapılama- miş ve bu maçların ikinci karşılaş- malarına dün Taksim stadında dört bin kadar seyirei önünde devam edilmiştir. Fenerbahçe - Kurtuluş Günün ilk maçı Fenerbahçe ile Kurtuluş arasında yapıldı. Sarı lâ- civertiiler rakiplerinin zayif olduğunu hesaba katarak sahaya Yaşar, Fazıl, Yaşar ve Esadın bulunmadığı bir kad. To İle şu şekilde çıktılar. Hüsameddin - Lebib, Şevket - Muzaffer, Aytan, M. Reşad - Haldun, Basri, Ali Rıza. Fikret, Niyazi Fenerin hücumile başlıyan oyun derhal Kurtuluş kalesine intikal etti. Ve sarı lâcivertliler oyun üzerinde tam bir hâkimiyet kurmağa muvaf- fak oldular, Bu üstünlük nihayet 7 nci dakika- da semeresini verdi. Sol taraftan ya» pılan bir hücumda Basri vole bir şüt- le takımının ilk golünü çıkardı. Fenerin tazyiki bu sayıdan sonra daha fazlalaştı. Hücumlar biribirini takip ediyor ve Kurtuluş müdafaası bu akınları kesmekte müşkülâta ma- ruz kalıyordu. Devrenin sonlarma doğru şahsi bir hücumda Fikret takımınm ikin- ci sayısını çıkardı ve devre 0-2 Fener- bahçe lehine kapandı. İkinci devre gene Fenerbahçenin hâkimiyeti altında devama başladı. Gollerin fazlalaşacağı her an bekle niyordu. Nihayet Fikret sıkı bir şüt- Is üçüncü golü de yaptı. Bunu Ali Rızanın çok uzaktan çektiği bir şüt- le yaptığı dördüncü gol takip etti. Devrenin sonlarına doğru Kurtu- Tuş merkez muhacimi müdafilerin ileride bulunmasından istifade ede rek takımının şeref sayısını çıkari- masına muvaffak oldu. Ve müsabaka bu şekil değişmeden 1-4 Fenerbahçe- nin galibiyetile nihayetlendi, Galatasaray - Şişli Günün ikinci ve mühim karşılaş- ması Galataszray İle Şişli arasında yapıldı. Birinci gün yapılan oyunlar. da Beşiktaş karşısında çok muvaffa- kiyetli bir müsabaka çıkaran Şişlinin Galatasaray karşısında bu muvafla- kiyeti gösterip gösteremiyeceği e ediliyordu. Vehabı aralarına alan Şişli en kuv- vetii kadrosile sahaya çıklı. Buna mukabil Galatasaray şu şekilde idi. Osmân - Lütfü, Adnan - Ekrem, Bedii, Musa - Necdet, Süleyman, Ce- soldan inkişaf eden bir hücumile baş- landı, Bu sırada âni olarak sağ tarafa ge çen top Süleymanın ayağile Şişli ka- lesine girdi. İlk dakikalarla âni olarak yapı lan bu sayı müsabakanın süratini faz- lalaştırdı. Şişli de mukabil hücumlar ra geçince müsabaka mütevazin bir şekle girdi. Bu sırada oyunda seri- leşmek aldimi başgösterdi. Muhtelif şekilde tezahür eden bu sertiikler oyunun zevkini kaçırdı. Ve devre sonuna doğru bu yüzden Gala- tasaray aleyhine penaltı oldu. Ve Şişli bu suretle beraberliği temin et- ti ve devre Bu şekil değşimeden 1-1 beraberlikle nihayetlendi. İkinci devreye her iki takım çok seri başladılar. Zaman zaman tehli. keli hücumlar yapıyorlardı. Nihayet sekizinci dakikada merkezden inki. şaf eden bir akında Galatasaray ikin. ci golünü yaptı. Şişli tekrar mağlüp vaziyete gir- mesine rağmen oyununu bozmadı. Vahab vasıtasile tehlikeli akınlarda bulunmağa başladı. Dakikalar (o ilerledikçe oyundaki serülk fazlalaştı. Bilhassa hücum hattında Cemil ile müdafaada Adna- | run lüzumsuz hareketleri oyunun şi- razesinden çıkmasına sebeb oluyordu. 25 inci dakikada sol taraftan ya- pılan bir hücumda Şişli solaçığı Dİ- ran sıkı bir şütle takımını tekrar be- raberiiğe ulaştırdı. Bu sayıdan son- | ra sertlik tahammül edilmez bir şe kil aldı. Her fki taraf birbirine kas- di hareketler yapmağa başladılar. Bu sırada Galatasaray bir penaltı kazanarak galibiyet golünü yaptı. Oyun asabi bir hava içinde cereyan ederken saha ortasında çok çirkin bir manzara ile karşılaşan oyuncu- Jar biribirlerine girdiler, Yumruk ve tekmeler içinde cereyan eden bu ha- diseden sonra hakem hadiseye sebe- biyet veren Galalasaraydan Cemil ile kendisine mukabele eden Şişliden Agobu oyundan çıkardı. Bu oyuncular saha kenarına gi- derlerken Cemil tekrar rakibinin üze rine hücum ederek yumruk salladı. Bu harekete müteessir olan Şişli idarecileri maçın bitmesine iki da- kika varken takımlarını sahadan çektiler, Ve müsabaka arzu edilmi- yen bu hadiseden sonra 3-2 Galata- sarayın galibiyelile nihayetlenmiş oldu. Beşiktaş - Pera Günün son karşılaşmasını Beşik- taş ile Pera takımları yaptılar. Be- şiktaşllar bu maça Hüsnü ve Feyzi- den mahrum olarak Beykozdan Ba- hadiri ve Ankaralı Hasanı alarak zayıf bir kadro ile çıkmışlardı. Pera- har ise Güneşli Boncuk Ömere ta- kımlarında yer vermişlerdi. Oyuna Peralıların merkezden yaptıkları s6 ri bir hücumla başlandı. Dakikalar ilerledikçe oyunun mütevazin bir şe kilde devamı hissediliyordu. Yapılan bütün akınlar karşılıklı oluyor ve tehlike her iki kale için müsavi bir cereyan takib ediyordu. 20 inci da- kikada sol taraftan tekrarlanan bir Siyahbeyaz hücumunda çekilen şüt- Je ilk Beşiktaş golü yapıldı. Bu sayı durgun devam eden oyuna büyük bir hız verdi, Perahlar da hü- cumlarını sıklaştırdılar. Ve Beşiktaş kalesine yakın bir mesafeden kazân- dıkları bir favul alişından istifade ederek beraberlik gollerini çıkardılar, Beş dakika sonra Beşiktaşlılar sağ | taraftan yaptıkları bir hücumda kar- gaşalıktan istifade ederek Ikinci gok lerini yaptılar. Devre sonlarma doğ- ru sağiçleri vasıtasile bir gol dala yapan Perallar oyunu tekrar bera- bere vaziyete soktular ve devre 2-3 beraberlikle nihayet buldu, ZI e Bru rentu ümü krRin. İkinet devreye rüzgâr altına düşen Beşiktaşın hücumile başlandı. Siyah- beyazlıların zayıf kadrosundan istifa» de eden Peralılar oyun üzerinde hâ- Kim bir vaziyete geçmekte getikme- diler. Yapılan Rücumları Beşiktaş müdafaası (zorlukla karşılıyablli- Nihayet 22 inci dakikada yeni bir âkının Beşiktaş kalesini karıştırdığı sırada merkez muhacimleri takımı- nın üçüncü golünü yaptı. Ve oyunun nihayetine doğru sağiçlerinin nefis bir şütile bir gol daha çıkaran Pera- hlar bu müsabakadan 42 galib ola- rak ayrıldılar, "'Turnuaya bugün yine devam edi- Tecek ve Kurtuluş ile Beşiktaş, Fo- nerbahçe ile Şişli, Pera ile Galatası- ray karşılaşacaklardır. Bu haftaki lig maçları Beden terbiyesi İstanbul bölgesi futbol ajanlığından: - 29/1/939 tarihinde yapılamıyan Karagümrük - Fener Yılmaz takım- ları müsabakdsı 3/2/939 cuma günü saat İl de Beşiktaş stadında icra edi- Tecektir. Bu maçın hakemi Refik O. man Toptur. 5/2/939 pazar günü yapılacak ayı lar. Taksim stadı: Galatasaray - HUAl A takımları saat 15. Hakem Tarık Özerengin. Yan hakemleri İbrahim, İbrahim. Beşiktaş stadı: Anadoluhisar - Karagümrük A te kımları saat 9,30. Hakem Halid Ga- Wb Ezgü, Kasımpaşa - Boğaziçispor A takımları saat 11,15, Hakem Refik Osman Top, Beykoz - Topkapı A ta- kımları saat 13. Hakem Necdet Ge- zen, Yan hâkemleri Halld Üzer ve Neşed, .Vefa - Beşiktaş A takımları saat. 14,45. Hakem Suphi Batur, Yan hakemleri Ziya Kuyumlu ve Fikret Kayral. Fenerbahçe stadı: Fener Yılmaz - Davutpaşa A ta- kımları saat 13, Hakem Şahap Şiş manoğlu, Fenerbahçe - İstanbulspor A takımları saat 14,45. Hakem Eşref Mutlu, Yan hakemleri Sabahattin Yaraman ve Ruşen. Cezalanan sporcular Galatasaray klübünden 122 Eşfak Aykaç bir #htar, İstanbulspor klübün- den 933 Seyfi Demirtaş bir ihtar, Anadolu klübünden 1233 Şükrü Er- can bir ihtar, Karagümrük klübün- den 1072 Muzaffer Tunçalın bir ay, Karagümrük klübünden 1213 Âl Yüret bir ihtar, Yukarıda klüpleri ve bölge numa- ralarile isimleri yazılı idmancılara lig maçlarmdaki sui hareketleri do- layısile hizalarında yazı müddetler için müsabaka boykotu cezaları ve-- rilmiştir. Bu cezalar tebliğ tarihi ölan 31/1/9399 tarihinden itibaren başlamaktadır. (Alâkadar klüplere hakemlerin bu idmancıları müsaba- kalara ithali etmeleri lüzumu tebliğ ölunur. Beykoz klübünün kongresi Beykoz spor klübünden: Klübümüzün senelik kongresi 5/2/939 tarihine tesadüf eden cu- martesi saat 15 te yurd binasında ya- pılacaktır. Mukayyed âzanın teşrif. leri rica olunur, Çırpıcı çayırında bol su çıktı Bakırköyün su ihtiyacını temin et- mek tizere sondaj &meliyalı yapıl makta olduğunu yazmıştık. Son gün- lerde bu ameliyattan çok iyi neti- celer alınmıştır. Çırpıcı çayırında ya- pılan bir sondaj ameliyatında 90 met- re derinlikte bol miktarda iyi suya tesadüf edilmiştir. 30 metre kalınlı- ğında bir kum tabakasından sözüle- rek gelen bu su, kalite itibarile sıhhi ve lezzetlidir. İlk defa olarak konu- lan 25 santim kutrundaki borudan su tışkırmışlar.